Epson EcoTank ET-7700

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Epson EcoTank ET-7700 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

plaag224 10-07-2022

zonde van je geld

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-7700

binnen een jaar strepen en gemaakt door Epson wat mij veel inkt koste.
vaak wifi verbinding weg
nu na 2,5 ben ik het zo zat dat je steeds moet reinigen om geen strepen te krijgen op je foto dat ik hem weg gaat gooien.
Dacht koop een dure printer dan heb ik geen problemen meer nou mooi niet dus.

Pluspunten

• inkt is goedkoop

Minpunten

• heel vaak zwarte strepen op foto
  • wifi valt heel vaak weg
  • kopie maken kost veel tijd
  • heel duur voor wat je krijgt

Beverheino 03-03-2022

Door vele vlekken hele dure printer aan papier en inkt

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-7700

Ik onderschrijf de bevindingen van de heer Hans Arends. Bij het begin een mooie en goed werkende printer. Na verloop van tijd wordt de kwaliteit minder en met de tijd steeds slechter. De printer is nu duur aan papier en aan inkt omdat je bijna bij elke nette afdruk eerst een of meerdere reinigingsprogramma's moet uitvoeren. Samengevat: slecht product en vooral NIET kopen. Koop eerder een goedkope printer die je na een jaar weer vervangt dan deze printer

Pluspunten

• Begin: inktpatroon
  • Begin: prima afdrukken

Minpunten

• Na 1 jaar: veel vlekken
  • Duur aan papier en inkt na verloop van tijd
  • Zeer slechte print kwaliteit na een jaar

Hans Arends 10-10-2021

Vlekkenprinter

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-7700

Heb deze printer gekozen omdat ik er vanuit ging dat het hele gedoe van inkt vervangen opgelost zou zijn en met het gemak van die flesjes zou dat zo zijn.
Begrijp wel dat mensen goede reacties geven die had ik ook in het begin.
Maar na een tijd krijg je zwarte vlekken op je foto's en heb daardoor al heel veel fotopapier verknoeit waardoor je eigenlijk veel duurder uitkomt, heb inmiddels door reviews te lezen van anderen er achter dat heel veel mensen het zelfde probleem hebben, ga nu kijken hoe het zit met garantie maar verwacht daar eigenlijk niets van omdat ik heb gekeken naar de oorzaak maar dat zou tijdelijk op te lossen zijn maar komt dan zeker weer terug.
Mijn advies zou dan ook zijn zeker niet kopen echt zonde geld voor zo een dure printer.

Pluspunten

• Na verloop van tijd geen pluspunten meer.

Minpunten

• vlekken die niet op te lossen zijn.
  • te duur door het weggooien van foto papier.

plaag224 10-07-2022

je kan iets doen aan de vlekken en dat is als je rechts kijkt in de printer zit er een kussentje waar inkt op valt in ruststand, als je deze met deppen schoon maakt ben je er weer even van verlost.
om hierbij te komen trek ik de stekker eruit op het moment dat de printkop links zit zodat je er makkelijk bij kan.
maar het is belachelijk dat een printer van tegen de 500 euro dit probleem heeft.

Chretie 16-10-2020

Mooie prints

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-7700

Compacte printer met 2 complete sets flesjes met printer vloeistof. Kan op netwerk aangesloten worden en is dan eenvoudig te bereiken.
Hele mooie kwaliteit prints. Foto's weet ik nog niet, moet ik nog uittesten.

Pluspunten

• compact
  • geen ellendig dure cartridges

Minpunten

• weet ik nog niet

Roel 20-08-2020

Gewoon goed

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-7700

Als je na het uitpakken, begint met het lezen van de papieren installatie uitleg en vervolgens alle stappen doorloopt, zoals beschreven (de ene keer lees je op de PC van het schijfje, daarna weer van het scherm op de printer), dan kost het wel wat tijd (ik ben op mijn gemak toch een paar uur bezig geweest) om het ding te installeren, maar dan gaat het ook in één keer allemaal goed.
Na het vullen van de inkt tankjes in de printer blijft er in de flesjes nog wat inkt over: dat blijkt precies de hoeveelheid te zijn, die je na callibreren en installeren nog nodig hebt om de tankjes helemaal te vullen. Er worden bij levering zelfs twee flesjes inkt van elke kleur in de doos meegeleverd (10 flesjes met inkt in de doos!). Dus je zit voor jaren goed.
Je kunt de printer zowel via een USB-kabel als via WiFi laten afdrukken en scannen; da's wel leuk. Hoewel de meesten al wel een USB-kabel zullen hebben liggen van een vorige printer, is het wel jammer, dat die kabel niet wordt meegeleverd voor mensen, die voor het eerst een printer kopen.
De afdruk kwaliteit is natuurlijk gewoon goed, zoals je van Epson mag verwachten. De afdruk van een foto op gewoon papier in wat aan de donkere kant. Maar ach, de tijd zal die afdruk ook wat verbleken :-)
Het was voor mij wel even zoeken naar de juiste papierlade tijdens het afstellen van de print koppen tijdens de installatie. Daar maag wat mij betreft wel een cijfer 1 of 2 op de voorkant worden gezet door de fabrikant.
Nog geen idee hoe de afdruk kwaliteit van het printen van CD's is, maar dat zal ook wel niet slecht zijn.
Op de vraag omtrent duurzaamheid kan ik nog geen antwoord geven: vandaag ontvangen en geïnstalleerd :-)

René Dubbeldam 18-10-2018

Epson ET-7700: mooie prints, zuinig in gebruik.

