Pioneer DEH-X6700DAB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Pioneer DEH-X6700DAB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Robertarts 13-10-2014
Geschreven voor: Pioneer DEH-X6700DAB

Ik heb deze autoradio gekocht vanwege de DAB+ omdat ik gek werd van de ruis die ik elke keer had op de FM band en ik moet zeggen, het is in 1 woord geweldig ! Wat een genot om weer naar de radio te luisteren ; ik was een beetje huiverig voor de ontvangst hier in de Achterhoek maar ik kan alle beschikbare DAB+ zenders hier goed ontvangen, heel soms valt een zender nog wel eens weg en is het even stil maar binnen een paar seconden herstelt de verbinding zich weer OF je schakelt over naar 1 van de andere zenders want de keuze is reuze ! Ik denk dat de ontvangsten alleen maar beter zullen worden wat deze techniek staat echt nog in de kinderschoenen en op dit moment zitten er dus ook geen regionale zenders op de DAB+ maar dat komt vanzelf, je kan dan altijd nog overschakelen op de FM band als je dat perse wilt :)
Je kunt 3x 6 DAB+ zenders en 3x 6 FM zenders opslaan.
Ik kreeg er voor 20 euro (was een actie) een DAB+ antenne ( CA-AN-DAB.001 ) bij meegeleverd en het was echt een fluitje van een cent om deze te monteren op de voorruit, er zijn een aantal Youtube filmpjes beschikbaar hoe dit moet en als je Googelt vind je ook wel een uitgebreide uitleg in PDF formaat.
Deze radio heeft ook veel mogelijkheden om je geluid te regelen waaronder een Basboost, Volumeboost en een Equalizer dus je kunt het geluid helemaal aanpassen naar je eigen smaak.
Ook zit er een MIXTRAX functie op , hierbij creëert deze functie een non-stop mix met effecten in ware DJ-stijl op basis van de muziek in jouw collectie. Ondertussen licht het meerkleuren RGB-scherm op met lichteffecten die gebaseerd zijn op de beat en de sfeer van elk nummer.

TIP : Als je dit niet interesseert kun je ook voor de DEH-4700DAB radio van Pioneer gaan,
deze is iets goedkoper en heeft deze MIXTRAX functie dus niet maar is voor de rest bijna hetzelfde.

Het LCD display is in 2 gedeeltes in kleur en helderheid instelbaar en is goed leesbaar vanuit elke hoek. Er zit geen Bluetooth functie op , persoonlijk ik dit niet, mocht je dit wel willen hebben dat moet je voor de veel duurdere DEH-8600DAB radio gaan.
Ik kan er nog wel veel meer over schrijven want er zitten nog veel meer functies en mogelijkheden op, maar ik zou zeggen, probeer hem zelf uit en je zal zeker niet teleurgesteld worden

Robertarts 13-10-2014

Note van mijzelf :
DEH-8600DAB moet zijn : DEH-X8500DAB ( irritant dat je je revieuw niet kunt editen :( )

eversteegt 07-11-2015

Beste Robert,

Ik overweeg deze radio van iemand over te nemen. Heb je ook ervaring met afspelen van bestanden op USB stick. Ik vraag me namelijk iets af wat ik in de handleiding niet kan vinden: is het mogelijk om, naast kiezen voor de volgende of vorige track, ook direct naar de volgende of vorige map op de stick te gaan? Dus zonder dat je alle nummers in de huidige map/album moet skippen om naar volgende map te gaan.

Bij voorbaat dank,
Eymert