Maxi-Cosi Tobi zwart

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 67 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Maxi-Cosi Tobi zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

William 19-08-2019

Maxi Cosi Axiss.. slecht gordelspan systeem

Geschreven voor: Maxi-Cosi Tobi

Ook wij hebben een maxi cosi Axiss waarvan de gordelspanner het heeft begeven.
Schijnt vaak voor te komen, maar dat verbaast me niets. Ik heb de spanner eens opengemaakt er er zit een ring in die van inferieur materiaal is gemaakt. Als je hem aanraakt verpulvert het materiaal waarvan de ring is gemaakt. Een nieuwe spanner vragen ze 70 euro voor en moet door hun geplaatst worden, terwijl hem met 1 schroefje via de achterkant bevestigd. Fluitje van een cent en niks geen veiligheids risico waar ze steeds mee schermen. Lijkt meer op een verdienmodel van maxi cosi.
Kortom ring van inferieur materiaal gemaakt, die mag gewoon niet kapot gaan en verder slechte service.

Sabine 23-12-2018

Lijkt mooie stoel, gordelsysteem is waardeloos

Geschreven voor: Maxi-Cosi Tobi blauw

Wij hebben inmiddels zes (!) maxicosistoeltjes in ons bezig (gehad). Allemaal hebben ze hetzelfde probleem. Het gordelsysteem werkt niet prettig. Je kunt de gordel gewoonweg bijna niet aantrekken. Dit systeem loopt erg stroef en er is soms echt mannenkracht voor nodig om hem aan te trekken. Als je dan zwanger bent en je wilt de gordel aantrekken gaat dat haast niet (buikspieren). Maar ook mijn man heeft er problemen mee, het lukt hem wel, maar het gaat alles behalve soepel en voorafgaand aan elke autorijbeurt schelden we (van binnen ;-) ). Ook is het al voorgekomen dat mijn man er zo hard aan trok dat het plasticgedeelte waar de gordel uit komt beschadigd raakte. En nee, de gordel zat niet dubbel, want dat is wat we eerst dachten. Maar inmiddels dus al heel wat stoeltjes versleten, maar ze hebben echt allemaal (op den duur) hetzelfde probleem. Ik zou ze dus absoluut afraden!!!

Minpunten

• gordelsysteem

Carolin 29-11-2018

Oogt degelijk, maar veel gebreken

Geschreven voor: Maxi-Cosi Tobi blauw

Hebben voor dit stoeltje gekozen vanwege goede naam en eerdere ervaringen met Maxi Cosi. Dachten dat wij kwaliteit kochten.
Maar wat een teleurstelling voor veel geld. Hij oogt heel degelijk, maar al snel gingen de gordelspanners erg stroef. Hij kan ook niet meer in de ligstand, is geblokkeerd. Zoals ik nu las is dit een veelvoorkomend probleem.
Jammer genoeg kan ik dit stoeltje wat verder prima is nu ook niet meer via mb verkopen. Helaas buiten de garantieperiode en 69 € is dan erg veel geld voor een reparatie.

Pluspunten

• Oogt heel stevig en degelijk
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Gordelspanners stroef
  • Ligstand geblokkeerd
  • Bekleding verkleurd

Dee 04-12-2017

Product komt zijn beloofte niet na

Geschreven voor: Maxi-Cosi Tobi

De autostoel bij onze eerste kinderen zonder gebruikt. Nu wilde ik hem vandaag installeren voor onze 2e kind, blokkeert de gordel compleet. Van alles proberen maar geen beweging in te krijgen. Contact met klantenservice, krijg ik te horen dat ze t kunnen reparen voor €69,- omdat t ouder dan 6 jaar is. Belachelijk, waardeloze service. Zeker nu ik lees dat het dus een veelvoudig probleem is. Toendertijd ruim €200 uitgegeven aan een product die totaal niet duurzaam is! Product komt zn belofte gewoon niet na.

