Alecto IVM-200

Alecto IVM-200 Best Reviewed okt 2015

Beoordeling op basis van 30 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Marijke 03-08-2016 Product paar weken in bezit

Alecto babycamera

7,6
Het is een hele handige camera/babyfoon, je kan je kinderen altijd even bekijken als ze liggen te slapen. Je krijgt een melding op je tel. of tablet als er geluid in de kamer is. Je kan ook de temperatuur op de slaapkamer zien, alleen wij hebben het idee dat dat niet helemaal klopt. Hij geeft het warmer aan dan dat het is.

jjb 31-03-2016 Product paar weken in bezit

ALECTO IVM-200 Camera als extra

6,4
Deze camera gekocht als extra babyfoon. We hebben al een LUVION Grand Elite, maar misten nog de mogelijkheid om via WIFI/4G beeld te bekijken. Dit valt meteen een beetje tegen. Thuis overal goed WIFI bereik, ook op de babykamer. Maar de camera kan toch niet altijd goed verbinden met het netwerk thuis. Zelfs een WIFI extender maakt geen verschil. Hierdoor is de camera niet altijd op afstand te bereiken. Verder start de App steeds weer anders op. Sommige opties/functies missen dan opeens.

L. Drenth 21-06-2016 Product maand in bezit

Prima babyfoon

Als je alles hebt ingesteld, dan werkt de alarmering op je telefoon heel fijn. De camera geeft een goed beeld. Al met al een prima babyfoon.

T. 17-06-2016 Product jaar of meer in bezit

Eerste babyaankoop bij gezinsuitbreiding

Wij hadden deze camera al aangeschaft voor ons eerste kindje en deze is ons zo goed bevallen en bevalt nog steeds dat wij een tweede hebben besteld nu er gezinsuitbreiding op komst is. De camera zorgt dat je met veel meer rust beneden zit en op elk moment bij het kleintje kan kijken zonder dat hij er last van heeft. Nacht camera is prima en de mogelijkheid om foto's te nemen leuk. Daarnaast een zeer grote pre dat je overal ter wereld naar je kleintje kan kijken via de app als ik weg ben voor werk. Geluid met spreekfunctie had wat beter gekund maar gebruiken wij in praktijk toch niet.

RuudSmits 20-03-2016 Product kwartaal in bezit

meer gadget dan goede babyfoon

6,8
Het instellen van deze camera gaat snel en gemakkelijk. Beeldkwaliteit vind ik een beetje tegenvallen.. Zodra je inzoomt wordt alles blokkerig en niet scherp. Wel makkelijk dat je met een app kan kijken, maar heel praktisch is het niet. Liever had ik nog een monitor erbij gehad en dat gebruik van de app optioneel zou zijn. Al met al is deze babyfoon een beetje te duur voor de specs.

Jane Melanie 11-03-2016 Product paar dagen in bezit

Alecto Ivm 200

Ik heb een aantal babypfhoons gehad. Bij de meeste was het kwaliteit en het bereik zo slecht. Met de ivm het aansluiten is even puzzelen maar het werkt perfect zelf ook van vere afstand. Geluid hoor je wel geruis en storing maar van alle baby phone ben ik hier super te vrede mee

Boukje 16-02-2016 Product paar dagen in bezit

9,6
Prima camera. Ideaal om te gebruiken in combinatie met een 'normale' babyfoon. Zo hebben we binnenhuis en op afstand goed contact. Je bent niet beperkt door het. Bereik van de babyfoon.

Robin 12-11-2015 Product paar dagen in bezit

Super makkelijk aan te sluiten en app werkt prima. Zelfs liedjes afspelen werkt top! Geluid en beeld zijn erg zuiver

JNWED 01-10-2015 Product paar weken in bezit

Mooi apparaat en werkt naar behoren. Makkelijk te installeren en te gebruiken. We kunnen zo via onze telefoon ook als ze op bed ligt van onze dochter genieten.

Jlampie 21-02-2017

Beste,

Nemen jullie deze mee op vakantie, ben benieuwd hoe het werkt op wifi van hotel?

groeten Joris

ametodi 29-09-2015 Product paar weken in bezit

Eenvoudig geinstalleerd. Zonder handmatige instellingen direct vanaf het internet beschikbaar.
Beeld en geluid zijn prima. ook leuk dat je een liedje van je device naar de cam kunt sturen om af te spelen.

Enige minpuntje: niet mogelijk om het ingebouwde slaapliedje vanaf de app af te spelen (wel vanaf de cam). wellicht komt dit nog in een volgende update van de app.

Tets23 10-01-2017 Product paar weken in bezit

Duidelijk en helder

Ideale camera! Duidelijk en helder beeld, reageert goed op huiltjes van de baby.
Temperatuur meting is ook goed, heel erg makkelijk om de temperatuur te meten of het niet te koud is in de winter en te warm in de zomer.

Pluspunten

• Helder Beeld
  • Snelle reactie op geluid

Robert 28-12-2016 Product paar weken in bezit

Werkt bijna goed.....

