Samsung CLX-2160

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung CLX-2160 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

froggie 08-12-2008
Geschreven voor: Samsung CLX-2160

Heb de printer nu een half jaar in bezit en gebruik.
Een verademing na een inkjet printer: stil, scherp en de prints lopen niet uit als er er overheen veegt/niest etc. Ik heb de afgelopen jaren een klein vermogen betaald aan steeds weer uitdrogende inktjet patronen. Wat een getob is dat!
Tot nu toe goede ervaringen met algemeen gebruik van deze printer: onregelmatig printen, scannen en kopieeren. Printer heeft een prima slaapstand (energie zuinig), maar komt direkt in aktie als het moet. Gebruik wel goede kwaliteit papier!
Is geen foto printer, maar resultaat kan er goed mee door. Printer heeft als nadeel dat er veel ozon vrijkomt bij het printen. Niet te dichtbij gaan zitten dus.

Thomas1964 03-11-2008
Geschreven voor: Samsung CLX-2160

Deze printer aangeschaft omdat ik een goede multifunctional wilde hebben. Ik wilde geen inktjet meer omdat bij ons de cartridges en de koppen uitdrogen.

Apparaat nu enkele weken in bezit. De printkwaliteit is alleszins acceptabel te noemen. Ik heb wel de zwarte kleuren wat aangepast omdat deze overgedoseerd waren. Staat nu in het menu als -2.

Ook het compacte formaat is voor deze printer een fors pluspunt.
Al met al ben ik tot dusver tevreden over deze printer. Hij is echt zijn geld waard maar er zijn voor veel meer geld betere printers te koop.

wim1946 20-10-2008
Geschreven voor: Samsung CLX-2160

heb de printer nu een maand of drie, werkt perfect, mooie prints, geluidloos en zonder problemen via computer, USB en scanner. Kleuren geen echte fotokwaliteit maar alleszins redelijk. Het enveloppen transport haperde af en toe, oorzaak waarschijnlijk de lijm van de enveloppen die wat slecht tegen de hitte kan. (Misschien toch maar een betere kwaliteit enveloppen gebruiken.)
Stickervellen voor de adressen gaan prima.
Een verademing een laserprinter die het altijd doet na lang gehannes met de inktjet!

jaems1303 29-09-2008
Geschreven voor: Samsung CLX-2160

Echt nog nooit zo'n slechte printer meegemaakt!! Vreselijke kleurenprints, donker en verschrikeelijk lelijk. Zwarte (tekst)prints zijn prima, maar daarvoor koop je geen kleuren laserprinter. De scanner doet het niet. Dit is de 2e printer. Ik heb de eerste omgeruild na dezelfde klachten, maar deze gaat ook weer retour. De after sales service is trouwens wel perfect. Nee, echt niet doen deze printer!!!

Patricia99 15-07-2008
Geschreven voor: Samsung CLX-2160

Nooit eerder zo'n beroerde printer in huis gehad!

Ik vind de printkwaliteit zeer slecht. De korrel is te grof om geschreven tekst van een geprinte pdf te lezen. Vervelend, omdat ik dat voor mijn werk vaak moet doen. De kleuren zijn vervormd.

Ik heb bovendien de ene na de andere papierstoring. Het papier zit dan zo muurvast dat ik het er alleen in kleine snippertjes uit kan pulken.

Al na twee dagen ging de transportriem kapot en het kostte me twee weken en tientallen telefoontjes om hem te laten repareren.

Toen ik een serie pagina's uitdraaide met veel rood erin, kreeg ik nota bene traanogen en ademhalingsklachten.

Ik ben kortom zwaar ontevreden en ik verlang terug naar mijn ouwe trouwe HP color laserjet 2500. Dat was een uitstekend apparaat.

Lette 13-07-2008
Geschreven voor: Samsung CLX-2160

Ik was tot voor kort een zeer tevreden gebruiken van de HP Color Laserjet 1600. Helaas waren voor mijn nieuwe Mac geen drivers beschikbaar dus opzoek naar een alternatief. Vol enthousiasme over het uiterlijk en vooral de compactheid deze printer gekocht. Multi functional was helemaal een plus. Eenmaal thuis direct aangesloten op het netwerk. Helaas niet plug & play op mijn mac maar na het installeren van 3 programmaatjes werkte hij. Stil, snel. Zwart-wit printjes kwamen er prima uit. Toen op naar de kleurenprints... Heb zelden zulke slechte prints gezien. De kleuren lijken zich niet te mengen. Ieder rood vlekje op de huid was vuurrood en de schaduwen kwamen erg onnatuurlijk over. Na een aantal foto's geprobeerd Illustrator bestanden af te drukken. Wederom was ik erg tevreden over de snelheid maar er zaten rode banen over de prints. Een aantal pogingen gedaan om via de instellingen de kleuren te wijzigen. Dat mocht niet baten. Na ongeveer de 16e testprint kwam er een streep over de hele print en dat bij elke afdruk. Leek op een drumprobleem.
Ik heb alles ingepakt en ben de zelfde dag teruggegaan naar de winkel om hem om te ruilen voor de HP Color Laserprinter CP1518NI. Die gaf direct goede prints hoewel niet zo goed als het instapmodel de 1600.
Wellicht heb ik een maandagochtendmodel gehad maar ook de medewerkers in de winkel zagen direct dat de printkwaliteit onacceptabel was.

Helaas nu geen multifunctional. De MF HP die ik kon kiezen als alternatief was zo groot dat de doos niet vervoerbaar was in mijn Twingo...

Bonk Elelektro 08-05-2008

Ontevreden over product.

Als ik mijn logo op gewoon papier print dan is het fel rood (mooi)
en als ik het op een envelop of dik papier print dan is het oranje

Samsung zegt niks voor me te kunnen doen

TestCees 19-12-2007
Geschreven voor: Samsung CLX-2160

Bijzonder fijn apparaat en aangeschaft nadat een HP inkjet maar eindeloos uitlijnpagina's bleef uitspugen waardoor die erg duur werd in gebruik.
Uitmuntende levering en after sales door de winkel en een kinderlijk eenvoudige installatie. Tot nu toe niets dan plezier gehad van deze alleskunner; een subliem apparaat met eenvoudige menugestuurde bediening of afdrukken rectstreeks vanaf alle gangbare applicaties. Geweldig die Direct USB ingang voor memorysticks op het frontje
heldere gebruiksaanwijzing en mooie compacte vormgeving. Start bijzonder snel op vanuit instelbare automatische slaapstand!!!
Zéér goede prijs/kwaliteit verhouding en misschien iets duurder in aanschaf en gebruiksartikelen maar uiteindelijk een veel mooier resultaat en vlgs mijn goedkoper per pagina. ben bijzonder blij met deze aankoop en leverancier!