Epson Photo Expression Photo XP-8500

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Epson Photo Expression Photo XP-8500 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Piet 07-06-2018

Mooi apparaat

Het is een ramp om met dit apparaat dvd of cd te bedrukken hij vraagd elke keer of je hem hebt geinstaleerd moeilijk moeilijk moeilijk

Maaik28 21-02-2018

Printer met prachtige kwaliteit

De printer heeft mij verbaasd in de kwaliteit van printen. Tot nu toe alleen foto’s geprint en documenten ingescand.

De foto’s zijn prachtig en niet te onderscheiden van foto’s die ik laat afdrukken bij een fotoshop. Het is dan wel aan te bevelen om Premium glossy photo papier te gebruiken.

Een kabel om je printer aan te sluiten op de computer, zit er niet bij.

Op dit komen 10 foto’s afgedrukt op A4 formaat en volgens de voorraadstatus op de printer, heb ik nog voldoende (meer dan de helft) qua inkt.

Wanneer je een USB stick of geheugenkaart in de printer doet, kan je met één druk op de knop een document scannen. Je kan hem ook naar je iCloud scannen of een scan naar een computer sturen die verbonden is met een kabel.

De app Epson creative print biedt vele mogelijkheden, zoals het maken van een collage en wenskaarten. De app geeft je ook andere leuke ideeën om te maken van papier.

Kortom, een printer die zeker voldoet aan de verwachtingen met vele mogelijkheden.

De printer had alleen van mij wat minder groot gemogen.

Pluspunten

• Mooie kwaliteit foto’s
  • Touchscreen
  • Mogelijkheden via de Epson app

Minpunten

• Grote printer

Mandy 19-02-2018

Voldoet niet aan verwachting!

Dit product nu al aantal keer gebruikt. Foto's waren niet altijd scherp. Het apparaat moet vaak lang 'nadenken'. Foto's werden soms half afgedrukt. Soms reageerde het apparaat niet en kwam de foto er niet uit en op een later moment ineens wel. Zonde van het fotopapier. Het apparaat is niet te zwaar en heeft wel een goed design. Voordeel is ook dat je van je mobiel direct kan printen. Slokt trouwens geen inkt op zoals ik lees in andere recensies.

Angelique681 17-02-2018

Uitstekende fotoprinter

Makkelijke installatie, fijn touchscreen, duurt lang voor dat hij aan en uit gaat. Scannen is traag, laat wel weten wanneer je het origineel vergeet, en je kunt je scans direct naar pc of een stick wegschrijven. Prachtige foto’s, echt weergaloze afdrukken, zelfs op het fotopapier van Action. Meegeleverde cardridges maar half gevuld, maar dat is de trend onder printers tegenwoordig. Maar als fotoprinter levert hij wat hij moet doen. Tekst printjes ook prima. Zitten een paar leuke dingetjes bij zoals zelf een kalender maken en printen, maar daar gaat het natuurlijk niet op. Vrij compact, papierbak inschuifbaar en die schuift automatisch uit als hij gaat printen. Draadloos printen vanaf ipad of mobiel, was wel even een gevecht maar dat lag niet aan de printer maar aan de andere apparatn. Prima printerm.

Pluspunten

• Prachtige fotos
  • Snelle prints
  • Makkelijk touchscreen
  • Makkelijke installatie

Minpunten

• Traag
  • Pakt papier slecht
  • Traag scannen

Iris HF 16-02-2018

Mooie heldere afdrukken!

Ik heb de printer nu een aantal weken in huis.
De installatieprocedure verliep vrij makkelijk toen ik eenmaal het installatiemenu (op de DVD) had gevonden.
De eerste afdrukken zagen er goed uit en ik ben nog steeds erg tevreden over het resultaat van de afgedrukte foto's. Als je echt een fotoprinter zoekt, dan is dit een een hele goede!
Nadeel vind ik wel dat de aanschafprijs best hoog is en de cartridges zijn ook niet heel voordelig. Maar dat is bijna altijd het geval bij fotoprinters.
Scannen en kopiëren gaat ook prima! Je krijgt zelfs een melding als je het origineel op de glasplaat laat liggen.
De menu's wijzen zichzelf. Het apparaat is absoluut gebruiksvriendelijk.
Ik had van de week wel even dat de inkt van bepaalde kleuren niet doorkwam, maar na een reinigingsbeurtje werkte alles weer naar behoren!

