Sony LSPX-S2 brons, transparant

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony LSPX-S2 brons, transparant op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

DaTT 01-09-2019

voor sfeer in kleine ruimtes maar duur

Deze box is een aanrader maar... met een grote mits. Een mooi design en sfeervol voor bijv in de achtertuin in de zomer als achtergrondmuziek inclusief kleine verlichting. Echter: niet geschikt als volwaardige geluidsdrager in een grotere kamer. O.a. basgeluid komt niet uit de verf. Daarnaast aan de prijs en wat opvalt is dat het 'glass' plexiglas is. Is gelukkig wel draadloos en makkelijk te koppelen. Als je gaat voor geluidskwaliteit zijn er voor deze prijs betere geluidsdragers te vinden.

Pluspunten

• design
  • sfeervol

Minpunten

• duur
  • alleen geschikt voor kleine ruimtes
  • basgeluid

Paula 08-08-2019

Krachtige speaker

De Sony Glass Sound Speaker heeft een mooi design en staat goed in elk interieur. Hij is vrij zwaar, waardoor hij stevig aanvoelt. Installeren gaat erg makkelijk via wifi. Wanneer connected en aan, speelt hij alle geluid van je telefoon via de speaker af, superhandig. De batterij gaat lang mee, wat uiteraard erg prettig is. Hij is draadloos dus je kunt hem makkelijk oppakken en mee nemen naar een andere ruimte, iets wat ik een groot pluspunt vind. Een ander grootpluspunt vind ik het lampje in de speaker en dan met name de kaarsstand, heel gezellig en mooi warm licht. Het geluid uit de speaker is erg goed, hard genoeg en een stevige bas, perfect! Het enige minpunt vind ik de prijs, die is erg hoog helaas. Zeker gezien vergelijkbare opties op de speakermarkt.

Pluspunten

• Geluid
  • Licht en kaarsstand

Minpunten

• Prijs

Marlies 03-08-2019

Design speaker met super geluid

Review speaker lamp,
Eerste indruk: heel mooi design staat prachtig als je hem op tafel zet. Ik had hem wel groter verwacht maar gelukkig is hij net een mooie maat. De "kaars" geeft een hele gezellige sfeer.

Geluid:
Het geluid wat er uit komt is heel goed, de bas hoor je goed en hij wordt niet schel. Hij kan hard genoeg om de hele tuin te voorzien van geluid. Het maakt niet uit aan welke kant je zit je hoort het overal goed.

Koppelen:
Koppelen gaat heel simpel via NFC. Je houd je telefoon tegen de onderkant en hij is direct gekoppeld. Je kan hem ook koppelen aan je wifi, hierdoor kan iedereen hem bedienen.

Multiroom
Hebben we helaas niet kunnen testen omdat we maar 1 speaker hebben.

De app.
De app music center die er bij hoort is heel overzichtelijk. Hier kan je je hele speaker instellen naar jou voorkeuren. Hier kan je ook de sleep timer instellen.

Conclusie
Hele mooie speaker waar genoeg geluid uit komt.
Design is prachtig en de bediening is simpel.
Is het het geld waard? 600 euro is veel geld voor een speaker, mooi product maar niet voor 600 euro.

Pluspunten

• Mooi gluid
  • Bijzonder design
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Erg duur

skipper79 01-08-2019

Mooi design, sfeervolle verlichting en een aardig geluid

Na ontvangst en het uitpakken van de Sony Glass viel me het volgende op; het formaat is kleiner dan verwacht. De koker is niet van glas maar kwalitatief hoogwaardige kunststof. Het apparaat heeft een aardig gewicht.

Installatie:
Na het opladen van de Sony Glass was het verbinden met Bluetooth en lokale WiFi gemakkelijk. Sony heeft een app waarmee je makkelijk alle settings van het apparaat kan aanpassen.

