Kenwood DNX8160DABS - Reviews

radio, dvd, cd
Bluetooth
USB-aansluiting
USB 2.0

Beoordeling op basis van 23 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Joep van Hoorn 26-07-2016 Product paar dagen in bezit

Review Joep

Gebruiksvriendelijk apparaat met veelmogelijkheden en uitstekende beeld en geluidskwaliteit. De ontvangst met DAB is geweldig. De verbindingsmogelijkheden zijn veelzijdig.

Jan 03-04-2017 Product paar dagen in bezit

Kenwood DNX8160DABS

Gekocht bij Automat Den Bosch na twee dagen problemen met de radio hij starten niet meer op contact met Automat goed geholpen omruilen voor een nieuwe deze werkt uitstekend mooie vormgeving en de kwaliteit is ook goed alleen de prijs is aan de hoge kant navigatie is goed overzichtelijke al met al zeer tevreden

Pluspunten

• mooie vormgeving
  • goede eigenschapen

Minpunten

• prijs aan de hoge kant

Pieno 14-03-2017 Product paar weken in bezit

Mijn ervaring met de DNX8160DABS

Helaas is de eerste unit kapot gegaan na een maand. Software wilde niet meer opstarten en de radio is daardoor onbruikbaar. Nieuwe gekregen van de dealer. En tot nu toe naar volle tevredenheid in gebruik. Navigatie is goed. Even wennen als je TomTom gebruiker bent geweest, maar het werkt perfect. DAB laat helaas nog te wensen over. Bij het overgaan naar een andere zone gaat het geluid soms iets naar voren of naar achter. Dit is geen fout in de radio, maar nog een kinderziekte van het DAB systeem denk ik. Voor de rest ben ik erg tevreden over de unit. Camera aansluiting en Apple carPlay is erg leuk. Ook de telefoon integratie is prima en werkt goed met mijn iPhone 6plus.

Pluspunten

• Grootscherm en makkelijk te verwijderen
  • Apple carPlay
  • Duidelijk navigatie

Minpunten

• Eerste exemplaar is kapot gegaan

Brouwers 07-02-2017 Product paar maanden in bezit

Beter dan de Audi standaard navigatie

Nadat mijn audi navigatie was gestolen gekozen voor deze DIN2 met afneembaar front. Het bevalt mij prima en ik heb meer opties en hij is een stuk goedkoper.

Pluspunten

• DAB
  • afneembaar front
  • makkelijk menu

Bas vd Hoeven 06-02-2017 Product paar weken in bezit

Bas vd Hoeven

Zeer duidelijke en snelle navigatie. Ben zeer tevreden over dit product. Alleen flikkert het beeld vaak, vooral net na het opstarten.. Ga hiervoor nog even contact opnemen met het verkooppunt.

ADA 30-01-2017 Product paar dagen in bezit

Gebruiksvriendelijk

Prima beeld en geluidskwaliteit. Luister veel naar radio en nu extra keuze ivm digitale zenders.
Duidelijk navigatiesysteem.
Kantelbaar scherm ivm lichtinval

Pluspunten

• digitale zenders
  • kantelbaar scherm

Minpunten

• handleidinig

Piet 22-01-2017 Product paar dagen in bezit

Top

Geweldig product ook mooi design werk erg makkelijk
Prettige bediening oom erg prettig is dat je je boxen perfect kan afstemmen .

ab 21-01-2017 Product paar weken in bezit

DNX8160DABS

Voor dit toestel gekozen vanwege de schermgrootte, het hebben van Apple CarPlay, het gebruik van Garmin navigatie en het kunnen ontvangen van digitale zenders.
Tevens de mogelijkheid om het front te kunnen verwijderen en daardoor diefstal tegen te gaan.
Het werken met deze Kenwood vergt enige tijd en de bijgeleverde handleiding is niet op alle punten even duidelijk. Wel heeft het apparaat veel mogelijkheden en een goede ontvangst.

Pluspunten

• Apple CarPlay
  • Garmin navigatie met 3 jaar updates

Minpunten

• Front is niet gemakkelijk te verwijderen
  • Summiere handleiding meegeleverd

ruud 02-01-2017 Product paar dagen in bezit

Geweldig display

Makkelijk bedienbaar, een heel scherp beeldscherm, goede handleiding, mooie opberg tas, strakke vormgeving

E.Nieman 25-11-2016 Product paar dagen in bezit

groot scherm erg mooi

Mooie product en goed te bedienen en voor al handig dat alles zo er g overzichtelijk is en ook mooi zijn de kantelmogenlijkheden

Anoniem 18-11-2016 Product paar weken in bezit

Een fijn navigatiesysteem

Een fijn navigatiesysteem. Mooi groot scherm met een gebruiksvriendelijke besturing. Veel instelmogelijkheden voor het geluid. Al met al zeer tevreden.

Pluspunten

• scherm afmetingen
  • instelmlogelijkheden

Rob 12-11-2016 Product paar dagen in bezit

Perfecte DAB+/Navigatie

Perfecte Radio. Ook in combinatie met de DAB+ radio. Heldere ontvangst. Ook Carplay en Android Auto is handig.

