Maxi-Cosi Axiss

Maxi-Cosi Maxi Cosi Priori SPS - Autostoel - Oak Brown - 2017

Maxi-Cosi Maxi Cosi Priori SPS - Autostoel - Oak Brown - 2017

Maxi-Cosi Maxi Cosi Rodi XP2 - Autostoel - Night Black - 2017

Maxi-Cosi Maxi Cosi Rodi XP2 - Autostoel - Night Black - 2017

Beoordeling op basis van 23 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

aaitoe 18-12-2012
  • Product jaar of meer in bezit

In één woord, een drama!

Kind zit als de klokkenluider van de Notre Dame door de slechte riempjes, het aantrekken hiervan levert je bijna snijwonden in je handen op, bovendien trek je dan bijna het stoeltje uit de auto, als het gedraaid staat. De vastzetbevestiging van de gordel achter het stoeltje gaat telkens los waardoor het stoeltje gewoon voorover kan kiepen tijdens het remmen. Vóór je wegrijd moet je altijd het hele stoeltje controleren of alles wel goed (vast) zit. In andere auto zit een Tobi en die is 1 miljoen miljard keer beter naar onze mening.

Officiele reactie van Maxi-Cosi 19-12-2012

Beste Aaitoe,

Wij lazen uw klacht op Kieskeurig.NL.

Wat vervelend om te lezen dat u zo ontevreden bent over uw Maxi-Cosi Axiss.

Wij willen dit probleem graag voor u oplossen, en verzoeken u vriendelijk om contact met ons op te nemen. Op werkdagen zijn wij telefonisch te bereiken tussen 09.00-16.00 uur via tel.nr. 088-1232442. Of u kunt uw gegevens achterlaten op http://www.maxi-cosi.nl/nl-nl/service/contact.aspx zodat wij u kunnen benaderen.

In afwachting van uw reactie verblijven wij.

Namens het team van Maxi-Cosi

Stephanie Brok
Webcare Assistant

fiem 19-12-2012

Om deze stoel een 1 te geven vind ik nogal overdreven.
Het stoeltje behoort echt enorm vast te zitten dmv de gordelspanner. Ik kon er aan trekken wat ik wilde maar het zat echt goed vast!
Als het losschiet, waarom gaat u in hemelsnaam niet naar de winkel? U snapt natuurlijk ook wel dat dit niet los hoort te schieten en Maxi Cosi geeft gewoon 2 jaar garantie op haar producten.
Veiligheid staat voorop natuurlijk!

Ik baal dat mijn dochter er is uitgegroeid. Ik vond het een topstoel en heel gebruiksvriendelijk.
Om de gordels makkelijk aan te trekken, moet je eerst ter hoogte van de borst de gordels naar je toe halen en dan kost het vrijwel geen moeite om het verder strak te trekken (er zit ook een lusje aan het eind waardoor het trekken makkelijker gaat).

Ik hoop dat u nog terug kunt vallen op de garantie en als u een goede stoel heeft (misschien heeft u de pech met een maandagochtendmodel) hoop ik dat u er wat meer plezier van zult hebben.

aaitoe 21-12-2012

Beste fiem,

Kieskeurig is geen discussie-forum maar geeft mij de mogelijkheid míjn mening over een door mij gebruikt product te geven.

Zoals mijn goede vader 'zaliger' vroeger al zei: "Wat jij vind, moet je bij de politie brengen."

Ik wilde het daar maar bij laten.

@Maxi-Cosi: Dank voor jullie reactie. Ik neem binnenkort even contact met jullie op hierover.

waayke 28-01-2014

Ik ben het eens met Fiem, uw reactie en 'mening' over deze, naar mijn mening, geweldige stoel klinkt alsof hij gewoon fout is geïnstalleerd. Deze stoel verdient dus geen 1! Ik hoop (en ga ervan uit) dat e.e.a. met medewerking van de fabrikant is opgelost.

Annette1975 21-07-2011
  • Product kwartaal in bezit

Ik vind de Axiss eigenlijk een beetje tegenvallen.