Lamp:
Het licht vd lamp geeft een warme sfeer. Deze is zeker niet bedoelt om een ruimte te verlichten maar dient meer als sfeermaker. Ook de kaarslichtfunctie is een leuke toevoeging.

Geluid:
Het geluid vd Sony Glass is sterk/mooi bij rustige muziek zoals jazz, blues, klassiek piano. Het geluid is helder en vult een kleine ruimte goed. Bij muziek met meer basklanken valt de Sony Glass (letterlijk) uit de toon. Dan merk je dat het een kleine speaker heeft.

Kortom, een mooi design die qua geluid en licht sfeerverhogend is. Qua prijs vind ik em te duur.

• Geschikt voor achtergrondmuziek
  • Lange accuzuur
  • Sfeerverhogend

Minpunten

• Duur
  • Minder geschikt voor muziek met veel basgeluid
  • Mindet geschikt voor grote ruimtes

kekkied 01-08-2019

Instant sfeermaker

Deze speaker is uniek! Ik had nooit verwacht het zoveel te gebruiken. De afgelopen week heb ik de speaker voor vakantie op de boot meegenomen en deze heeft eigenlijk elk moment aangestaan. Bij een gezellig nachtje achterop de boot of aan de kade ging hij aan en als het donker werd het lichtje aangezet om nog even dat ene kaartspel te spelen. Het geluid is mooi en doordat de speaker rond is krijgt iedereen die er omheen zit het goed te horen. Ik kan me voorstellen dat dit op de camping niet anders is. Een bluetooth speaker en lamp, ik wist niet dat ik het wilde maar wat is deze mooi.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Usb oplaadbaar (powerbank dus mogelijk)

Minpunten

• Prijs
  • Kwetsbaar door glas (maar het gaat goed bij mij)

RE de Jonge 29-07-2019

Mooi uiterlijk, minder mooi geluid

Deze speaker is in de praktijk super voor rustige muziek. Voor een hoog volume, muziek met veel bas of mids, en een goed thuisgeluid is deze minder geschikt. Het 360 graden geluid is een leuke gimmick, maar niet iets waar je dergelijke bedragen voor neerlegt. Kortom, voor een bedrag van € 250,00 zou dit een oké speaker zijn, maar voor het huidige bedrag (ruim het dubbele) is het het zeker niet waard.

• Mooi voor rustige muziek
  • 360 graden geluid

Minpunten

• Geen bas
  • Laag volume
  • Prijs

Waldemar de Haas 28-07-2019

Mooi design met kamervullend geluid

Een goed ontworpen speaker die stevig en zwaar aan voelt. Het koppelen met je smartphone of computer is simpel en kan via Wifi of Bluetooth. Het geluid is redelijk tot goed te noemen. Door het ontbreken van een stevige bas is deze speaker met name geschikt voor het luisteren naar licht klassieke muziek of jazz. Rock en Dance zijn minder geschikte muziekstijlen.

Het geluid is verder prima en vult met gemak een gemiddelde woonkamer.

• Eenvoudig te koppelen

Minpunten

• Hoge prijs

Bika 27-07-2019

Mooie, maar prijzige speaker

Ik heb de Sony LSPX-S2 Glass Sound Speaker nu een aantal weken in huis om uit te proberen. Bij het uitpakken viel me allereerst op wat een klein apparaatje het is. Door de foto’s had ik hem groter verwacht, dus ik was aangenaam verrast. Het design is erg mooi en hij is door zijn gewicht erg stabiel. Het glas is echter geen glas maar kunststof. Een kleine tegenvaller wanneer je echt glas verwacht, maar het heeft wel als pluspunt dat hij wat duurzamer zal zijn wanneer je kinderen in huis hebt.

