Alpine IVA-D511R

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Alpine IVA-D511R op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

3,8

Mathijs1969 18-10-2010
Geschreven voor: Alpine IVA-D511R

Deze radio een paar weken gehad, wat een onding. Om met het positieve te beginnen, de radio is goed, alsmede ook de geluidkwaliteit. Echter het product kent een paar grote problemen.
Zeer vervelend is de wijze waarop de navigatie werkt in combinatie met de radio, bij ieder bericht van de navigatie (stem is wel uit te schakelen) mute de radio en schakelt het scherm naar de navigatie. Mocht je net bezig bv een telefoonnummer in te voeren dan moet je dit weer opnieuw doen. Bij het terug schakelen van navigatie naar dan bv de telefoon moet je namelijk weer opnieuw beginnen. Dit is helaas niet uit te schakelen. Bij navigeren in bv een stad is de bediening van de radio nagenoeg onmogelijk.
De Ipod aansluiting werkt wel maar had bij mij (Ipod touch) de nare eigenschap om om de zoveel tijd zijn connectie te verliezen, enige remedie was het af en aan koppelen van de ipod. Navigeren zelf werkt goed maar het systeem herberekend de route zeer frequent zonder aanwijsbare reden. Daar kwam bij dat op enig moment het scherm in navigatie mode niet meer reageerde en het dus niet meer mogelijk was een adres in te voeren. Bedieningsgemak is redelijk echter maakt men men geen goed gebruik van het scherm en is het behoorlijk zoeken naar zaken als bass en treble instellingen. Telefoon werkte wel goed maar het zoeken naar nummer kan alleen met scrollen, zoeken op naam of beginletters is er niet bij.
Intussen het ding omgeruild, nu een losse tomtom live (werkt prima) radio komt nog.
Tijdens het gebruik van deze Alpine kreeg ik de indruk dat het product nog niet af was.