Canon PIXMA MG5250

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 48 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PIXMA MG5250 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Jaap L. 09-10-2017

Reusachtig goed bevallen!

Geschreven voor: Canon PIXMA MG5250

De MG5250 heb ik nu 6 jaar in gebruik gehad. Nu weigert hij blauw cs af te drukken. Zelf gereinigd etc vlg handleiding. Herstel zou in principe kunnen, dan aan kosten meer dan aankoopkosten nwe printer kwijt! Reuze tevreden! Helaas nog een voorraad 525 en 526 cardtridges... Moet die op maar op Marktplaats zetten...

aard11 04-05-2014
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5250

de inktpatronen die bijgeleverd waren waren in no-time op. Zwart patroon bijgekocht echter zwart/printen is niet te doen je moet kleur hebben. Printer werkt dus binnen een half jaar al niet meer, gezien het aantal printjes de duurste printer ooit. Ik heb mijn verlies genomen en ben overgestapt op een maultifunctional laser van Samsung

robstroes 02-05-2014
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5250

Na aardig wat pech gehad te hebben kwam ik bij Prinshop Tinto Hilversum, deze heer heeft de printkop schoongemaakt en mij geleerd hoe dat te doen sinds die tijd geen pech meer ik vind het nu een fijne printer.

Gerard58 04-03-2014
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5250

Na 2 jaar storingsmelding B200. Na veel proberen stekker aan en uit en schoonmaken printerkop in lauw water enz..
Blijkt dat de printerkop kapot is.
Op intenet gezien dat bij heel veel kopers van de MG5250 net na 2 jaar de printerkop kapot gaat.
Printerkop kost ruim 85,-- euro. Schandelig zo duur. Dus geen Canon meer.

robstroes 12-01-2014
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5250

Verschrikkelijk wij hebben hem nu 2 jaar en zijn sinds een half jaar aan het tobben, denk nu aan een ander merk.

keizer10 13-01-2014

Beste robstroes,

Denk eens aan een Brother bv DCP-J315 en refile inkt van oa Iwonatec
ik ben hier goed mee uit zuinig in gebruik enz,ik hoef ook geen verbinding meer met internet want zoals je ziet canon regelt de zaak wel dan wel eventjes,let wel op of de printer geschikt is voor windows 8 ? maar maak wel een eigen keus Canon heeft voor mij afgedaan, zie ook mijn eerdere reviews. Succes !

robstroes 04-02-2014

Ik heb geïnformeerd naar de reparatie kosten. Ca.€. 45,00 aangezien ik dat belachelijk veel vind heb ik besloten om hem stuk te gooien heb ik er nog een beetje plezier van.

OnixKK 09-01-2014
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5250

Zoals door anderen opgemerkt vreet de printer inkt. Niet verwonderlijk want bij het minste of geringste worden alle cartridges hoorbaar doorgespoeld.

Verbaas je dus niet als je alleen zwart print en alle kleurencasettes toch leeg gaan. Oh wee als je 1 lege casette vervangt, dan wordt alles nog even goed doorgespoeld.

En waar al dit "onderhoud" goed voor is? Nu net een paar maanden buiten de garantie en de printerkop weigert zwart te printen..

Voorts vind ik de kleurechtheid best matig voor een printer die zogenaamd voor foto's bedoeld is (gebruik geen rare kleurprofielen en getest met meerdere monitoren).

Eindconclusie: weliswaar super makkelijk in gebruik en leuk met wifi, maar alleen al vanwege de slechte duurzaamheid zou ik hem laten liggen, laat staan het dure gebruik en de matige fotokwaliteit.

keizer10 10-01-2014

Beste OnixKK : wij zijn erin geluisd en ons geld kwijt,het enige wat ons rest is, maak negatieve reclame voor dit bedrijf,vertel het aan al jou kennissen vrienden en aan een ieder ander, optie koop een Brother bv DCP-J315W

wolter2 04-01-2014
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5250

printer gekocht sept 2012 en dec 2013 reeds kapot. voor mij geen canon meer. heb brother dcp7060 laser multifunctional gekocht.

keizer10 05-01-2014

Vind ik een prima idee wolter om een brother te kopen ! kijk eens voor inkt bij Iwonatec http://www.iwonatec.de/NL/NL/ je hebt voor een paar euro prima inkt, en weg met die verschrikkelijke canon !

jdwit 05-01-2014

Canon staat er toch om bekend, geef 1 printopdracht, ga dan koffie zetten of je gras maaien, als je terugkomt is je printje klaar en je cartridges half leeg, het zijn bijna criminele inktdieven, service is bij hun een smerig woord, en als de printer zijn eigen cartr. niet meer herkent, blijkt plotseling de printkop een accessoire te zijn dsat niet onder de garantie valt. canon printers?