Een van de grote pluspunten van de Glass Sound Speaker is dat het een draadloze speaker is die tot ongeveer 8 uur mee gaat. De lamp functionaliteit maakt het een erg leuke speaker om ’s avonds in de tuin op tafel te zetten. Er zit zowel een kaarslicht stand als een dimbare normale lamp stand op. Voor meer dan sfeerlicht is de lamp niet geschikt. Het verbinden van de Glass Sound Speaker ging de eerste keer heel erg gemakkelijk via Bluetooth. Voor WiFi heb je de gratis app Sony Music Center nodig. Met behulp van deze app was de WiFi zo geregeld. Wel heb ik een paar kleine aandachtspuntjes ontdekt bij de connectiviteit. Ik heb de speaker een aantal keer moeten resetten tussendoor omdat hij op mijn telefoon aangaf af te spelen, maar er geen geluid meer uit kwam. Een reset is gelukkig wel snel gedaan. Ook vind ik de afstand waarop ik mijn telefoon moet leggen, wanneer hij verbonden is met Bluetooth, een klein nadeel. Na 3 meter begint de verbinding te verbreken en het geluid te stotteren. Wanneer hij met WiFi verbonden is kan ik gerust het hele huis door lopen.

Het belangrijkste aan deze speaker is natuurlijk het geluid. Hij geeft een mooi helder geluid, heerlijk als achtergrondgeluid! Door dat het geluid 360 graden wordt verspreid klinkt hij ook echt vanaf elke uithoek even mooi. Wel zit er een groot verschil in welke muziek je afspeelt. Bij rustige sfeervolle muziek is het geluid prachtig. De instrumenten en zang komen erg mooi uit. Echter bij muziek met meer bas klinkt de muziek iets minder mooi. Het geluid klinkt op zich nog prima, maar er mist gewoon wat. Ook spelen met de verschillende standen levert hierbij niet het gewensde resultaat op. Op Spotify heeft Sony een playlist gemaakt voor de LSPX-S2, deze is zeker leuk om eens te
beluisteren om het optimale geluid te ervaren.

Mijn conclusie is dat het over het algemeen genomen een leuke speaker is voor binnen en
buitenshuis. Heb je echter hoge eisen aan het geluid van je speakers, zoals mijn echtgenoot die het geluid slechts acceptabel vindt, dan is dit niet de speaker voor jou. Voor minder geld zijn er betere speakers beschikbaar. Vind je design belangrijk, geld iets minder belangrijk en hou je vooral van een mooi helder achtergrond geluid dan kan deze speaker zeker een leuke aanwinst zijn.

• Mooi helder geluid
  • Stabiliteit

Minpunten

• Connectiviteit
  • Prijs
  • Bas

PBNZLL 25-07-2019

Pure show

Deze speaker van Sony is pure show.
Design: 9
De draadloze speaker ziet er supervet uit, strak design waardoor deze er super uit ziet in je interieur. Het kaarslicht wat de Sony laat zien is wel geinig maar ik had daarbij ook wel verwacht dat je het licht op de maat van de muziek kon laten bewegen maar helaas deze optie niet kunnen vinden.
Connectie: 10
Een kind kan de was doen. Met de handige gebruiksaanwijzing (in zo’n 1000 talen) is het super makkelijk om je Sony te verbinden met je thuisnetwerk. Plug and play als het ware.
Geluidskwaliteit: 7
Om je hele woonkamer te vullen is het vermogen toch echt te weinig. De bas maakt veel goed maar het blijft het geluid van een draadloze speaker. Daarom voor een beetje achtergrondmuziek op een zwoele zomeravond, onder de overkapping, met wat vrienden, wijntje, haardvuurtje is de box ideaal. Maar of dan de prijs/kwaliteitverhouding in evenwicht is mag ieder voor zich uitmaken.
Prijs: 5
Het staat vet in mijn interieur maar ik had voor dit geld toch echt hogere verwachtingen qua licht & geluid.

• Candle light
  • Connectie

Minpunten

• Prijs
  • Geluidskwaliteit

Amar 25-07-2019

Een orginele designspeaker voor achtergrondmuziek

Is het een lamp? Een kaars? Een muggenvanger? Het is een speaker en een lamp in een best mooi design!

