Kenwood KDC-BT73DAB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 54 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kenwood KDC-BT73DAB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Arjanvh 24-05-2019

Grote letters

Geschreven voor: Kenwood KDC-BT73DAB

Een zeer mooie autoradio mooi geluid 🔊. Makkelijk te installeren. Dab tuner instellen ging in een fluitje van een cent. Dab antenne plaatsen ging ook vrij makkelijk. Er zit een beknopte handleiding bij die zeer duidelijk is. Echt een aanrader.

Pluspunten

• Mooie kleuren.
  • Mooi geluid.
  • Makkelijk in te bouwen.

Minpunten

• Niets.

Pionne 21-06-2018

Mooi vol geluid

Geschreven voor: Kenwood KDC-BT73DAB

Geluid is super en klinkt mooi vol. Zeker in combinatie met een subwoofer. Gemakkelijke installatie van de unit. Plakken van de DAB antenne moet wel met aandacht, en van te vorrn bepalen hoe ver van de raam ivm massastrip.

wvgard 04-05-2018

Perfect geluid en super bediening

Geschreven voor: Kenwood KDC-BT73DAB

Mijn vorige radio was exact dezelfde. Deze werd helaas 3weken terug gestolen na een inbraak in mijn camper.
Omdat hij erg goed beviel qua geluid, bedieningsgemak en mogelijkheden heb ik dezelfde aangeschaft.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Instelbaarheid van geluidsmogelijjheden
  • Geen "knoppengedoe".
  • Veel mogelijkheden w.b. afspeelmogelijkheden
  • DAB ontvangst.

L.Schra 19-03-2018

Super radio met eenvoudige bediening

Geschreven voor: Kenwood KDC-BT73DAB

Mooie radio met veel afspeel mogelijkheden.
Veel persoonlijke instellingen mogelijk.
Makkelijke installatie.
DAB+ antenne bijgeleverd.

Pluspunten

• makkelijke installatie
  • Veel afspeel mogelijkheden

Jerry 18-03-2018

Fantastische autoradio!

Geschreven voor: Kenwood KDC-BT73DAB

Geweldig product! Mooi display, duidelijke bediening en een heel goed geluid bij gebruik van de telefoon bluetooth!

Pluspunten

• Duidelijk display, veel functies
  • Goed geluid van Bluetooth telefoon en

Minpunten

• Voor mij geen

Joost 14-03-2018

Dab + radio

Geschreven voor: Kenwood KDC-BT73DAB

Fijne radio met veel mogelijkheden inclusief handsfree bellen. Dab + radio is ook een aanrader. Heel veel instellingsmogelijkheden. Plaatsen van de dab antenne is wel even een weekje omdat je bij het metaal van de a stijl moet kunnen.

Georges 06-02-2018

praktisch, makkelijk te bedienen en rustig scherm

Geschreven voor: Kenwood KDC-BT73DAB

Ik heb de radio nu ruim 4 weken in de auto. Het geluid is top. De radio is door wizard erg makkelijk te programmeren, door logisch denken en alle stappen te doorlopen heb jij hem in 5 minuten geheel gebruiksklaar.

hij maakt automatisch direct verbinding met mijn mobiele telefoon, heerlijk. Ik heb met de DBA+ iets minder geluk, maar inmiddels heb ik een update voor de firmware kunnen downloaden met behulp van het Kenwood serviceteam. Ik moet dat werkje nog wel uitvoeren. De manier van hulp was al keurig aan de telefoon en helemaal alle stappen doorgelopen achter internet zodat ik de juiste bestanden op een stick heb staan. Dat is service.

Ik ben blij.

Pluspunten

• rustig beeld
  • makkelijk te bedienen

Trijntje 27-12-2017

Mooie CD-speler met USB interface

Geschreven voor: Kenwood KDC-BT73DAB

Ik heb voor dit product gekozen omdat het goed aansluit bij mijn nieuwe telefoon. Zo kan ik ook makkelijk hands free bellen. Ik ben erg tevreden over dit product.