Ons zoontje, niet al te groot van stuk, was toe aan een grotere autostoel dan de cabriofix. Mij sprak het enorm aan dat deze stoel kon draaien, en dit vind ik zonder kijf ook gelijk het grootste pluspunt van de stoel.

Echter hoe mijn zoontje zit in de autostoel, vind ik tegenvallen. De gordelhoezen die mijn zoontjes schouders moet beschermen, vind ik nogal "opgepropt" over hem heen zitten. Je kan deze verder niet verstellen, ze zitten vast aan de eigenlijke gordels. De rugleuning staat al in de laagste stand.

Het 90 gr. draaien gaat niet altijd even soepel.

En dan nog het gedonder met het aantrekken van de gordels. Zoon moet strak in de gordels zitten, maar op de één of andere manier zit de ene gordel dan wel strak en de ander niet. Na veel gefriemel aan de achterkant krijg ik dit wel weer goed, maar het euvel komt steeds terug. Al gekeken of het aan mij lag, maar man heeft hetzelfde.

Ik vind dus het comfort voor zoon alswel het gebruiksgemak voor de prijs die je betaalt, best tegenvallen.

daisykorbee 06-07-2009

Super dat je hem kunt draaien! Wij hebben hem nu een paar weken in gebruik en dat is echt geweldig. Minpuntje is dat er geen accesoires bij te krijgen zijn. Onze dochter begon met het warme weer al te zweten als ze het stoeltje zag, en toen ik een zomerhoes wilde kopen bleek deze niet verkrijgbaar voor de axiss. Ik heb die toen van de Toby genomen maar die past niet goed.

SaskiaR 14-03-2011
  • Product jaar of meer in bezit

Nu een jaar in gebruik. Mijn man had destijds zijn twijfels; "Waarom meer geld uit geven voor een stoel die kan draaien? Als dat werkelijk zo handig is had iedere autostoel die mogelijkheid toch wel?"
Maar wat ben ik blij met deze stoel zeg! Wat een uitvinding! Ik zou 'm iedereen aanraden.

Het is wel even oppassen of je gordelsysteem van de auto geschikt is: Eerst hadden we een Suzuki Swift en daar kon de stoel niet echt goed stevig vastgezet worden omdat er aan dat ding waar je de gordel in klikt een te lang stukje riem zat (zie het 3e en 4e plaatje op pagina 5 van http://www.maxi-cosi.com/media/producthandleidingen/maxicosi/EXIO186_Axiss_4_I_total.pdf ). Nu hebben we een Kia Ceed en daar past 'ie perfect in.

Anna 05-11-2016

Wilde ook de maxi-cosi Axiss kopen maar deze stoel was in mijn suzuki Swift niet goed vast te zetten. Deze stoel was daardoor niet veilig in gebruik.

Cindy 02-11-2017

Riemen gaan niet strak genoeg! Niet veilig!

De draaifunctie van de stoel is erg fijn maar de riemen gaan niet naar behoren. Onze dochter kan niet vast genoeg in de stoel omdat de riemen niet goed werken.

Pluspunten

• Draaibaar

Minpunten

• Riemen

Twin mama 15-03-2017

Twin mama

Super prettige stoelen waar onze tweeling helaas uit is gegroeid. Dat mag ook wel nu ze bijna 4 worden, 13 kg en nog geen meter lang.
Zeer intensief en naar tevredenheid gebruikt, desondanks eigenlijk geen slijtage!
Draaien en aantrekken van de gordels gaat steeds soepeler.
De ligstand maakte dat de meiden ook heerlijk konden slapen.

Pluspunten

• Draaibaar
  • Slijtvast

Minpunten

• Prijzig, maar goede prijs/kwaliteit verhouding

mama-juf 11-02-2013
  • Product jaar of meer in bezit

Wat een fijn zitje als hij eenmaal goed bevestigd is met behulp van de autogordels. Het scheelt ons flink wat rugklachten en sinds onze kleine meid alles zelf wilt doen is erin klimmen helemaal handig met zo'n halve draai!

alexr 02-11-2012
  • Product jaar of meer in bezit

De Axiss is een prima stoel voor de kids. Dat die kan draaien is z'n geld dubbel en dwars waard.