aard11 07-09-2013
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5250

in eerste instantie tevreden over de printer echter na zeer korte tijd zijn inkt cartridges op. Hierna geprobeerd alleen met zwart te printen (nieuwe patroon) want als je nieuwe cartridges koopt kun je net zo goed een nieuwe printer kopen. Printer werkt hier niet echt aan mee en print nu niet goed. Eersteen meteen de laatste keer dat ik iets van Canon heb gekocht!

keizer10 13-07-2013
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5250

Mijn tweede reactie op de MG 5250 is het volgende,enkele weken geleden nam ik een mokerhamer en ik sloeg deze zo hard dat hij om hulp riep op zijn Brother,ik had deze al klaar staan de DCP-J315W daar kan ik beslissen wanneer hij gaat poetsen,ik gebruik hem wel regelmatig,ik heb al meer dan genoeg geprint met deze printer kleur en zwart/wit heerlijk,een echte aanrader dus wacht niet te lang want hij is in da aanbieding ik kocht deze bij de Fa Graus in Maastricht.)ik heb tevens het gratis programmaatje Control Center 3 erop gezet maakt Pdf etc ,zorg wel dat de prnter rechtstreeks verbonden is met de stroom,mijn monitor Medion wilde niet opstarten dit als tip. tot nu toe bedankt Brother,en Canon Bye bye.

rvandis 09-04-2013
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5250

heeft het 2 jaar prima gedaan, gebruik de printer slechts enkele keren per week. na 26 maanden wou hij plotseling niet meer aan. defect en niets meer aan te doen. Canon geeft geen gehoor. Jammer. voor mij geen Canon meer

Ernie777 03-04-2013
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5250

Jammer dat de printer het niet echt lang volhoud max 2,5 jaar, daarna printerkop defect. Voor mij geen Canon meer !

keizer10 25-03-2013

CANON MG 5250 Printer.
Mijn klacht over deze Canon printer,
Steeds na het opstarten van deze printer gaat hij langdurig de printkop poetsen,vaak meerdere minuten ! (echt geen printer om snel iets te printen) Na meerdere keren te hebben gepoetst geeft hij plots aan de cartridges zijn bijna leeg ! dit terwijl ik nog voor geen 2 millimeter aan kleur of zwart/wit heb gebruikt,zoals u zelf kunt lezen ben ik niet de enige met dit probleem,ik heb ook aan Mycom waar ik hem gekocht dit probleem verteld, helaas was de garantie 1½ maand verstreken.
Nog nooit heb ik zo’n (goeie) slechte printer aangeschaft welke zoveel inkt slurpt !

Met deze CANON MG 5250 graag zou ik willen zien dat de Fa, Canon dit ook onder ogen kwam en met gedupeerde een regeling trof, want dit probleem is bij hen bekent heb ik elders al gelezen !
ik voel me echt een beetje veel bedrogen met dit Canon drinkprinter apparaat.
Of Canon hierop gaat reageren ?
ik hoop het maar want service en kwaliteit waar het momenteel overal om draait, staat elders hoog in het vaandel. Dus hopelijk ook bij CANON.

gablok 14-03-2013
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5250

Printer die doet wat ie moet doen:
- printen (ook van ipad/iphone)
- scannen (in hele ziggo netwerk)
- kopiëren (met druk op de knop)
- eenvoudige installatie

prijs-kwaliteit van printer is uitstekend! Inktpatronen zijn wel wat prijzig, maar via internet kan je aan goede alternatieven komen. Kortom een goede printer die veel kan voor weinig geld. Deze printer is niet bedoeld voor mensen die een hoge kwaliteit foto's willen gaan afdrukken...

alle waar is naar zijn geld...

aard11 10-03-2013
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5250

op zich redelijk tevreden over printer het is echter een inktslurper eerste klas. Nieuwe cartridges zijn als je het bij Canon koopt/of orginele cartridges duurder dan de printer zelf.

Dus printer is ok als je weinig print.

Dus bezint eer ge begint.

aard11 20-01-2014

nooit meer iets van canon. Printer inmiddels bij het vuil gezet nog nooit zulk een miskoop gedaan.

