Philips AVENT SCD501 blauw, wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Philips AVENT SCD501 blauw, wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Michel 06-11-2017

Eenvoudig maar werkt prima, goed bereik.

Deze babyfoon gekocht omdat onze oude veel stoorde en niet voldoende bereik had binnenshuis. De DECT geluidskwaliteit is prima en zonder storen en met het bereik zit het ook wel goed.
De babyfoon gaat automatisch op een spaarstand als er geen geluid wordt waargenomen, waarbij er geen geluid wordt doorgegeven, wat het stroomverbruik en de straling beperkt. Leek mij een prettige gedachte, maar ik merk nu wel dat de keerzijde is dat je dus niet kunt meeluisteren als alles rustig is. Vroeger kon ik luisteren of ik de kleine rustig hoorde ademhalen, nu moet je er op vetrouwen dat de babyfoon z'n werk doet en alles inderdaad in orde is (wat overigens tot nu toe wel het geval is)

Een minpuntje vindt ik wel dat de ouderunit geen accu heeft. Er kunnen wel (evt. oplaadbare) AA batterijen in, maar ze worden niet opgeladen als de unit in het stopcontact zit, dus je moet als de batterijen leeg zijn ze verwisselen. Geen groot probleem, maar voor een apparaat van deze prijs had een laadfunctie niet misstaan (zo veel kan zo'n optie toch ook niet kosten)

Jammer ook dat bij een eventuele stroomonderbreking van de zender in de babykamer hij niet terug aan gaat. Daarvoor moet je dus de kamer in en op de aan-knop drukken.

Het nachtlampje gebruik ik niet, geeft heel beperkt licht.

Al met al een prima apparaat van goede kwaliteit, maar zonder veel extra mogelijkheden. Doet wel wat het moet doen. Kwaliteit lijkt prima in orde. Dat is ook waarom ik toch voor de Philips ben gegaan in plaats van een goedkoper model met meer mogelijkheden.

Pluspunten

• Goed bereik
  • Goed geluid

Minpunten

• Weinig extra mogelijkheden
  • Geen laadfunctie op de ouderunit