Philips AVENT SCD610

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips AVENT SCD610 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

Maantjeb 27-12-2014
Geschreven voor: Philips AVENT SCD610

Zeer slecht bereik babyfoon geeft continue errormelding cam out if reach terwijl we op nog geen 20 meter afstand zijn. Babyfoon is voor ons onbruikbaar en we zijn genoodzaakt een nieuwe aan te schaffen en absolute afrader dit product als je in een goed geisoleerde woning woont!!

Linnievdv 14-11-2013
Geschreven voor: Philips AVENT SCD610

Ik wilde nadat m'n andere Philips babyfoon overleden was een nieuwe maar dan met beeld, want m'n kids gaan bij elkaar op de kamer slapen, nou alleen als ze beweegt zie je wat, erg slecht beel. Geluid pakt hij ook vaak niet op , hoor ik haar maar niet door de babyfoon! Ik zou hem niet aanraden, zie bij andere veel beter beeld!! Ik zal eens bellen met Philips want hier lees ik toch dat het zicht Goed is

RWABM 14-11-2013

Ik denk dat je de instellingen niet goed heb staan. Hij heeft 2 standen voor beeld: 1) alleen als er ook geluid is en 2) permanent beeld. Bediening via knopje aan de zijkant, zo kun je switchen tussen de twee standen.
Idem met geluid, kun je allemaal instellen. Ik kan zelfs de klok horen tikken in de babykamer als ik 'm op vol volume zet. Dan hoor je echt ieder geluidje van je baby! Succes!

RWABM 26-07-2013
Geschreven voor: Philips AVENT SCD610

Wij hebben deze babyfoon een half jaar in gebruik. Hij bevalt erg goed. Beeldkwaliteit is goed, soms bij schemerlicht even minder, maar zodra het donkerder wordt doet de infrarood absoluut wat 'ie moet doen en heb je supergoed beeld. Geluid is ook super goed. Je kunt 'm zelfs instellen in 3 niveau's. Bij de hoogste gevoeligheid pakte 'ie bij ons zelfs de auto's die voorbij ons huis reden. Het verschil in de geluidsniveau's vind ik heel goed werken. Toen ons dochtertje wat ouder werd en ook ging kletsen in haar bedje heb ik het niveau op de middelste stand gezet, maar toen ze net geboren was, vond ik de gevoeligste stand ideaal.

Qua bereik ook prima, ik kan ermee in de tuin wandelen en zeker met het koordje is dat ideaal. Dat koordje blijkt achteraf erg handig. Het is bij ons sinds een paar dagen kapot, maar ik heb zojuist Philips gebeld en we krijgen (!) een nieuwe.

Storen doet 'ie af en toe als wij ons wifi ineens behoorlijk belasten, maar dan geeft 'ie een luide piep en eigenlijk is het bereik daarna alweer meteen terug.

De camera heeft ook twee standen: de ene geeft continue beeld en de ander geeft alleen beeld als onze dochter geluid maakt, met af en toe een beeld tussendoor om te laten weten dat 'ie het nog doet. Deze kun je naar believen wisselen (dat zijn de twee lichtblauwe knopjes op de zijkant). Dan ook nog blauwe licht-indicatoren die aangeven hoe hard ons dochtertje geluid maakt, kortom ik ben heel tevreden.

Voor mensen die dit apparaat ook hebben, van Philips kreeg ik zojuist de tip dat als onderdelen via de online shop van Philips niet meer te krijgen zijn, deze vaak wel te krijgen zijn via www.onderdelenonline.nl.

Het bestelnummer van het koordje is 996510050735 en als je een extra snoer wilt bestellen om je babyfoon mee op te laden dan vervang je de laatste 5 door een 2. Ik vind het bevestigingsding waaraan je de camera kunt hangen ook handig en is redelijk onopvallend als je de camera erin hangt.

vhulst 21-06-2013
Geschreven voor: Philips AVENT SCD610

Wij gebruiken deze babyphone een maand en qua bereik is het echt waardeloos!! Elke keer is hij even zijn bereik kwijt terwijl we in de kamer ernaast zijn. 150m zou het bereik moeten zijn, maar 5 kan die niet eens aan!