Jean 30-01-2015

Ik heb deze printer ook (ik denk iets van 2 jaar nu), inkt koop ik per 20 cartridges (je kunt zelf de combinatie kiezen van cartridges) voor 20,30 €. Als ik me niet vergis komt dat neer op ongeveer 0,09 euro per mililiter. Ik vind dat meevallen (int is op zich absurd duur). Printer doet verder gewoon waar ik hem voor gekocht heb, voornamelijk printen van text documenten en soms een lage-resolutie foto. De mijne heeft nog geen problemen gegeven. Ben het er wel mee eens dat blijkbaar ook Canon veel moeite doet om je snel door je cartridges heen te helpen door eindeloos te spoelen/reinigen bij opstarten of vervangen van inkt. Ding staat maar te malen.

jdwit 26-12-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5250

Dit is dus de vijfde printer van canon in 2 jaar, en definitief de laatste, uitsluitend vanwege de mogelijheid om labels te printen, het serieuze werk doe ik op Epson en HP
de canon is dus weer binnen de 2 maanden defect,, zuigt met een rotgang elke keer weer de cartridges leeg en na aanschaf van (heel dure) nieuwe herkent de printer zijn eigen chips niet meer, garantie en service zijn bij canon smerige woorden,
na de zoveelste klacht kreeg ik weer hetzelfde lullige mailtje met een paar adressen ergens op het platteland voor evt. reparatie, die kunnen daar dan beoordelen of het wel de juiste cartridges waren, want de inktdieven vertrouwen niemand, tijd dat Kassa of een andere consumentenrubriek hier aandacht aan schenkt, ik zal in elk geval bij familie en vrienden uiterst negatief zijn en vooral ook op de social media, en wilt u toch heel duur een keer per maand een printje.. koop vooral canon, een baggerprinter !!

sdr85 13-10-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5250

Printer kan alles wat je van een printer kunt wensen. Goede kwaliteit, redelijk gebruiksvriendelijk, mooi ook nog eens. EN draadloos is natuurlijk erg fijn....tenminste als het werkt. Want dat is nu juist het probleem met deze Canon printer. Ik heb zowel een Windows Desktop als twee Apple Laptops. Mijn desktop communiceert probleemloos met deze printer, maar met de Apple Laptops is het een regelrecht drama. Ik word ziek van elke keer de melding "er trad een communicatiefout op". De printer opnieuw opstarten werkt meestal...maar dat is natuurlijk ergernis. Mijn apple laptops printen prima op andere draadloze printers (o.a. op kantoor), dus het probleem ligt toch echt bij Canon. Canon doe er wat aan! Afrader dus als je een Apple hebt.

misprinter 10-09-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5250

Mijn MG 5250 was precies 23 maanden oud toen hij tijdens het printen van 2 pagina's zichzelf uitschakelde. Bij het weer opstarten ratelde hij onbedaarlijk. Na nog een laatste ratel bij het heropstarten na verwijdering van de nog te printen pag. 2 die zich nog in het papiertransportsysteem bevond, schakelde de printer zichzelf weer uit en liet daarna niet meer opstarten. Dacht met Canon een behoorlijke printer gekocht te hebben die het bij het relatief weinige gebruik dat ik ervan maak het toch zeker wel een jaar of 4 à 5 uit zou kunnen houden. Omdat ik voor nog zo'n 100 Eur. cartridges in voorraad heb, heb ik niet uit overtuiging, maar zuiver om economische redenen maar weer zo'n wegwerpprinter aangeschaft temeer daar die momenteel voor zo'n 80 Eur (!!!uitloopmodel?)over de toonbank gaan. Per slot heeft hij tijdens zijn werkzame leven geen reden tot klagen gegeven. Moraal: ik houd geen grote voorraad cartridges meer aan en zal in de toekomst zeker ook geen dure printer/scanner aanschaffen.

Cannon nu even niet 03-07-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5250

Garantie, en coulance, is bij canon een vies woord

Canon geeft toe dat het inkt verbruik hoog is

Dat is hun manier om geld te verdienen

Na een keer een de printer te gebruiken gaat het reinigen in werking koppen reinigen enz.

Dan staat de printer enige tijd ongevraagd onderhoud te plegen en inkt te verbruiken

Joop v d Oudenalder

Charles de Ridder 20-06-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5250

Uitstekend apparaat! Printen op een zeer hoge kwaliteit! Tekstdocumenten print ik altijd op de laagste kwaliteit, dit ziet er dan nog steeds goed uit, bespaart ook een hoop inkt. Ideaal is het dubbelzijdig afdrukken, printen en scannen van/naar usb of memorycard. Documenten worden ingescand op PDF formaat. Erg handig en makkelijk uitwisselbaar. Dubbelzijdig afdrukken gaat volledig automatisch, Makkelijk aan het draadloos netwerk aan te sluiten. Ben er erg blij mee!

mp3dj50 02-06-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5250

Heb hem nu een half jaar in bezit, hiervoor altijd een epson gehad, maar ga hiernaar weer snel terug naar de epson.
Wat een rotprinter is dit zeg, vreet inkt, vreselijk traag en constant foutmeldingen.......gelukkig heb ik m'n ouwe epson nog, dus die gebruik ik nog steeds(het meest.

bastiaan12 28-05-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5250

Dit is inderdaad een inktsluperend apparaat dat continue foutmeldingen geeft. Ik ga dit apparaat na ongeveer een jaar in de vuilnisbak gooien want als het apparaat zelfs de canoninktpatronen niet meer herkend dan is voor mij de kous af.

