Epson EcoTank ET-4700 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Epson EcoTank ET-4700 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jan WIllem 24-09-2020

makkelijk in gebruk

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4700

Eindelijk een printer waar bij je niet zuinig hoeft te zijn met printen. Het bijvullen van de inkt is ook ideaal. IK ga proberen om het nog goedkoper te maken, door navul-inkt te kopen van een b-merk. Volgens Epson heeft dat wel risico's, maar volgens mij kan dat geen kwaad.
Ik had wel gedacht dat de printer ook dubbelzijdig automatisch zou printen, maar dat is bij dit model niet.
Verder pakt hij het papier heel goed bij het kopiëren van meerdere a-viertjes, die je in de speciaal gemaakte invoerla kan doen.
Ik zou hem zeker aanraden. Je hebt het er heel snel uit en de prijs, ik heb 249 betaald, is goed!!

Willem 19-08-2020

Prima printer!

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4700

Fijn om geen dure cartidges meer te hoeven kopen. En draadloos printen werkt prima. Print snel en goed. In kleur printen is ineens heel goedkoop, dus wat dat betreft hoef je je niet in te houden.

Mar 10-03-2020

Makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4700

Deze ecotank printer is een prima printer. Ik mocht het apparaat testen voor de Reviewclub. Dit heb ik uitvoerig gedaan.

Je kunt makkelijk zien of de inkt op is. Ik was zelf vooral benieuwd of de printer ook goed foto's kon printen, maar dat viel wat tegen.

Het draadloos scannen, printen en kopiëren van documenten gaat heel goed.

Fijne printer om in huis te hebben. Het neemt ook niet veel ruimte in.

Debbbie 25-01-2020

fijne printer!

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4700

Ik heb deze fijne printer een maand lang mogen testen.
Zo wel voor prive als zakelijk gebruik.
Ik ben erg tevreden over deze printer.
Zelf gebruik ik al jaren een canon printer maar moet zeggen dat ik hem graag om zou ruilen!
Deze printer heeft na minimaal 150 afdrukken zowel documenten als foto's geen vastlopend papier in vergelijking met de canons die ik heb gehad.
De kwaliteit van de afdrukken is meer dan prima.
Hij print super snel documenten af en foto's gaat ook redelijk vlug.
Het ecotank systeem werkt ook erg eenvoudig en de inkt gaat ook erg lang mee.
Installatie van de printer is ook super gemakkelijk je hoeft er echt geen verstand van te hebben.
Al met al een echte aanrader voor zowel particulier gebruik als zakelijk.

Pluspunten

• snelheid
  • kwaliteit
  • ecotank
  • geen vastlopers
  • eenvoudig in gebruik

Minpunten

• papierformaat word niet altijd herkend

RMartini 22-01-2020

Super kwaliteit

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4700

Ik kan niet anders dan lovend zijn over deze machine. Na het uitpakken ben je binnen 5 al aan het printen. Met de app kan je alles dat je digitaal hebt zo naar de printer toe sturen. De snelheid is dik in orde en de kwaliteit van de afdrukken ook. Zelfs foto's komen er goed uit. Let echter wel op je papier keuze in dat geval.
Ik ben geen minpunten tegen gekomen, het is gewoon een fijn apparaat.

Pluspunten

• Handige app
  • Snel

Minpunten

• Nvt

Arievd79 10-01-2020

Fijne printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4700

Sinds een week of 3 heb ik de printer in gebruik. Na jarenlang een HP all-in-one gebruikt te hebben kreeg ik nu de kans om de Epson ET4700 te proberen. Al bij het laden van de inkt wordt je blij. Wat gaat hier veel inkt in! Dat wordt veel printen en met prijzen van de inkt valt het mee. Epson pretendeert duizenden pagina's te kunnen printen op 1 lading.

Eerste indruk: oogt degelijk en ziet er prima uit. Stevig kantelbaar bedieningspaneel en heel goed toegankelijke inkttanks.

Instellen was eenvoudig, het menu is logisch opgebouwd. Volg wel even de wuzard bij het instellen van de WiFi, dat gaat makkelijker. Er is veel software bijgeleverd. Jammer dat deze niet in 1 suite aangeboden wordt, maar in losse programma's.
Printen via de iPrint app voor je smartphone werkt prima. Wat wel opvalt is dat de printer erg kieskeurig is met fotopapier. Hij geeft vrij snel aan dat er iets niet klopt met het formaat. Als je dit negeert, print 'ie wel gewoon.
Ik ben nog wel zoekende met welk papier ik de beste foto' s krijg. Komt wel goed, maar nog even stoeien.