Pluspunten

• Android Auto en Carplay
  • DAB+ en ontvangst

Minpunten

• Maniertjes voor loskoppelen front
  • Nog niet verder ontdenky

DDDDD 12-11-2016 Product paar weken in bezit

Carplay

Ondersteund CarPlay en eigen kaarten. free update map voor 3 jaar. DAB+ ondersteuning. Reageert snel op instructies. Bluetooth voor twee telefoons

Pluspunten

• CarPlay en eigenkaarten.
  • DAB+ goed werkend.
  • Bluetooth voor twee telefoons

Minpunten

• Elke keer waarschuwing wegklikken!
  • Voordat je gaat rijden.

Andries 10-11-2016 Product paar dagen in bezit

Goede reactie scherm, en zeer snel reactie van systeem

De bediening via het scherm reageert zeer goed, hardware is snel waardoor de bediening erg prettig overkomt en gelijk doet wat je verwacht. standaard geluid van de unit zonder extra versterkers is prima en aan instellingen geen gebrek. Zeer gebruikers vriendelijk en stuurbediening werkt via canbus module prima. Afneembaar scherm met daar achter waarschuwing led om inbrekers ervan bewust te maken dat er niks te halen is, voor de mensen waarvan de fabrieks-RNS systeem gestolen is de uitkomst als vervangend systeem.

Pluspunten

• snelheid hardware
  • duidelijk display
  • veel geluidsinstellingen
  • 2 x usb, 1 SD, 1xDVD

Minpunten

• tekst groote mp3 (niet instelbaar)

BigC 28-10-2016 Product paar dagen in bezit

Groot Scherm

Een maal aan gewend is de bediening is erg makkelijk, op het eerste gezicht niet te veel instelmogelijkheden. Ga je wat dieper in de menu's dan is er van alles mogelijk. Het scherm is groot en duidelijk, kan in 7 verschillende standen worden gezet. Het display is alleen moeilijk te plaatsen, oefening baart kunst. Het geluid is meer dan prima, ook bij DAB radio. Navigatie werkt zoals verwacht en wordt duidelijk aangegeven op het display. Kortom een prima navigatiesysteem.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Duidelijke display

Minpunten

• Wat lasti terug te zetten

Richard 18-10-2016 Product paar weken in bezit

Makkelijk te bedienen.

De bediening is erg makkelijk, niet te veel (overbodige) instelmogelijkheden. Het display is groot en duidelijk, kan in 7 verschillende standen worden gezet. Het display is alleen moeilijk te plaatsen, oefening baart kunst. Bij het afspelen van usb of sd is het display slecht ingedeeld. De tekst (artiest en titel) is te groot waardoor ze niet in z'n geheel worden vertoond. Het geluid is meer dan prima, ook bij DAB radio. Navigatie werkt zoals verwacht en wordt duidelijk aangegeven op het display. Kortom een prima navigatiesysteem.

Pluspunten

• Groot en duidelijk display
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Moeilijk te plaatsen front
  • Display bij het afspelen van usb

John 18-09-2016 Product paar weken in bezit

Zeer grote verbetering

Van een 5230DAB naar de 8160DABS.
Het geheel is veel sneller met alles. Zeer helder scherm.
De menu structuur is ook veel beter dan de oude series.

Ben zeer blij met het apparaat.

Pluspunten

• Duidelijk menu
  • zeer veel mogelijkheden

renee bakker 30-08-2016 Product paar dagen in bezit

groot scherm

door het mooie, grote en heldere scherm is alles goed leesbaar. de instructies zijn goed, waardoor de bediening simpel wordt.

Jurjen 13-08-2016 Product paar weken in bezit

Groot scherm, DAB support en Apple carplay

Sinds 3 weken heb ik dit systeem in mijn VW sharan en het werkt zeer goed. De user interface is heel snel en is een grote verbetering. Het ziet er nu grafisch modern uit en alles is logisch te vinden. Veel instellingsmogelijkheden qua audio.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Carplay support
  • Android auto support
  • Snelle user interface
  • DAB+ support

Minpunten

• Garmin user interface
  • swipe niet altijd goed

DNX8160DAB 12-08-2016 Product paar dagen in bezit

Kenwood's navigatie paradepaardje 2016

Sinds een paar weken is het nieuwe navigatiesysteem van Kenwood de DNX8160DAB te koop. Ik heb het een paar dagen in gebruik en kan niet anders zeggen dan dat ik er heel tevreden over ben. Het systeem is niet goedkoop maar voor mij is het iedere euro zeker waard. De instelmogelijkheden zijn zeer uitgebreid waardoor ook de meest kritische gebruiker zeer content zal zijn. De DAB radio klinkt uitstekend waardoor het lijkt of je naar een cd luistert. Aansluitingen (2) voor USB, SD kaart slot, en de mogelijkheid om cd's af te spelen. Wat voor mij de doorslag gaf om dit systeem van Kenwood aan te schaffen was het volledig afneembare front waardoor diefstal uitgesloten is.

Pluspunten

• Uitgebreid instelmenu
  • Magnifiek geluid
  • Mooie vormgeving
  • Afneembaar front
  • Snelle processor

Minpunten

• Niet voor digibeten
  • Bij zon slecht afleesbaar