Alecto DBX-82 - Reviews

Camera babyfoon
Optische weergave
display
Muziek

Beoordeling op basis van 121 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Marijke 18-05-2016 Product maand in bezit

heel tevreden mama

9,6
Het geluid en bereik zijn zeer goed. Ook als ons zoontje wat ligt te kreunen in zijn bed bij het ontwaken wordt dit door de babyfoon ontvangen. Het is wel zo dat zijn gekreun soms korter duurt dan de tijd dat de zender nodig heeft om het signaal tot bij de ontvanger te krijgen, maar ieder signaal wordt afgesloten door een geruis en deze is wel iedere keer heel goed en duidelijk hoorbaar. Als dat geruis kort op elkaar volgt weet je ook dat je even moet gaan kijken.
Het enige minpuntje vind ik dat het signaal van einde van de batterij met 2 korte tuutjes wordt aangegeven en direct daarna valt de babyfoon al uit. Je hebt dus geen tijd om deze in het stopcontact te steken zonder dat hij uitvalt.

jussie 28-04-2016 Product paar dagen in bezit

doet wat hij moet doen

gewone babyfoon zonder veel extra snufjes gemakkelijk in gebruik en ver te ontvangen wat met de vorige niet lukte

petra 15-04-2016 Product kwartaal in bezit

maximaal bereik

Deze babyfoon heeft erg ver bereik. Ook in onze loods ( constructies met veel staal). Je kunt ook twwe kamers apart bewaken. Super!!!!

Floor 28-03-2016 Product jaar of meer in bezit

top bereik, geluidskwaliteit wat minder

Het bereik is echt prima. Ga vaak boodschappen doen met deze babyfoon of op vakanties lekker op het terras terwijl de kinderen een paar honderd meter liggen te slapen.
Het geluid is zoals van een portofoon (wat het in feite ook is): krakerig, maar je kunt wel horen wat er gebeurt bij je baby.
Omdat het zo'n portofoon technologie is, hoor je de babyfoon elke keer een klik als de baby-unit stopt met zenden (baby is weer stil). Ik vond dat in het begin heel irritant, maar het went snel en het bereik van deze babyfoon weegt er wel tegen op

Chris 21-02-2017 Product paar weken in bezit

handig, niet te grote apparaten

We zijn heel tevreden, we hebben er 2 in gebruik. Geeft geen storing op elkaar. Zeer gevoelig voor geluid.

Jose 08-02-2017 Product paar dagen in bezit

Gemakkelijk in te stellen

Een gemakkelijk in te stellen babyfoon, met een zeer ruim ontvangst. Het is klein, dus ook gemakkelijk mee te nemen. Zeer tevreden

Wim 23-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

Gebruiksvriendelijk

Wij waren al enige tijd in het bezit van dit product echter kwamen we erachter dat de zender stoorde. Gezien we erg te spreken waren over de babyfoon hebben we deze wederom gekocht. Het voordeel is dat de meerdere zend units kunnen worden gekoppeld aan 1 ontvanger. Het grote bereik voor ons de reden om deze babyfoon wederom aan te schaffen - erg handig.

Pluspunten

• Groot bereik
  • Makkelijke bediening
  • Kan meerdere zender koppelen aan ontvanger

Minpunten

• De zend unit kan brommen na verloop van tijd
  • Het snoer van de zender achterop ipv onderop

Nele 21-11-2016 Product paar maanden in bezit

Alecto babyfoon

Prima babyfoon, compact, prijs-kwaliteit zeker de moeite! Gevoeligheid kan aangepast worden, zodat je niet elke ademhaling van je kindje hoeft te horen.

manja 09-11-2016 Product paar maanden in bezit

groot bereik

omdat ik mijn oudste kind 's middags naar school moet brengen als de middelste en jongste hun middagslaapje doen, is het nu fijn om een babyfoon te hebben met groot bereik.
er staat bij dat hij 3 km bereik heeft, ik ben laatst nog vlug een boodschap gaan doen met de babyfoon, en bij 1,5 km deed hij het nog gewoon. super fijn.
jammer vind ik wel dat er geen terugspreekfunctie op zit. dit had onze vorige babyfoon wel, maar deze had maar een werkelijk bereik van zo'n 100 meter.
ook slaat deze babyfoon pas aan als er echt een duidelijk geluid is. op mijn vorige kon ik zelfs de ademhaling horen. maar dat is ook eigenlijk helemaal niet nodig.
ik heb hem op de gang boven geplaatst, in het centrum waar de 3 slaapkamers van de kinderen op uit komen. bij een hoestje slaat hij al aan.(terwijl de deuren van de slaapkamers dicht zijn).

Pluspunten

• groot bereik

Minpunten

• geen terugspreekfunctie

Anita 01-11-2016 Product paar weken in bezit

prima babyfoon

Het bereik is erg goed in vergelijking met andere babyfoons.
Eenvoudig model maar werkt prima.