Pluspunten

• Makkelijk bestuurbaar

Hans 01-12-2017

Perfect geluid; lastig instellen, maar daarna helemaal top

Geschreven voor: Kenwood KDC-BT73DAB

Gerenommeerd merk; hoge verwachtingen, goede prijs-kwaliteit verhouding in het algemeen.
De verwachtingen komen uit, maar, lastig instellen de eerste keer.

Pluspunten

• goede ontvangt en scheiding van frequenties in FM
  • Top geluid met DAB

Minpunten

• Instellen duurt lang en is lastig
  • Geen apart genummerde zendervoorkeuren

Peter 13-10-2017

Goede kwalitatieve radio

Geschreven voor: Kenwood KDC-BT73DAB

Mooie uitziende radio met fijne bediening. Heel goed geluid ook van de microfoon van de carkit. Ook werkt de bluetooth erg makkelijk

• Bleutooth en bediening

Steven 01-08-2017

Multifunctioneel en goed geluid

Geschreven voor: Kenwood KDC-BT73DAB

De KDC-BT73DAB biedt diverse functionaliteiten zoals CD, BT, DAB+, AHA, AUX en dubbele USB en 3x RCA aansluitingen en een vermogen van 4 x 50 watt. Vanwege dit toestel hoef ik niet meer te zeulen met stapels Cd’s maar volstaat het om een USB of mijn GSM via BT op het toestel aan te sluiten voor uren luistergenot. De KDC-BT73DAB reproduceert warme en zuivere klanken in CD kwaliteit met voldoende bass en heeft in principe voldoende vermogen en zelfs de analoge radio klinkt heel erg goed.

Daarnaast biedt het ook nog eens voldoende instelmogelijkheden zoals bijvoorbeeld een voorgeprogrammeerde en een manueel in te stellen 13 bands equaliser en bass boost instellingen om de klankkleur naar wens in te stellen. Een aandachtspuntje voor Kenwood is om de summiere handleiding op de aangeboden functies en instellingen uit te breiden. De KDC-BT73DAB laat zich makkelijk installeren en biedt op eenvoudige wijze muziek ten gehore van hoge kwaliteit! Wat ik persoonlijk nog mis is een ingebouwd navigatiesysteem en een 4 x 60/70 of 4 x 60/70 + 1 x 100 watt versterker zodat de KDC-BT37DAB qua muziekkwaliteit helemaal tot zijn recht komt. Kenwood zou hiermee een compleet head unit opleveren dat aan alle wensen van de consument voldoet.

De KDC-BT73DAB heeft nog veel meer in huis dan ik heb kunnen toelichten. Je merkt meteen dat je met een kwalitatief goed apparaat te maken hebt. De genoemde functionaliteiten zijn voor mij doorslaggevend geweest om tot aanschaf van dit toestel over te gaan. De KDC-BT73DAB is een prachtig toestel zowel op het gebied van design als op het gebied van geluid en kwaliteit. Het enige aandachtspuntje dat ik heb is dat de handleiding m.b.t. de instellingen iets uitgebreider had mogen zijn. De KDC-BT73DAB biedt zoveel (instel)mogelijkheden meer dan de handleiding doet beschrijven. Als je van een mooi en tijdloos design, een degelijk apparaat met uitmuntende geluidskwaliteit houd dan raad ik dit toestel zeker aan!

Pluspunten

• DAB+, 2X USB, CD, AUX, AHA, BT
  • Diverse instel en aansluit mogelijkheden
  • Overbluffend geluidskwaliteit op CD niveau
  • Gemakkelijk te installeren

Minpunten

• Summiere handleiding
  • Wens navigatie
  • Wens, interne versterker ((4x60/70w)+1x100/150w)

Hanneke 28-07-2017

Lekker relaxte luisteren

Geschreven voor: Kenwood KDC-BT73DAB

Van mijn broertje een autoradio gekregen.. ik dacht dat het heel ingewikkeld zou zijn om te gebruiken maar dat valt 100% mee. Geweldige geluid en de radio zoekt zelf naar het beste geluid voor een zender. Had ik veel eerder moeten weten. Ben blij met het nieuwe geluid in mijn totootje.