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-7700

Ik zocht een zuinige (kleuren) inkjetprinter om mijn matig presterende (kleuren) laserprinter te vervangen. Ik heb kantoor aan huis, dus ik stel enige eisen aan de kwaliteit van het printmateriaal, en aan (zuinig) gebruik van inkt.
Deze EPSON ET 7700 lijkt erg zuinig in gebruik, en is gebruiksvriendelijk. Het systeem van inkt bijvullen is knap uitgedacht: morsen is niet mogelijk door de ingenieuze aansluitnippels op de flesjes.
Hoewel de aanschafprijs vrij hoog is, zal dat zich heel snel terugverdienen door lage kosten voor inkt. Geen cartridges meer!
Verder is de ET-7700 een alleskunner: naast printen kan er gescand worden, en foto's kunnen worden afgedrukt op verschillende soorten fotopapier. Uiteraard werkt de printer via het WIFI netwerk - thuis kunnen mijn verschillende laptops en IPADS de printer prima vinden.

Pluspunten

• Soepele WIFI connectie
  • Slanke afmeting voor een alleskunner
  • Kwaliteit van de (kleuren) prints en foto's
  • Goedkoop in gebruik
  • Uitstekend inktvulsysteem

Minpunten

• Papierlader aan achterkant lastig in gebruik

frank de jonge 15-01-2018

goede foto printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-7700

Sinds enige weken heb ik de Epson in gebruik. Om kort te zijn een uitstekende printer. Kwaliteit van de prints is uitstekend, snelheid van de printer is redelijk, afdrukken van foto’s is even lastig en een weetje.
Het grootste probleem bij alle andere inktjet printer is het verwisselen van de cartridges, bij deze printer is dat een fluitje van een cent. Het einde van het geklieder en vieze handen, een flesje dat perfect aansluit op het reservoir.
Je klikt het flesje op het reservoir het loopt leeg totdat het reservoir gevuld is en je haalt het flesje eraf en draait het dopje erop en zonder een druppel te morsen is het gefixt.
Aansluiten op het netwerk is vrij snel te realiseren, binnen enkele seconden is de printer gevonden en werkt dan ook direct.
Het enige dat ik niet kan vinden is een print menu voor het normale printen.
Het menu om te scannen en foto’s af te drukken is duidelijk en werkt goed.
Om een lang verhaal kort te maken deze printer is een echte aanrader!

Pluspunten

• tanks
  • geen vuile handen
  • mooie foto's op a4 formaat
  • goede wifi verbinding
  • lage electrakosten

Minpunten

• foto's drukt ie niet snel af
  • kleine papierlade

BeatruzKerkhof 18-12-2017

Fijne printer met veel inkt voor degene die veel printen

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-7700

De Epson ecotank printer is erg makkelijk in gebruik op het moment dat deze gebruiksklaar is. Duidelijke gebruiksaanwijzing die je wek precies moet volgen anders weet je niet precies wat je moet doen. Het bijvullen van de inkt tanks is heel makkelijk om te doen. Ook kun je het inktniveau op deze manier erg goed in de gaten houden. Er gaat veel inkt in, waardoor je heel veel prints kunt maken. Ideaal voor de mensen die ontzettend veel printen.

Toen ik wilde beginnen met printen gaf hij in eerste instantie elke keer een foutmelding aan. Dat was echt even zoeken, kon er niet achter komen wat ik fout deed. De uitvoerla moest geopend worden, ik deed elke keer uitvoerla 1 of 2 open maar er zit er nog één boven die geopend moest worden. Toen was het probleem gelukkig opgelost.

De printer print snel en duidelijk , mooie prints. Foto’s heb ik nog niet geprobeerd, maar de gewone full Colour prints waren kwalitatief erg goed.

Pluspunten

• Veel inkt
  • Bluetooth

Minpunten

• Redelijk duur in aanschaf
  • Goed de gebruiksaanwijzing lezen

Minte 07-12-2017

Gebruiksvriendelijke printer met kwaliteit

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-7700

De printer is een prima voorbeeld van goede kwaliteit met meerdere functies. Het is een printer die makkelijk te begrijpen is.

Naast het printen, scannen en kopiëren van documenten en afbeeldingen kunnen er ook cd’s geprint worden. Met de toegevoegd ‘cd-gleuf’ kun je een opdruk op de cd printen. Daarnaast kun je ook vanaf een sd-kaart printen. De afbeeldingen op de sd-kaart kunnen zelfs gezien worden op het scherm wat op de printer bevind.

