Sonarworks Reference 4 Studio Edition - Reviews

Diepte
16.50 cm

Frank 27-09-2018

Problematisch te installeren...

Het pakket is nogal problematisch te installeren. Aangezien ik voor offline installatie had gekozen (ik wíl geen internet op mijn audio PC!), moest het autoriseren van de software geschieden door het downloaden van een file op een andere (wel met het internet verbonden) computer. Hoewel de autorisatiefile werd geaccepteerd, blééf de melding verschijnen dat de software nog geautoriseerd moest worden. Na veel gepruts is dat uiteindelijk toch wel gelukt, maar nu bleken de hoofdtelefoon kalibratiefiles te ontbreken. Dus: die via een andere computer gedownload en op mijn audio computer gezet. De hoofdtelefoon correctie werkte meteen, maar het kalibreren van mijn luidsprekers ging gedurende meerdere pogingen fout. Het programma stopte halverwege en de enige manier om verder te kunnen was de computer herstarten en de hele procedure opnieuw te doorlopen. De support afdeling reageert zeer traag op support verzoeken, ondanks dat ik mijn vraag als 'urgent' had gemarkeerd, heb ik twee dagen later nog steeds geen antwoord. Ik vraag me dus af hoe lang het zal duren als een vraag niet urgent is...
Kortom: áls het werkt, voegt het iets toe aan je afluistering, maar voordat het zo ver is heb je wel tijd en stalen zenuwen nodig! Bezint eer ge begint!

Pluspunten

• Egaliseert de afluistering

Minpunten

• Offline lastig te installeren
  • Luidsprekers kalibreren was problematisch
  • Support reageert erg traag
Geschreven voor: Sonarworks Reference 4 Studio Edition