Pioneer FH-X840DAB - Reviews

USB-aansluiting
Bluetooth

Ben 24-04-2018

Moeilijk instelbaar

Op 1 2oktober 2017 gekocht de Pioneer FH-X840DAB voor in mijn Kia Picanto. Ik was de radio die er standaard inzat met navigatie helemaal zat. Ieder jaar ongeveer €80,- betalen bij de KIA-dealer voor een upgrade. Nu lekker met de TomTom Go op mijn GSM altijd upgrades gratis. Probleem is n u echter dat ik 4 weken een Samsung A5 2017 heb gekocht en de navigatie alleen hoor spreken als ik de radio op Bluetooth (BT-setting) zet. Als ik de DAB-radio ga gebruiken krijg ik geen geluid van de TomTom Go via de installatie te horen. Instellingen zijn dus zeer moeilijk. Voor de rest blijft het No Signal ook zeer lang aan als je van zender veranderd of net gaat rijden. Vaak moet je op een andere zender afstellen of hem van de DAB-functie afhalen en gewoon via de FM luisteren. Ik heb zo het idee dat de dekking in Noord-Holland en dan met name boven Purmerend/Alkmaar nog lang niet goed is voor een DAB+ radio.

Pluspunten

• DAB+ ontvangt dan meestal haarscherpe ontvangst

Minpunten

• DAB+ zenders boven Purmerend/Alkmaar slecht.
  • moelijke instellingen mogelijkheden
Geschreven voor: Pioneer FH-X840DAB