Alecto IVM-200 wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 31 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Alecto IVM-200 wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Annemiek 21-10-2017

Veel storing en geruis of geen verbinding

Geschreven voor: Alecto IVM-200 wit

We hebben de baby camera al een lange tijd. 150 euro, maar meestal werkt hij niet. Met geluid hoor je een harde ruis en vaak maakt hij geen verbinding en dan slaap ik al helemaal niet lekker. De kids slapen boven en wij beneden dus een goed ontvangst was wel fijn geweest voor dat bedrag.. Als hij het doet, doet hij het wel maar hapert nog erg vaak of de verbinding is steeds weg. Via Wi-Fi en via normaal internet.. Erg jammer..

Pluspunten

• Goed zicht
  • Draai baar
  • Inzoomen

Minpunten

• Slechte verbinding
  • Soms helemaal geen verbinding en dan heb je niks.
  • Harde ruis
  • Loopt steeds vast

Tets23 10-01-2017

Duidelijk en helder

Geschreven voor: Alecto IVM-200 wit

Ideale camera! Duidelijk en helder beeld, reageert goed op huiltjes van de baby.
Temperatuur meting is ook goed, heel erg makkelijk om de temperatuur te meten of het niet te koud is in de winter en te warm in de zomer.

Pluspunten

• Helder Beeld
  • Snelle reactie op geluid

Robert 28-12-2016

Werkt bijna goed.....

Geschreven voor: Alecto IVM-200 wit

Op het verzoek van Alecto schrijf ik deze review. Ik heb de IVM-200 nu zo'n 6 weken in gebruik. Het gebruik is vriendelijk en betrouwbaar. De kwaliteit laat te wensen over. Het beeld is erg slecht! Overdag een paarse gloed en `s avonds wazig. Temperatuur is standaard een 7 graden hoger dan de werkelijkheid. Ik heb lang gezocht naar een goede babyphone / Smartphone combinatie. Deze bestaan gewoonweg niet. Ben begonnen met de Philips Avent uGrow SCD860. Mooi apparaat, zeer onbetrouwbaar qua verbinding. Tweede keuze was de Alecto. Netwerkverbinding is stabiel en berichten zijn betrouwbaar. Nadeel. kan zelf geen firmware update doen om kwaaltjes zoals verkeerde temp. uitlezing te verbeteren. Hiervoor moet de babyphone worden teruggestuurd..... Er is ook geen "privacy" functie. Wanneer je de kleine aan het verschonen bent, wordt je partner gek van de vele "push"berichten op zijn/haar telefoon door de geluidsdetectie. Ook is de kijkhoek naar beneden erg beperkt. Hierdoor moet de babyfoon schuin worden gezet wanneer de hoger staat dan de wieg.

Pluspunten

• Betrouwbaar netwerk verbinding
  • Doet wat het moet doen

Minpunten

• Slecht beeld
  • Verkeerde temp. uitlezing
  • Geen privacy mogelijkheid
  • Verticale kijkhoek is klein

Marc 24-12-2016

Veel mogelijkheden

Geschreven voor: Alecto IVM-200 wit

Fijn product welke je op meerdere telefoons kan afspelen...tevens is het fijn dat je op afstand kan besturen

Pluspunten

• Installatie
  • Op afstand bedienbaar

Minpunten

• Helderheid beeld

NS 16-12-2016

gewoon goed

Geschreven voor: Alecto IVM-200 wit

Duidelijke handleiding, goed beeld en geluid, en ook makkelijk dat je even snel naar de buren kan en de alarmering en camera dan op je telefoon te gebruiken zijn via internet.

spreekfunctie en muziek en nachtlampje eigenlijk nooit in gebruik. maar mogelijk komt dat als de kleine ouder wordt.

Minpunt is wel de thermometer. die zit er standaard 4-5 graden naast / te hoog. Zelfs omgeruild maar bij andere apparaat idem. Lijkt tgv warmte die apparaat zelf produceert.

Pluspunten

• simpele installatie
  • op telefoon beeld en alarmering

Minpunten

• thermometer klopt niet

john 18-09-2016

Handige functies

Geschreven voor: Alecto IVM-200 wit

De alecto ivm 200 nu 2 weken in bezit. App geïnstalleerd op 2 smartphones en 2 tablets. Installatie zeer snel en makkelijk. Leuk apparaat met leuke functies. Bereik is goed.Ik had wel wat meer van de beeldkwaliteit verwacht omdat het geen goedkope cam is.

