Brother DCP-195C

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Brother DCP-195C op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

M7 30-12-2014
Geschreven voor: Brother DCP-195C

Prima voor gewoon printen (foto's op fotopapier weet ik niet, dat doe ik niet) en kopiëren. Als 1 van de 4 cartridges leeg is, wil hij niet meer printen. Daar zou een work-around voor zijn, maar dat heb ik niet voor elkaar gekregen. Voor wat betreft het scannen heb ik lang gezocht voordat ik kleurenfoto's uit de jaren 70/80 goed gescand kreeg, d.w.z. zonder een moiré effect of strepen. Dit krijg je alleen weg als je op minimaal 600x600 dpi scant EN een vinkje bij ruis zet. De ruis-optie krijg je alleen te zien als je in het ControlCenter bij de configuratie van de scans hebt aangevinkt dat de scannerinterface weergegeven moet worden.

Begomar 18-08-2013
Geschreven voor: Brother DCP-195C

Na de crash van mijn canon mp 550 printkop kapot rep.kosten euro 85,oo een nieuwe brother dcp 195c aangeschaft voor 49,99 perfecte foto,s aanmerkelijk beter en vlotte machine
Zeer tevreden

Ralf1 12-03-2013
Geschreven voor: Brother DCP-195C

Sinds een klein jaar deze printer in gebruik en tot nu toe zeer tevreden. Hoofdzakelijk in gebruik voor tekst printen, kopieren en scannen en ben daar meer dan content mee.
Foto's printen is voor mij niet interessant, heb daar dus geen mening over cq ervaring mee.
Printer is realtief snel, geluidsniveau is meer dan acceptabel, prijs inkt cassettes is om blij van te worden kortom een prima apparaat.

Innik 14-12-2012
Geschreven voor: Brother DCP-195C

Printen en copieren van gewoon papier doet hij goed.
Ik had hem voornamelijk om foto,s te printen, en dit was echt een drama!
Constant liep hij vast na 1 goede afdruk.
Op laten sturen, teruggekregen en weer na 1 afdruk liep hij vast, dit met origineel fotopapier van Brother.
Een nieuwe gekregen en weer hetzelfde, teruggebracht en gezegd dat ik hem niet meer wil hebben.
Voorheen een canon gehad, en geen problemen mee gehad tot hij roze begon te printen en de reparatie duurder was als een nieuwe printer.
Maar deze Brother vind ik ronduit slecht!

nuitenp 04-04-2012
Geschreven voor: Brother DCP-195C

Dit is mijn eerste all-in-one. Hiervoor had ik een Dell inktjet, altijd gedoe met inkt-cartridges en uitlijning van de koppen.
Deze printer is eenvoudig maar heeft alles. Werd geadviseerd door InkStation. Hij heeft 4 gescheiden kleuren en (schijnt) goed navulbaar te zijn wat weer scheelt in de kosten.
Wel de tip om hem in slaapstand te laten staan omdat hij anders iedere keer bij opstarten gaat reinigen en wanneer hij in slaapstand staat regelt hij dat verder zelf.
Al met al een prima printer voor een goed prijs.
Twee opmerkingen:
1. hij print niet meer zodra er 1 kleur op is.
2. er wordt geen printer-kabel bijgeleverd maar die had ik nog van mijn vorige printer.

wilvanalles 12-03-2012
Geschreven voor: Brother DCP-195C

kan me niet vinden in de vorige review, ik heb juist negatieve ervaring met een hp all in one printer.. die aansluiting van de powercord was belabberd, dat ding viel telkens uit... deze brother is prima, zeker voor de prijs. en makkelijke installatie, en geen dure cartridges. heb ' al bijna 2 jaar en voldoet prima, gebruik m niet dagelijks, maar nooit problemen.

iphooligan 26-12-2011
Geschreven voor: Brother DCP-195C

Hiervoor altijd HP printers gehad en nu de eerste Brother, en tjonge tjonge, wat een teleurstelling is dit. Printkwaliteit niks mis mee hoor, maar je blijft de koppen reinigen als je het ding niet dagelijks gebruikt zoals ik. Bij dagelijks gebruik wellicht een prima ding, maar bij niet dagelijks gebruik drogen de koppen dus uit en ben je een half uur een reinigingsprogramma aan het draaien voor je weer normaal kunt printen.