Pluspunten

• Mooie afdrukken,
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• cartridges zijn best duur

Bastest 14-02-2018

Goede snelle printer

Op het oog een grote printer, zelf zou ik denken dat ze compactere printers kunnen maken.

Bij het afdrukken van de eerste foto valt je mond bijna open. Hij drukt echt af alsof je ze bij de fotograaf ben gaan ophalen. Hele mooie kleuren en totaal randloos.

Wel zijn de cartridges erg snel leeg, volgens mij zijn ze maar voor 1/4 gevuld.

Afdrukken kan op veel verschillen manieren, ook met de software kun je leuke dingen afdrukken.

Hij voldoet volledig aan mijn verwachtingen.

Pluspunten

• Scherpe afdrukken
  • Snelle installatie

Minpunten

• Mag sneller
  • Inkt.

Reviewmarcella 11-02-2018

Prachtige snelle fotoprinter

Echt een supergave en supersnelle fotoprinter! En wat zien de foto's er goed uit. Ik heb al heel wat foto's geprint op A4 en normaal formaat en ze zijn beide even mooi als de foto's met goede kwaliteit camera is gemaakt dan zijn je foto's ook heel scherp ik noem het hd kwaliteit. En de kleuren zijn zo mooi het is niet van echt te onderscheiden. Ook heeft de Epson hele leuke opties zoals het maken van een gepersonaliseerde kalender wat ik er leuk vond voor mijn moeder te maken met wat leuke foto's van haar kinderen en klein kinderen, ze was er erg blij mee. Ik heb het op papier van 300 gr gedaan en was nog snel klaar ook. Hij is echt supersnel. Het verwisselen van de cardridges is erg makkelijk en word automatisch weergegeven op het scherm, wel zijn die erg duur. Deze fotoprinter is wat mij betreft echt een zekere aanrader de beste die ik tot nu toe heb gezien.

Pluspunten

• Super snel
  • Prachtige kleuren
  • Gebruiksvriendelijk

Ursula R 09-02-2018

Perfecte kwaliteit foto's, niet erg snel

Prima printer maar het meest geschikt als fotoprinter, de prints van de afdrukken op normaal papier zijn wat minder dan bij mijn vorige printer (HP). Als ik nu een print maak in concept-kwaliteit is de afdruk ronduit slecht. Inkt gaat hierdoor best snel op, ook dit weer in vergelijking met mijn vorige printer.

Ik ben wel blij verrast door de perfecte kwaliteit van de foto-afdrukken. Ik heb het bijbehorende papier van Epson gebruikt, geen ander fotopapier getest. Helderheid van de foto's is super en de fotos zien er echt scherp uit.
Ik vind dat de printer best een lange opwarmtijd heeft als hij even uitgestaan heeft, dat vind ik een minpuntje.
De display is eenvoudig te bedienen (touchscreen). Wisseling van papier moest ik wel steeds bevestigen, beetje overbodig denk ik en werkt niet prettig aangezien ik nogal eens wissel tussen normaal papier en fotopapier.
De printer is best compact en maakt niet al te veel herrie bij het afdrukken, aangezien hij in de woonkamer staat bij mij vind ik dat ook wel een prettig bijkomstigheid. Verder wel een aantal keren problemen gehad met het dubbel invoeren van normaal papier bij de prints. Geeft wel irritatie aangezien het toch met enige regelmaat optreedt.

Pluspunten

• Mooie kleuren
  • Scherpe prints

Minpunten

• invoer meerdere pagina's ipv 1
  • bevestiging papierkeuze op display printer nodig

Wop 09-02-2018

Mooie resultaten

Goede prijs kwaliteit verhouding. De foto's zijn scherp en de kleuren komen overeen met die op het scherm. Ik heb de printer getest met foto's op A4 kwaliteit. Niets mis mee. Behalve dat de inkt razendsnel opgaat. De 5 ml Patronen schieten wat dat betreft te kort. Wees dus zeker van een flinke inktvoorraad. Na het vervangen van enkele patronen had ik wat problemen, het lijkt of een van de kleuren achterwege blijft bij de prints. Een zelftest van de printer geeft geen uitslag. Ik heb mij er (nog) niet goed in verdiept hoe dit op te lossen. Het heeft er wel voor gezorgd dat ik wel wat frustratie op liep opdat ik de printer vooralsnog niet meer correct werkend kreeg.

Pluspunten

• Haarscherpe prints
  • Kleurecht
  • Makkelijk in gebruik
  • Goede prijs

Minpunten

• Gebruikt veel inkt
  • Probleem niet direct op te lossen