Philips SCD510

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SCD510 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,4

SKStra 28-08-2016

Heel duurzaam, goed, eenvoudig apparaat

Geschreven voor: Philips SCD510

Product inmiddels 6 jaar in bezit en VEEL gebruikt. Onze dochter heeft nooit meer dan een kik hoeven geven of we hadden het al door. De lampjes zijn ook erg handig, vooral als je het geluid zacht(er) moet zetten, of als je ergens bent waar het rumoerig is, en ze slaan altijd op het minste geluid al uit. Ik herken de minpunten wel, maar een reset helpt voor evt. connectieprobleem. Omdat je altijd een lichte ruis hoort als er verbinding is - ook al zegt de 'winkel' dat dit niet zo is, omdat het een digitale verbinding is - weet je dat, als het volledig stil is, je geen verbinding hebt. En als je het geluid vol aanzet, dan kan je de klok horen tikken en, veel belangrijker, je kindje zelfs horen ademen. Bij plotselinge uitval (in de ouder-unit) helpen nieuwe batterijen, en je kunt de handleiding via Internet vinden - daarin staat ook hoe je moet resetten. Het bereik is prima. Je kunt er makkelijk mee naar de buren of lekker in de tuin zitten. Ook vaak meegeweest op vakantie en dan is het erg prettig dat beide units op batterijen kunnen.

Pluspunten

• Duurzaam apparaat
  • Simpel, doeltreffend
  • Nachtlampje

Minpunten

• Geen muziekjes
  • Af en toe resetten

avotar 02-11-2014
Geschreven voor: Philips SCD510

Al meer dan 3 jaar in gebruik en ik herken ook alle klachten die hier staan. Hij heeft meer gebruiksaanwijzing dan er in het boekje staat. Het signaal is vrij storingsgevoelig. Als hij op een gegeven moment continue geen signaal geeft, zit er iets in de buurt wat het blokkeert en moet je dus weer een ander plekje gaan zoeken voor het apparaat. Tevens heb ik gemerkt dat als hij te veel kuren geeft, je hem een keer moet resetten. (hou de volume - knop ingedrukt en steek hem opnieuw in het stopcontact en doe hem dan aan .... en laat dan pas de volume knop los) Dat lost ook vaak veel hinderlijk gedrag op.

Sinds gisteren viel hij ook na een paar seconden steeds gewoon uit. Maar blijkbaar heb ik dat door het vervangen van de batterijen in de ouder-unit oplost. (ondanks het feit dat hij gewoon aan de stroom staat)

gr.lost 08-09-2013
Geschreven voor: Philips SCD510

De negatieve reacties op deze site herkennen wij niet met onze 2 stuks SCD510. Wij zijn erg tevreden met de set.
Wel hadden wij na 2 jaar ook een ruisende ouderunit op het moment dat de baby geluid maakte, zelfs aan de lader. De Philips klantenservice reageerde hierop ook met sorry "buiten de garantie", dit viel ons ook tegen. Gelukkig heb ik de AAA batterijen vervangen door Enelope batterijen en daarna was de storing weg en deed hij het 2 jaar prima (elke dag gebruikt). Bereik in het huis prima, maar 2 huizen verder deed hij het niet meer. Wij zetten dan facetime op de babyphones.

suzel77 07-06-2013
Geschreven voor: Philips SCD510

helaas hebben ook wij een klacht over de verbinding. Dit was bij de 1e babyfoon ook al zo, omgeruild en nu na een paar maanden wederom dezelfde klacht. apparaat heeft geen verbinding, zonder dat je dat in de eerste instantie in de gaten hebt; de lampjes branden gewoon. Totaal onbetrouwbaar dus... we hebben hierdoor al een keer onze dochter niet gehoord, waardoor zij totaal overstuur in haar bedje lag. Morgen maar weer terug met deze babyfoon en hopen dat het goed wordt opgelost, want dit apparaat hoeven wij niet meer.

sonya2806 24-06-2012
Geschreven voor: Philips SCD510

ondertussen 2jaar in bezit en zijn super blij. hij werkt goed en geeft een goed geluid. sensetivity voluit gezet zodat er ook continue contact is en niet alleen wanneer er geluid is in de babykamer. heel soms valt hij uit zonder eerst signaal te geven maar hij word bijna 24/7 gebruikt. geen temp of liedjes. wel jammer da we niet kunnen uitbreiden

