Canon PIXMA MP600R

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PIXMA MP600R op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Gervi 05-10-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP600R

Ik heb de MP600R nu meer dan een jaar in gebruik en ben er zeer tevreden mee. Wifi werkt perfect i.c.m. zowel Windows laptop als een Apple Macbook en een Airport Express.
Printen, scannen, kopieren, tekst, foto's alles gaat probleemloos, snel zat en met gewoon een heel goede kwaliteit. Software werkt goed op zowel Windows als Mac.
Klepjes voor en achter voor de papierin en uitvoer kunnen wellicht wat solider, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Zeer goed apparaat!

aeacus 02-10-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP600R

Mooi apparaat; vanwege de wifi functionaliteit heb ik voor deze printer gekozen. Installatie gaat snel en eenvoudig via de handleiding en cd-rom. Tevens is de bijgeleverde USB-kabel ook handig; dat bespaarde mij een ritje terug naar de winkel. Alleen het delen van de printer via wifi vraagt enige kennis van de router instellingen. (Ik kan namelijk ergens een instelling aanstaan dan apparaten niet met elkaar mochten communiceren.)

H.Vruggink 27-07-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP600R

Printer op 24-07 aangeschaft. volgens gebruiksaanwijzing printer eerst sofware via internet dowloaden ( voor vista ) na installatie geen draadloze verbinding via mijn neatgear router. Mijn ervaring is dat je dit niet een twee drie installeerd als leek. Na veel prberen alle sofwar weer verwijderd en via installatie CD alles weer opnieuw geinstalleerd. En voila het werkt. Via mijn laptop HP 9880 kan ik nu draaadloos printen en foto,s afdrukken. Maar het heeft wel veel moeite gekost!
Maar alles werkt en ik ben zeer tevreden ver deze printer. Perfecte ( kleuren ) afdrukken

martin_vandepol 06-05-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP600R

na lang wachten op een antwoord of de MP600R wel geschikt was voor WPA beveiligde wireless netwerken heb ik een HP C4380 aangeschaft. Installatie was eenvoudig en duidelijk omschreven in de handleiding.

Remco1974 29-04-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP600R

Ik heb welgeteld 1 hele mooie print uit de printer gekregen. Niet draadloos, want zijn wifi kwaliteiten zijn ronduit belabberd (in vergelijking met mijn laptop scheelt het zeker 70%). Een router in de meterkast en een printer op zolder is niet mogelijk, terwijl mijn 4 jaar oude laptop razendsnel internet en een goed netwerk ziet! Jammer maar helaas, dan maar een draad trekken van de router naar zolder.

Slechts een A4-print maar, want daarna hoorde ik een hoop kabaal en gaf hij foutcode 5400 aan. Helaas en uit met de pret! Hij moet gerepareerd worden.

Ik had beter kunnen weten. Dit probleem wordt op engelse sites vaak vermeld.

BertKl 26-02-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP600R

Gisteren de printer ontvangen en geïnstalleerd op een desktop pc via de USB aansluiting. Vervolgens de printer geïnstalleerd op mijn laptop en op mijn beveiligde (WAP key) draadloze adsl router. Deze installatie ging zonder een enkel probleem. Mijn laptop heeft WIFI dus kan nu overal zonder overige hulpmiddelen printen, ideaal! Doordat de printer nu op ADSL router was aangesloten ging de installatie van de overige computers erg snel. Driver installeren en vervolgens in het menu selecteren dat een computer toegevoegd wordt en de installatie procedure zoekt zelf de printer in het netwerk op. Na ingave van de WAP key kan nu ook mijn dochter gebruik maken van deze netwerk printer. Ik moet eerlijk bekennen onder de indruk te zijn van het gemak van de printer installatie.

sjoerd_1970 22-02-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP600R

Gekocht omdat ik graag draadloos wilde printen en de printer niet bij de PC wilde hebben. Handleiding is onduidelijk en te dik (alle talen). Een snelstappenkaart zou erg handig zijn. De draadloze verbinding is snel opgezet (eerst PC via USB aan Printer verbinden), maar je hebt wel alle netwerkgegevens nodig. Dat kan nogal technisch overkomen.