Hij maakt weinig lawaai, reageert vlot uit slaapmodus en print ook best snel. Na een pagina of 60 komt er wel eens een waarschuwing dat printen met lege tanks schadelijk kan zijn, maar een snelle blik op de tanks leert dat ze nog lang niet leeg zijn. De software geeft het ook keurig aan.

Kopiëren kan handig via de bovenlader, niet meer de klep openen. Jammer dat het papier aan de achterzijde erin moet, dit maakt het plaatsen in een kast wat ongemakkelijk. Maar daar is wel wat op te verzinnen.

Voor een printer best een investering, maar als hij echt zoveel kan printer is het heel rap terugverdiend, bovendien hoef je veel minder vaak inkt aan te schaffen. Zeker geen printer om spijt van te krijgen.

Pluspunten

• Lage kosten per pagina
  • Stil
  • Eenvoudig in gebruik
  • Bovenlader voor kopieën

Minpunten

• Achterlader papier
  • Vrij hoge aanschafprijs
  • Niet heel compact

ThomasD 08-01-2020

geen dure cartridges meer maar toch een top printer/scanner

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4700

Ik was klaar met steeds maar weer nieuwe cartridges kopen en printers die alleen met (hele dure) originele cartridges werken. En ik was op zoek naar een printer voor zakelijk gebruik thuis aangezien ik steeds vaker thuis werk. Uiteindelijk bij de Epson EcoTank terechtgekomen en ben er heel erg blij mee! Nooit meer cartridges kopen, er wordt veel inkt meegeleverd en de kleuren zijn los bij te bestellen. Aangegeven wordt dat je met de meegeleverde inkt tot 5.000 pagina's kunt afdrukken, na enkele weken kan ik bevestigen dat dit inderdaad klopt ongelooflijk!

Het installeren van de printer is het enige minpuntje tot nu toe, dit duurt wat langer dan ik gewend ben. Allereerst omdat je de inktreservoirs van de printer moet vullen, dit is even een werkje maar wel gebruiksvriendelijk want het kan echt niet misgaan. Daarnaast de printer instellen op wifi, het ging wel goed maar het scherm van de printer is vrij klein dus het duurt allemaal even.

De printkwaliteit is helemaal prima, ik gebruik de printer veel voor het uitprinten van presentaties en ben erg tevreden, ook de snelheid is prima. Ook fijn dat je meteen meerdere pagina's tegelijk kunt scannen door de automatische documentinvoer. En ik kan vanaf mijn smartphone makkelijk e-mails en bijlagen printen. Kortom, erg blij met mijn aankoop!

Pluspunten

• geen dure cartridges meer
  • zuinig in gebruik
  • goed te gebruiken in netwerk en via smartphone

Minpunten

• klaarmaken voor gebruik duurt lang
  • klein schermpje

Gebruiker1965 07-01-2020

Fijne alleskunner met vernieuwd inktsysteem

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4700

Voor de reviewclub werd ik in staat gesteld om deze printer te testen. Ik heb een eigen bedrijf (digitaliseren analoge media) en dientengevolge print ik veel eigen ontworpen dvd hoezen. De snelheid waarmee hij print (afhankelijk van de instellingen die gebruikt worden) is goed te noemen. Zowel documenten als foto's komen er prima uit. De ET-4700 is een printer, scanner en fax dus je hebt alle apparaten in 1 compact apparaat. De kantelbare display is handig (had van mij wat groter gemogen, maar dat is persoonlijk)
De installatie verloopt gemakkelijk en snel en de printer is vanaf elk apparaat in het netwerk benaderbaar.
De superhandige app (waarin het inktniveau ook af te lezen is) stelt je in staat om direct vanaf je mobiel te printen. App installeren, printer wordt snel gevonden en printen maar!