Op het verzoek van Alecto schrijf ik deze review. Ik heb de IVM-200 nu zo'n 6 weken in gebruik. Het gebruik is vriendelijk en betrouwbaar. De kwaliteit laat te wensen over. Het beeld is erg slecht! Overdag een paarse gloed en `s avonds wazig. Temperatuur is standaard een 7 graden hoger dan de werkelijkheid. Ik heb lang gezocht naar een goede babyphone / Smartphone combinatie. Deze bestaan gewoonweg niet. Ben begonnen met de Philips Avent uGrow SCD860. Mooi apparaat, zeer onbetrouwbaar qua verbinding. Tweede keuze was de Alecto. Netwerkverbinding is stabiel en berichten zijn betrouwbaar. Nadeel. kan zelf geen firmware update doen om kwaaltjes zoals verkeerde temp. uitlezing te verbeteren. Hiervoor moet de babyphone worden teruggestuurd..... Er is ook geen "privacy" functie. Wanneer je de kleine aan het verschonen bent, wordt je partner gek van de vele "push"berichten op zijn/haar telefoon door de geluidsdetectie. Ook is de kijkhoek naar beneden erg beperkt. Hierdoor moet de babyfoon schuin worden gezet wanneer de hoger staat dan de wieg.

Pluspunten

• Betrouwbaar netwerk verbinding
  • Doet wat het moet doen

Minpunten

• Slecht beeld
  • Verkeerde temp. uitlezing
  • Geen privacy mogelijkheid
  • Verticale kijkhoek is klein

Marc 24-12-2016 Product paar dagen in bezit

Veel mogelijkheden

Fijn product welke je op meerdere telefoons kan afspelen...tevens is het fijn dat je op afstand kan besturen

Pluspunten

• Installatie
  • Op afstand bedienbaar

Minpunten

• Helderheid beeld

NS 16-12-2016 Product paar maanden in bezit

gewoon goed

Duidelijke handleiding, goed beeld en geluid, en ook makkelijk dat je even snel naar de buren kan en de alarmering en camera dan op je telefoon te gebruiken zijn via internet.

spreekfunctie en muziek en nachtlampje eigenlijk nooit in gebruik. maar mogelijk komt dat als de kleine ouder wordt.

Minpunt is wel de thermometer. die zit er standaard 4-5 graden naast / te hoog. Zelfs omgeruild maar bij andere apparaat idem. Lijkt tgv warmte die apparaat zelf produceert.

Pluspunten

• simpele installatie
  • op telefoon beeld en alarmering

Minpunten

• thermometer klopt niet

john 18-09-2016 Product paar weken in bezit

Handige functies

De alecto ivm 200 nu 2 weken in bezit. App geïnstalleerd op 2 smartphones en 2 tablets. Installatie zeer snel en makkelijk. Leuk apparaat met leuke functies. Bereik is goed.Ik had wel wat meer van de beeldkwaliteit verwacht omdat het geen goedkope cam is.

Pluspunten

• Praat functie
  • Muziek afspeel functie
  • Gemakkelijk installeren
  • Camera bewegen

Minpunten

• Beeld kwaliteit

Ivonne 28-07-2016 Product kwartaal in bezit

super uitvinding

geweldig zo'n babyfoon op afstand. ik ga nu gerust even weg als de kleine slaapt en kan 'm van afstand in de gaten houden. mocht hij huilen, dan krijg ik vanzelf een melding via de app (ook als ik op 3G zit).
enige nadeel is dat je via 3G niet kunt praten met je kindje.

Claudia 19-07-2016 Product kwartaal in bezit

Precies wat je nodig hebt

Je baby / peuter vanuit of buiten je huis kunnen zien en horen. Hartstikke fijn. Ook in het donker is de beeld kwaliteit goed. Enige nadeel ie dat je als je via je data budel kijkt (en niet via de wifi) je slechts 4 minuten achter elkaar kunt kijken. Dan moet je het beeld weer tevoorschijn brengen door op de knop te duwen.

Lynn 09-05-2016 Product paar dagen in bezit

Moderne baby monitor

7,4
Ideale baby monitor voor het moderne gezin. Gemakkelijk te installeren als je de handleiding netjes volgt. Beeldkwaliteit vond ik iets minder dan verwacht.

Ben1986 09-05-2016 Product half jaar in bezit

Goede service

6 maanden geleden deze babyfoon gekocht. 2 weken geleden ineens geen beeld meer en geluid. Mail contact gehad met alecto en mocht hem gratis opsturen. Na 2 weken weer een nieuwe gekregen. Top service!!

Camera is prima, werkt ook prima als ik op 4g netwerk zit. Beeld mag wel scherper zijn, maar goed genoeg om de baby te zien.

An 21-02-2016 Product paar dagen in bezit

Snel en gemakkelijk te installeren op wifi netwerk. Toepasbaar op smartphone en tablet.
Niet toepasbaar op gedraad internet. Enige ruis op de lijn.