Epson Expression Premium XP-6100 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Epson Expression Premium XP-6100 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

FrankH 03-04-2021

Super printer voor documenten, mooie foto's op Epson papier

Mijn vorige kleurenprinter printte geen kleur meer, en werd een zwartwit printer. Vandaar dat ik een nieuwe printer nodig had.

Ik had wat eisen:
* automatisch dubbelzijdig kunnen printen
* foto's op fotopapier kunnen printen
* scanner
* kopiëren zonder computer
* geen inktproblemen (dus geen HP)
* geen papierproblemen (dus geen Canon)

Verder wat wensen:
* USB voor aansluiten op computer
* AirPrint voor printen vanaf MacBook Air / iPhone
* Automatic Document Feeder voor de scanner

Uiteindelijk kwam ik uit bij de Epson XP-7100, welke niet leverbaar was. Daarom ben ik voor de XP-6100 gegaan. Ten opzichte van de XP-7100 heb ik de ADF ingeleverd.

Wat ik miste was een installatie-instructie op papier (uitpakken, transportmiddelen verwijderen, eerste keer inkt installeren), maar het is niet mijn eerste printer, dus dat ging gewoon goed. De vervolgstappen (op de printer zelf, calibratie en wifi en dat soort zaken) wijst zichzelf.

De installatie van de printer ging soepel, zowel via USB op mijn iMac, als via AirPrint op een MacBook Air. Printen ging goed, resultaat is wat je mag verwachten: scherpe documenten, sprankelende foto's.

Toen ik mijn 10x15cm 230g/m2 fotopapier in de printer deed, kon ik geen foto's meer printen; de printer kon het papier niet pakken, het kan de bocht niet maken. Ik heb toen een pakje 200g/m2 Epson fotopapier gekocht, wat overigens veel dunner en soepeler is dan het 230g/m2 papier wat ik al had, en dat werkt perfect.

Ik zou de printer een 8 of 9 hebben gegeven als hij niet zo selectief was met fotopapier, nu moet hij het met een 7 doen. Het is een aanrader, als je kunt leven met de afhankelijkheid van Epson fotopapier.

Pluspunten

• Compact en stil
  • Scherpe documenten en mooie foto's op Epson papier
  • 5 inktcartridges, waaronder foto zwart
  • Werkt via USB en Airprint
  • Lade voor A4 en voor fotopapier, duplex op A4

Minpunten

• Voor printen moet je zelf uitvoerlade uittrekken
  • Print niet op algemeen 230g/m2 fotopapier

FrankH 27-04-2021

@boertje10
Wat bedoel je hiermee? Adobe Acrobat Reader PDF? Adobe Photoshop? Adobe InDesign?

Ik gebruik geen Adobe programma's.

Ik heb er verschillende PDF's mee geprint, dat doe ik via Voorvertoning, en dat werkt totaal probleemloos.

boertje10 25-04-2021

Kan deze printer ook met Adobe overweg, sommige Epson’s namelijk niet en ben aan het zoeken voor een nieuwe printer omdat de 2e Brother het niet meer goed doet.