De instellingen zijn snel en makkelijk te begrijpen. Dit komt mede door het scherm wat op de printer te zien is. Via de knoppen kun je hierdoor makkelijk navigeren.

De enige minpunten vind ik de snelheid van het installeren van de cd en het installeren van de printer zelf. Hierbij moet je goed de gebruiksaanwijzing lezen en volgen. Bij deze printer moet je wel goed opletten dat de klep waar de printjes uitkomen open staat en dat de klep met het scherm en de knoppen open staat.

Al met al is het een prima printer die ondanks de hoge prijs wel kwaliteit levert. Foto's worden op hoge kwaliteit afgedrukt. Daarnaast kan de printer ook dubbelzijdig printen, wat erg handig is. Ook is het een erg zuinige printer die weinig inkt verbruikt.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Meerdere functies
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Prijzig

Katie 18-11-2017

Compacte alleskunner

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-7700

Ik ben nu een paar weken in het bezit van deze printer. Het is een mooie compacte printer waar geen onnodige uitsteeksels aan zitten. Alles is inklap of inschuifbaar. Helder duidelijk display wat je kan kantelen zodat je het altijd zo kan zetten dat je informatie op het display goed kan lezen. De printer heeft 2 papier lades en je kan met de hand invoeren. De installatie is eenvoudig. Met de gebruiksaanwijzing erbij loop je makkelijk door de stappen heen. Het vullen van de inkt in de inktreservoirs is ook erg eenvoudig en "foolproof" door een unieke vorm kan je alleen de juiste kleur in het juiste reservoir stoppen. Het vullen van de reservoirs gaat makkelijk en zonder te lekken. Om je device ( laptop, computer, telefoon ) via wifi met de printer te verbinden heb je een klein beetje geduld voor nodig. Het duurt soms even voordat je de apparaten elkaar vinden. Is dit eenmaal gebeurd dan vinden ze elkaar vanzelf zodra beide apparaten actief zijn.
Om de printer goed in te stellen moet je een aantal stappen doorlopen, ook dit gaat eenvoudig en makkelijk je moet er wel even de tijd voor nemen. Dan het printen, daar gaat het tenslotte om. De kleuren printjes zijn van uitstekende kwaliteit, mooie scherpe heldere kleuren. Ditzelfde geldt voor het maken van kopieën. Ook foto's zijn van uitstekende kwaliteit mits ze goed worden afgedrukt. Dit wil via wifi soms spaaklopen en dan krijg je een half geprinte foto eruit. Dit gebeurd met name als je op a4 formaat iets afdrukt. Niet als je 10x15 afdrukt.
Dit is op te lossen door bekabeld af te drukken.
Al met al een goede printer die multifunctioneel is.

Pluspunten

• Groot inktreservoir
  • alleskunner
  • Goede printkwaliteit
  • Eenvoudig installatie

Minpunten

• wil soms via wifi niet goed printen

Maria K. 13-11-2017

Snelle en goede printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-7700

Ik was op zoek naar een goede en snelle printer voor thuis. Die ook meerdere mogelijkheden had om te printen. Deze printer is uitermate goed bevallen. Makkelijke installatie, goede printkwaliteit. Je kan vanaf iedere pc, tablet of smartphone printen.

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • goede afdrukkwaliteit
  • Snel en makkelijk te bedienen

Minpunten

• Duurde even voor de kleuren allemaal goed werkten

lian 10-11-2017

Epson ET-7700

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-7700

Makkelijk in het gebruik, duidelijke printen, mooie foto's.
Inkt is makkelijk bij te vullen en goed te zien wanneer het nodig is.
De uitvoer voor het papier moet goed open zijn, paar keer foutmelding gehad dat die klep niet goed genoeg open was. Dat is dus een aandachtpuntje.
Snel genoeg voor huis tuin en keukengebruik. Mooie printer

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • printen vanaf mijn telefoon
  • overal in huis neer te zetten
  • print netjes

Desireee 10-11-2017

Makkelijk in gebruik , mooie afdrukken

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-7700

De Epson ecotank printer is erg makkelijk in gebruik. Duidelijke gebruiksaanwijzing & ik als “leek” had hem zo geïnstalleerd. Het bijvullen van de inkt tanks is ook makkelijk om te doen. Ook kun je het inktniveau op deze manier erg goed in de gaten houden.

Toen ik wilde beginnen met printen gaf hij in eerste instantie elke keer een foutmelding aan. Dat was echt even zoeken, kon er niet achter komen wat ik fout deed. De uitvoerla moest geopend worden.... ik deed elke keer uitvoerla 1 of 2 open maar er zit er nog één boven die geopend moest worden. Toen was het “probleem” opgelost.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Inktniveau in de gaten houden
  • Mooie duidelijke afdrukken
  • Zuinig in gebruik

Minpunten

• Vrij prijzig in aanschaf

JBREGM 14-11-2018

Beste Desireee, Even een correctie op jou review, lade 1 en 2 zijn invoerlades, alleen die daar boven is de uitvoerlade. Zelf heb ik deze printer ook, foto's zijn ook van topkwaliteit.