De Sony LSPX-S2 Glass Sound Speaker is een wel heel bijzonder en best fraai vormgegeven product. Als het gaat om originaliteit dan is het Sony goed gelukt iets unieks in de markt neer te zetten. De lamp werkt nog best fraai en is dimbaar. Het geheel voelt degelijk, de voet is zwaar uitgevoerd en er is een rubber aan de onderzijde die ervoor zorgt dat deze niet zomaar wegschuift of omvalt.

Dan het geluid testen; Sony zet met het logo van Hi-Res Audio op de verpakking de verwachting en lat wel hoog. Dit product kan dat maar deels waarmaken: het geluid is inderdaad zuiver, zelfs loepzuiver. Wel mist er (behoorlijk) wat bereik in laag en ook in de middentonen. Wat ook logisch is als je bedenkt hoe relatief klein dit product is.
Verder is er een accu ingebouwd waardoor deze speaker/lamp ook draadloos te gebruiken is. De accuduur is voldoende om een aantal uren van muziek te genoeten.
Wat betreft de 360 graden beleving: dit is wel uniek in zijn soort en het geluid wordt in alle richtingen verspreid.

Dan gaan we naar het bedrag wat je hiervoor mag neertellen: met een adviesprijs van ruim 600 euro ligt deze fors, te fors als je het mij vraagt.
Als je op zoek bent naar een 360 graden design speaker en voor lief neemt dat laag en middentonen minder van belang zijn dan kan dit wellicht de moeite waard zijn. De lamp is een leuke feature maar alleen voor de sfeer en misschien om te "verbergen" dat dit een speaker is. Het misstaat niet in ieder modern design interieur.

Kortom: voor wie een bijzonder product zoekt wat niet als speaker eruit mag zien in een design interieur is dit een mooi alternatief. Als achtergrondmuziek, akoestische nummer of alleen zang is dit een perfect product. Voor de audioliefhebbers die graag een breder muziekgenre beluisteren kunnen voor dit bedrag beter een ander product aanschaffen die over het volledig bereik een betere muziekbeleving geven.

Pluspunten

• Origineel ontwerp
  • De lamp is een leuke feature en dimbaar
  • Hoge tonen zijn zuiver

Minpunten

• Mist bereik in lage en middentonen
  • Prijs

nvdmeijden 25-07-2019

Prachtig design, maar schiet tekort als allround speaker

Ik heb nu een aantal weken de Sony LSPX-S2 Glass Speaker kunnen proberen. Qua design vind ik het een prachtig apparaat. Door de doorzichtige lamp is het apparaat niet overduidelijk aanwezig en vind ik het zelfs wel mooi om het apparaat bijvoorbeeld op tafel of op mijn dressoir neer te zetten. Het voelt degelijk aan het voetstuk is relatief zwaar. Dat is prettig, omdat het product dan niet zomaar om kan vallen.

Het is een draagbare speaker, waarvan je de accu kunt opladen en het dus vervolgens draadloos kunt neerzetten. Door het gewicht en de vorm is het niet echt een speaker die je mee naar buiten neemt om tijdens een picknick bijv muziek te luisteren. Ik vind het meer een speaker voor binnenshuis, die je makkelijk op tafel kunt zetten of mee kunt nemen naar de tuin.

De volgeladen accu gaat ongeveer 8uur mee. Dat is prima. Als hij bijna leeg is gaat een rood lampje knipperen. Je hebt dan nog genoeg tijd om hem aan het netstroom te hangen, want het is niet zo dat de speaker direct uitvalt dan.

De meegeleverde gebruikshandeling is overzichtelijk en in duidelijke taal omschreven. Hierin wordt aangegeven hoe je het product kunt koppelen via bluetooth of wifi. Het koppelen via bluetooth ging heel erg makkelijk. Het koppelen met Wi-fi kreeg ik via de handleiding niet voor elkaar. Uiteindelijk heb ik de bijbehorende app Sony Music Center gedownload en op deze manier geprobeerd te koppelen en dat lukte wel.