Printer zelf is eenvoudig te bedienen en het blijkt in de praktijk handig dat je zonder pc kan scannen en vooral kopieren. Dat gaat heel snel, dus voor school even een kopietje maken gaat heel erg goed.

Vormgeving vind ik mooi. Alle functies en kleppen kunnen dicht.

Duurzaamheid weet ik niet, maar komt wel allemaal wat plastic over. Voor die prijs zou dat wat steviger mogen.

Wouter-Roermond 26-01-2008
Geschreven voor: Canon PIXMA MP600R

Hallo, printer sind gisteren in bezit. Installatie van printer in (onbeveiligd) draadloos netwerk is zonder enig probleem verlopen. Gisteravond printer in netwerk en op laptop 1 geinstalleerd. Een eitje.

Vanmorgen laptop 2 geinstalleerd. Zoniet nog simpeler. Werkelijk een kwestie van 10 minuutjes. Of het met WPA beveiliging net zo simpel zou zijn durf ik niet te zeggen.

Alles functioneert naar behoren. Wired is sneller dan wireless, maar niet echt hinderlijk.

Arie Romkes 22-11-2007

(22-11-2007)
Heb deze printer gister gekocht. Had hiervoor de Pixma ip 4200 maar deze is veel beter. Print erg mooi en maakt geen lawaai. Op het netwerk aansluiten was ook erg eenvoudig. Deze printer raad ik iedereen aan!!

josevan 23-10-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP600R

Ik ben 100% tevreden met deze aanschaf.
Print uitstekend, en ook het scannen en copieren gaat eenvoudig. Ook het dubbelzijdig printen gaat uitstekend.
Ook makelijk is dat je op 2 plaatsen het papier ingevoerd kan worden. Het papier wat je het vaaks gebruikt kun je onder in de (afgesloten, en dus stof vrij) bak leggen, en het papier wat je minder vaak gebruikt boven aan de achter zijde.

Arjandek 10-09-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP600R

Net een weekend in huis. Gebruik alleen Linux, drivers zijn gelukkig te vinden op de Canon website in Australie (niet NL!). Ook de scanner werkt prima in Linux. Printen via netwerk geen probleem, WIFI heb ik nog niet geprobeerd. Afdrukken van tekst en foto's zeer fraai. Geluids niveau is goed (laag dus). Een grote vooruitgang ten opzichte van mijn HP PSC2110 (maar die is dan ook al wat ouder). Het afdrukken van foto's van een kaartje vind ik wat omslachtig. Ik had verwacht dat je gelijk kan printen als je het kaartje erin stopt, maar je moet eerst door een paar menu'tjes en opties heen. Als je het snapt werkt het wel goed. Wel fraai dat je dubbelzijdig kunt printen (langzaam weliswaar) en ook booklets kunt maken (2 pagina's op 1 A4)

Jorrick 07-09-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP600R

Prima toestel. Goede afdrukken met waarheidsgetrouwe kleuren. Soms zelfs beter dan bepaalde afdrukcentrales leveren. Handig is ook de extra papierlade aan de onderkant en het feit dat de papierinvoer aan de achterkant kan worden ingeklapt. Hierdoor komt er geen stof in het apparaat of op het papier als het een tijdje niet wordt gebruikt. Scannen gaat een beetje traag maar het is natuurlijk geen professioneel apparaat waarmee je 30 pagina's per minuut kunt scannen.
Minpuntje is dat deze 600R wel flink duurder is dan de 600 met als enige verschil de netwerkaansluiting (die op zichzelf wel weer erg handig is en zeker de moeite waard als je meerdere pc's/laptops hebt).
Verder nog twee opmerkingen:
1. apparaat maakt een mechanisch/piepend geluid (alsof iets niet goed gesmeerd is) bij het inschakelen en tijdens het printen. Dit is echter normaal.
2. Bij bepaalde soorten hoogglans fotopapier kan een spoor van de papierrollen achterblijven, dit zie je dan als je de foto tegen het licht houdt. Bij de hoogste kwaliteit Canon papier hoogglans zie je dit helemaal niet en ook niet bij zijdeglans fotopapier. Dit is een normaal fenomeen en je hoeft de printer er niet voor om te ruilen.

