Maxi-Cosi Rodi SPS zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Maxi-Cosi Rodi SPS zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Vader2009 25-06-2012
Geschreven voor: Maxi-Cosi Rodi SPS zwart

Gisteren deze stoel gekocht.

Hiervoor Maxi-cosi cabriofix en priorifix gebruikt.

Het fijne van deze stoel is dat hij niet zo groot is, er kan nu weer iemand op de achterbank zitten tussen de kinderen in als dat moet.

De problemen die genoemd worden met de gordel geleiders hebben wij niet. Het is inderdaad wel zo dat je de gordel altijd dicht moet klikken, ook als er geen kind inzit want hij zit verder niet vast aan de auto.

Silvia1983 10-03-2012
Geschreven voor: Maxi-Cosi Rodi SPS zwart

Wij hebben de Maxicosi Rodi SPS 2,5 week geleden gekocht maar vandaag meteen naar de winkel gegaan om hem terug te brengen.

Nadelen: in de rode gordelgeleider zit een opening waar onze gordel telkens tussenkwam als ons zoontje een beetje naar voren boog, hierdoor rolde hij niet goed in de gordelgeleider van de auto zelf.

Ook staat deze autostoel los in de auto, dus als je je kindje niet meehebt moet je toch de gordel vastzetten, omdat een los object zoals deze autostoel gevaarlijk kan zijn bij een ongeval.

Het derde nadeel van deze stoel is dat hij erg onstabiel is, als wij een bocht maakten in de auto zag ik in onze binnenspiegel ons zoontje meegaaan in de bochten.

Vandaag voor 30 euro meer een Maxicosi Rodi XP gekocht, de winkel erkende het probleem. De rode gordelgeleider is veel soepeler, en de opening ertussen is veel dichter, dus de gordel loopt er nu soepel door en rolt goed op. De Maxicosi Rodi XP autostoel is wat zwaarder, dus veel stabieler, en achter de hoofdsteun zit een extra bevestiging voor achter de hoofsteun die in de auto zelf zit, hierdoor staat hij stabieler, en hoef je niet de gordel vast te maken als je kindje niet in het zitje zit!

Als autostoel voor bij opa en oma is de SPS misschien wel prima, maar als je de stoel vaak gebruikt zou ik zeker niet op 30 euro kijken!!!

ppppppp 23-02-2011
Geschreven voor: Maxi-Cosi Rodi SPS rood

Via anwb.nl gekocht voor slechts EUR 52,50 inclusief bezorging, is toch niet duur. Hele goede stoel, alleen idd jammer van gordel niet soepel terugloopt als kind naar voren heeft geleund.

Drrrrkkk 07-02-2011
Geschreven voor: Maxi-Cosi Rodi SPS zwart

Er is schier oneindig veel keus in kinderstoeltjesland. Omdat we goede ervaringen hebben met de vorige stoel (MaxiCosi Priori) en het autozitje (MaxiCosi Cabriofix) zijn we deze fabrikant trouw gebleven voor onze nieuwe stoel, de Rodi SPS. We scoorden 'em online bij Kinderstoeltje.nl voor de laagste prijs van Nederland: 69 Euro. Er waren meerdere winkels die deze prijs hanteerden, maar Kinderstoeltje.nl rekende (tijdelijk?) geen verzendkosten. Prima service, want zo'n pakket is behoorlijk zwaar. En nu werd het pakket dus keurig aan huis bezorgd.

De stoel zelf is makkelijk in elkaar te zetten, zelfs zonder handleiding wijst het eigenlijk vanzelf. Ook het monteren in de auto is een fluitje van een cent. En natuurlijk dan de ultieme test: mijn kleine ventje van 3,5 jaar erin laten plaatsnemen. Als een vorst zit meneer op de achterbank. We hebben de rugleuning nu nog op de laagste stand, maar ik heb wel alvast getest met hoger/lager zetten. Erg simpel, wel wat stroef, maar je wilt ook niet hebben dat het te pas en te onpas gaat verschuiven, dus de stroeve constructie snap ik wel. Het SPS-systeem ziet er robuust uit. Kortom: een topstoel van een topmerk!

Monue 07-07-2010
Geschreven voor: Maxi-Cosi Rodi SPS rood

Wij hebben deze stoel voor beide kinderen en zijn er erg tevreden over. Het stoeltje voelt degelijk en zacht aan en zit lekker. Van een probleem met de autogordel hebben wij niets gemerkt. We hoeven zeker niet extra aan te spannen.

jannouwens 06-02-2010
Geschreven voor: Maxi-Cosi Rodi SPS zwart

Stoeltje ziet er degelijk uit en lijkt goed te zitten.

Ik ervaar een groot minpunt, namelijk het niet vrij bewegen van de autogordel (vind ik bijzonder onveilig).

Volgens de handleiding:
"de plaatsen waar de autogordel langs loopt, zijn rood gemarkeerd".

Bovenstaande is correct, echter de autogordel blijkt breder te zijn dan de beschikbare doorvoering (ter plaatse van de hoofdsteun) waardoor de automatische aanspaninstallatie van de gordel niet functioneerd. Ergo, of altijd extra handmatig aanspannen, of je kind zit niet veilig (namelijk niet aangespannen) in de kinderstoel.

Onbegrijpelijk dat dit juist bij een Maxi-Cosi stoel voor moet komen.

Zuccherro 28-08-2006
Geschreven voor: Maxi-Cosi Rodi SPS

De geleiding van de gordel laat te wensen over. Komt je kind naar voren en gaat
het daarna weer naar achteren zitten, dan rolt de gordel niet geweldig op. De
geleider nabij de schouder is niet optimaal.
Verder wel een prettige en degelijke stoel.

K. Hofman 08-01-2006
Geschreven voor: Maxi-Cosi Rodi SPS

De verkoopster gaf aan dat de sps geen gordelspanner heeft, dit in
tegenstelling tot de xp. Ze heeft beide stoeltjes vastgemaakt op een
showroomautostoel, maar heeft mij niet kunnen overtuigen. De xp zou strakker
moeten zitten door de gordelspanners (die de sps niet heeft).

Ik vind dat het geen meerwaarde heeft. Een gewone maxi cosi (voor baby's) heeft
ook geen gordelspanners en zit ook goed vast...

Ik heb dus de sps gekozen en houd ruim 70 euro in mijn portemonnee

becca 20-11-2004
Geschreven voor: Maxi-Cosi Rodi SPS

Dit is dus echt een heel makkelijke en fijne stoel.
Onze oudste zit er graag in.

Wij hebben hem in de kleur Harry (grijs-zwart), en de bekleding blijft er mooi
(in tegenstelling tot onze priorry XP hightec navy die helemaal verkleurd is)

Hoofdsteun is op diverse hoogstes te verstellen, dit gaat alleen erg stroef.

Gordelverloop is erg goed, en zitcomfort is (volgens mijn dochter) zeer goed.

Alleen jammer dat de zomerhoes voor deze stoel niet meer te krijgen is.