Epson EcoTank ET-7750

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Epson EcoTank ET-7750 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Marc 01-03-2021

Geweldige printer, een echt werkpaard

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-7750

We hebben deze printer nu twee jaar in gebruik binnen ons bedrijf in het netwerk hangen en het mag met recht gezegd worden: een echt werkpaard! Er wordt heel veel mee geprint, meeste op A4, soms op A3. Na een kleine twee jaar tijd pas vandaag de eerste inkt vervangen (echt heel eenvoudig), en dan alleen Cyaan, de overige kleuren zitten allemaal nog op minimaal 25%. We hebben dus in 2 jaar tijd voor nog geen 40 euro aan inkt verbruikt.

Is een A3 printer dus die is niet compact, houd er rekening mee dat je ruimte voor zo'n ding hebt.

Enige onvoorziene onderhoud was dat de printkop na anderhalf jaar vuil werd wat wat strepen op de eerste print gaf. De kop en geleidingen met tissues en IPA schoongemaakt en sindsdien print hij weer keurig schoon. Inkt kost nagenoeg niets.

Nadeel is de beperkte papieropslag voor A4, die had (met maar 100 vel) wat ons betreft veel groter gekund.

Kwaliteit van de prints is goed, perfect als je de betere kwaliteit papier gebruikt. Op A3 met professioneel papier super strakke tekeningen uitgeprint, vergelijkbaar in scherpte met de laserprinter die we hier hebben staan echter de kleuren van de ET-7750 zijn veel beter. Gebruik je budget papier dan kan de inkt (minimaal) iets vloeien maar dat is inherent aan een inktjet en niet meer of minder dan een andere inktjet printer.

We gebruiken hem niet voor foto's dus daar geen ervaring mee maar zoek je een werkpaard voor veel prints zonder dat je er naar om hoeft te kijken naar inkt of vastlopers of ... dan kan ik dit apparaat van harte aanraden.

Pluspunten

• Degelijk
  • Eenvoudig in gebruik
  • Zeer economisch in het inktgebruik
  • Werkpaard

Minpunten

• Beperkte papieropslag in de printer

Marcel 13-06-2019

Geweldige printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-7750

Lange tijd gezocht voor de vervanging van mijn HP Photosmart C5380 printer. Uiteindelijk uitgekomen op de Epson Ecotank ET-7750 die ook nog eens dubbelzijdig en A3 papier af kan drukken. Nu ruim anderhalve maand nog steeds een fantastische printer. Makkelijk te installeren en te vullen van de cartridges. Neemt wel wat tijd maar dan werkt het ook super. Foto's zijn misschien iets minder van kwaliteit dan mijn oude HP maar dat was dan ook een fotosmart. Nette levering en goede prijs van BCC tov andere winkels. Als ik iets negatief zou moeten zeggen is het dat het papierbakje open moet blijven staan (dus dat is dan kwetsbaar. Ben nu nog zeer tevreden.

Pluspunten

• A3 en dubbelzijdig printen
  • Zuinig verbruik inkt
  • Eco tank vul systeem geen vieze vingers

Minpunten

• Papierklep moet open staan bij printen
  • Fotoprint minder dan HP Fotosmart C5380

Tien10 10-02-2018

Printer doet wat hij moet doen!

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-7750

Printer nu een paar weken in huis en bevalt tot nu toe erg goed! Zeker met foto papier krijgen we mooie foto’s uit de printer. Na ontvangst was het even onderzoeken hoe het werkt. De inkt in de printer doen verloopt erg makkelijk en naar mijn verbazing zonder geknoei. De app installeren ging ook prima en is makkelijk in gebruik. Toch lukte het printen niet direct na een hoop te hebben geprobeerd en het bijna hebben opgegeven kwamen we erachter dat we het papier formaat in de app moesten aanpassen. Was handig geweest als dit bij de handleiding geschreven was. Nu we dit weten verloopt het printen super!

Pluspunten

• Mooie foto’s
  • Verbinding via WiFi

Minpunten

• Duurde even voordat we konden printen

KlaasJ 09-02-2018

Super printer!

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-7750

Ja wat moet ik hierover nog zeggen. Ik ben er helemaal stuk van, wat een mogelijkheden en wat een bedieningsgemak. Bijna nooit inkt bij hoeven vullen is alleen al een luxe. En dan alle mogelijk heden. CD/DVD beprinten: wat een luxe!! Ook diverse soorten papier. Kijk eens naar de kwaliteit van de foto's. Nog nooit zag ik ze zo super geprint. Volg goed de uitgebreide beschrijving en dan is het een fluitje van een cent. Een super apparaat en echt een genot! Een aanrader.

Pluspunten

• het inkt vullen
  • de uitleg

Eva 08-02-2018

Doet lang met de inkt maar kwaliteit kan beter

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-7750

Na dit product een maand getest te hebben heb ik gemerkt dat het een prima printer is qua gebruiksgemak, ook doet de printer erg lang met de inkt. Andere opvallende punten vond ik dat de installatie van de printer wat tijd heeft gekost en de vele opties voor bijvoorbeeld papierlades soms verwarrend waren. Wat betreft de prestaties van de printer is mijn mening verdeeld. Het printen van normale documenten gaat snel en gemakkelijk, op verschillende formaten papier. Het printen van foto's vond ik helaas minder qua kwaliteit. Over het algemeen zou ik de printer aanraden wanneer deze vooral voor het printen van documenten wordt gebruikt maar niet voor het printen van foto's.

