Alecto DBX-85

Luvion Prestige Touch 2
10,0 (1)

MatersF 04-02-2014 Product jaar of meer in bezit

7,4
Het binnenwerk is Chinees en dezelfde print zie je terug in vele merken. De techniek die er achter zit is bijzonder goed maar de degelijkheid verdient echt een één. Drukknopjes, batterijveertjes, etc. het echt gewoon troep. Ik kan het weten ik heb ondertussen al meer dan 100 van die dingen in reparatie gehad en vele met afgebroken schakelaars van de print, oplaadcircuit doorgebrand, versterker IC kapot, transceivermodule kapot. etc. Vaak niet meer te repareren en dan wordt het een passend donorapparaat zoeken en onderdelen of hele print overzetten Als ze daar wat kwalitatief beter spul in stoppen gebaseerd op dezelfde techniek dan heb je een prima babyfoon.

Officiele reactie van Hesdo 06-02-2014

Reeds jaar en dag is de DBX-85 (al jaren lang de ECO-versie....) één van de meest betrouwbare babyfoons op de Nederlandse markt. Inderdaad bijzonder goede techniek maar ook een hoge betrouwbaarheid in tegenstelling tot wat hier gesteld wordt. De wijze waarop Alecto zelf haar apparatuur repareert voldoet aan aanzienlijk hogere kwaliteitseisen als de hier geschetste werkwijze, wij roepen een ieder die zijn of haar babyfoon wil laten controleren of repareren dan ook op contact op te nemen met Hesdo Service Center: tel 073-6411355 of service@alecto.nl.
wij zullen uw babyfoon dan snel en deskundig weer in orde maken.

Angie79 04-01-2014 Product jaar of meer in bezit

Eerste set was na 3 jaar kapot, nieuwe gekocht omdat er nog een kleine bij kwam, deze is in minder dan een jaar al kapot. Het bereik en geluid is wel goed ( als ie het doet), ik zal alleen nooit meer een product van alecto kopen. Ook omdat ik nog een projector heb van dit merk die het ook niet goed doet.

Officiele reactie van Hesdo 06-01-2014

Beste Angie,
Wij betreuren het als er ondanks al onze inspanningen om een zo hoog mogelijke kwaliteit te bieden toch problemen zijn. Het feit dat uw babyfoon helaas niet naar behoren werkt wil gelukkig nog niet zeggen dat dit veel vaker voorkomt, gelukkig gebruiken vele duizenden jonge ouders hun babyfoon veelal al jaren lang naar volle tevredenheid.
Alecto geeft 24 maanden garantie. Wij willen dit probleem zo snel mogelijk voor u oplossen,graag even aanmelden op http://www.alecto.nl/ondersteuning/reparatie-aanvraag-gebruiker#gebruiker dan zorgen wij er voor dat de babyfoon 100% in orde retour komt.

wests 07-06-2013 Product jaar of meer in bezit

9,4
Bijna drie jaar in bezit van deze babyfoon. Doet het erg goed in en rondom huis. Doet wat hij moet doen zonder storingen. Zowel open te beluisteren,als bij bepaald geluidsniveau.

nsheoratan 20-03-2013 Product jaar of meer in bezit

Deze babyfoon al 4 jaar in gebruik. Werkt goed. Goed bereik, ook bij ons bovenburen. Geen ruis en een fijn nachtlampje.

JanMarH 06-02-2013 Product jaar of meer in bezit

6,8
Prima babyfoon, maar nu, naar 3 jaar matig gebruik issie kapot. Repareren kost veel geld aldus Alecto. Deze kan nu dus naar de milieustraat... Jammer hoor, zo'n niet duurzaam apparaat!

jroz2001 03-10-2012 Product jaar of meer in bezit

6,4
Goede babyfoon die doet wat die moet doen. Helaas is hij nu deels defect na een kleine 2 jaar gebruik. (Eerst een half jaar in een doos gezeten, dus geen garantie meer).
De babyfoon kan niet meer opladen wanneer we hem in het oplaadstation plaatsen. Ook gaat de babyfoon niet aan in het oplaadstation. Oplossing: batterijen opladen in een standaard oplader en in de babyfoon plaatsen. Niet ideaal, maar het is niet anders. Daarom een 2 voor degelijkheid.