Minpunten

• Klantenservice denkt niet mee
  • Gordels werken niet goed
  • Product is te duur
  • Niet duurzaam

Andre 01-09-2016

Ook wij: gordelproblemen.. en oorzaak ontdekt

Geschreven voor: Maxi-Cosi Tobi zwart

Het is in basis best een goed stoeltje. Het is stevig vast te maken op de autostoel en je kindje zit goed en stevig vast.
Maar inderdaad... de gordels. We hebben heel vaak dat we de gordels bij aankomst met geen mogelijkheid meer los krijgen. Zodat je schouders en armpjes van je kindje eruit moet zien te wurmen met tot gevolg een huilend kind.

Terug naar de winkel en -gelukkig- ditzelfde geconstateerd bij het showroomexemplaar. En wat blijkt: de twee gordels zijn aan de achter/onderzijde met een knoop aan elkaar verbonden en niet netjes gestikt oid. Als je de gordels losmaakt dwz naar voren trekt, blijft deze knoop achter een horizontaal stangetje aan de achterzijde steken. Dit kun je 'oplossen' door je arm tussen stoeltje en autostoelleuning te wringen en aan de achterkant aan de gordel te trekken. Knulligheid ten top dus.

In ieder geval jammer dat dit nog steeds niet is opgelost. Misschien maar gewoon niet kopen.

Pluspunten

• Stevig te bevestigen
  • Kind zit prettig

Minpunten

• Gordelproblemen

livo86 30-03-2014

Fijne stoel. Paar jaar geleden gekocht voor mn stiefdochter, toen bijna niet gebruikt. Nu weer uit de berging gehaald om te gebruiken voor mijn eigen dochter, blijken de gordelspanners kapot. Zo zonde en voor een stoel die 4 jaar geleden 300 € kostte en maar 1 jaar gebruikt is erg veel geld!!!

Officiele reactie van Maxi-Cosi 07-04-2014

Beste Livo86,

Vervelend om te lezen dat de gordelspanner van je Maxi-Cosi Tobi defect is. Zou je mij een bericht kunnen sturen via het contactformulier onze site zodat ik contact met je kan opnemen? Je vindt het formulier via de volgende link: http://www.maxi-cosi.nl/nl-nl/service/contact.aspx
Wij lossen het probleem met je Maxi-Cosi Tobi graag voor je op.

Groeten,

Maxi-Cosi NL

Dennis de Lange 16-12-2013

Mooie stoel gekregen van schoonouders..
Na een hoop geklungel met de gordels nu maar aan de kant gezet.
De gordels konden alleen maar strakker, en een heel enkele keer losser..
Nu blijkt dat de gordelspanner zo goed als versleten is.
De stoel is minimaal gebruikt en reparatie kost €70 wat ik teveel vind om nog te investeren in dit stoeltje.
Jammer genoeg lees ik dat er nog meer mensen zijn met dit probleem..
Had wat anders gehoopt bij Maxi Cosi en de reputatie die ze hebben/hadden.
Gordelspanner werkt door het middenstuk volledig naar beneden te drukken, maar als deze versleten is werkt het niet meer.
De gordels zijn dan alleen nog maar strakker te krijgen en niet losser.
Onveilige situaties tot gevolg..

Officiele reactie van Maxi-Cosi 19-12-2013

Beste Dennis de Lange,

Het spijt ons te moeten lezen dat u problemen heeft met het gordelsysteem van uw Maxi-Cosi Tobi autostoel.

De door u omschreven klacht is door ons te repareren in het Maxi-Cosi reparatiecentrum. Wij willen dan ook graag met u in contact komen om dit probleem voor u te kunnen oplossen.

U kunt ook het contactformulier op onze site invullen zodat wij u kunnen benaderen. http://www.maxi-cosi.nl/nl-nl/service/contact.aspx

Danielle884 12-12-2013

Ook hier problemen met de gordelsluiting.
Gisteren kregen we deze niet meer open. kind met stoel en al uit auto gehaald en met vereende krachten uiteindelijk de gordel los gekregen waarbij de gordelsluiting kapot is gegaan, de onderdelen vlogen ons om de oren. Erg jammer, dacht toch altijd dat het hier om een kwaliteitsproduct ging.