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • Inkt gaat lang mee
  • Print snel

Minpunten

• Matige kwaliteit foto's
  • groot apparaat

BriSchreve 02-02-2018

mooie A3 printer met vele opties

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-7750

Wij hebben deze printer nu een paar weken in huis en hebben al vele opties uitgeprobeerd.
Het uitpakken en installeren neemt wat tijd in beslag maar dat hoeft maar 1 keer. Het apparaat is dan aan je persoonlijke voorkeur ingesteld en is ook erg makkelijk aan te passen als je toch nog iets wilt veranderen. Er is al twee keer een firmware update geweest dus de software van het apparaat is up to date. Wij hebben veel A3 afdrukken gemaakt en deze waren verrassend mooi. Ook de A4 prints zijn mooi van kleur. Dit alles draadloos via een pc laptop tablet en telefoon. Het kan allemaal. De scanner werkt ook naar behoren. Hij scant erg snel en dat is fijn als je veel wilt inscannen.
Zeer zeker een product dat je in huis wilt hebben als je veel fotografeert en afdrukt

Pluspunten

• maakt geen herrie
  • goed zichtbaar inktniveau
  • zeer veel inkt bijgeleverd

Minpunten

• de klap moet open blijven staan
  • het opvangbakje voor de uitgeprinte foto's is kort

Blled 02-02-2018

Schitterende afdrukken

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-7750

Sinds 2 weken in huis en in gebruik. Redelijk groot, zeker voor op een bureau. Het uitpakken vergde wel wat tijd omdat er veel onderdelen waren vastgeplakt. Met de verkorte handleiding ging het gereedmaken vanzelf. Goede instructies in duidelijke handleiding. Wel alle talen door elkaar. Zoeken naar Nederlands. Met de bijgeleverde inkt tanks is vullen makkelijk hoewel er bij mij wel een druppel inkt op de grond viel. Opletten dus. Zichtbaarheid inkt in vensters aan voorzijde is een pluspunt. Geen usb kabel meegeleverd maar het met mijn MacBook via wifi aan de praat krijgen ging vrij eenvoudig. Tot nu toe prima afdrukken zowel A4 als 10 bij 15 foto papier. Heel vervelend is wel dat de uitwerp lade altijd open gezet moet worden. Kan vanwege stof niet altijd open staan. Vanuit een andere ruimte afdrukken via bijv. Ipad gaat wel maar ja de lade is dicht dus is afdruk niet direct beschikbaar. (de afdruk wordt wel opgeslagen) De papier lade is geschikt voor 100 vel wat ik voor zo'n grote printer wat weinig vind. Het scannen werkt prima, zowel naar een usb stick als SD kaart. Naar de computer moeten daar wel aparte programma's voor gedownload worden. Het opwarmen voor het afdrukken duurt best enige tijd.

Pluspunten

• Losse inkt tanks per kleur
  • Hele mooie afdrukken
  • Dubbelzijdig afdrukken
  • Zichtbaarheid hoeveelheid inkt

Minpunten

• Uitwerp lade moet open staan
  • slechts 100 vel papier
  • Afmeting groot voor op buro
  • Lange opwarm tijd

Sjaak 02-02-2018

Ziet er prima uit

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-7750

Deze printer ziet er prachtig uit en doet precies wat nodig is, hij print uitstekend op zowel A4 als A3 formaat. De kleuren op de foto zien er ook echt uit zoals het moet zijn. Kortom een prima printer die ook nog eens heel makkelijk te installeren is ook verbinding maken met WIFI is in enkele seconden gebeurt. Deze printer heeft flesjes inkt waarmee je de printer moet vullen, dit gaat heel gemakkelijk zonder knoeien.
Ik heb deze printer getest omdat ik aan een nieuwe printer toe ben, deze is gewoon ideaal.

Pluspunten

• Ziet er prima uit
  • Gemakkelijk te vullen

Minpunten

• Hij is nogal groot

Channie004 28-01-2018

Prima printer, veel mogelijkheden. Goed concept: Ecotanks.

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-7750

Ik heb de Epson printer nu ongeveer 2 weken in gebruik. De eerste ervaringen zijn goed. De Epson Et-7750 is een prima printer, maar uitpakken, vullen en installeren is best een klus. De printer is relatief groot. In de doos zit geen printerkabel, alleen een stroom kabel. De gebruiksaanwijzing en te nemen stappen voor de installatie van deze printer zijn erg summier. Gelukkig is via YouTube terug te vinden hoe deze printer aangesloten en gevuld moet worden. Met het hele proces van uitpakken, bijvullen en installeren ben ik wel een uurtje bezig geweest. Het systeem van de ecotanks is een goed doordacht concept. De inktflesjes zijn dusdanig ontworpen dat deze alleen op de juiste tank/kleur gezet kunnen worden. Hoe het papier geladen moet worden is niet duidelijk aangegeven in de gebruiksaanwijzing. Eenmaal alles geïnstalleerd kan ik niet anders dan concluderen dat deze printer mooie afdrukken maakt. Ik ben ook erg te tevreden dat deze printer ook dubbelzijdig kan afdrukken. Via een Epson App kunnen ook documenten en foto’s eenvoudig vanaf de telefoon of iPad worden afgedrukt. In de twee weken dat ik deze printer nu gebruik ben ik erg tevreden over het concept van de ecotanks van Epson. De komende weken ga ik experimenteren met het afdrukken van foto’s en documenten op A3 formaat. Documenten op A4 formaat printen gaat goed en de afdrukken zijn van goede kwaliteit.

Pluspunten

• Ecotanks zijn makkelijk bij te vullen.
  • Mooie afdrukkwaliteit.
  • A3 formaat printen is mogelijk
  • Dubbelzijdig printen

Minpunten

• Slechte gebruiksaanwijzing/instalatiegids
  • Grote printer.