Tacoteb 05-05-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5250

Veel mogelijkheden dubbelzijdig etc.
Wat me allen echt tegen valt is de inkt het is gewoon een V8 met een draaikolk in de tank en als je dan ook nog eens problemen hebt en je reiniging ...diepte reiniging uitlijnen etc gaat doen ben je zo door je inkt heen had nieuwe set gekocht (kosten over de 60 euro) hierna was zwart niet meer om aan te zien ging bij zwarte afdruk ook naar een soort blauw/paars ipv zwart na div reinigingen etc is nu de pgbk op en zwart werkt nog steeds niet goed ,je zou dan denken inktkop verstopt maar dat kan het niet zijn want dan zou hij toch ook geen inkt moeten gebruiken .... er is ook nergens inkt in het apparaat te vinden .
was ik nu maar bij mijn "oude"HP 690C gebleven die werkte altijd zelfs na langere tijd stil te hebben gestaan dit is gewoon een slecht product en dat voor zoveel geld (inkt kosten) kan bijna beter een andere printer kopen dan nog eens inkt gaan halen.
Maar ik kan nog wel scannen (naar pc)....

gvgorp 06-05-2012

Inderdaad, precies dezelfde ervaring. Op de looks en de functionaliteiten gekocht. Was al een Canon printer gebruiker. Blijkt een inktslurper te zijn (cardridges zijn klein), en de koppen verstoppen met grote regelmaat. Alles is beter dan deze printer!

Joepi23 05-04-2012
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5250

Prima all in one printer. Na het uitpakken werkte hij in een half uurtje. Ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben van de afdruk kwaliteit, het scannen is wat minder maar dat boeit mij niet veel. Ondanks dat het zwart glans mooi van uiterlijk is het binnen de korte keren onder vette vingers en stof.

Dhr. van Gorp 28-12-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5250

Nu zo'n jaar in bezit. Echter veel problemen gehad.

- Een hardwarefout trad na 8 maanden op. De printer waren we een 5 weken kwijt. Viel gelukkig onder de garantie.
- Printerkoppen raken snel verstopt. Wij moeten vaak de koppen reinigen. Wat resulteert in grote frustratie tijdens elke printbeurt nadat het apparaat enige tijd niet gebruikt is, met de hoop dat hij na de reiniging weer goed werkt.
- Er zit bijna de helft minder inkt in een cardridge dan in de cardridges van onze oude printer (IP4000). Cardridges raken dus snel op.
- Cardridges laten bijvullen is moeilijker omdat de cardridges een chip bevat die bijhoudt als en cardridge leeg is. Bijvullen niet mogelijk, tenzij de chip gereset wordt.

Als ik een nieuwe printer moet kiezen, zal ik niet meer voor deze printer kiezen.

Kansen1944 14-01-2012

Hallo,
Betreft de hardwarefout een intern probleem code 3,202,19?
Dit heb ik nl. ook.

dlagerwey 08-12-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MG5250

Na mijn vorige printer ook een Canon (Pixma IP4200)nu overgestapt op deze WiFi printer. Het prijsverschil voor een 5-tal nieuwe IP4200 inktcartridges met deze PIXMA MG5250 printer (waar overigens ook weer 5 inktcartridges in zitten)was nihil.
Zoals gewend een goede kwaliteit van de afdrukken, de mogelijkheden zijn weer een stuk beter vanwege de WiFi aansluiting en de printsnelheid is weer een stuk hoger...ook erg leuk is de compatibiliteit met de hedendaagse apparaten, zoals bijv. je Iphone...makkelijk even een document inscannen naar Iphone of PC en natuurlijk printen vanaf deze apparaten.
Er zit veel documentatie in de doos, maar toch is het even goed kijken hoe het allemaal moet...ook het instellen van de WiFi connectie is even "zoeken", maar volgens mij voor de meeste mensen uiteindelijk wel te doen.
Nadat het apparaat geconnect is met je WiFi is de installatie op iedere PC of Laptop een peuleschil m.b.v. de twee bijgeleverde CDRoms.
Voor een prijs van ca. € 100,- een mooie allround printer...echt van deze tijd en hopelijk net zo duurzaam als mijn vorige Canon printer, welke het overigens nog steeds prima doet (als er weer nieuwe cartridges ingezet zouden worden :-))
Een aanrader, voor gewoon "gezins gebruik" met bijv. schoolgaande kinderen.