Officiele reactie van Maxi-Cosi 19-12-2013

Beste Danielle884,

JessAugustijn 20-10-2013

Helaas ook wij hebben een defect aan het gordel mechanisme!gordeltjes kunnen alleen nog maar strakker en niet losser.... helaas kan onze tweede zoon dus niet in deze stoel en zal ik alsnog een tweede autostoel moet kopen...denk je een kwalitatief goede stoel te kopen en daar ook extra voor te betalen...helaas buiten de garantietijd en vind 69,00 reparatiekosten echt te veel..erg jammer... vooral als je dan leest dat er zoveel klachten zijn rondom het gordel mechanisme... zou fijn zijn als er dan toch in tegemoet gekomen zou worden...

Officiele reactie van Maxi-Cosi 24-10-2013

Beste JessAugustijn,

MvKR 24-08-2013
Geschreven voor: Maxi-Cosi Tobi

Wat een mooie autostoel! En wat zit je kindje lekker hoog!
Slaapstand prima etc. Harnas springt fijn opzij, zodat vastmaken gemakkelijker gaat.

Maarrr, wat je al tientallen keren gelezen hebt: de gordelspanner weigert dienst. In de winkel zeggen ze dat de gordel in de knoop zit, maar het werkelijke probleem is dat de hele constructie in het kruisgedeelte broddelwerk is.
Ongeveer net zo knullig als de ruitenwisserconstructie van de Fiat Punto, waarbij bij slijtage een palletje loskomt en zoekraakt en de wisser loskomt.

De babydump mag de reparatie niet zelf uitvoeren. Nogal logisch. Ze zullen in de fabriek simpelweg het kruisgedeelte vervangen, de hoofdprijs rekenen en het probleem zal vast terugkomen want het is gewoon een stomme constructie.
Leuk bedacht, stom uitgevoerd. Ik kan het niet goed uitleggen, je moet het zelf maar bekijken.

MuppetGirl 09-07-2013
Geschreven voor: Maxi-Cosi Tobi

waardeloos! 1 woord, gordelsysteem blokkeert constant, en door het gewrik enz om de gordel weer los te krijgen zijn onze gordels nu geknapt, het zou je maar gebeuren tijdens een aanreiding!!! waar ligt je kindje dan???

YvetteJansen 15-10-2013

Hier precies dezelfde ellende. Stoel ziet er nog super mooi uit, maar we kunnen er nu niks meer mee. Slecht voor zo'n dure stoel.
Hoor graag of de stoel gerepareerd is?

Officiele reactie van Quinny 11-07-2013

Beste MuppetGirl,

olga1974 15-05-2013
Geschreven voor: Maxi-Cosi Tobi

Mooie stoel en zit heerlijk maar het gebruik van het riempje werkt bij mij gewoon niet. Vaak hangt hij er gewoon uit en roept dan 'mama' en dan schrik ik enorm op de snelweg.

Ronduit onveilig, waarom wordt hier niets aan gedaan?

Erfa 07-05-2013
Geschreven voor: Maxi-Cosi Tobi zwart

Het is een hele mooie stoel waar de kleintjes erg goed in zitten.
MAAR.... Na een aantal maanden ging er bij de grijze banden al wat mis waardoor hij blokkeerde en niet meer aangesnoerd kon worden...weg autostoel van veel €!!!!
Dit probleem bleek later vaker voor te komen las ik.
Je kan dit wel laten maken maar dit zou een hoop geld kosten. Dus wij kochten een nieuwe ANDERE stoel.
Het is jammer van die mooie stoel,maar maxi cosi gaat er niks aan doen.....eigenlijk belachelijk !!!

Officiele reactie van Maxi-Cosi 08-05-2013

Beste mevrouw Erfa,

Het spijt ons te moeten lezen dat u problemen ervaart met de gordels van uw Maxi-Cosi Tobi autostoel.

De klacht die u heeft aan uw Maxi-Cosi Tobi kunnen wij voor u repareren.

