Kenwood KDC-X7100DAB - Reviews

USB-aansluiting
Bluetooth
Kleuren
zwart

Beoordeling op basis van 9 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Henry 22-07-2017 Product paar dagen in bezit

Fijne radio, veel functies, goede kwaliteit

Onze vorige radio was ook een Kenwood met een display met meerdere kleuren. De kwaliteit van Kenwood is uitstekend, dus wilden we weer een soortgelijke radio, maar dan klaar voor de toekomst. Met digitale radio, twee USB poorten, handsfree bellen met bijgeleverde microfoon en koppelen van twee telefoons gelijktijdig via bluetooth is dat zeker gelukt.
De hoeveelheid kleuren is zelfs uitgebreid dus dat is prachtig. Ook de Audio-instellingen zijn zeer uitgebreid. Super.

Persoonlijk houd ik niet van de hoogglans zwarte behuizing, maar dat hoort blijkbaar bij de tijdgeest, maar het past niet helemaal in mijn VW T4 uit 2002.

Het installeren van de DAB antenne heeft wel wat voeten in de aarde. Het halve dashboard/interieur moet gedemonteerd om de kabels weg te werken. Dit vraagt wel wat tijd, geduld en handigheid. Ik hoop tevens dat de plakstrip op de voorruit los verkrijgbaar is tegen een redelijke prijs als de ruit ooit vervangen moet worden.

De USB poorten zijn zeer degelijk uitgevoerd, maar jammer dat er niet een poort aan de voorzijde van de radio zit. Bij connectie van een device reageert de radio direct op de nieuwe bron. Dat is niet altijd handig als je net naar een CD zit te luisteren.

De meegeleverde microfoon voor handsfree bellen is ook een aanwinst.

Je krijgt zeker waar voor je geld!

Pluspunten

• Veel functies/instelmogelijkheden
  • Veelkleurig display
  • 2 USB poorten
  • Digitale radio
  • microfoon voor handsfree bellen meegeleverd.

Minpunten

• installatie DAB antenne is moeilijk
  • Geen USB aan de voorkant
  • Onderbreking van muziek door nieuw device/CD

Henry 22-07-2017

Om op de review van Andre aan te haken: Het opbergdoosje voor het frontje zat wel bij onze vorige Kenwood radio. Inderdaad jammer dat deze er niet meer bij zit. Het nieuwe frontje is te groot voor het oude doosje.

Czarek 16-08-2017 Product paar weken in bezit

KDC-X7100DAB

Mooie radio. Er handige Bluetooth funtie waar je met 2 telefoons tegelijk verbonden kan zijn. Makkelijk te verbinen dmv nfc. Alleen soms moet ik mijn telefoon opnieuw verbinden(kan ook aan de telefoon liggen). Ook de usb functie is erg fijn, 2 poorten en ondersteunen fast charging. Alleen de bijbehorende muziek app vind ik niet zo handig. De dab+ radio werkt ook prima, mooi geluid en een duidelijke instructie over het instaleren van de antenne. Het geluid van mijn speakers werd meteen al een stuk beter door alleen deze radio aan te sluiten.

Pluspunten

• Dab +
  • Nfc
  • Met 2 telefoons tegelijk verbonden
  • Mooie kleurtjes

Minpunten

• Moet mijn telefoon soms opnieuw verbinden
  • De bijbehorende muziek app werkt niet goed

Ben 09-08-2017 Product paar maanden in bezit

Top systeem!!! Super ontvangst! Zeer tevreden...

Prijs/kwaliteitverhouding is zonder meer goed. Is het iets duurdere segment, maar je kunt goed merken dat dit een kwalitatief heel goed produkt is. Veel bedieningsgemak. Heb stuurwielbediening et bij gekocht, werkt super!! Top systeem!! Als ik er weer 1 ga kopen, dan zeker weer zoiets als deze!!

Pluspunten

• Bediening
  • Telefoon
  • Stuurwielbediening
  • Super ontvangst
  • Veek zenders te ontvangen

Minpunten

• Had ik veel eerder moeten kopen
  • Nog geen minpunten ontdekt

Marko 01-07-2017 Product paar dagen in bezit

Goede kwaliteit en met DAB inclusief antenne super!