Als hij geluid waarneemt begint hij eerst even te ruisen, waarna hij de geluiden weergeeft.
Er zitten veel verschillende kanalen op de babyfoon. Bij een aantal kanalen pakt hij signalen op van andere babyfoons.

Pluspunten

• bereik
  • eenvoudig in gebruik

Minpunten

• andere signalen
  • ruist

Maurice 02-10-2016 Product paar weken in bezit

Groot bereik, prima babyfoon

Doet wat het moet doen. Snelle installatie, eenvoudig gebruik, goed bereik. Geen verdere op/of aanmerkingen.

.NL 06-09-2016 Product paar maanden in bezit

Supergroot bereik, prima accuduur

Deze babyfoon is uitermate geschikt voor grotere afstanden. Het bereik is ongeveer 3 km (in open veld) en wij hebben er een prima ervaring mee in hotels e.d. (vaak een probleem met andere babyfoons, omdat deze geen bereik hebben door zoveel muren heen). Helaas beschikt deze babyfoon niet over een beeldscherm waarop je je baby kunt zien, want het is een analoog toestel. Wij hoorden steeds bliepjes als het bereik werd getest, wat soms best irritant was. Maar we wisten in ieder geval zeker dat we ons dochtertje in de gaten konden houden.

Pluspunten

• Bereik
  • Goedkoop
  • Snoerloze ouder-unit

Minpunten

• Analoog
  • Geen beeldscherm
  • Geen terugspraakfunctie

Ellen 24-08-2016 Product paar weken in bezit

klein om mee te nemen op familiebezoek

We kochten deze babyfoon naast onze babyfoon die standaard in de kamer van ons kindje blijft staan. We wilden graag een tweede kleine en makkelijk meeneembare babyfoon voor logeren of familiebezoekjes. Is goed als tweede babyfoon maar om dagelijks te gebruiken vind ik het een wat minder toestel. Zo is er veel ruis te horen als de babyunit wat lawaai detecteert, ik hoor meestal enkel ruis en niet mijn kindje. pas als deze echt doorhuilt hoor ik ook mijn kindje. het is ook maar enkele seconden dat je iets hoort daarna valt hij weer in slaapstand.

Pluspunten

• klein en compact

Minpunten

• veel geruis

Janneke 16-08-2016 Product paar dagen in bezit

prima babyfoon met goed bereik

De alecto babyfoon bevalt ons goed. Vooral het bereik is super, maar liefst 3000 meter. Verder kan die lang zonder oplader en heeft die veel verschillende kanalen.
Hij reageert gevoelig op eventuele geluiden. Kortom prima babyfoon voor een redelijke prijs

Pluspunten

• bereik
  • prijs

simonbor 09-08-2016 Product half jaar in bezit

Als het werkt, werkt het heel goed!

6,8
De eerste deed het überhaupt niet, ook niet na opladen. Deze teruggestuurd naar Bol.com. Batterijcontacten waren hersteld. En de unit werkte... weer niet goed. Soms wel en soms ook niet. Ons vermoeden, accu te oud. Bol.com heeft deze ingewisseld. En toen.. werkte het weer niet goed. Omdat Bol.com dit niet goed opgelost had, probeerde we maar gelijk naar Alecto te mailen. Die waren zeer behulpzaam en we hebben onze kunnen inruilen. Uiteindelijk hebben we er 1 die het goed doet. Schakelde in als onze kleine huilde. 3 kilometer is geen moeite voor het apparaat. Helaas geeft het geen signaal als het buiten bereik is. Dus even testen met muziek kan geen kwaad. Helaas is deze na een paar maanden ook stuk. Het werkt wel maar hij blijft ruisen. We gaan hem opnieuw inleveren bij Alecto. Tot nu toe super service van deze firma en proberen het ook op te lossen. Als het apparaat werkt, dan werkt het zeer goed, veel bereik en geluid wordt goed overgedragen.

zwans007 03-08-2016 Product paar dagen in bezit

Voor mee te nemen

Heel makkelijk te installeren om bij de grootouders me te nemen en voor hen in gebruik. Compact en handig

Ango 28-07-2016 Product paar dagen in bezit

Aletco op de boerderij

wij hebben deze babyfoon gekozen omwille van het groot bereik.
De babyfoon is gemakkelijk in gebruik en heeft een grote bereikbaarheid. Zeer tevreden over.

Pieter 12-07-2016 Product maand in bezit

Goed en degelijk product

7,6
Goed en degelijk product met een bereikbaarheid op grote afstand en zeer gemakkelijk in gebruik. Enig minpunt is het feit dat de babyfoon vrij snel opnieuw moet opgeladen worden.

JV 28-06-2016 Product paar dagen in bezit

topper op afstand

erg gemakkelijk in gebruik en uniek bereik. aanrader! werkt uitstekend en zo kunnen we toch op visite terwijl kids slapen.

B 25-06-2016 Product paar dagen in bezit

Prima product voor eerlijke prijs

Prima product voor een betaalbare prijs. Werkt goed. 3 km bereik nog niet kunnen uittesten.
Met handige lange kabels.