Pioneer FH-X840DAB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Pioneer FH-X840DAB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

J.Snoek 26-02-2019

Topradio.

Geschreven voor: Pioneer FH-X840DAB

Dik tevreden met deze radio.
Gekocht voor in mijn Daf XF106.Een radio die bijna alles biedt wat je mag verwachten in deze prijsklasse.
Mooi uiterlijk en zeer goed geluid.Helder en met een stevige warme basis zoals je van Pioneer gewend bent. De bediening is ff in het begin wennen, dus boekje erbij is wenselijk.
Maar eenmaal gewend aan het instellingenmenu is het vrij simpel.
Met een ext.afstandbediening is het instellen wat makkelijker.
En de equalizer instellen kun je het beste met de ARC-app doen.
Voordelen:Dab+,Spotify, bt carkit,super geluid en veel power.
Nadelen:
Display overdag slecht af te lezen door luchtspiegeling op het front.
Dab+ antenne en draadloze afstandbediening zijn optioneel.
Instellingenmenu is zo groot dat je wel ff bezig bent met uitzoeken waar alles zit.
Geen navigatie, dvd,maar dat kan ook niet voor die prijs.
Geen aansluiting voor cd-wisselaar.
Maar verder is ie helemaal top.

Ben 24-04-2018

Moeilijk instelbaar

Geschreven voor: Pioneer FH-X840DAB

Op 1 2oktober 2017 gekocht de Pioneer FH-X840DAB voor in mijn Kia Picanto. Ik was de radio die er standaard inzat met navigatie helemaal zat. Ieder jaar ongeveer €80,- betalen bij de KIA-dealer voor een upgrade. Nu lekker met de TomTom Go op mijn GSM altijd upgrades gratis. Probleem is n u echter dat ik 4 weken een Samsung A5 2017 heb gekocht en de navigatie alleen hoor spreken als ik de radio op Bluetooth (BT-setting) zet. Als ik de DAB-radio ga gebruiken krijg ik geen geluid van de TomTom Go via de installatie te horen. Instellingen zijn dus zeer moeilijk. Voor de rest blijft het No Signal ook zeer lang aan als je van zender veranderd of net gaat rijden. Vaak moet je op een andere zender afstellen of hem van de DAB-functie afhalen en gewoon via de FM luisteren. Ik heb zo het idee dat de dekking in Noord-Holland en dan met name boven Purmerend/Alkmaar nog lang niet goed is voor een DAB+ radio.

Pluspunten

• DAB+ ontvangt dan meestal haarscherpe ontvangst

Minpunten

• DAB+ zenders boven Purmerend/Alkmaar slecht.
  • moelijke instellingen mogelijkheden