Alecto DVM-190 - Reviews

Beoordeling op basis van 50 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

hjl 11-02-2016
  • Product maand in bezit

Fijne babyfoon met goed zicht op de baby. Geluid ook prima. Nachtstand is goed zichtbaar.
Extra gemak is het besturen van de camera.

Gerardje50 07-01-2016

Het is een zeer goede camera, ook makkelijk als je meerdere kinderen hebt. Het leuke is dat je hem van afstand kunt bedienen. Dus wij zijn tevreden het enige wat iets minder is dat is de afstand binnenshuis, de kleinste slaapt op zolder en daar heeft hij als ik in de keuken ( verste plaats van de zolder) wel af en toe moeite mee, maar voor de rest prima!
Ook het nachtzicht is zeer goed

Peter Schaap 21-12-2015

9,6
Wij hebben onlangs deze babyfoon aangeschaft. De installatie is erg makkelijk. De beeldkwaliteit is ook prima. Je kunt 1 keer inzoomen (digitaal ) en kunt daarmee goed het gezichtje zien. De ontvangst is ook erg goed. De kleuren in het scherm zijn helder en duidelijk. Ook het nachtzicht doet het erg goed. Zodra de baby een kick geeft springt het scherm aan en stelt de camera scherp. Deze stand is erg handig. Zo hoef je niet steeds te kijken of er wat gebeurt. Het bereik. De babyfoon heeft een prima bereik,Er is geen ruis op de lijn. De 50 meter binnenshuis klopt ook. K ben gisteren even naar buiten gelopen om te kijken of we ook rustig bij de buren konden kijken en hij doet het dan ook prima.

S.vdB 23-11-2015

Wij hadden eerst een Alecto DVM70, echter ging deze kapot. Wij mochten een nieuwe uitzoeken, en zijn toen bij dit model van Alecto terecht gekomen.

Wij vinden deze camera erg scherp, en het geluid is werkelijk geweldig! Geen gekraak, en ook geen ruis. Maar wat wij wel overvinden is dat er continu een lampje knippert op de camera als de ouder unit uit staat. Dit kan hinderlijk zijn voor sommige kinderen snachts die nog wakker worden.

Verder is de ouder unit gebruiksvriendelijk, vinden wij het handig dat je de tijd ook op de babyfoon kund zien, en kun je de camera draaien. Erg fijn. Deze babyfoon heeft meer opties dan de DVM 70 en wij zijn hier erg tevreden mee. Het enige wat wij opmerken is dat als het volume van de ouder unit wat hoger staat, dat je dan een soort ruis blijft horen. Kan storend zijn, voor ons niet.

Al met al zijn wij ontzettend positief over deze babyfoon. Aanrader.

mark_blondeau 24-10-2015

Gebruiksvriendelijk product. we zijn er erg tevreden over. Duidelijk menu, goed beeld en handige opties.

rogierstallinga 06-10-2015

Ik heb dit apparaat gekocht omdat de functies mij erg aanstonden, met deze eisen de prijs vergeleken met andere merken/modellen en dan was deze het meest gunstige. Sommige vinden het nadelig dat er geen nachtlampje op zit ikzelf stoor mij hier niet aan. Sommige functies kom je wel achter dat je die niet gebruikt, althans door mij niet. Ik was ook verbaasd hoe de kwaliteit van het beeld is als het volstrekt donker is. Ook de kwaliteit van het geluid en de spreek functie vind ik erg goed. Enigste nadeel vind ik dat je iets een kraak hoort als het volume hoog staat, mischien hoort dit en hebben alle merken/modellen dit maar dat weer ik persoonlijk niet.

Mijn conclussie is als u aan een babyfoon met camera denkt is dit zeker een aarader.

Peter___1983 02-08-2015

Installatie is eenvoudig door middel "plug and play". Daarnaast kan je nog specifieke instelling via een menu eenvoudig aanpassen. Wij gebruiken de babyfoon met 1 camera, zodoende geen ervaring met de installatie van meerdere camera's.

Beeld- en geluidskwaliteit is goed. De stem via de babyfoon klinkt vergelijkbaar met je werkelijke stem. Bij het bewegen van de camera (omhoog-omlaag) is een zacht geluid te horen, maar dit is niet storend. Het zijwaarts bewegen van de camera is geluidloos.

De ouderunit is voorzien van een oplaadbare accu. De camera echter niet, deze moet dus binnen het bereik van een stopcontact worden geplaatst. Het meegeleverde snoer is lang, maar mogelijk dat je op bepaalde locaties toch een probleem kan hebben (geen stopcontact of geen elektriciteit). Er wordt een bevestigingsbeugel voor aan de muur meegeleverd. De camera is hiervan eenvoudig los te maken.

markpostma 20-07-2015

9,4
ik heb dit product gekocht om de mogelijkheid voor meerdere camera's aan te sluiten. zeer makkelijk in te stellen en simpel in gebruik. voelt erg degelijk aan is voor mij een topper. bereik is acceptabel.

marleen_81 09-07-2015

Het is een stevig, fijn apparaat. Rustige slaapliedjes en een goed bereik. Het beeld is mooi helder en het geluid duidelijk.

Bjornjetten 06-07-2015

Het gaat hierom een goed en degelijk product wat doet wat het moet doen, eenmaal ingesteld werkt het probleemloos. Wij hebben een extra camera aangemeld en dit was zeer eenvoudig te doen. Een ding wat mij wel opvalt is dat de nightvision iets minder scherp is maar dat is bijna niet noemenswaardig.