Kenwood KDC-BT73DAB - Reviews

Beoordeling op basis van 45 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

cramer_99 21-09-2016 Product paar dagen in bezit

Super Geluid!

Deze kenwood radio is een zeer mooi afgewerkt product en met name door zijn vele functies zoals DAB+ en Bluetooth zo prettig in gebruik. Het DAB+ ontvangst is bij ons in de regio tot nu toe zeer goed met kraakhelder geluid. En de bluetooth carkit werkt ook zoals je ervan zou verwachten, direct bij het opstarten van de radio heb je verbinding en het streamen werkt in één woord fantastisch. Zoek je een deugdelijke radio met een goede kwaliteit audio, kijk dan niet verder, maar kies deze!

Pluspunten

• Groot Scherm
  • DAB+ kwaliteit
  • Carkit geluid

Minpunten

• Helderheid kan hoger

hennie 12-12-2015 Product paar weken in bezit

ziet er strak uit enige wat jammer is dat het bovenste randje slecht leesbaar is als de radio wat lager geplaatst word. Even probleem met ontvangst maar na een simpele firmware update alles weer goed

Peter 13-10-2017 Product paar dagen in bezit

Goede kwalitatieve radio

Mooie uitziende radio met fijne bediening. Heel goed geluid ook van de microfoon van de carkit. Ook werkt de bluetooth erg makkelijk

• Bleutooth en bediening

Steven 01-08-2017 Product paar weken in bezit

Multifunctioneel en goed geluid

De KDC-BT73DAB biedt diverse functionaliteiten zoals CD, BT, DAB+, AHA, AUX en dubbele USB en 3x RCA aansluitingen en een vermogen van 4 x 50 watt. Vanwege dit toestel hoef ik niet meer te zeulen met stapels Cd’s maar volstaat het om een USB of mijn GSM via BT op het toestel aan te sluiten voor uren luistergenot. De KDC-BT73DAB reproduceert warme en zuivere klanken in CD kwaliteit met voldoende bass en heeft in principe voldoende vermogen en zelfs de analoge radio klinkt heel erg goed.

Daarnaast biedt het ook nog eens voldoende instelmogelijkheden zoals bijvoorbeeld een voorgeprogrammeerde en een manueel in te stellen 13 bands equaliser en bass boost instellingen om de klankkleur naar wens in te stellen. Een aandachtspuntje voor Kenwood is om de summiere handleiding op de aangeboden functies en instellingen uit te breiden. De KDC-BT73DAB laat zich makkelijk installeren en biedt op eenvoudige wijze muziek ten gehore van hoge kwaliteit! Wat ik persoonlijk nog mis is een ingebouwd navigatiesysteem en een 4 x 60/70 of 4 x 60/70 + 1 x 100 watt versterker zodat de KDC-BT37DAB qua muziekkwaliteit helemaal tot zijn recht komt. Kenwood zou hiermee een compleet head unit opleveren dat aan alle wensen van de consument voldoet.

De KDC-BT73DAB heeft nog veel meer in huis dan ik heb kunnen toelichten. Je merkt meteen dat je met een kwalitatief goed apparaat te maken hebt. De genoemde functionaliteiten zijn voor mij doorslaggevend geweest om tot aanschaf van dit toestel over te gaan. De KDC-BT73DAB is een prachtig toestel zowel op het gebied van design als op het gebied van geluid en kwaliteit. Het enige aandachtspuntje dat ik heb is dat de handleiding m.b.t. de instellingen iets uitgebreider had mogen zijn. De KDC-BT73DAB biedt zoveel (instel)mogelijkheden meer dan de handleiding doet beschrijven. Als je van een mooi en tijdloos design, een degelijk apparaat met uitmuntende geluidskwaliteit houd dan raad ik dit toestel zeker aan!

Pluspunten

• DAB+, 2X USB, CD, AUX, AHA, BT
  • Diverse instel en aansluit mogelijkheden
  • Overbluffend geluidskwaliteit op CD niveau
  • Gemakkelijk te installeren

Minpunten

• Summiere handleiding
  • Wens navigatie
  • Wens, interne versterker ((4x60/70w)+1x100/150w)

Hanneke 28-07-2017 Product paar weken in bezit

Lekker relaxte luisteren

Van mijn broertje een autoradio gekregen.. ik dacht dat het heel ingewikkeld zou zijn om te gebruiken maar dat valt 100% mee. Geweldige geluid en de radio zoekt zelf naar het beste geluid voor een zender. Had ik veel eerder moeten weten. Ben blij met het nieuwe geluid in mijn totootje.