Wat mij echter wel tegenvalt is dat de riempjes aan de achterkant scheef komen waardoor het riempje rond de ene schouder strakker zit dan de andere schouder. Dit vind ik wel een groot nadeel.
Verder neemt hij idd iets meer diepte in dan een regulier stoeltje door het draaimeganisme.

Samenvattend Plus:
- Draaien (!!!)
- Comfort voor kind

Samenvattend Min:
- riempjes niet even strak
- diepte
- gewicht (heb ik geen last van omdat deze in slechts 1 auto gebruikt wordt, maar kan lastig zijn als je 'm elke keer moet overzetten).
- geen ISOfix.

mama-juf 24-10-2012
  • Product jaar of meer in bezit

De Axiss hebben we nu bijna een jaar in bezit. Het stoeltje biedt de veiligheid van Maxicosi, dus goed, voor ons kindje. Daarbij biedt het ons comfort, we hoeven onszelf niet in rare bochten de manoevreren om ons kindje in het stoeltje te zetten.

Het enige wat jammer is, is dat dit een gordelbevestiging heeft die moeilijker over te plaatsen is dan een isofixbevestiging.

De Vries 300 29-06-2012
  • Product jaar of meer in bezit

We hebben deze stoel 1,5 jaar in gebruik. Ben er echt super blij mij. Nu tijdelijk twee auto's en een ander niet draaiend stoeltje in de andere auto. Nou wat een ellende. Dan besef je pas hoezeer het draaien toch super fijn is. Het geld dan ook meer dan waard!!!
Ik moet wel eerlijk zeggen dat het dagelijks wisselen van dit stoeltje naar een andere auto niet handig is, vandaar dat we er nog een stoeltje bij hebben. Mocht je dit wisselen vaak moeten doen, dan weet ik zo net nog niet of het voordeel van het draaien opweegt tegen het gedonder om hem erin en eruit te halen.

samora 19-12-2011

----------Update review, 19-12-2011----------
Wij hebben de stoel nu ruim 1 jaar in ons bezit voor ons zoontje van 2. Wij zijn er erg tevreden over. Maar het klopt idd van de beenruimte. Wij hebben de bijrijders stoel altijd een flink stuk naar voren staan. MIjn zoontje zet nl zijn voeten tegen de rugleuning van de stoel.
Maar ik denk dat we dit probleem ook bij andere stoelen zouden hebben??

---------1e review, 23-10-2010---------
Sinds mei gebruiken wij nu deze autostoel. Bevalt erg goed. Vooral het draaien is een geweldige uitvinding. Nooit lopen hanessen met een slapende baby eruit vissen. Even naar je toe draaien en je kan hem/haar er zo uithalen.
Zal hem iedereen aanraden!
Hoes heb ik helaas nog niet kunnen vinden, maar vind dat (nog) niet echt een minpunt.

talea1982 26-03-2012

hoi, denk je dat met andere stoeltjes meer beenruimte is dan??

suzanvanvelthoven 20-10-2011
  • Product half jaar in bezit

Geweldig stoeltje! Rugklachten van mama en papa behoren tot de verleden tijd aangezien het stoeltje kan draaien. Maar anderzijds: aangezien wij twee auto's hebben, moet het stoeltje regelmatig naar de andere auto en dan til je je wel een breuk aan het stoeltje op zich. Maar goed...

Verder erg tevreden over het stoeltje. Klein nadeeltje: als je de riempjes strak aan wilt trekken, dan moet je dat doen als het stoeltje in het draaistandje staat (anders kun je nauwelijks kracht zetten). En doordat het stoeltje dan scheef staat, trek je het riempje vaak ook scheef, waardoor deze op de lange termijn sneller slijt en dus vast komt te zitten. Maar dat kleine nadeel weegt in zijn geheel niet op tegen het gemak van dit stoeltje. Ik zou dit stoeltje zo weer kopen.