Dat probleem had ik met de HPs die ik gehad heb echt nooit.

Ik ga ´m binnenkort weggooien, deze Brother en voor mij was het de eerste en de laatste Brother.

nuitenp 04-04-2012

Voordat je hem weggooit. Ik kreeg de tip om hem altijd in spaarstand te laten staan. Hij regelt dan zelf het reinigen. Wanneer je hem aan en uit zet zal hij steeds gaan reinigen voordat je wilt gaan printen.

We hebben ook een Brother op het werk en sinds we hem niet echt uitzitten hebben we er veel meer plezier van.

Ik weet overigens niet wat hij verbruikt in spaarstand, maar volgens mij valt dat wel mee.

andre023 12-06-2011
Geschreven voor: Brother DCP-195C

Had eerste een Canon mp270 maar die maar gauw aan de kant gezet, even een werkstuk printen voor mijn zoon en de cartridges waren bijna leeg, die waren werkelijk idioot duur, had namelijk slechts een cartridge voor alle drie de kleuren dus als er slechts een kleur op was kon je voor een afschuwelijk bedrag de hele cartridge vervangen. Dus wat onderzoek gedaan op internet en kwam toen uit op deze Brother. Gescheiden cartridges voor elke kleur en zwart. is er eentje leeg dan hoef je dus er dus maar eentje te vervangen. Bovendien zijn ze HEEL VEEL goedkoper dan bv. de HP en Canon etc. cartridges, vooral als je een of ander huismerk koopt. Ik heb al aardig wat geprint en het ziet er perfect uit, ook wat kleurenfoto's geprint en dat doet deze Brother ook perfect, zelfs beter dan mijn vorige Canon MP270. Ook is ie sneller, stiller en een stuk kleiner. Installatie ging ook vlotjes en zonder problemen, een echte aanrader. O ja, er zit geen printerkabel bij, ik heb mijn oude kabel gebruikt, ik heb ze ook bij de Action zien liggen voor slechts 0,90 cent....

Hans54 15-04-2011
Geschreven voor: Brother DCP-195C

prima all-in-one apparaat die goed scant en tekst/rapporten onberispelijk afdrukt. In de winkel werd mij verteld dat bijvoorbeeld de Canon een beter resultaat geeft met het afdrukken van foto's. Ik kan daar geen oordeel over geven, want mijn foto's laat ik afdrukken via Kruidvat of Hema. De zwart- en kleurencassettes zitten niet op de printkop maar achter een luikje aan de voorzijde. Ik heb ze overigens nog niet hoeven te vervangen, ondanks dat men in de winkel zei dat de meeste fabrikanten een nieuwe printer afleveren met halfvolle cassettes. Duurzaamheid maar even op nvt gezet want dat kan ik nog niet beoordelen.

SamInSyria 08-03-2011
Geschreven voor: Brother DCP-195C

In principe prima printertje. Alleen een groot bezwaar: als een van de kleurencartridges op is (en dat zijn ze snel) kun je niets meer printen, OOK geen zwart-wit printjes!! Mooie verkooptruc: om niet elke keer naar de winkel te moeten heb ik nu dus 4 reserve-cartridges thuis liggen: 3 kleur en 1 zwart. Terwijl ik zelden iets in kleur print. Ik zou 'm niet nog een keer kopen.

arie koffiehuis Amsterdam 07-11-2011

Als je weinig kleur gebruikt laat je ze alle 3 vullen met zwart,bij de vul stations, kosten euro 15 per 3 stuks,het is een mooi printerje,ben er blij mee