Epson EcoTank ET-2650 - Reviews

Printtechnologie
inkjet-technologie
Wifi
Wifi

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 28 reviews die zijn achtergelaten voor de Epson EcoTank ET-2650 op Kieskeurig.nl.

Hetty 23-12-2017

Lawaaierig, slechte afdrukkwaliteit, zonde van je geld.

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Na jaren bedrijfsmatig met een kleine HP van 89 euro te hebben gewerkt, was het tijd voor een nieuwe printer.
Wat ben ik teleurgesteld in deze dure Epson printer.
A. Hij is lastig te installeren, instructies handig door het grote vel met 4 talen door elkaar.
B. Werkt niet op mijn Ziggo wifi, alleen op een oudere, veel tragere wifi.
C. Ratelt, is langzamer dan mijn oude printer, maakt een hoge pieptoon tijdens printen.
D. De afdrukkwaliteit is veel slechter dan mijn oude printer.
E. Kan niet dubbelzijdig printen vanuit de programmatuur, dit is alleen handmatig te doen
E. Enige voordeel zijn de losse tankjes, maar het is nog te bezien hoe lang die mee zullen gaan.
F. Heel klein displayschermpje, heb je bijna vergrootglas voor nodig.
Kortom, spijt dat ik deze printer heb aangeschaft voor 300 euro, weggegooid geld.

Pluspunten

• losse tankjes met inkt

Minpunten

• Slechte afdrukkwaliteit
  • Maakt veel lawaai en irritante pieptoon
  • Kan niet dubbelzijdig printen
  • Zeer lastige installatie
  • Veel te duur

r.o. 28-10-2017

geen cartridges meer!

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

de reden om deze printer te kopen is dat er geen inktcartridges meer in hoeven en dat je ruim 4000 prints kunt maken voordat er een nieuwe inktflesje in hoeft

Jaap 03-07-2017

Het uitpakken van deze printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Het uitpakken van de printer met alle plakkertjes was een heel werk, maar goed uiteindelijk gelukt.
De uitleg van deze printer op het Epson - gebruiksaanwijzing viel mij erg tegen. Het is handiger om exemplaren per taal te maken i.p.v. deze waar 4 talen op staan. O0nduidelijk en een heel groot en moeilijk hanteerbaar papier.
Er is geen onderscheid tussen de verschillende talen. Nederlands is de vierde, maar andere talen staan op 1, 2 of 3e regel.
Er zijn ook stukken waar je 2 regels per taal hebt, waardoor het helemaal onoverzichtelijk wordt.
Doordat ik wat ouder ben, mis ik een boekje, dat je naast de computer kan leggen, waar de verschillende onderdelen beschreven staan. Als ik met de printer werk om iets te doen, moet ik steeds de handleiding oproepen, en eerst zoeken, terwijl als het boekje binnen handbereik is, het makkelijk te vinden is.

Pluspunten

• inkttankjes

Minpunten

• geen nederlandse papieren handleiding

petrisouv 30-04-2017

Veelzijdige printer, handig voor thuis

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

De Epson printer nu een tijdje in huis. Na de installatie te hebben doorlopen even moeite om de tweede laptop aan te sluiten. De wifi op de printer opnieuw ingesteld en de laptop was verbonden. Daarna met deze twee apparaten aan het printen geslagen. Het printen van schoolverslagen loopt soepel en de kwaliteit is mooi en hoog. De printer zelf is gemakkelijk in bediening. Het display is simpel en eenvoudig, maar daardoor vlot te bedienen. Bij het maken van een kopie is de keuze gemakkelijk en scant hij het origineel snel en print deze printer uit in goede kwaliteit. Een nadeel aan de printer is de bovenlader voor het papier. Echter kan je hierdoor wel gemakkelijk vullen, maar het neemt wat meer ruimte in beslag. Een goed printertje die met schoolgaande kinderen en het printen van prive-documenten een goede aanwinst is in huis. Een meevaller is de aanschaf prijs van de inkt. Voor 40 euro is je hele printer weer gevuld. Je ziet van buiten af goed het inktlevel en bijvullen gaat gemakkelijk. Een top printertje.