Pluspunten

• Praat functie
  • Muziek afspeel functie
  • Gemakkelijk installeren
  • Camera bewegen

Minpunten

• Beeld kwaliteit

Marijke 03-08-2016

Alecto babycamera

Geschreven voor: Alecto IVM-200 wit

Het is een hele handige camera/babyfoon, je kan je kinderen altijd even bekijken als ze liggen te slapen. Je krijgt een melding op je tel. of tablet als er geluid in de kamer is. Je kan ook de temperatuur op de slaapkamer zien, alleen wij hebben het idee dat dat niet helemaal klopt. Hij geeft het warmer aan dan dat het is.

Ivonne 28-07-2016

super uitvinding

Geschreven voor: Alecto IVM-200 wit

geweldig zo'n babyfoon op afstand. ik ga nu gerust even weg als de kleine slaapt en kan 'm van afstand in de gaten houden. mocht hij huilen, dan krijg ik vanzelf een melding via de app (ook als ik op 3G zit).
enige nadeel is dat je via 3G niet kunt praten met je kindje.

Claudia 19-07-2016

Precies wat je nodig hebt

Geschreven voor: Alecto IVM-200 wit

Je baby / peuter vanuit of buiten je huis kunnen zien en horen. Hartstikke fijn. Ook in het donker is de beeld kwaliteit goed. Enige nadeel ie dat je als je via je data budel kijkt (en niet via de wifi) je slechts 4 minuten achter elkaar kunt kijken. Dan moet je het beeld weer tevoorschijn brengen door op de knop te duwen.

L. Drenth 21-06-2016

Prima babyfoon

Geschreven voor: Alecto IVM-200 wit

Als je alles hebt ingesteld, dan werkt de alarmering op je telefoon heel fijn. De camera geeft een goed beeld. Al met al een prima babyfoon.

T. 17-06-2016

Eerste babyaankoop bij gezinsuitbreiding

Geschreven voor: Alecto IVM-200 wit

Wij hadden deze camera al aangeschaft voor ons eerste kindje en deze is ons zo goed bevallen en bevalt nog steeds dat wij een tweede hebben besteld nu er gezinsuitbreiding op komst is. De camera zorgt dat je met veel meer rust beneden zit en op elk moment bij het kleintje kan kijken zonder dat hij er last van heeft. Nacht camera is prima en de mogelijkheid om foto's te nemen leuk. Daarnaast een zeer grote pre dat je overal ter wereld naar je kleintje kan kijken via de app als ik weg ben voor werk. Geluid met spreekfunctie had wat beter gekund maar gebruiken wij in praktijk toch niet.

Lynn 09-05-2016

Moderne baby monitor

Geschreven voor: Alecto IVM-200 wit

Ideale baby monitor voor het moderne gezin. Gemakkelijk te installeren als je de handleiding netjes volgt. Beeldkwaliteit vond ik iets minder dan verwacht.

Ben1986 09-05-2016

Goede service

Geschreven voor: Alecto IVM-200 wit

6 maanden geleden deze babyfoon gekocht. 2 weken geleden ineens geen beeld meer en geluid. Mail contact gehad met alecto en mocht hem gratis opsturen. Na 2 weken weer een nieuwe gekregen. Top service!!

Camera is prima, werkt ook prima als ik op 4g netwerk zit. Beeld mag wel scherper zijn, maar goed genoeg om de baby te zien.

jjb 31-03-2016

ALECTO IVM-200 Camera als extra

Geschreven voor: Alecto IVM-200 wit

Deze camera gekocht als extra babyfoon. We hebben al een LUVION Grand Elite, maar misten nog de mogelijkheid om via WIFI/4G beeld te bekijken. Dit valt meteen een beetje tegen. Thuis overal goed WIFI bereik, ook op de babykamer. Maar de camera kan toch niet altijd goed verbinden met het netwerk thuis. Zelfs een WIFI extender maakt geen verschil. Hierdoor is de camera niet altijd op afstand te bereiken. Verder start de App steeds weer anders op. Sommige opties/functies missen dan opeens.

