JVC KD-DB98BT - Reviews

USB-aansluiting
Bluetooth

Schalk 26-03-2018

Een perfecte alles in 1 car hifi radio

Ik heb voor deze autoradio gekozen, omdat hij alles in huis heeft in vergelijking met de standaard autoradio die erin zat. JVC is een heel goed merk wat ik in het verleden ook als autoradio had aangeschaft. De eisen die de radio moest hebben zijn DAB+, carkit, Bluetooth audiostreaming en CD-speler voor de cd's die wij nog hebben. Ook de aanwezige aansluitingen van USB en AUX aan de voorkant maakten de keuze voor deze autoradio nog makkelijker.

Deze radio heb ik nu een aantal weken in mijn bezit en ik heb er geen moment spijt van. De geluidskwaliteit is perfect. Zeker ook op DAB+ in vergelijking met FM. Ik luister nu standaard naar DAB+. Het signaal is heel goed door middel van de raamplakantenne.

Ook de carkit en het streamen van muziek via Bluetooth is uitstekend. Deze autoradio kan ik als gebruiker zeer aanbevelen. Het is nu niet meer nodig om nog allerlei losse elementen toe te moeten voegen en losse kabels te hebben. Behalve dan bij het opladen.

Het instellen vergt enige tijd, omdat er zo veel instellingen op zitten. De radio is dan wel naar eigen voorkeur in te stellen.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • DAB+ radio
  • Handsfree carkit
  • Bluetooth audiostreaming
  • USB en AUX op voorkant paneel

Minpunten

• Kleine gevoelige druktoetsen
  • Los frontje om mee te nemen

Michiel 19-03-2018

Prachtig geluid door digitale ontvangst, ook waar FM wegvalt

Geweldige radio. Alles zit erop wat je maar wilt om altijd muziek te hebben. En door de geweldige digitale radio ontvangst heb je een overvloed aan zenders.
Alles is in te stellen aan deze radio. Tot aan de regenboogverlichting van het bedieningspanel aan toe. Zeer tevreden mee.

Pluspunten

• Geweldige ontvangstkwaliteit
  • Tot op elk niveau in te stellen
  • verlichting front is te dimmen
  • Zeer goede geluidskwaliteit

Minpunten

• Maar 5 voorkeuzen voor de vele zenders
  • toonregeling zit ver weggestopt in menu

Ratje57 22-02-2018

Perfect in één Woord

De meest merken en modellen waren naar mijn mening te opzichtig.
De radio integreert mooi in het dashboard, zeker als je voor de Groene verlichting in gedimde stand kiest erg chique.
Instelling van de menu's vraagt wel wat gewenning maar is goed te doen.
Op de achterzijde aansluitingen voor extra boxen en eindversterker.
Kortom: op alle fronten een aanrader.

Pluspunten

• Stijlvol ontwerp
  • Uitzonderlijk functioneel
  • Hoogwaardige bouw
  • Goede geluidskwaliteit 4x50 watt
  • Gunstige prijs-kwaliteit verhouding

Minpunten

• Bijbehorende app kan beter
  • Afkortingen in de handleiding
  • Geen opbergdoosje

Jan Hubert 17-07-2017

Strak ontwerp; mooi gemaakt; uiterst functioneel

Ik zocht een autoradio met aux ingang of Bluetooth om muziek van de mobiele telefoon te kunnen afspelen. De meest merken en modellen waren naar mijn mening te opzichtig. Eén model stak er echter met kop en schouders bovenuit: de JVC KD-DB98BT, een model waar ook DAB+ ontvangst aanwezig is. De radio integreert mooi in het dashboard, zeker als je voor de blauwe verlichting in gedimde stand kiest erg chique. Instelling van de menu's vraagt wel wat gewenning maar is goed te doen. De iPod Classic kan niet via de menu's worden bediend, maar via de mini-jack werkt alles uitstekend. De ontvangst en geluidskwaliteit van DAB+ is een eyeopener, de automatische switch tussen FM en DAB+ ongekend. Op de achterzijde aansluitingen voor extra boxen en eindversterker. Kortom: op alle fronten een aanrader.

Pluspunten

• Stijlvol ontwerp
  • Uitzonderlijk functioneel
  • Hoogwaardige bouw
  • Goede geluidskwaliteit
  • Gunstige prijs-kwaliteit verhouding

Minpunten

• Bijbehorende app kan beter
  • Afkortingen in de handleiding