IB80 24-04-2012
Geschreven voor: Philips SCD510

Al 3 jaar in gebruik zonder enige problemen. Tja, bij binnengaan van het huis van de achterburen is de verbinding wat lastig te vinden, maar dan heb je het ook over een flinke afstand en natuurlijk muren ertussen...
Nu na 3 jaar begint de ouderunit iets te kraken en de batterij lijkt wat sneller leeg te raken. Met de 2e op komst nu op zoek naar een extra babyfoon, tevens reserve. Ik zou zeker weer voor deze kunnen kiezen.

mamaID 12-04-2012
Geschreven voor: Philips SCD510

Eerst waren wij tevreden over de babyfoon, maar sinds enige tijd gaf de ouderunit vaak aan dat er verbinding was, terwijl dit helemaal niet geval bleek te zijn. Wij konden hierdoor niet meer op de babyfoon vertrouwen, heel vervelend en ook gevaarlijk. En sinds deze week doet de ouderunit het opeens helemaal niet meer.
Wij zijn dus helemaal niet tevreden en zouden het absoluut niet aanraden om deze aan te schaffen!!!

Gerda1977 11-04-2012
Geschreven voor: Philips SCD510

Waardeloos!! Een duur apparaat en dan doet hij het niet eens goed en dan natuurlijk geen garantie meer... In het begin waren er geen problemen, helder geluid kortom super!. Toen begon de ouder unit te kraken en dan werd steeds erger, plotseling wegvallen of uitslaan terwijl er niets was. Weinig bereik, wanneer ik naar de buren ging viel het ontvangst al weg. Voor mij geen philips meer!!!

Kathleen_1 29-02-2012
Geschreven voor: Philips SCD510

Hier alleen positieve ervaringen met deze babyfoon (hopelijk blijft het ook zo als ik de ervaringen hierboven zo lees). Vroeger hadden wij een Philips (2006) en ook heel tevreden van.
Goed geluid, goede indicatie van geen link of batterij plat (piept), onmiddellijke reactie op geluid. Enige nadeel is dat ie ruist (maar ons kindje is al wat ouder waardoor ik dit minder erg vind (had ik wel niet leuk gevonden als onze baby nog heel klein was geweest)

Vader1975 27-02-2012
Geschreven voor: Philips SCD510

het is een gevaarlijke babyfoon, het apparaat geeft aan verbinding te hebben terwijl deze er niet is. Het apparaat heeft waarschuwingsindicator die niet betrouwbaar is aangezien deze dan weer wel dan weer niet waarschuwd als de verbinding er niet is. Kortom onbetrouwbaar ding!

Officiele reactie van Philips Nederland 02-03-2012

Wat ontzettend vervelend om te lezen dat u absoluut niet tevreden bent over deze babyfoon. Wij willen heel graag met u in contact komen.

Daarom willen wij u via deze weg verzoeken om contact op te nemen met Philips Webcare. U kunt ons bereiken van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 16.30 uur op het volgend telefoonnummer: 0900 202 11 77 (€0.10 c p/m). Vergeet niet om uw dossiernummer bij de hand te houden als u contact met mij opneemt, uw dossiernummer is: 50-980950797.

Wij hopen u snel te woord te mogen staan!

Philips Webcare

Isa1978 24-07-2011
Geschreven voor: Philips SCD510

Hoewel misschien niet helemaal eerlijk, heb ik alle aspecten met een 1 gescoord, omdat ik dit een waardeloze babyfoon vind. Anderzijds is het ook wel weer terecht, want de aspecten doen er totaal niet toe als de babyfoon het gewoon niet doet! Geluidskwaliteit of bereik zijn irrelevant als de babyfoon steeds weer uit valt! Wij hebben vanaf het begin problemen gehad met deze babyfoon. Al na een paar weken begon de babyfoon uit te vallen, terwijl je hiervan geen melding krijgt. We merkten het doordat we het muziekje in de babykamer niet meer hoorden, terwijl de babyfoon gewoon aan stond en geen melding gaf dat het contact verbroken was. Contact opgenomen met Philips Avent, nieuwe gekeregen, echter met hetzelfde probleem. Weer contact opgenomen, zowel Philips als winkel waar we het gekocht hadden wilden geen geld terug geven en boden ons alleen vervanging aan. Toch nog maar een keer gedaan en nu geen problemen meer gehad........... tot gisteren. De babyfoon heeftr nu een half jaar goed gefunctioneerd en nu zit ik weer met een babyfoon die het contact met de babykamer continu verliest. Mijn advies: absoluut niet kopen!