lindajackhenri 17-12-2011

en hoe zit het met de beenruimte, is er niet heel weinig ruimte, ik weet natuurlijk niet wat voor auto jullie hebben, maar hoeveel cm hebben jullie nog over

ik hoor het heel erg graag
groeten linda

w.hecker 18-09-2011
  • Product jaar of meer in bezit

deze stoel is meer dan zijn geld waard,gekocht voor nog geen 200 euro,werkt echt super met het draai systeem en het er in en uit halen van onze zoon gaat echt super vloeiend ,nu gaan we opzoek naar een verhoger want kereltje is nu 3 geweest en 18 kg dus de stoel heeft zijn werk voor ons gedaan.mensen dit is echt de stoel zeer gebruiks vriendelijk en makkelijk in gebruik,en spaart uw rug en de rust van uw kind.AANRADER.

talea1982 26-03-2012

hoi, hoe bedoel je een verhoger?? kan je die los kopen en bevestigen aan deze maxicosi dan??

ManonWB 17-05-2011
  • Product kwartaal in bezit

Super stoel!! Kost wat meer, maar dan heb je ook echt waar voor je geld!!

Carlijn12 23-03-2011
  • Product maand in bezit

Zeer gebruiksvriendelijke en degelijke stoel. Het gordelsysteem werkt goed, kind zit er prima in en bukken hoeft niet meer om je kind erin te plaatsen. Ook beter voor je rug dus. De veiligheid is optimaal, mits de stoel goed geïnstalleerd is. Absolute aanrader.

BB15 19-03-2011
  • Product jaar of meer in bezit

Stoel nu zo'n 2 jaar in gebruik en zijn er echt super tevreden over. Het is echt ideaal dat je de stoel naar je toe kan draaien en je kleine er zo makkelijk uit kunt halen.
Oudste gaat nu naar een andere stoel, want die kan er makkelijk zelf in klimmen, dus kunnen we de kleinste weer lekker in de axiss zetten.
Hij is wat duurder in aanschaf (zeker toen wij hem kochten, de stoel was net verkrijgbaar) maar is het geld zeker meer dan waard!

Sir_Richard 17-12-2010
  • Product jaar of meer in bezit

Deze stoel is eigenlijk de enige stoel die je mag kopen als je jezelf een plezier wil doen! Ik gebruik hem nu ongeveer een jaar en ga een 2e kopen voor de andere auto. Ik ga zeker niet lopen hannesen met een goedkopere lastige stoel nadat ik hier ervaring mee heb.
Ik lees echter dat iedereen klaagt over het feit dat er geen hoezen zijn voor de stoel. Ik begrijp het probleem niet. Mijn zoon was wagenziek. Je begrijpt waarschijnlijk het resultaat wel. De stoel van boven tot onder vies.
Snel met een nat doek schoonmaken...de geur bleef natuurlijk aanwezig. Geen probleem. Heb de stoel aan het einde van de rit uit de auto gehaald en heb de volledige hoes van de stoel afgehaald. 2 min werk. In de was machine en schoon!!!
Waarom moet je dan een extra hoes hebben van meer dan 30 euro.
Kortom een hele goede stoel!

Bemootje 20-11-2009
  • Product half jaar in bezit

Ik heb de stoel sinds 10 maanden. Het kunnen draaien is inderdaad een geweldige uitvinding. Nadeel is dat ik nog weleens loop te hannesen met de riempjes. Aantrekken moet echt recht naar je toe, anders blokkeert het syteem. De pin slaat dan vast en ik krijg deze dan met heel veel moeite los. Daarnaast is het mij tegen gevallen dat hij niet heel goed uit de anwb test is gekomen.
Ik ben ook verrast dat er nu hoezen te koop zijn. Ik ben er meerdere malenvoor op pad geweest. Ik heb nu dus vlekken in het stoelje zitten.

Marin_debakker 30-10-2009
  • Product maand in bezit

Echt een super stoel. Hij bevalt ons prima. Ons zoontje zit er ook met veel plezier in!

mkenpk 07-07-2009
  • Product half jaar in bezit

Wij hebben deze stoel reeds meer dan 9 maanden in gebruik, daar deze stoel oorspronkelijk van bebe-confort.

Voor een zomerhoes kan men zoeken op bebe-confort, die hebben er namelijk wel al een.

Super stoel!!!