Pluspunten

• Inktniveaus zijn zichtbaar
  • Print makkelijk vanaf alle apparaten
  • Snel en eenvoudig
  • Goede kwaliteit

Minpunten

• Bovenlader voor papier

Pascal 28-04-2017

uitstekende alle in one printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Ik heb deze printer nu 2 weken in bezit. Het installeren ging vrij makkelijk ik hou niet van kabels dus heb ik hem op mijn draadloos netwerk aangesloten.
Er zit een Cd met software bij, daar ben ik mee begonnen je start deze makkelijk op en je krijgt een volledige uitleg hoe je de printer in gebruik moet nemen stap voor stap begeleid de software je naar een goed werkende printer.
van uit de doos halen, inkt vullen, netwerkverbinding maken of USB aansluiting totdat je er mee kunt gaan printen.
Wat ik persoonlijk het mooiste aan deze printer vind is dat je geen losse kleur-cartridges heb, maar lekker makkelijk elke kleur apart uit de fles kan bijvullen en er zit al zoveel inkt bij dat je er volgens mij wel plusminus 2 jaar mee kunt doen.
en als je toch moet bijvullen is een flesje inkt van 70ml per kleur goedkoper dan lossen cartridges waar normaal maar tussen de 10 a 20ml inkt in zit.
Wat mij ook opvalt is dat deze printer op gewoon papier verbluffende fotokwaliteit kan printen.
kleine min putjes Ja die zijn er ook :
Zo moet je als je dubbelzijdig wilt printen het papier zelf omdraaien, je krijgt wel een melding op je pc scherm te zien hoe je het papier moet omdraaien. nog een min puntje is dat je foto's niet rand-loos kan afdrukken.

de prijs is aan de hoge kant, maar daar krijg je wel een kwaliteit printer
Zover ik hem nu kan beoordelen is het een geweldige printer voor dagelijks gebruik.

Pluspunten

• makkelijke insallatie
  • uitstekende fotokwaliteit op gewoon papier
  • goedkoop met inkt
  • makkelijk kopieer functie op de prrinter zelf
  • scannen naar pc of naar usb

Minpunten

• geen rand-loos printen
  • bij dubbelzijdig printen papier zelf omdraaien
  • papierinvoer van boven af

peter vos 25-04-2017

goede printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

ik was toe aan een nieuwe printer,toen ik hoorde van deze epson cartridge free printing was ik gemotiveerd om hem te halen,
Toen ik hem had opgehaald heb ik hem geïnstalleerd ,de inktreservoirs gevuld ,mijn wifi geïnstalleerd, nadat ik hem had uitgelijnd heb ik geprint zowel met de desktop als met mijn mobiel,
En idd hij print duidelijk, ook dubbelzijdig na hem nu een week te hebben gebruikt vind ik hem toch wel een goede printer.
alleen vind ik het gebruikersscherm (te) klein is lastig bij het installeren ,en ik moest mijn (wifi) wachtwoord veranderen want mijn originele was te lang voor de printer.

Pluspunten

• mooi ontwerp
  • geluidsstil (printen)

Minpunten

• (te) klein gebruiksscherm
  • wifi wachtwoord moet kort

Michael 30-09-2017

Dank voor de review, hoeveel karakters kan het wachtwoord voor wifi max zijn?

Hendrik S 09-02-2018

Gebruik gewoon de WPS knop van de modem, werkt prima ook met een lang wachtwoord

Anton van Beusekom 23-04-2017

Snel en voordelig printen

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Hoe vaak heb ik het wel niet gehad dat op de momenten dat ik echt een afdruk van iets nodig had de cartridge uitgedroogd of leeg was. Echt super frustrerend en neigingen om dat hele apparaat uit het raam te kiepen. Ik ben echt blij dat Epson nu met dit systeem op de markt is gekomen. Ik kan nu voor 8 euro 4500 zwart-wit afdrukken maken. Met mijn vorige HP printer koste een cartrige 15 euro voor 190 pagina’s …

De installatie verliep goed. Ik heb de manual niet gebruikt maar de link naar een online manual met duidelijke stappen. Ik heb hem volledig draadloos geïnstalleerd en kan nu ook makkelijk met de Epson app foto’s printen vanaf mijn mobiele telefoon. Het was ook makkelijk om hem als Google cloudprinter te installeren dus ik kan nu zelfs als ik niet thuis ben een printopdracht geven. Ik weet niet of ik dit ooit ga gebruiken maar het is wel geinig.

Voor de rest is dit een printer die alles kan. Scannen, printen en kopiëren in goede kwaliteit. Ik vind het allergrootste voordeel de ecotanks en ik ben blij dat ik van die dure cartridges af ben.

Pluspunten

• Geen dure cartridges meer
  • Snelheid

Victor1958 14-12-2018

Test Epson

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Deze printer voldoet helaas niet aan mijn verwachtingen.

Te beginnen met het vullen van de inkttank.
Ik wist de handen niet schoon te houden, ondanks dat ik dit probeerde. De installatie via de CD verliep niet echt goed en raad ik aan om via de site van Epson te installeren. Dit vanwege updates en verloopt de installatie en het vinden van een netwerk een stuk beter.