Wij verzoeken u dan ook om contact met ons op te nemen. Op werkdagen zijn wij telefonisch te bereiken tussen 09.00-16.00 uur op 088-1232442. Of u kunt uw gegevens achter laten op http://www.maxi-cosi.nl/nl-nl/service/contact.aspx zodat wij u kunnen benaderen.

Ted Coppens
Consumer Contact Maxi-Cosi

Erfa 10-05-2013

Na 1dag kreeg ik een reactie van maxi cosi.
Ik kon de maxi cosi opsturen en dit gaat me niks kosten(alleen de verzendkosten uiteraard )
Ben erg blij met deze oplossing en dat er snel gehandeld is!!!!!!
Bedankt!!!!

marjoleinvz 26-01-2013

Al heel snel was van de grijze band die vooraan zit om de gordels aan te trekken, het zwarte dopje eraf waar hij mee dubbelgevouwen zat. Nu ging ik deze week het stoeltje schoonmaken, maar toen trok ik per ongeluk de grijze band eruit, waardoor hij niet meer voor uit te stoel komt, waardoor mijn stoel onbruikbaar is! Ik ben ermee terug naar de Halfords geweest, zij kregen het niet gerepareerd en hebben met Maxi Cosi gebeld, en die kunnen het alleen repareren tegen betaling, wat heel duur blijkt te zijn. Daar zit je dan met je stel van 200 euro, die kan nu vanwege zo'n stomme band die al veel te snel kapotging, naar de stort!

Officiele reactie van Maxi-Cosi 28-01-2013

Beste Marjoleinvanzitteren,

Het spijt mij te moeten lezen dat u problemen ervaart met uw Maxi-Cosi Tobi autostoel.

De door u omschreven klacht kan niet door u zelf hersteld worden. Aangezien het om een veiligheidsproduct gaat, dient uw Maxi-Cosi Tobi via een officiële dealer naar het Maxi-Cosi reparatiecentrum verzonden te worden. Indien u nog aanspraak kunt maken op de fabrieksgarantie dient u met het product en aankoopbewijs terug te gaan naar de winkel waar u destijds het product kocht. Het voorgestelde reparatietarief voor deze reparatie buiten de fabrieksgarantieperiode is € 69,00. Dit is inclusief onderdelen, arbeidsloon en verzendkosten.

Mocht u verder nog vragen hebben dan kunt u contact met ons opnemen. Op werkdagen zijn wij telefonisch te bereiken tussen 09.00-16.00 uur op 088-1232442. Of u kunt uw gegevens achter laten op http://www.maxi-cosi.nl/nl-nl/service/contact.aspx zodat wij u kunnen benaderen.

Stephanie Brok
Webcare Assistant

Mabel 19-12-2012
Geschreven voor: Maxi-Cosi Tobi

PAS OP MET DEZE STOEL!!!!!!
Het gordelspanmechanisme is ondeugdelijk. Het mechanisme is zo ontworpen dat het moet deblokkeren als je de gordelbevestiging naar voren beweegt. De veer is echter na verloop van tijd lam, waardoor je de gordel alleen maar kan aanspannen en niet meer losser kan maken. Dit is erg onhandig als je terug naar huis wil rijden en je kunt je kind niet meer meenemen.

Onbegrijpelijk dat hier geen terugroepactie voor is geweest! Dit is gewoon een constructiefout in een essentieel onderdeel!

Nogmaals: LET OP, MET NAME BIJ TWEEDEHANDS STOELTJES!!!!!!

Officiele reactie van Maxi-Cosi 21-12-2012

Beste Mabel,

Het spijt ons te moeten lezen dat u problemen ervaart met het verlengen van de gordels van uw Maxi-Cosi Tobi autostoel.

De klacht die u heeft aan uw Maxi-Cosi Tobi kunnen wij voor u repareren.

Tevens willen wij benadrukken dat dit probleem geen enkele invloed heeft op de veiligheid van uw Maxi-Cosi Tobi, aangezien de gordels juist blokkeren en dus niet verlengd kunnen worden tijdens een autorit.