Officiele reactie van Hesdo 04-10-2012

Van alle Alecto babyfoons zijn losse laders te koop, deze kunt u eenvoudig bestellen met een telefoontje naar 073-6411355 !

christavdwoude 04-10-2012

Wij hebben in het begin ook problemen gehad met de batterijen. De batterijen die erbij geleverd worden zijn heel slecht. Op deze site zagen wij toen dat er veel problemen waren met die standaard batterijen. Wij hebben er toen zelf nieuwe oplaadbare en zwaardere batterijen in gedaan. Sinds dien nooit meer problemen gehad. Wij vinden het echt een top babyfoon.

jroz2001 05-10-2012

Ik weet alleen niet of het aan de babyfoon ligt, of aan de lader. Zonde om een nieuwe lader te kopen als het daar vervolgens niet aan ligt...

Marleenkk 13-04-2012 Product paar dagen in bezit

7,4
Makkelijk in gebruik te nemen, goed geluid.
Handig om de ouderunit met clip even mee te kunnen nemen. Mooi nachtlampje.

familie moerdijk 02-04-2012 Product paar weken in bezit

dit is wederom onze 2e babyfoon ( ivm 2 kinderkamers met peuter en baby) van alecto, we horen ieder geluidje alles wordt gehoord, helder geluid geen gekraak, ook erg handig is de talk functie, wij zeggen dan meestal als we beneden zijn nog welterusten tegen de kinderen waar ze erg rustig van worden....
ook erg gemakkelijk is de volume toets,om het geluid evt te dempen
kortom,een echte aanrader ook qua prijs!

Mirandavan Oort 08-03-2012 Product paar weken in bezit

fijne babyfoon, duidelijk geluid, en niet teveel knopjes erop, super fijn

Willeke1990 08-11-2011 Product paar dagen in bezit

Heel degelijk apparaat. fijn in de omgang, maar inderdaad jammer dat hij niet heel ver bereik heeft.
En niet veel geld voor zo iets.

BertwinB 18-08-2011 Product jaar of meer in bezit

4,4
Babyfoon nu een jaar en 4 maanden in bezit. Als hij het doet, doet hij het redelijk (vooral niet uit doen!!) Soms slaan de lampjes onverklaarbaar uit in het rood, terwijl er geen geluid is. Soms is het geluid vervormd. Dit is allemaal niet heel erg, maar wat super frustrerend is, is het niet kunnen vinden van de babyunit. Als de ouder unit uit staat en de baby unit blijft aan, dan vindt de ouder unit de baby unit 9 van de 10 niet terug als je hem weer aanzet. Belachelijk!! Beide units moeten uit en dan met geluk vinden ze elkaar weer.
Neuh...ik ben geloof ik niet echt tevreden.

Petra24a 16-08-2011 Product jaar of meer in bezit

Deze babyfoon heeft verder geen poespas, gewoon een heel degelijk ding, werkt prima, heeft altijd contact, alleen niet een heel groot bereik. Dat is dan ook het enige minpuntje. Voor deze prijs een prima koop!

papa san 28-05-2011 Product jaar of meer in bezit

9,4
bij geboorte van mij zoon (5 jaar) gekocht en we gebruiken het nog steeds. het is zeer degelijk en gebruiksvriendelijk. enige nadeel was wel dat de bijgeleverde batterijen heel snel leeg waren maar destijds contact gehad en ik kreeg gewoon nieuwe en natuurlijk moet je na enkele jaren wel nieuwe batterij kopen want zo lang krijg je nou ook geen garantie. top kwaliteit voor heel zachte prijs. ik raad iedereen aan.
ik heb geen nadelige opmerkingen behalve dat je rest van je leven met dit ding opgeschept zit

Tjekkers 21-04-2011 Product kwartaal in bezit

5,2
We hebben voor ons tweede kindje 2 babyfoons van dit type gehad. De eerste had zoveel ruis dat je ons zoontje niet kon horen. Die hebben we binnen een week teruggebracht.