Sandra8283 20-07-2011
Geschreven voor: Philips SCD510

In tegenstelling tot de matig tot slechte reviews van deze babyfoon, volgt hier een goede.
Wij hebben het apparaat nu bijna twee jaar in gebruik, gekregen bij de babykamer. Wij zijn heel tevreden! Goede geluidskwaliteit, je hoort zelfs het gerommel op de andere slaapkamers en de badkamer. Als ik goed luister dan hoor ik mijn dochter ademen. Wij hebben wel altijd het volume en de sensitivity op maximaal staan. Als we twee deuren verder langs ons bij de buren zijn is het bereik nog steeds uitstekend. Wel hebben wij er betere kwaliteit batterijen in gedaan na 1,5 jaar, deze werden wat minder van kwaliteit. De ouderunit moest steeds sneller aan de lader. Nu doen we er weer ruim twee avonden en twee middagen mee. Tussen de 8 a 10 uur.
De ouderunit en de babyunit zijn zelfs al weleens gevallen doordat onze dochter deze te pakken had maar wij merken hierdoor geen verschil. Het is een sterk apparaat en zeker aan te raden. Wat betreft de functies, voor ons zit er voldoende op. Een terugspreekfunctie en volumeregeling is voor ons voldoende.

Wendy10 23-01-2011
Geschreven voor: Philips SCD510

Prima babyfoon tot 6 weken na de geboorte van onze zoon, het apparaat viel steeds weg pas als je op een knopje druk komt het terug (gezoem) het lampje van de link brand na enkele minuten valt het geluid weer weg erg onbetrouwbaar!! terug na prenatal daar deden ze niet moeilijk mocht meteen een nieuwe mee nemen, super service geen klachten meer fijn, ja dacht je we zijn nu twee maanden verder en heb weer het zelfde probleem valt steeds weg vreemd toch?? doet het twee maanden goed en dan opeens valt hij steeds uit. Ga deze week terug naar de winkel en wil deze echt nooit meer!!

kchristoffels 07-08-2010
Geschreven voor: Philips SCD510

Ik kan me helemaal vinden in de beoordelingen hier. De babyfoon kan niet zonder stroom, ruist, lijkt verbinding te hebben maar doet het niet. Kortom nog geen jaar oud en we moeten weer een nieuwe aanschaffen. Wordt geen Philips deze keer helaas...

Niki82 11-04-2010
Geschreven voor: Philips SCD510

Wij hebben deze babyfoon gekregen bij het kopen van de kinderkamer. De batterijen waren snel leeg, als ik naar buiten ging (ons huis is niet zo groot) viel hij uit zonder melding. Als hij niet in de stroom zat, stoorde hij enorm. We hebben deze een jaar gebruikt omdat we hem dag en nacht in de stroom lieten zitten, maar zijn zeer ontevreden. Als we hem zelf gekocht hadden, hadden we hem zeker terug gebracht naar de winkel.

evelienll 24-02-2010
Geschreven voor: Philips SCD510

deze babyfoon oogt mooi,maar dit is mijn 2de exemplaar en telkens valt hij snachts telkens uit,ik ben niet tevreden!!

willems76 26-01-2010
Geschreven voor: Philips SCD510

Leek in het begin een mooi prettige apparaatje.
Maar de verbinding valt vaak weg na een poosje, ook zonder melding, je hoort dan helemaal niks maar volgens de lampjes heb je wel verbinding!!!! Er brak ook al binnen een paar maanden een knopje af waardoor terug spreken niet meer mogelijk was. Als de verbinding er is is het geluid trouwens wel heel duidelijk.

sjbvw 21-01-2010
Geschreven voor: Philips SCD510

Al vanaf de eerste week storingen: tot 2x/nacht opeens alarmering over het verbroken zijn van het contact met de baby-unit. En dat terwijl er maar een kleine afstand overbrugt moet worden. Toch maar even aangezien... Maand later is het apparaat tot 3x toe zonder waarschuwing uitgevallen. Met andere woorden: we werden vaker wakker van storingen van de babyfoon dan van ons kindje.. Het zonder alarmering uitvallen maakt ons exemplaar een onbetrouwbaar en dus onbruikbaar produkt. Terug naar de winkel dus.

Yvonne1979 11-06-2009
Geschreven voor: Philips SCD510

In het begin leek het een geweldige babyfoon. Op een gegeven moment begon hij aan te geven dat hij geen link (ontvangst) meer had, terwijl hij dan al de hele dag op dezelfde plek had gestaan. Dit doet hij nu vaker. Soms doe je er niks aan en heeft hij weer bereik, andere keer gaat hij gewoon helemaal uit en als je hem dan gewoon weer aan zet doet hij het weer. Heel raar, maar niet helemaal de bedoeling. Verder is het wel een mooi compacte babyfoon.