Stephanie Brok
Webcare Assistant

nataschah 03-02-2012
Geschreven voor: Maxi-Cosi Tobi blauw, grijs

Op zich een mooie stoel maar het aantrekken van de riempjes blijft een gedoe. Dacht eerst dat t nog stroef was omdat ie nieuw was maar nu bijna 2 jaar verder is het nog steeds lastig...Slaapstand wel prima en stoel blijft verder mooi

Lollipop 03-11-2011
Geschreven voor: Maxi-Cosi Tobi

De stoel zelf is verder hartstikke leuk goed en de slaapstand ideaal, maar ook wij hebben het probleem met de gordels. En daar gaat het toch, de VEILIGHEID!. We hebben de stoel nieuw gekocht en voor 2 meisjes in gebruik en allebei weten ze binnen een paar minuten hun armen uit de gordels te krijgen. Ik denk dat het probleem ligt in de gordelaanspanner. Deze ging bij ons vanaf het begin al heel stroef. mijn vriendin heeft precies dezelfde stoel en bij haar gaat het vele malen soepeler als bij ons. Van de week is de gordelspanner dan ook helemaal stuk gegaan, we krijgen het niet meer strakker of losser.

mama van digna en meije 17-07-2011
Geschreven voor: Maxi-Cosi Tobi

wij hebben de tobi nu 1,5 jaar ruim, het is een topstoeltje! Riempjes blijven mooi staan, ze kunnen er niet onderuit als je de riempjes tenminste goed vasttrekt. Dit gaat overigens allemaal heel soepel, net als de kiepstand voor een dutje! Vastzetten in de auto is een eitje. Je moet 1 keer weten hoe het werkt en dat is dan ook alles.

Voor ouders die twijfelen tussen priori (XP) en Tobi:
Neem de Tobi! Wij hebbben ter overbrugging een tijdje een priori te leen gehad voor onze 2e dochter en ze stonden dus naast elkaar in de auto. We konden ze zo dus ook prima vergelijken. Priori is lastiger vast te zetten. Priori heeft de riempjes niet open staan, altijd achter de rug vandaan vissen. Het belangrijkste verschil is dat de priori gewoon keihard is! En ook permanent een beetje achterover helt waardoor je kind nooit helemaal rechtop zit! Zitcomfort is dus 0. Sinds onze jongste over is naar de Tobi huilt ze ook ook niet meer als wij haar erin zetten. Ze zit duidelijk lekkerder! Echt! Als je twijfelt, geef iets meer geld uit en koop een Tobi!
Gr mama van 2 vrolijke meiden

analie 16-07-2011
Geschreven voor: Maxi-Cosi Tobi

Wij hebben 2 auto's en 2 maxi cosi tobi's. Bij alle twee hetzelfde probleem ons dochtertje murwt haar armpjes uit de schoudergordels en dan zit ze alleen nog in de heupgrodel. levensgevaarlijk.
MC gebeld en die doen alsof we de enigste zijn met dit probleem! Zou aan ons dochtertje liggen die zou het wel niet leuk vinden in de auto of zich vervelen. Niet leuk of vervelen is geen sprake van. het is zo simpel, handje onder de gordel door over de buik en weg schoudergordel. Er zit gewoon te veel ruimte tussen de gordel en het buikje. Hoe strak we de gordels ook aantrekken het probleem blijft.
Onbegrijpelijk dat dit voorkomt bij zo'n duur en goedgekeurd stoeltje, wat het beste van het beste moet zijn.
Onze stoeltjes gaan weg, ze zijn gewoon niet veilig.

cosiliver 08-05-2012

Heb ik ook last van gehad. Op maxi-cosi.nl staat een filmpje waar in ze laten zien hoe de hoofdsteun naar boven geschoven kan worden. Dan worden de riempjes hoger en strakker en kunnen ze zich niet meer los wurmen.

scareface 09-01-2011
Geschreven voor: Maxi-Cosi Tobi zwart

stevig, makkelijk,degelijk en goed schoon te houden.
2 jaar ervaring met geen enkele klacht

wij drieen 16-07-2009
Geschreven voor: Maxi-Cosi Tobi

wij zijn ook erg tevreden over de maxi cosi tobi.
hadden em net gekocht en lazen toen hier een serie ontevreden klanten...
nou gelukkig kunnen we hun mening niet delen!
Zou em zo weer kopen!
Makkelijk in gebruik, ligstand ligt voldoende om te slapen, en wij hebben een hele slecht autoslaper....
zeker met het gebruikersflimpje op youtube is het plaatsen een eitje!
En daar zal je ook horen dat het weer verkleuren van de gordel NIET erg is!!!!!!