Het vullen van de inktreservoirs is kinderlijk eenvoudig en volgens de specificaties kan ik nu meer dan 7000 pagina’s in kleur printen. Heerlijk, niet meer alert hoeven te blijven of er wel genoeg inkt in de cartridges zit. Dit is absoluut een reden om deze printer aan te schaffen. De inhoud van de reservoirs is zichtbaar aan de voorzijde van de printer.
Het scannen gaat gemakkelijk en snel en de scankwaliteit is prima te noemen, de fax heb ik (nog) niet getest. Een minpuntje: Als je van papiersoort wisselt moet dit ingesteld worden op de printer zelf (via de display) en in het printprogramma op de pc. Als deze 2 niet matchen dan geeft de printer een foutmelding. Ik heb inmiddels vele prints gemaakt op diverse papiersoorten en ik ben aangenaam positief verrast en tevreden. Ik was al op zoek naar vervanging voor mijn Canon IP7200 en IP4500.
Deze printer is een uitstekend alternatief, Ik raad hem dan ook zeker aan!

Pluspunten

• Prima prijs/kwaliteit verhouding
  • eenvoudig in gebruik
  • gebruiksvriendelijke app
  • compact en degelijk
  • enorme inkt capaciteit

Minpunten

• papiersoort instellen moet dubbel

GLSN 04-01-2020

Compacte alles in 1 printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4700

Ik heb de printer nu een tijdje in huis en wauw. Wij zijn aardig verrast. Het is net een mini kopieerapparaat.
Ik was vooral getrokken door het inktvulsysteem met flessen in plaats van cartridges. Dit had ik nooit eerder gezien dus ik moest deze printer uitproberen. Ik heb altijd gedoe met printers. Ze lopen vast, inkt gaat lekken of ze gaan kapot binnen 1 jaar. Verschrikkelijk vind ik het. Ik heb nooit eerder een Epson gehad, dus dit is de eerste en ik hoop dat ie nog lang mee zal gaan. De bijgeleverde inkt zou dus heel lang mee moeten gaan, en dat moeten we nog zien. Ik heb nog niet zo veel hoeven printen de afgelopen tijd, maar dit zal ik ook lange tijd getest moeten worden.
De printer is makkelijk in te stellen. Wifi instellen ging ook wel ok. Het schermpje is heel klein, maar gelukkig zit er een t9 toetsenbord op. De Epson iPrint app is straight to the point. Overigens heb je de app niet nodig bij het printen. Als ik op delen druk staat afdrukken in het menu en dan kun je heel snel een afdrukweergave zien en printen. De printer print heel snel! Ons modem zit beneden in de meterkast en zelfs op zolder heeft de printer goed bereik. We waren echt blij verrast met de snelheid. De printjes zijn ook zeer scherp, heel mooi!
Verder hebben we een aantal documenten gekopieerd met behulp van ADF (automatisch document invoer). Dit ging ook heel gemakkelijk en snel. Ik vind deze functie ideaal. Tot maximaal 30 pagina's kun je bovenop leggen en de Epson doet al het werk voor je. Ik had niet verwacht dat ik zo blij zou zijn met een printer. De fax functie zullen we waarschijnlijk niet kunnen gebruiken. We moeten eerst even uitzoeken naar wie we kunnen faxen om dit te testen.

Pluspunten

• Compact
  • Lichtgewicht
  • Veel functies
  • Erg snel

Minpunten

• Klein schermpje

Moederrr 03-01-2020

Prachtige printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4700

Wat een geweldige printer is dit. Hij is eenvoudig te bedienen en wat het belangrijkste is, hij is van heel goede kwaliteit. Mijn documenten en foto's komen eruit, zoals ik verwacht dat een document of foto eruit moet komen. Je kunt precies zien hoeveel inkt je nog hebt op de printer zelf en je kunt heel eenvoudig de inkt met losse flesjes bijvullen en zonder te knoeien. De installatie is heel makkelijk de stappen werken voor zich. Ik heb via mijn smartphone al heel wat documenten naar de printer gestuurd via wifi en de verbinding hiermee is heel snel en sterk. Ook het kopiëren gaat heel eenvoudig. Het schermpje op de printer geeft previes weer wat de printer moet doen of wat hij aan het doen is. Ik vind dit echt een goed product. Een echte eco printer die doet wat die moet doen

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Goede verbinding via Wi-Fi

MAT68 03-01-2020

Fijne printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4700

De printer is prettig compact. Het vullen van de inkttanks gaat gemakkelijk en er gaat veel inkt in de tanks.
De printer is eenvoudig te installeren en het gebruik wijst zichzelf. Fijn is de stille modus.
De printer print snel en over het algemeen is de printkwaliteit goed. Alleen de kwaliteit van de fotoprints valt mij wat tegen.

Pluspunten

• Compact
  • Grote inkttanks
  • Eenvoudig in gebruik
  • Stil
  • Snel

Minpunten

• Matige kwaliteit fotoprints