Prijs is goed voor wat je ervoor krijgt zelfs inclusief DAB antenne!

Deze radio heeft ook de beschikking over een app voor makkelijke bediening van de radio

Pluspunten

• Draaiknop volume
  • DAB invlieg antenne

Minpunten

• Onhandig menu bediening

Andre 28-06-2017 Product paar maanden in bezit

Goede geluidskwaliteit

In deze radio zit veel geluidsinstellingen.
De instellingen in deze radio is een beetje te vergelijken met een goede Home cinema set en met goede instellingen klinken ook de fabrieksspeakers al een heel stuk beter ++

Instructies voor het inbouwen zijn duidelijk ook montage Digitenne ++

Ik heb deze nu een paar maanden, echter had ik geweten dat de DAB+ radio nog niet echt landelijk dekkend is, had ik gewacht. --
Luister je naar commerciële zenders dan komt het wel goed, echter luister ik ook graag naar wat anders dan Sky of NPO1.

De overschakeling van DAB+ naar analoog loopt goed, echter moet de analoge zender daar wel bereikbaar zijn, anders word de zender zwak en geeft hij no signal. --
In sommige delen van het land is alleen analoog beschikbaar, echter schakelt hij dan niet automatisch van digitaal naar analoog dan moet je echt op analoog zetten. --

DAB+ als het werkt dat is van CD kwaliteit.
Echter heeft net al bij de internet steeds beter te gaan worden, we zijn nu pas dat iedereen kan luisteren, echter nog niet zover dat we kunnen overstappen.

Btw, is er voor DAB+ Kenwood mij bekend dat er ook beter Digitenne's zijn waardoor je ook andere landen kan beluisteren, mogelijk ook een bijdrage leveren tot het verbeteren van ontvangsten.
De Digitenne moet op het voorraam of een raam waar geen folie in zit, hou er wel rekening mee dat als je raam moet worden vervangen, ben je ook je antennen kwijt en heb je een nieuwe van Kenwood te kopen en weer in te bouwen ---

Pluspunten

• Goede klank kleur
  • Mooie form giving, klep voor CD speler
  • App voor de telefoon werkt goed
  • Display naar eigen kleur in te stellen

Minpunten

• Kracht van de zeders
  • Geen opbergdoos frontje
  • Geen plug Analoog antennen
  • Duurtlang voor vinden DAB+ zenders
  • Pak niet goed over naar analoog

Willy 22-06-2017 Product paar dagen in bezit

Super toestel

Prachtige Dabradio voor zijn prijs is voor zien van verschillende aansluitingen aan de achterzijde.Tevens ook nog cd-recieven.

Pluspunten

• Mooie verlichting
  • Goede geluidskwaliteit
  • Bleutooht

Cedric 26-05-2017 Product paar dagen in bezit

Perfecte koop!

Prachtige radio met zeer veel opties! De radio is een echte aanrader voor iedereen die niets minder dan het allerbeste uit zijn geluidsinstallatie wilt halen voor een degelijke prijs.

Pluspunten

• Digital Time Alignment instelling
  • 3 RCA uitgangen met 4 volt aansturing
  • Digitale audio broadcasting

Roald 25-05-2017 Product paar dagen in bezit

Makkelijk te installeren vele mogelijkheden

Vele mogelijkheden Makkelijk te installeren dab+antenne meegeleverd en werkt goed super geluid er zijn 2 USB aansluitingen ook namelijk om de telefoon mee op te laden.

Pluspunten

• Dab+
  • 2 USB aansluitingen

R. Venema 24-05-2017 Product paar weken in bezit

Top apparaat

Ik heb mijn oude VDO vervangen en sindsdien klinkt alles beter. De digitale ontvangst is op zich al een hele verbetering maar het geluid wordt ook beter weergegeven. Het lijkt wel of ik een hele nieuwe speakerset heb

Pluspunten

• Goed geluid
  • Goede ontvangst
  • Mooi uiterlijk
  • Veel opties
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• USB + Aux via kabel aan de achterkant