Römer King Plus zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Römer King Plus zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Youpnatus 02-10-2015
Geschreven voor: Römer King Plus grijs

Oerdegelijk en zwaar, waardoor de stoel heel stabiel vast zit in de auto.
Niet echt geschikt om deze stoel elke dag 2x van auto te wisselen (man/vrouw auto).
Daar is de stoel te zwaar voor en ook niet snel te verwisselen, door de zeer veilige bevestigingsconstructie.
Daarom hebben wij er twee gekocht.
Uitstekend bevallen.
Ook de slaapstand zeer geschikt voor de peuter.
Doordat de peuter aan alle kanten goed en veilig ingesloten/opgesloten zit in deze stoel, terwijl je gewend bent om met hoge temperaturen in je auto te rijden, is het mogelijk, dat de peuter het te warm krijgt en gaat zweten.
Daar hebben wij geen hinder van ondervonden, omdat wij de temperatuur in de auto goed konden regelen met de airco.
En wat is duur? Veiligheid boven alles.
Wij zijn zeer enthousiaste gebruikers.

anni112 27-12-2011
Geschreven voor: Römer King Plus zwart, rood

De stoel bijna 2 jaar ingebruik, en hij bevalt nog steeds prima. ook voor lange afstanden bied hij goed comfort.
Berichten over afbrekende dingen of gordelhouders die vervangen moesten worden komen mij vreemd voor, misschien verkeerd gebruik???
vrijwel alle (ook Maxi cosy) bestaan alleen uit piepschuim en een plastic omhulsel.
Het stoeltje is zwaar dat klopt maar zeker niet onhandelbaar. Ik vind het erg prettig dat het stoeltje zo degelijk aanvoelt.
Het stoeltje vastzetten in de auto is erg logisch al zou ik het niet elke dag willen doen.

Misschien niet verkrijgbaar in de hipste kleuren (ook al is dat nu beter) maar veiligheid en degelijkheid staat voor mij voor op.

Ons 2e kindje gaat er binnenkort ook gebruik van maken maar eerst opzoek naar een goede opvolger van dit stoeltje.

w.p.j 17-12-2011
Geschreven voor: Römer King Plus zwart, rood

een zeer goede en stevige autostoeltje,
de oudste zit er bijna 2 jaar in, alleen het nadeel van het vast klikken met de riempjes in de winter.
maar hebben vast meerdere last van als de kleintjes dan meer kleren aan hebben.
ik zou in de zomer zeker een soort badstof hoes bij nemen, het zweten is dan totaal niet dan als je de kleinje zo in het stoeltje zet,
dus zeker een tip om die hoes erbij te kopen.
verder wel zwaar, maar wij halen amper de stoel uit de auto en staat er altijd in.

zarathustra 11-01-2011
Geschreven voor: Römer King Plus

Stevige comfortabele stoel. Voldoende steun, zij het dat in de maximale ligstand het hoofdje toch nog snel naar voren valt. Mogelijk te maken met veiligheid (bij nog verder naar voren wordt het ook instabieler).
We hebben een zomerdekje gekocht van badstof, scheelt in de zomer behoorlijk wat zweten. Het in het stoeltje krijgen van deze hoes is een crime, maar dat hoeft gelukkig maar eenmaal per jaar...
Vastzetten van de stoel is eenvoudig en hij staat dan stevig, wel is de stoel zwaar.
Het vastklikken gaat soms was moeilijk omdat er, zeker in de winter, snel kleren tussen komen. Zal mogelijk ook bij andere stoelen spelen.

Kost al met al een klap geld, maar zeker aan te raden!

giel1 04-01-2011
Geschreven voor: Römer King Plus

Voor ons valt deze stoel erg tegen!
De stoel is zeer ongebruiksvriendelijk. Ten eerste moet je de riempjes iedere keer meerdere keren aantrekken voordat je kind er goed in vast zit.
Het grootste probleem is echter de gordelhouders (waar je de stoel zelf mee vast zet). Deze zijn in 1,5 jaar tijd al (drie!) keer vervangen omdat deze niet meer werkten. Hierdoor komt de stoel ook los te staan in de auto, levensgevaarlijk.
Voor mij nooit meer een Romer. We hebben ook een Maxi Cosi stoeltje, deze is veel praktischer!

Okidokie123 27-12-2010
Geschreven voor: Römer King Plus zwart, rood

Nou, in tegenstelling tot de vorige reviewer ben ik heel tevreden met het stoeltje. Zolang je het niet iedere dag van de ene naar de andere auto moet overzetten is het goed. Daar is de stoel net iets te zwaar voor. In de auto is de stoel heel stabiel, en slapen doet mijn dochter uitstekend. Ze is nog nooit voorover gevallen en door de zijdelingse steun valt ze ook niet opzij.

Bijkomend voordeel is dat de gordelhoogte (schouder) aangepast kan worden aan de lengte van het kind, waardoor de stoel als het ware meegroeit. Heb je er langer plezier van, en het verbetert het zitcomfort.