De printer voelt kwalitatief goedkoop aan en duurt het ca. 20 sec. voordat een pagina is uitgeprint. Bij veel afdrukken van meerdere opdrachten loopt de printer vaak vast en krijg ik foutmeldingen. Als je niet te veel opdrachten geeft voor printen dan gaat het goed.

Pluspunten

• Geen pluspunten
  • Ik beveel dit product niet aan

Minpunten

• Langzaam
  • Installatie
  • Prijs kwaliteit
  • Foutmeldingen

Superhoef 12-12-2018

Goede printer met een innovatief inktsysteem.

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Het is echt een fijne printer waar ik erg blij mee ben. Kopiëren gaat sneller dan ik van zo’n kleine printer gewend ben en printen gaat nog sneller. Als je de printer een tijdje niet gebruikt hebt, dan moet je wel op de knop drukken om hem weer online te krijgen. Als de printer in de buurt staat is dat geen probleem, maar als hij op een andere verdieping staat is dat lastig. Het installeren van het apparaat kostte best wel wat tijd, meer dan ik had bedacht. Als je de inkt uit de flesjes in de printer doet, dan duurt het ongeveer 20 minuten voordat hij geinstalleerd is. Ook het verbinden met het wifi-netwerk duurder langer dan ik had gehoopt. Maar toen dat allemaal klaar was, kon ik met een hele fijne printer goed aan de slag gaan. Met deze manier van inkt bijvullen ben je wel echt goedkoper uit dan met cartridges zoals bij andere printers.
De printkwaliteit vind ik overigens ook erg goed. Foto’s zijn scherp, teksten komen er mooi uit en ik kan hem dan ook aanbevelen.

Pluspunten

• Goedkopere inkt
  • Goede printkwaliteit
  • snel kopiëren
  • goede scanner

Minpunten

• installeren duurt lang
  • na tijdje gaat hij offline

therenzz 10-12-2018

Prima printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Een prima printer om in huis te hebben. Het instellen van de printer ging erg makkelijk. Ik heb dit gedaan via de bijgevoegde cd. Je moet alleen wel zorgen voor een sterk wifi signaal als de printer ver weg staat. Bij ons staat het op zolder. Dus even problemen daarmee, maar nu doet hij het prima. Makkelijk vanaf de computer, laptop of telefoon printer. Ook in combinatie met de Epson app.

De kwaliteit van de printen zijn prima. Wat vooral een groot voordeel aan deze printer is, dat je geen cartridges meer hebt. De printer heeft tanks, waar je de inkt via flesjes vult. Ideaal.
Het enige nadeel vind ik dat hij niet automatisch dubbelzijdig print. Je moet handmatig de vellen papier omdraaien.
Maar een prima printer voor het thuisgebruik.

Pluspunten

• geen cartridges meer
  • kwaliteit printen

Minpunten

• niet automatisch dubbelzijdig printen

LauDVJ 04-12-2018

makkelijk te bedienen printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Sinds een paar weken heb ik nu de epson ET-2650 in huis. De prijs/kwaliteitverhouding is goed. Ook vind ik het zelf erg fijn dat deze printer geen cartridges heeft en hierdoor is het gedoe met de inkt bijvullen een stuk makkelijker geworden. Je kan heel gemakkelijk de inkt zelf bijvullen door middel van flesjes die je leegt in de printer. In de printer zelf zijn reservoirs ingebouwd. Hier staat heel duidelijk bij beschreven welke kleur in welk reservoir hoort.
Wat ook een heel groot pluspunt is, is dat de printer op veel verschillende manieren bedient kan worden. Bijvoorbeeld via de telefoon. Als eenmaal de printer geïnstalleerd is, wat ongeveer 25 minuutjes duurt dan kan je met een app op je telefoon gelijk aan de slag. Het is ook heel goed mogelijk om de printer via de laptop, tablet of printer zelf te bedienen. Hij is multifunctioneel want de printer kan ook nog kopiëren en scannen. Al met al dus een goede aankoop.

Pluspunten

• makkelijk te bedienen
  • veel bedieningsmogelijkheden

Minpunten

• af en toe wat langzaam

Gouw 29-11-2018

Ze blijven mailen

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Prima printer. Maar na afmelding van hun mailing, ontvang ik nu iedere dag een mail. Dat is niet zo netjes. Misschien dat ze mijn afmelding eens uit kunnen printen!

Minpunten

• maillijst

Hondehok 10-10-2018

Prima printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Veelzijdige printer/scanner. Goede afdrukkwaliteit en natuurlijk eindelijk af van dure cartridges.
Gemakkelijke installatie vanaf het scherm, zowel via USB als wifi vanaf mijn reserve desktop.