Pluspunten

• Geweldig geluid
  • Vele zenders
  • Goed geluid via de telefoon

Minpunten

• Soms is het frontje slecht te zien bij daglicht

Nils 13-07-2017 Product paar weken in bezit

Van alle opties voorzien

BT pairing met je telefoon, USB aan de voor- en achterkant, CD-speler, AUX in en DAB+. Complete audio oplossing in 1DIN formaat. Ik speel vaak Spotify in de auto af via mij telefoon, maar heb ook de USB kabel aan de achterkant de asbak in geleid, waar er een 64GB thumb drive met flink wat muziek in zit. Enige minpuntje vind ik dat het scherm soms moeilijk af te lezen is, maar dat kan aan de kleur/lettertype liggen, daar ben ik nog niet helemaal uit. Goede geluidskwaliteit en ruime eq opties.

Pluspunten

• Alles-in-één audio oplossing
  • Veel instelmogelijkheden

Frank wingens 07-07-2017 Product paar dagen in bezit

Dan werkt goed

Kenwood is altijd goed, deze met dan mag ik wel.
Ook USB en dvd.alleen de bezorging duurde te lang..

Kees 28-06-2017 Product paar dagen in bezit

Autoradio +

Een heel nette radio.
Compleetgeleverd met DAB antenne en microfoon.
De bediening Is gemakkelijk.
Connectie via Bluetooth met mijn Samsung S5 mini werk niet wat ik vreemd vind omdat het best wel een gangbaar model Is. Andere telefoon Is al onderweg dus even geduld hebben.

Pluspunten

• DAB ontvanger
  • Hands free bellen
  • Eenvoudig te installeren

Minpunten

• Ondersteuning type toestellen.
  • DAB zenders zijn nog wat beperkt

ERIK 31-05-2017 Product paar dagen in bezit

Top Radio

Er blij met mn radio.
Dab, Bluetooth,usb.
Inbouwen ging ook makkelijk. Hoefde niet apart ondedelen of stekkers te halen.
Alles meegeleverd voor de aansluiting..zeer tevreden..

Pluspunten

• Usb aan front
  • Bleutooth
  • Meegeleverde dab antene

Tiemen Groot 20-05-2017 Product paar dagen in bezit

Goede radio met mooi scherm en geluid

Gekozen voor deze Kenwood ivm alle mogelijk heden in een 1 din's toestel. DAB+, Carkit en bluetooth afspelen de cd-speler die er nog in zit is toch wel makkelijk ivm cd's van de kinderen.
Ook het 3 lijn display vind ik persoonlijk mooier als de 1 lijn's.
Totale uiterlijk zakelijk en strak.
de div kleuren in te stellen voor de toetsen en het scherm apart is erg handig, zo aan te passen aan je schakelaar kleuren
Wel wat extra tijd met het installeren van de DAB antenne en het microfoontje.

Pluspunten

• DAB+
  • 3 lijn scherm
  • Carkit met afspelen

Johan 16-04-2017 Product paar dagen in bezit

Fijne radio

Fijne radio met veel funkties.... Mooie strakke vormgeving. Zeer tevreden. Super mooi geluid en makkelijk te gebruiken.

Pluspunten

• Strak
  • Vele funkties

Wim V 02-03-2017 Product paar dagen in bezit

Groot scherm, compleet geleverd, gemakkelijke installatie

Een ongebruikelijk complete papierenhandleiding. Erg gemakkelijk als je ermee de auto induikt. Kabels, DAB antenne, montagebeugel, alles was aanwezig. Als ik één minpuntje mag noemen: ik heb een stalen dashboard in de auto, een opvulring, zodat het radioframe beter vastzit, zou mooi zijn geweest.
Na montage werkte DAB onmiddelijk. Het was me onduidelijk of ik de antenne"aarde" op kaal staal moest plakken. Niet dus, de lak mag op het metaal blijven zitten!! Geluid was meteen helemaal goed, beetje Bass-boost maakte het af. We hebben de radio in de camper-bus zitten, een oude Mercedes 407D (radiomoet dus ook hard kunnen ;-) ), dus afstandbediening erbij om hem vanuit bed te kunnen bedienen. Deed het ook meteen.
Kortom, mooie degelijke radio, een aanrader.