Toen hebben we een nieuwe gekregen, die ruisde gelukkig niet maar deze viel gisterenavond spontaan uit en is niet meer aan te krijgen. Hij is nog geen 3 maanden gebruikt. Nu toch maar weer een DBX-88 aanschaffen, die hebben we voor onze oudste ook en die functioneert al 2 jaar prima. Dit type is wat betreft degelijkheid enorm tegengevallen.

Tara... 18-04-2011 Product jaar of meer in bezit

9,6
Heb deze al 2,5 jaar en gebruik hem elke dag. Superding, nooit problemen mee.
Heb wel gelijk andere (zwaardere) batt in de ouderunit gedaan die veel langer meegaan.
Gevoeligheid is in te stellen van laag (hoor je alleen als er echt wat is) tot hoog (hoor je continue alles)
Regelmatig in de actie bij blokker voor maar 39,95

jorieke1980 30-03-2011 Product jaar of meer in bezit

Super babyfoon, nog nooit problemen mee gehad. geen stoorzenders van andere babyfoons. makkelijk in gebruik en stevig. terugspreekfunctie, erg handig als je bij de buren op visite bent en je kind vraagt je wat, je kunt zo op afstand terug praten. goed geluid, je hoort constant wat, sommige babyfoons springen pas aan als er een aantal seconden een geluid is, deze babyfoon staat altijd op scherp. echt een aanrader, nu ruim 4 jaar in ons bezit en nog nooit kapot geweest!

RogieSr32 08-03-2011 Product jaar of meer in bezit

Deze babyfoon bijna een jaar in gebruik.Bij aanschaf direct de batterijen vervangen voor andere oplaadbare batterijen met een 2500NMa. Daardoor is de standby tijd verdubbeld van 6 uur naar 12 uur!
Geen problemen gehad werkt direct perfect met een goed geluidskwaliteit zonder brom.

Tip zet de babyfoon tussendoor wanneer je kind wakker is uit, dan gaat de babyfoon langer mee in standby

Son321 28-01-2011 Product paar dagen in bezit

5,8
Wij hadden deze babyfoon gekocht, maar hij ruist ontzettend ! Wij kunnen horen dat er iets op de kamer van onze peuter gebeurd, maar wat weten we niet. Normaal is onze peuter aan het praten wat duidelijk te verstaan is, nu door de babyfoon totaal niet. We hebben hem omgeruild omdat iedereen hier lovend over was (we dachten dat het specifiek aan die van ons lag) en kregen een andere (zelfde type) mee. Precies hetzelfde verhaal. Niet te horen en veel ruis. We hebben ons geld terug gevraagd; geen probleem gelukkig.

boeiend1 27-01-2011 Product paar dagen in bezit

Mij lijkt het een prima babyfoon, ik kan er nog niet erg over oordelen omdat ik hem pas net een uur aan heb, haha. T.o.v. onze oude babyfoon is dit wel luxe.
-dat je kunt zien wanneer je buiten bereik bent
-dat je kunt zien als de batterijen op zijn
-dat je terug kunt praten
-het nachtlampje (wat natuurlijk niks voorsteld, maar wel grappig)
-dat hij dect is, en dat de stations elkaar gewoon opzoeken, automatisch)
-dat je hem ook CONSTANT aan kunt zetten
-dat ook de baby-unit op batterijen (dus draadloos) kan
-dat er 2 "gewone" penlites inpassen (oplaadbaar uiteraard)
-dat er lampjes op zitten, dus naast de tv of op een drukke verjaardag is ideaal

Ik snap alleen nog niet echt de "gevoeligheidsinstelling" als ik op die knop druk, gebeurd er niet echt iets. Dat moet ik nog eens even uitvogelen.

Het is gewoon inpluggen en hopla (ouder unit moet dan wel even 14 uur op de lader (logisch).

Dnnsdr 07-12-2010 Product paar dagen in bezit

Nog maar een paar dagen in ons bezit maar tot dusver bevalt hij prima. Build quality lijkt prima in orde hij voelt degelijk aan. Makkelijk in gebruik: uitpakken, aansluiten en 1 (kleine) pagina uit de handleiding door gelezen en voila werken.