Luvion Platinum 2

10,0 (1)

5,7

Davidoff79 29-10-2014 Product jaar of meer in bezit

3,8
Na net een jaar heeft de batterij van de ouderunit het begeven. Heb de Platinum 2 met extra camera in 2013 gekocht.Geluid kwaliteit verschild per Camera. Camera 1 rustig geluid, na het overgaan naar camera 2 een hoop geruis.
Tevens vind ik het raar dat een product dat dagelijks meerdere uren in gebruik is, soms tot wel 12 uren per dag dat er geen betere batterij hiervoor is. Kan wel een nieuwe kopen maar dat kost dan weer 14,95 om dat er maar een jaar garantie wordt gegeven op de Batterij. Ik zou dan ook de Platinum 2 dan ook niemand aanraden en zeker niet voor dat geld wat ik er voor betaald heb.

Martine Brouwer 16-12-2013 Product jaar of meer in bezit

Babyfoon werkt op zich prima alleen is de batterij van de ouderunit heel snel leeg.
Helaas geeft Luvion ook maar 1 jaar garantie en heeft de ouderunit het na 17 maanden volledig begeven en wil Luvion hem alleen repareren als we€ 69,00 betalen.

Jackos 31-08-2013 Product paar dagen in bezit

5,4
Het bereik is heel erg slecht. Denk aan 10 meter door de kamer. Ik heb een woning uit 2010 maar de eerste verdieping krijg ik al de melding out of range. Gaat van de week weer terug na babypark!

Babyk 10-03-2013 Product kwartaal in bezit

4,8
Op het plaatje ziet het er beter uit dan in werkelijkheid.Er zijn een aantal dingen die opvallen:
-Het apparaat ruist heel veel. Dan doe je het volume lager maar dan hoor je de baby minder goed.
- Ongewenst knopjes indrukken. De meeste knoppen zitten aan de zijkant. Als je unit pakt, is de kans groot dat je ongewild een knopje indrukt. Hierdoor kan er een liedje afspelen bij de baby die dan wakker wordt.
- De opname functie is wel handig
- Het beeld is opzich wel oke. Maar algauw neemt de infrarood het over en is alles grijs.
- Het bereik laat te wensen over.
Als je mij vraagt of ik dit apparaat weer zou kopen, zou mijn antwoord 'Nee' zijn.

keet33 18-10-2012 Product jaar of meer in bezit

7,4
Prima beeld! Alles goed te zien, ook in het donker. Batterij is na een jaar een keer stukgegaan, maar kreeg kosteloos een nieuwe opgestuurd! Prima service dus! Erg tevreden.

Heidiii 31-08-2012 Product paar dagen in bezit

5,6
Nou, we hebben de bestelde babyfoon binnen, de Luvion Platinum 2. (€ 139,-)

Maar hij gaat morgen meteen weer terug: wat een baggerding!

Meteen bij het uitpakken valt op dat de zilverkleurige plastic knopjes aan voor- en zijkant veel speling hebben. Als je er met je vinger over strijkt, voelt het alsof ze bijna los zitten.
Het menu-knopje aan de voorkant zit zelfs zo los, dat het de functie van 'tiptoets' heeft: bij de minste aanraking springt het menu ervoor. Het gelijksoortige knopje rechtsvoor (sound only) moet je wél tot de 'klik' indrukken, om het in te schakelen.
Ik ben bang dat de knopjes al lam zullen zijn, nog voordat ons kind geboren is.

Maar de grootste tegenvaller is wel de geluidskwaliteit.

Het volume van de ouder-set is zo zacht, dat we de TV zacht moeten zetten om een eventuele huilende baby te horen! En ja: we hebben het volume dan op het allerhardst staan.
Als ik in de open keuken sta, wil ik dat het geluid van de babyfoon tenminste het geluid van een gebakken eitje overstemt. En dat zit er echt niet in.

Andersom valt me op dat de baby echt uit volle borst moet huilen, voordat het geluid door komt. Als ik de 'sensitivity'-knop helemaal op laag zet, hoor ik een constant zacht geruis waarin ik dan ergens babygehuil moet proberen te herkennen.

Het rare is dat ik op het internet veel reviews lees waarin mensen lovend zijn over de geluidskwaliteit. Hieruit maak ik op dat ik blijkbaar een 'maandag-fabrikaat' in mijn handen heb.

Als pluspunt is wel het gebruiksgemakt, hij werkt intuïtief; je kunt ermee aan de slag zonder het boekje door te moeten nemen.

Morgen gaat deze terug naar de winkel, en ik betwijfel of ze me kunnen overtuigen (een zelfde) Luvion te nemen.