Pluspunten

• Compleet geleverd
  • Inclusief DAB+ Antenne
  • Goed geluid

Minpunten

• Uitleg DAB+ antenne kan beter
  • Geen opvulring voor het framepje

Koen 11-02-2017 Product paar dagen in bezit

DAB+ radio

Hele mooie radio met veel functies. DAB+ antenne bijgeleverd, beetje tricky om te installeren, maar het werkt perfect. Moest even een verloopje voor FM-antenne aanschaffen om die aan te kunnen sluiten. Erg mooi geluid, mooier dan de VDO radio die erin zat.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Veel functies
  • DAB+ (incl. bijgeleverde plakantenne
  • Kleur van display aanpasbaar

Minpunten

• Veel draden achterin, paste net
  • Menu soms wat ingewikkeld

H Guelen 02-01-2017 Product paar weken in bezit

vele mogelijkheden, oa duidelijk display,2x usb

prima radiomet een goede DAB+ ontvangst, menu structuur is ff puzzelen maar dat went snel,mis wel de afstandsbediening (is nu optie )

Pluspunten

• vele mogelijkheden
  • DAB+ ontvangst

Minpunten

• geen afstandsbediening bij geleverd
  • handleiding mag uitgebreider

Paul 12-11-2016 Product paar dagen in bezit

Veel mogelijkheden voor een redelijke prijs

Mijn oude radio ging defect dus nu tijd voor een radio met minimaal bluetooth en DAB+.
Ik heb er geen moment spijt van, prima radio. Erg makkelijk dat er 2 USB aansluitingen op zitten, zo kan er zowel een USB stick als mijn mobieltje tegelijk aangesloten blijven.
DAB+ is erg mooi om naar te luisteren, geen geruis meer ! Enige puntje is dat ik ne afvraagt waarom er nog een cd speler in zit, met alle andere mogelijkheden is die gewoonweg overbodig geworden.

Pluspunten

• DAB+
  • Twee keer USB
  • Bluetooth handsfree met extra microfoon

Minpunten

• Tot nu toe geen

Kees 09-09-2016 Product paar dagen in bezit

Super mogelijkheden

Prachtige radio, veel mogelijkheden, simpele bediening. Top!! Telefoon snel aangesloten, streamen van Spotify. Super eenvoudig.

Jack 27-08-2016 Product paar dagen in bezit

Grandioos

Deze radio is een geweldig prachtig en technisch zeer goed product. Prijs kwaliteit verhouding is in een woord geweldig goed. Een aanrader

Pluspunten

• Geweldig goed product

Minpunten

• Geen ontdekt

Roy 16-08-2016 Product paar dagen in bezit

KDC-BT73DAB

Hele mooie radio met superveel mogelijkheden ben blij dat ik deze heb gekozen!!! Voor al de digitale radio tuner wat erin zit is super geen gekraak meer. De usb aansluitingen zijn ook fijn want je hoeft niet perse in de radio zelf je usb stick te plaatsen dit kan in de achterste aansluiting die ik mooi in het handschoentjes heb ondergebracht. Al met al een super radio !!

Pluspunten

• Digitale radio
  • Handgereedschap bellen

Ton Vermeulen 23-07-2016 Product paar dagen in bezit

Lang gewacht, maar toch: Perfect!

9,6
Nadat ik de radio perfect heb laten inbouwen door Coolblue, heb ik er nu, een dikke maand later pas geweldig veel plezier van. Ik moest hem zelf instellen en aangezien ik allesbehalve een techneut ben en er heel weinig tijd voor heb gehad de laatste weken, is het er nu, vlak voor een korte vakantie toch van gekomen. Het resultaat? FANTASTISCH! Perfecte ontvangst, perfecte geluidskwaliteit, geen gemier met wegvallende ontvangst, een prachtig rustig uiterlijk en teveel mogelijkheden om op te noemen nadat je de zaak, met de nodige moeite dat wel, goed geïnstalleerd hebt. Ik zie er naar uit om ermee op vakantie te gaan. Zo hoeft zelfs een extra tijdje in de vakantiefile geen bezoeking te zijn. Meer dan warm aanbevolen!!!

Ton Vermeulen 20-07-2016 Product maand in bezit

Lang geduurd maar dan, perfect!

9,6
Nadat ik een een ruime maand gelden de radio heel mooi heb laten inbouwen door Coolblue moest ik hem nog wel even instellen. Omdat ik allerminst een techneut ben en het erge druk heb gehad is deze klus pas een paar dagen geleden geklaard. Maar nu is hij dan ook in een woord geweldig! Perfecte ontvangst, geen storingen meer, machtig geluid zowel voor pop, rock, klassiek als spraak en niet te vergeten een perfect rustig uiterlijk zonder enige vorm van toeters en bellen! Ik ga vandaag op een korte vakantie maar met dit apparaat en al zijn mogelijkheden hoeft zelfs een tijd in de vakantiefile geen bezoeking te zijn!!!