Epson WorkForce WF-7710DWF

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Epson WorkForce WF-7710DWF op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

anneke 07-11-2019

geen aanrader

Geschreven voor: Epson WorkForce WF-7710DWF

ik had het apparaat nog geen maand , en merkte al dat het zeer moeizaam is in gebruik. Aan de achterkant kan je maar een vel laden, die ook nog de helft van de tijd blijft vastzitten in de rol. En dan echt de helft van de tijd.
Het apparaat had ik aangeschaft om met pigment inkt te kunnen werken. Dus ik bleef het even proberen.
Bij grote verkoop bedrijven, wordt het aangeboden inclusief de alternatieve inkttanks, en dacht hier geen problemen te verwachten.

Maar bij wisseling van tanks, werd door de software via het led scherm gevraagd of ik met alternatieve inkttanks wilde werken ipv orginele. ik heb ja geantwoord, direct daarna printte het apparaat meteen strepen. . Geen aanrader! niets dan problemen gehad met deze printer. Epson doet er alles aan om voor hun producten alleen orginele peperdure inkten te gebruiken. en dan wordt het apparaat al met al heel erg duur en de investering zeker niet waard!

Pluspunten

• kan scannen en printen a3 formaat

Minpunten

• via de achterlade loopt papier heel vaak vast
  • via de onderlade: dikker papier komt gedeukt uit
  • via de achterlade maar 1 vel tegelijk laden
  • software saboteert alternatieve cartridges
  • de orginele cartridges zijn peperduur

anneke 16-10-2019

stug apparaat met misleidende driver software!

Geschreven voor: Epson WorkForce WF-7710DWF

Dit product heb ik ongeveer 5 weken. Na aankoop moest ik erg wennen. In de achter invoer kan je maar 1 vel tegelijk laden, dat de helft van de keren ook nog eens vast loopt.
het apparaat heb ik aangeschaft om met specifieke pigment inkten te kunnen werken op A3 formaat (dat zou dan weer wel kunnen) . Tot mijn verbazing kreeg ik na wisseling van tanks (een duur setje wel van een ander merk dan Epson, dat nog duurder is) zeer slechte! prints, de zwarte kleur trok alleen wat vage strepen. Verder kon ik wel zien dat de tanks vol waren en weergegeven op de monitor, de chips werkte dus wel goed
3 spuitkop reinigingen later veranderde er niets, het werd alleen erger. Ik zat met het idee dat mijn nieuwe Epson nu al stuk was en dat zou dan moeten gebeurd zijn door gebruik van inkt van een ander merk. Ik kon hem niet meer retourneren maar is nu ter reparatie naar de dealer.

Maar nu komt het gekke staartje van het verhaal. Op dezelfde laptop zit nog een printer aangesloten, een Canon A4 printer, die ik al langer heb. Na iets te printen (dezelfde dag nog) kwam ik er achter dat die ineens precies hetzelfde gedrag vertoonde als de Epson. De zwarte kleur vervaagde sterk en alleen nog wat strepen te zien. Dit kan geen toeval zijn. (de canon printer heeft ook alternatieve inktcontainers, die trouwens overal in de handel normaal worden aangeboden)

Ik heb toen eerst de Epson driver gedeïnstalleerd, en gekeken of Canon nu wel zoals vanouds werkt. Maar nog niet. Daarna heb ik ook de Canon driver opnieuw geinstalleerd vanaf DVD en offline, en wat blijkt? hij doet het weer goed als vanouds.

Iemand vertelde mij dat Epson en Canon tegenwoordig met dezelfde drivers werken, ze werken samen. Dat verklaart een hoop. Maar dat Epson op deze manier heel veel schade veroorzaakt kan niet onopgemerkt blijven, vooral ook omdat die 'destructie' software in de driver een FAKE resultaat geeft. De inkt tanks en de inkt zijn nl wel goed maar de software doet lijken alsof dat niet zo is, en mensen denken dat nu hun printer kapot is door andere inkten. Dit is de klanten voorliegen Epson!! En volgens mij ook nog eens heel illegaal . Ik eis normale software voor mijn betaalde printer, en geen corrupte software die mensen moet aansturen de onbetaalbare orginele Epson inkten aan te schaffen !! Ik hoop op reakties van van meer mensen omtrent dit probleem zodat de fabriek teruggefloten wordt in het verspreiden van dit soort 'liegende' driver-software, die consumenten moet misleiden en de inkthandel frustreert.