De geluidskwaliteit vind ik goed. Door de glazen buis kun je genieten van 360graden geluid. Ik vind het geluid mooi helder. Maar voor muziek met een goede bas is deze speaker niet zo geschikt. Het is niet zo dat het geluid bij liedjes met een flinke bas niet om aan te horen is, dat zeker niet, maar het klinkt niet zo vol dan. En dat vind ik dan ook wel het grootste minpunt aan deze speaker. Het is namelijk met EUR 600,00 echt een heel duur ding en als deze eigenlijk het mooist tot zijn recht komt bij wat rustigere muziek vind ik dat wat beperkt. Op Spotify heeft Sony een playlist samengesteld, waarop liedjes staan die het best tot zijn recht komen voor deze speaker. Dat is zeker leuk om te proberen.

De lamp geeft een mooi en gezellig licht. Je kunt hem instellen als kaarslicht en dan flikkert de lamp af en toe als een kaars. Ik vind het heel sfeervol. Daarnaast kan de lamp ook gewoon normaal licht geven in allerlei standen (in te stellen aan de onderkant van het voetstuk). Dit geeft prima licht, maar ook weer niet zoveel dat je dit echt als een lamp kunt gebruiken. Het is nog altijd sfeerverlichting.

Al met al is mijn conclusie dat het een hartstikke mooi hebbeding is. Het staat gezellig op tafel als je lekker aan het eten bent of samen met vrienden wat zit te kletsen. Dat komt vooral omdat de speaker een lamp is en het een sfeervol licht geeft. Het geluid uit de speaker is mooi en helder, maar schiet tekort als je meer houdt van muziek met een bas erin. Het grootste nadeel vind ik de prijs. Voor EUR 600,00 vind ik dat je qua geluid en bas meer mag verwachten. Voor mijn gevoel zit de hoge prijs vooral in het design. Als je daarvan houd, dan is deze speaker echt wel aan aanwinst voor je interieur, maar als je meer waarde hecht aan geluid, dan denk ik dat dit niet de meest juiste speaker is. Nogmaals het geluid is prachtig, maar andere merken hebben een nog voller en intenser geluid. Voor deze prijs zou ik daarom deze speaker niet aanraden.

• Sfeervol

Minpunten

• Prijs
  • Bas-tonen
  • Zwaar, niet handig als draagbare speaker

Michiel 24-07-2019

Mooi apparaat, maar wel veel geld voor wat je krijgt.

Bij het uitpakken van de speaker viel mij meteen op dat deze niet daadwerkelijk van glas is, maar van (goede kwaliteit) kunststof. Toch een tegenvaller daar je een glazen speaker verwacht. Daarbij ontgaat mij de functie van het ‘glas’ mij, daar de speaker er onder gehuisvest is.

Eerste indruk
Het apparaat weegt wel wat, wat ik persoonlijk een pluspunt vindt. Er zijn mooie materialen gebruikt van goede kwaliteit.

Koppeling maken
Een koppeling maken gaat soepel en gewoon zoals je mag verwachten van een fatsoenlijk bluetooth apparaat.

Geluid
Er komt een mooi geluid uit, wat voornamelijk bij klassieke muziek (bijvoorbeeld piano) tot zijn recht komt. Zuiver geluid, waarin er een behoorlijke bass aanwezig is. Het geluid is vol en vult (voor een dergelijke kleine speaker) de kamer goed.

Lamp
De gedachte achter de verlichting ontgaat me een beetje, overdag zie je wel dat deze lamp schijnt, echter heeft het geen toegevoegde waarde. In de avond ziet het er gezellig uit, maar ontgaat mij de functie.

Pluspunten

• Geluid bij klassieke muziek
  • Kwalitatief mooie materialen gebruikt

Minpunten

• Prijs
  • Geen echt glazen buis
  • Verlichting heeft weinig toegevoegde waarde