suzies 17-01-2013
Geschreven voor: Philips AVENT SCD610

Ik ben in het bezit van een Luvion Grand Elite, (al 1,5jaar) en sinds een paar dagen van deze Avent. De voordelen aan deze babyfoon vind ik dat je hem makkelijk mee kan nemen. En de camera staat erg stabiel. Nadelen vind ik het kleine scherm!!. Slecht zicht in het schemer. Geen slaapliedjes of terugpraatfunctie. En geen oplaadstandaard, waar je hem fijn schuin in kunt zetten zodat je de baby al vanaf een afstandje in de gaten kunt blijven houden.
Ik vind de Luvion grand elite veel fijner. voordelen daarvan t.o.v. de Avent: oplaadstandaard meegeleverd, veeeeeeel groter scherm, meer dan 2 keer zo groot(vooral dit vind ik een belangrijk punt). Goed zicht in schemer. Terugpraatfunctie. (zit ook nog een nachtlampje, en slaapliedjes op). Nadelen t.o.v. de Avent: je kunt hem niet om je hals meedragen. (verder zijn de slaapliedjes van de luvion ook erg blikkerig, dus wij gebruiken ze niet).
Nu vraag je je misschien af, waarom 2 babyfoons. Nou, we zijn super tevreden over de Luvion, maar er is een 2e kindje op komst. En mijn jongste is dan nog geen 2 jaar. Ik wil hem dan toch goed in de gaten kunnen houden. Een losse camera kost 100euro. En er was nu bij Shell een actie met Philips, en nu kon ik deze babyfoon voor 115euro kopen. Zo heb ik ze alle 2 continu op beeld. Deze avent zet ik bij mijn oudste kindje op de kamer. Ik zou deze niet willen gebruiken bij mijn kleinste , vooral ivm slecht zicht met schemer.

Fre D 26-08-2012
Geschreven voor: Philips AVENT SCD610

Na eindeloze ellende met de Luvion Grand Elit (zie hier mijn review daarover http://www.kieskeurig.nl/babyfoon/luvion/grand_elite/reviews/946737/fre_d/5137579 ) vol ergernis na de 3e defecte Luvion overgestapt op de avent.

Nou wat een verademing zeg! Geen gedoe met verschillende stekkers (je kunt bij verwisseling stekker van de Luvion de camera of monitor stuk maken), normale geluidskwaliteit (Luvion schel/scherp geluid).

Ook erg fijn, je kunt de compacte monitor met een bijgeleverd koordje om je nek hangen en de tuin inlopen, naar de buren lopen etc en rustig even checken of alles oke is met je kindje. Dacht dat ik dat koordje niet zou gebruiken maar het is toch erg handig als je bijvoorbeeld 's avonds nog lekker even buiten zit of je buitenhuisdieren gaat verzorgen.

Wat prettig is, is dat er een muurmontage systeem is bijgeleverd zodat je de camera aan de muur kunt bevestigen. De stekkerdraden zijn ook prettig lang zodat je niet direct overal een verlengsnoer nodig hebt. De beeldkwaliteit van de luvion bij het inzoomen vond ik iets beter dan bij de avent maar ben toch tevreden. De nightvision werkt prima.

Nadelen: als je bijvoorbeeld een youtubefilmpje download/bekijkt, valt de monitor even uit. Echter daar geeft hij dan wel een duidelijk signaal (luide piep) bij zodat je weet dat je even geen ontvangst hebt. Het zal iets met de wifi te maken hebben?

Er zit geen terugpraatfunctie op, dat is jammer en had toch best gekund bij dit product dat niet goedkoop is.

Verder dus zeer tevreden met het product dat ik duidelijk boven de even prijzige Luvion stel.

em1979 09-08-2012
Geschreven voor: Philips AVENT SCD610

Wij hebben deze speciaal aangeschaft omdat onze baby van 3,5 maand oud op de buik draait, maar nog niet zelf kan terugdraaien. Als ouder hou je daarom je hart vast. Een herinvestering gedaan, want heb een Avent babyfoon zonder beeld, die het goed doet, maar nu dus beeld nodig. Heel goed geluid, niet blikkerig, goed beeld, niet blokkerig. Soms door bepaalde muren minder bereik. Verder plug en play.