Pluspunten

• Geweldig geluid
  • Vele zenders
  • Goed geluid via de telefoon

Minpunten

• Soms is het frontje slecht te zien bij daglicht

Nils 13-07-2017

Van alle opties voorzien

Geschreven voor: Kenwood KDC-BT73DAB

BT pairing met je telefoon, USB aan de voor- en achterkant, CD-speler, AUX in en DAB+. Complete audio oplossing in 1DIN formaat. Ik speel vaak Spotify in de auto af via mij telefoon, maar heb ook de USB kabel aan de achterkant de asbak in geleid, waar er een 64GB thumb drive met flink wat muziek in zit. Enige minpuntje vind ik dat het scherm soms moeilijk af te lezen is, maar dat kan aan de kleur/lettertype liggen, daar ben ik nog niet helemaal uit. Goede geluidskwaliteit en ruime eq opties.

Pluspunten

• Alles-in-één audio oplossing
  • Veel instelmogelijkheden

Frank wingens 07-07-2017

Dan werkt goed

Geschreven voor: Kenwood KDC-BT73DAB

Kenwood is altijd goed, deze met dan mag ik wel.
Ook USB en dvd.alleen de bezorging duurde te lang..

Kees 28-06-2017

Autoradio +

Een heel nette radio.
Compleetgeleverd met DAB antenne en microfoon.
De bediening Is gemakkelijk.
Connectie via Bluetooth met mijn Samsung S5 mini werk niet wat ik vreemd vind omdat het best wel een gangbaar model Is. Andere telefoon Is al onderweg dus even geduld hebben.

Pluspunten

• DAB ontvanger
  • Hands free bellen
  • Eenvoudig te installeren

Minpunten

• Ondersteuning type toestellen.
  • DAB zenders zijn nog wat beperkt

ERIK 31-05-2017

Top Radio

Er blij met mn radio.
Dab, Bluetooth,usb.
Inbouwen ging ook makkelijk. Hoefde niet apart ondedelen of stekkers te halen.
Alles meegeleverd voor de aansluiting..zeer tevreden..

Pluspunten

• Usb aan front
  • Bleutooth
  • Meegeleverde dab antene

Tiemen Groot 20-05-2017

Goede radio met mooi scherm en geluid

Geschreven voor: Kenwood KDC-BT73DAB

Gekozen voor deze Kenwood ivm alle mogelijk heden in een 1 din's toestel. DAB+, Carkit en bluetooth afspelen de cd-speler die er nog in zit is toch wel makkelijk ivm cd's van de kinderen.
Ook het 3 lijn display vind ik persoonlijk mooier als de 1 lijn's.
Totale uiterlijk zakelijk en strak.
de div kleuren in te stellen voor de toetsen en het scherm apart is erg handig, zo aan te passen aan je schakelaar kleuren
Wel wat extra tijd met het installeren van de DAB antenne en het microfoontje.

Pluspunten

• DAB+
  • 3 lijn scherm
  • Carkit met afspelen

Johan 16-04-2017

Fijne radio

Geschreven voor: Kenwood KDC-BT73DAB

Fijne radio met veel funkties.... Mooie strakke vormgeving. Zeer tevreden. Super mooi geluid en makkelijk te gebruiken.

Pluspunten

• Strak
  • Vele funkties

Wim V 02-03-2017

Groot scherm, compleet geleverd, gemakkelijke installatie

Geschreven voor: Kenwood KDC-BT73DAB

Een ongebruikelijk complete papierenhandleiding. Erg gemakkelijk als je ermee de auto induikt. Kabels, DAB antenne, montagebeugel, alles was aanwezig. Als ik één minpuntje mag noemen: ik heb een stalen dashboard in de auto, een opvulring, zodat het radioframe beter vastzit, zou mooi zijn geweest.
Na montage werkte DAB onmiddelijk. Het was me onduidelijk of ik de antenne"aarde" op kaal staal moest plakken. Niet dus, de lak mag op het metaal blijven zitten!! Geluid was meteen helemaal goed, beetje Bass-boost maakte het af. We hebben de radio in de camper-bus zitten, een oude Mercedes 407D (radiomoet dus ook hard kunnen ;-) ), dus afstandbediening erbij om hem vanuit bed te kunnen bedienen. Deed het ook meteen.
Kortom, mooie degelijke radio, een aanrader.