Johandb 04-09-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP600R

Zeer snel aan te sluiten (via Wireless). Wat een geweldig apparaat! Ik kan zelfs mijn Nokia N95 eraan hangen om fotootjes af te drukken. Verder gaat printen, scannen en kopieren subliem (snel en in super kwaliteit!). Dit is zeker een aanrader.

Het display op de printer is erg duidelijk. Ik verwacht dat zelfs mensen met bijzonder weinig computer/printer kennis hiermee prima en snel uit de voeten kunnen.

arspider20 03-08-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP600R

Geweldige printer. Zonder problemen op het draadloos netwerk aangesloten. Printen/scannen naar en van de pc op de 1e verdieping ( printer staat beneden) gaat probleemloos en best vlot.

Serge tkint 06-06-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP600R

Deels akkoord met review van Rob

- de wireless connectie verloopt foutloos

- doch met de inkttanks heb ik constant problemen
Steeds meldt ie dat : hij ze niet herkent, een fout is opgetreden, een foute inkttank inzit, enz....
Nog effe afwachten maar ik vrees dat ik een miin garantie ga inroepen want bij elke print dit probleem is wat teveel

Voor de rest een prima printer, hoor.
Hopelijk lossen ze deze bug op

tjeetje 21-05-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP600R

Ik kan me absoluut niet vinden in de review van Rob. Ik heb een perfecte wlan verbinding veel verder dan 5 meter van de router. je hebt geen verbinding moet natuurlijk zijn ik heb geen verbinding.
Het is vervelend dat het bij iemand niet goed functioneert, maar ik ben razend enthousiast over dit apparaat. Problemen met inkttanks heb ik niet geconstateerd. Een 5 geven voor de mogelijkheden zal wel voortkomen uit de frustratie over deze punten, want deze MF kan echt heel veel. Behalve echt prachtige foto's maak je razendsnel kopietjes (kleur en zw/w). Verder deel je de foto's van je geheugenkaartjes over het netwerk.
Ik geef geen tienen om de mogelijkheid tot nog beter open te houden, maar ik ben wel erg onder de indruk.

Rob Meeks 17-05-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP600R

Deze printer gekocht vanwege goede recencies hier. Maar vindt hem zelf tegen vallen op 2 punten.
1. De wireless verbinding is ronduit slecht. Als de printer een meter of 5 van de Router af staat is de verbinding al te slecht. Ook als de printer ongeveer recht boven de router staat in de ruimte erboven met een houten vloer/plafond ertussen heb je al geen verbinding.
2. Bij de printer zijn inkttankjes geleverd. Na enkele prints geeft de printer foutmeldingen over het niet niet herkennen van de Magenta inkttank (deze is nog voor de helft vol) of datdeze niet competibel is! En dit dta het een originele bij de printer geleverde inkttank is.
Naar Canon een email gestuurd over deze 2 punten.
Over de slechte Wireless verbinding reageren ze niet . Met de inkttank moet ik maar in een winkel proberen om te ruilen en als dat niet lukt mag ik hem opsturen.
Liefst stuurde ik de hele printer op en zou ik een ander merk kopen. Heb géén goed gevoel voor de toekomst met deze printer. Nu een aantal maanden in bezit.