Goed kijken en luisteren dus, dan ga je met een gerust hart op pad.

En diegene waar de kleine niet vast genoeg zit ben ik van mening dat die dus nog in de gewone maxi cosi moeten...
Zijn ze dus blijkbaar niet toe aan een kinderstoel.

mama777 14-05-2009
Geschreven voor: Maxi-Cosi Tobi

Inmiddels hebben wij de Tobi bijna 2 jaar in gebruik en we zijn er niet tevreden over. Onze zoon komt met gemak onder de gordels uit. Instructies van de fabricant hebben dit probleem niet verholpen. De gordels zijn aan de bovenkant zo stijf dat ze extra ruimte bieden voor gewurm. Bovendien slipt de gordel iets los. De stof verkleurt vrij sterk onder invloed van de zon en de slaapstand is zeer gering. Onze zoon valt altijd met zijn hoofd naar voren in slaap. Ik zou deze stoel nooit meer kopen.

kaatje1982 18-04-2009
Geschreven voor: Maxi-Cosi Tobi

Wij vinden de maxi cosi tobi een super autostoel! Hij is gemakkelijk in de auto te plaatsen. Onze zoon zit er perfect in. Gordels zijn gemakkelijk en snel in hoogte te verstelen. Ook zijn de gordels gemakkelijk aan te trekken. Gaat heel soepel. En de ligstand is heerlijk voor ons kleine mannetje. Hij zo heerlijk slapen in de auto! Kortom een superding! Wij zijn heel tevreden. Als de gordels goed zitten kan je kind zich er echt niet uitwurmen. Het lijkt meer op gebruikersfouten dan dat de stoel niet veilig en orde zou zijn. Mischien toch het instructiefilmpje van www. maxicosi.nl kijken?

Bob1212 23-03-2009
Geschreven voor: Maxi-Cosi Tobi zwart

Nog een oud model stoeltje gekocht. En inmiddels 1 maand in gebruik. Al het ge-emmer over loswurmen kan ik zelf niet plaatsen. Onze dochter is 11 maanden en wurmt misschien nog niet zoveel als oudere kinderen. Het is wel zaak het kind goed strak aan te gespen. Ik denk dat veel ouders het te los doen overeenkomstig met de maxi-cosi waar ze als baby inliggen.De eerste keer dat we onze dochter er in zetten en vast gespte begon ze ook te miepen dat het wat strakker zat dan haar vorige maxi-cosi maar inmiddels is ze er aan gewend. Bij het vastgespen wrummelen we na het vastmaken nog wel een beetje met de gesp en de schouder banden en trekken het dan nog een keer aan tot dat de indicator (die aangeeft of ze goed zit)weer groen wordt. Enige tekort koming is misschien de ietwat vlakke slaapstand(had nog wat horizontaler gemogen maar waarschijnlijk is het stoeltje dan niet meer zo veilig). En als ze een systeem kunnen bedenken wat er voor zorgt dat het stoeltje 90 graden kan draaien en iets naar de autodeur kan worden geschoven bij het losmaken dan zou dat ook een welkome uitvinding zijn want je moet behoorlijk ongemakkelijk in de auto duiken bij het er in en eruit halen...

Chiel911 20-03-2009
Geschreven voor: Maxi-Cosi Tobi

We hebben dit zitje nu ruim 14 maanden in gebruik en zijn er heel erg tevreden over.

Onze zoon zit er heel erg goed in, hij krijgt hem echt niet los.Hij is een echte onderzoekende sloper...