RuudSmits 20-03-2016

meer gadget dan goede babyfoon

Geschreven voor: Alecto IVM-200 wit

Het instellen van deze camera gaat snel en gemakkelijk. Beeldkwaliteit vind ik een beetje tegenvallen.. Zodra je inzoomt wordt alles blokkerig en niet scherp. Wel makkelijk dat je met een app kan kijken, maar heel praktisch is het niet. Liever had ik nog een monitor erbij gehad en dat gebruik van de app optioneel zou zijn. Al met al is deze babyfoon een beetje te duur voor de specs.

Jane Melanie 11-03-2016

Alecto Ivm 200

Geschreven voor: Alecto IVM-200 wit

Ik heb een aantal babypfhoons gehad. Bij de meeste was het kwaliteit en het bereik zo slecht. Met de ivm het aansluiten is even puzzelen maar het werkt perfect zelf ook van vere afstand. Geluid hoor je wel geruis en storing maar van alle baby phone ben ik hier super te vrede mee

An 21-02-2016
Geschreven voor: Alecto IVM-200 wit

Snel en gemakkelijk te installeren op wifi netwerk. Toepasbaar op smartphone en tablet.
Niet toepasbaar op gedraad internet. Enige ruis op de lijn.

Boukje 16-02-2016
Geschreven voor: Alecto IVM-200 wit

Prima camera. Ideaal om te gebruiken in combinatie met een 'normale' babyfoon. Zo hebben we binnenhuis en op afstand goed contact. Je bent niet beperkt door het. Bereik van de babyfoon.

Jannie1982 03-02-2016
Geschreven voor: Alecto IVM-200 wit

De babyfoon is heel handig: ook op afstand kun je je baby zien, met dag en nacht goed zicht. De gevoeligheid van geluid kun je ook gemakkelijk instellen, met bijbehorende notificaties als het geluid boven de grens komt. Echter, de camera is in ons geval behoorlijk storingsgevoelig en werkt met regelmaat niet. De camera moet dan uit- en aangezet worden voordat hij weer werkt. Uiteraard zijn we daar niét heel blij mee, want dan dient hij niet het doel.

RJ 30-01-2016
Geschreven voor: Alecto IVM-200 wit

Makkelijk in gebruik en doet wat die moet doen.
Installeren is niet zo moeilijk en je kan echt heel veel mee en vooral de notificaties zijn heel handig.

Roswitha 13-01-2016
Geschreven voor: Alecto IVM-200 wit

Heel makkelijk te installeren, via gebruiksaanwijzing. Goed beeld, alleen jammer dat je niet kunt inzoomen want dan wordt het beeld erg onduidelijk. Wel super dat je beeld kunt draaien via de app.
Absoluut heen spijt van!

RL87 12-01-2016
Geschreven voor: Alecto IVM-200 wit

Erg mooie camera die vanaf je telefoon / tablet te gebruiken is. Een babycamera met display werkte niet bij ons in huis dus hebben gekozen voor deze IVM-200. Beeld is zowel overdag als 's nachts goed en heeft genoeg draai en tilt mogelijkheden om altijd je baby in beeld te krijgen. Nadeel is de ruis op het geluid, een continue pieptoon is hoorbaar. Apparaat teruggestuurd naar Alecto (erg goede service!) en een nieuwe ontvangen met helaas hetzelfde probleem. Alecto denk dat het aan ons huis ligt. Gebruiken nu een aparte babyfoon van Alecto voor het geluid en dat gaat prima.

Diana 16-11-2015
Geschreven voor: Alecto IVM-200 wit

perfect!!! makkelijke gebruiksaanwijzing, een tweede camera op aan te sluiten, ideaal!
alleen de reactie is iets traag va smartfoon

Robin 12-11-2015
Geschreven voor: Alecto IVM-200 wit

Super makkelijk aan te sluiten en app werkt prima. Zelfs liedjes afspelen werkt top! Geluid en beeld zijn erg zuiver

Betty 11-11-2015
Geschreven voor: Alecto IVM-200 wit

Al meerdere camera's via Android als babyfoon geprobeerd maar niets werkte zoals het zou moeten. Nu de Alecto IVM-200 aangeschaft en deze werkt perfect. Duidelijke gebruiksaanwijzing dus makkelijk te installeren. Zelfs zonder wifi maar via je eigen netwerk heb je goed bereik. Het enige minpuntje is dat de kleuren op je scherm niet echt optimaal zijn en er zit inderdaad soms een ruis op maar door je volume iets lager te zetten is dit opgelost.