joiv 18-03-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP600R

Ik heb de printer nu een paar weken in bezit.
Werkelijk een geweldige printer.
Installatie is een fluitje van een cent.
Bediening is zeer intuitief en dus makkelijk uit te vogelen zonder handboek.
Ook via het bedieningspaneel van de printer.
Dubbelzijdig afdrukken werkt perfect. foto's op A4 of 10x15cm papier is zonder probleem snel in te stellen.
In sommige gevallen is het randloos printen van de MP600 ook al een uitkomst gebleken.
Snelheid en geluidsnivo zijn goed en de OCR software werkt als een trein.
Bijgeleverde software photostudio is aardig maar heeft minder mogelijkheden dan bv Adobe photoshop CS2.
Maar voor wie photoshop te ingewikkeld is kan veel plezier beleven aan de bijgeleverde Arcsoft photostudio software.
Tot dusver nog maar een nadeeltje gevonden en dat is de webprint mogelijkheid in de browser. Op een of andere manier worden niet alle internetpagina's juist geprint. Maar of de oorzaak bij de printersoftware ligt is me nog niet duidelijk.
Al met al een aanrader!

Mikefloor 19-02-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP600R

1 week in bezit, zeer makkelijk te bedienen all in one.
Mooi grafisch scherm. Instellen netwerk ook makkelijk.
Houd alleen rekening met eventueel ingestelde mac adressen in je netwerk instellingen, anders wordt de printer niet gevonden!
Heb de all in one op 1 vaste computer aangesloten via de usb kabel en 1 wireless laptop. Het duurt via de laptop iets langer voordat er geprint gaat worden, maar dat lijkt mij logisch.

Mooi Prints van zeer goede kwaliteit. Ook de droog tijd is erg goed. (veel zwart heeft uiteraard een langere tijd nodig)
Scannen\kopieeren gaat ook vlot en scherp.
Van de geheugen kaart lezen gaat ook goed.
Kortom een top apparaat. Duurzaamheid is naar mijn inziens goed, maar dat kan je eigenlijk pas na een half jaar echt zeggen. Hoelang de inkt meegaat heb ik nog geen idee over.

Fred1965 05-02-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP600R

Enige tijd in gebruik met draadloos (3) en wired (1) netwerk. Alles top. Bediening, display, scannen, kopieren en natuurlijk CD bedrukken direct als kopie van het origineel!! Papierinvoerlade is beetje klein maar dubbelzijdig afdrukken gaat daarentegen erg goed. Is geleverd incl. USB kabel.

Hunter73 17-01-2007
Geschreven voor: Canon PIXMA MP600R

Prima apparaat, integreren in het netwerk wordt allemaal helder uitgelegd in de handleiding, neem even tijd om deze te lezen, Werkte bij mij in 1 keer zonder problemen, Handig is dat je de kaartlezer in het apparaat ook als drive kunt gebruiken op je pc of laptop.
En er dus ook bestanden etc. op kan zetten, je hebt dan geen aparte kaartlezer meer nodig.
Kopieren gaat vlot en printen is lekker scherp.

Geert F. 23-11-2006
Geschreven voor: Canon PIXMA MP600R

Top apparaat. Makkelijk te installeren, ook de wifi integreren in het thuis
netwerk was een fluitje van een cent.

Snelheid is ruim voldoende voor thuis. Foto's zien er uit als van de foto
centrale, alleen vind ik het drogen van de inkt vrij lang duren.

Meegeleverde software is zeer gebruiksvriendelijk, easy foto print maakt her
mogelijk op elk willekeurig materiaal in enkele seconden af te drukken.

Minpuntjes: misschien de afmeting, maar ach zonder draden kun je hem bijna
overal kwijt

jp63 14-11-2006
Geschreven voor: Canon PIXMA MP600R

Paar dagen in bezit van dit geweldige apparaat.
Afdrukken van foto's perfect. geen verschil ondekt met foto's van afdruk
centrale. Scannen van foto's en deze direct afdrukken gaat ook prima. Zeer
handige bediening via printer of via de bij geleverde software. dvd's/cd's
bedrukken werkt ook zeer eenvoudig.
Draadloze verbinding aanleggen wordt via de software duidelijk uitgelegd en
functioneerd probleemloos.
Een aanrader.