Pluspunten

• Compleet geleverd
  • Inclusief DAB+ Antenne
  • Goed geluid

Minpunten

• Uitleg DAB+ antenne kan beter
  • Geen opvulring voor het framepje

Koen 11-02-2017

DAB+ radio

Geschreven voor: Kenwood KDC-BT73DAB

Hele mooie radio met veel functies. DAB+ antenne bijgeleverd, beetje tricky om te installeren, maar het werkt perfect. Moest even een verloopje voor FM-antenne aanschaffen om die aan te kunnen sluiten. Erg mooi geluid, mooier dan de VDO radio die erin zat.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Veel functies
  • DAB+ (incl. bijgeleverde plakantenne
  • Kleur van display aanpasbaar

Minpunten

• Veel draden achterin, paste net
  • Menu soms wat ingewikkeld

H Guelen 02-01-2017

vele mogelijkheden, oa duidelijk display,2x usb

Geschreven voor: Kenwood KDC-BT73DAB

prima radiomet een goede DAB+ ontvangst, menu structuur is ff puzzelen maar dat went snel,mis wel de afstandsbediening (is nu optie )

Pluspunten

• vele mogelijkheden
  • DAB+ ontvangst

Minpunten

• geen afstandsbediening bij geleverd
  • handleiding mag uitgebreider

Paul 12-11-2016

Veel mogelijkheden voor een redelijke prijs

Geschreven voor: Kenwood KDC-BT73DAB

Mijn oude radio ging defect dus nu tijd voor een radio met minimaal bluetooth en DAB+.
Ik heb er geen moment spijt van, prima radio. Erg makkelijk dat er 2 USB aansluitingen op zitten, zo kan er zowel een USB stick als mijn mobieltje tegelijk aangesloten blijven.
DAB+ is erg mooi om naar te luisteren, geen geruis meer ! Enige puntje is dat ik ne afvraagt waarom er nog een cd speler in zit, met alle andere mogelijkheden is die gewoonweg overbodig geworden.

Pluspunten

• DAB+
  • Twee keer USB
  • Bluetooth handsfree met extra microfoon

Minpunten

• Tot nu toe geen

cramer_99 21-09-2016

Super Geluid!

Geschreven voor: Kenwood KDC-BT73DAB

Deze kenwood radio is een zeer mooi afgewerkt product en met name door zijn vele functies zoals DAB+ en Bluetooth zo prettig in gebruik. Het DAB+ ontvangst is bij ons in de regio tot nu toe zeer goed met kraakhelder geluid. En de bluetooth carkit werkt ook zoals je ervan zou verwachten, direct bij het opstarten van de radio heb je verbinding en het streamen werkt in één woord fantastisch. Zoek je een deugdelijke radio met een goede kwaliteit audio, kijk dan niet verder, maar kies deze!

Pluspunten

• Groot Scherm
  • DAB+ kwaliteit
  • Carkit geluid

Minpunten

• Helderheid kan hoger

Kees 09-09-2016

Super mogelijkheden

Geschreven voor: Kenwood KDC-BT73DAB

Prachtige radio, veel mogelijkheden, simpele bediening. Top!! Telefoon snel aangesloten, streamen van Spotify. Super eenvoudig.

Jack 27-08-2016

Grandioos

Geschreven voor: Kenwood KDC-BT73DAB

Deze radio is een geweldig prachtig en technisch zeer goed product. Prijs kwaliteit verhouding is in een woord geweldig goed. Een aanrader

Pluspunten

• Geweldig goed product

Minpunten

• Geen ontdekt