Kortom: goede stoel

Annemarie29686 30-10-2010
Geschreven voor: Römer King Plus grijs

Wij hebben deze stoel nu bijna 2 jaar in gebruik en helaas valt de stoel ons erg tegen! Ondanks dat de stoel vaak als beste getest word!

Qua veiligheid is het wel een goede stoel! De stoel komt echt goed vast te zitten aan de gordel. Zit geen beweging in, maar daar is dan ook alles meegezegd.

Ik vind het monteren van deze stoelen allemaal een drama. Niets werkt echt gemakkelijk. Het is een gestuntel en de stoel weegt ook nog lood!

Het zitcomfort is prima, alleen de ligstand erg beperkt. Onze zoon valt zelfs in uiterste ligstand met zijn hoofd naar voren als hij in slaap valt. Dus niet ideaal.

De kwaliteit van de stof is erg slecht. Gaat stuk en slijt heel erg snel. Het witte stiksel randje ging na een week al pluizen.

Dan is bij ons nu dus ook de sluiting van de gordel al lam.

Wij gebruiken de stoel wel intensief, maar dan als nog vind ik voor een stoel met deze naam, prijs en beoordeling dat hij veelste snel problemen vertoond.

We hadden de stoel nog geen half jaar of de extra hoofdsteun, die overigens gewoon van piepschuim is gemaakt, brak al af. En niet omdat wij er aan trokken of dergelijke, maar als je de stoel uit je auto moet halen en in een andere moet zetten. Wat zeer onhandig is, ook door het gewicht. Breken dat soort dingen dus al af! Je heb ook nergens hou vast aan de stoel in dit geval.

Kortgezegd valt erg tegen. Nu is mijn zoontje 2,5 en moet ik dus weer aan een nieuwe stoel. Hij is al bijna te groot voor deze romer stoel. En voor 1 stap verder is hij nog net iets te klein. Nu kijken we naar een doorgroei stoel van recaro, maar ben erg bang dat dit ook zo tegen gaat vallen. En ook deze kost een hoop geld!

Gomes 01-02-2009

Sinds enkele maanden in ons bezit. Goed en fijn autostoeltje. Prima ligstand. Prettige hoofdsteun. De bekleding is er erg makkelijk af te halen, te wassen in de wasmachine en er weer op te plaatsen. De enige moeite hebben we nog wel eens gehad om het stoeltje open te klikken om hem in een andere auto te plaatsen.

Erwin Dekker 01-12-2008

We hebben dit type kinderstoel al 1,5 jaar in ons bezit. Daarnaast zijn we ook 3 jaar in het bezit van een Romer King. We vinden het prettige stoelen. Ook al zijn deze stevig geprijsd. Het loont hiervoor de moeite om de stoel in Duitsland te kopen. Ik heb dat met de Plus variant ook gedaan en het scheelt aardig wat Euri (afhandeling gaat perfekt). De Plus heeft als voordeel dat er een extra hoofdsteun in zit. Als je namelijk over gaat van een maxi cosi naar de Romer King heeft je kind nog weinig controle over zijn nek en dan is zon hoofdsteun wel handig (ook nog in vele standen instelbaar). Stof is van beide stoelen makkelijk te reinigen. We hebben beide stoelen in een auto zitten. Soms moeten deze worden verplaatst in een andere auto. Dit is vrij eenvoudig. Stoelen hebben jammer genoeg geen handgreep om te tillen. Romer King is dan net even handiger. Na door te krijgen hoe de stoelen bevestigd moeten worden is het vrij eenvoudig. Tip: er zijn onderleggers te koop voor deze stoelen. Wij hebben deze niet gekocht, maar blijken handig zodat het zitvlak en rugvlak van de achterbank niet in elkaar geplet worden. Volgens mij zijn deze ook niet duur. Het spannen van de schouderbandjes wil soms niet. Waar dit aan ligt, weet ik niet. Beide stoelen voelen degelijk aan. Als je kind wat ouder wordt kan hij achter de schouderbandjes (waarmee hij vast in de stoel zit) iets te gemakkelijk wegkomen. We zijn al drie keer naar Zuid italie gereden met de kids. De stoelen zijn hiervoor super. Ze slapen een eind weg en we krijgen het idee dat de ventilatie in orde is. Super!

Fam. Burchartz 21-06-2008

Na lang zoeken en vergelijken toch uitgekomen bij dit autostoeltje, kleur Gregor. Het fijne is dat dit stoeltje een ingebouwde hoofdbeschermer heeft en dat deze van een ribstof is gemaakt, de andere stoffen zijn van een soort vliegerspul waar je kindje erg in gaat zeten wanneer het slaapt bv.
Handig verwisselbaar van auto naar auto.Bekleding eraf halen vergt even geduld maar dan weetje ook verder hoe het moet.
Klein min puntje is dat de schouderbeschermer van een soort schuimrubber is wat je snel stuk trekt wanneer je je de banden gaat aantrekken.
Verder een heel fijn en goed autostoeltje. Ons mannetje heeft er op de lange rit naar Frankrijk vorstelijk in gezeten!