Pluspunten

• Geen gezeur met dure inkt.
  • Makkelijke installatie
  • Veelzijdig

Minpunten

• Drukt geen randloze fotos af,
  • Piepklein display

Marielou 02-10-2018

onmogelijke te bedienen printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

uren bezig geweest met het installeren van de wifi op de printer. Eindelijk doet hij t, en enkele weken later, is het weer onmogelijk om een pdf te printen vanaf de computer. Je moet een ervaren ICT man zijn om met dit apparaat om te kunnen gaan. Ik ben er echt heel ontevreden over.

Pluspunten

• zou het niet weten want het printen lukt niet

Minpunten

• wifi installatie
  • er is geen knop Printen
  • honderden pagina's bedieningsmanual

Richard de Wit 13-08-2018

Goede Zuinige all in one printer met perfecte software

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Door de losse inkt, dus geen inkt cartridges meer, zijn de kosten per afdruk beduidend goedkoper, en de inktvoorraad is eenvoudig aan de zijkant te controleren.
Het vullen van de inkt is een zeer eenvoudige handeling.
Het installeren van de printer kost even tijd maar gaat zonder problemen als je de instructies volgt.
Ik heb de printer d.m.v. wifi aan mijn netwerk gekoppeld waardoor geen extra bekabeling nodig is en de printer door ieder op het netwerk eenvoudig te gebruiken is.
Via de app "Epson iprint" is het zeer eenvoudig om vanaf ieder mobiel apparaat wat gekoppeld is met het netwerk, de printer/scanner te gebruiken.
Het kunnen scannen direct naar mijn mobiele telefoon en printen vanaf deze vindt ik een uitkomst, daar dit toch tegenwoordig het meest gebruikte apparaat is.

Pluspunten

• Zuinig
  • Goede prestaties
  • Scannen direct naar telefoon
  • Eenvoudige installatie
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Iets rumoerig maar niet hinderlijk

W. Routers 08-07-2018

epson et 2650

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

na een week bemerkte ik dat de afdrukkwaliteit erbarmelijk is ,toch nog even alles nagekeken ,want je moet alles zelf instellen, maar nee hoor afdrukkwaliteit 1 snelheid van een oude matrix printer, ik terug naar BCC, hebben het apparaat opgestuurd na bijna 3 weken retour, resultaat printkoppen vervangen, aangesloten en ja hoor de afdrukkwaliteit is nog het zelfde als een matrixprinter van de jaren 80, het enige voordeel is de tankjes, dat is ook alles maar je durft bijna het afgedrukte niet onder de mensen te brengen , bang dat ze zeggen koop eens een moderne printer de matrix bestaat al jaren niet meer. jaren een Canon gehad, nooit problemen kwaliteit 100 % maar je de tankjes bleef je aanslepen, maar dat liever dan het zeer slechte afdruk van de Epson et 2650. mijn advies NOOIT een EPSON ET 2650. Ik ga maar een kleine laser voor het nette werk en de epson voor de proeven.
In een woord een bout product, zet maar eens een loep op een afdruk van de epson en die van een canon dan zie je het verschil. (deze werd me aangeraden omdat mijn canon stuk was en ik eisde de zelfde kwaliteit als de canon, geen probleem dus , ik weet nu beter 239,00 euro naar de .....)

Pluspunten

• inkt tankjes,?

Minpunten

• slechte tekst
  • idem foto's
  • print als een oude matrix
  • snelheid onvoldoende
  • papier achterin ipv in lade

Foto's afdrukken op A4 glossy papier 22-06-2018

Geen goede foto printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Door het uitvallen van mijn vorige printer ben ik overgegaan naar de ET-2650. De prijs is goed. Andere reviews geven aan dat er zeer veel geprint kan worden met de 'ecotank'. De print van A4-tjes is goed, maar het afdrukken van foto's is slecht. De gekochte printer heb ik na drie dagen weer teruggebracht op advies van de Epson servicedesk nav de slechte prints. Een dag later heb ik een nieuwe printer ontvangen. Deze had hetzelfde euvel bij het printen van foto's. Contact met de service desk van Epson resulteerde in het advies om Epson glossy papier te gebruiken. De kosten vliegen dan direct huizenhoog omhoog want een Epson pak a4 met 15 velletjes kost ruim €14 terwijl een pakje A4 met 25 vel bij de Hema €5 kost en een pak met 25 velletjes bij Action nog geen €2.
Maar ook het printen op het originele Epson papier is niet goed. Ik heb het resultaat bij de services desk van Epson neergeled en wacht nu op een reactie.

Pluspunten

• Goedkoop in inktgebruik
  • Simpele installatie
  • Gewoon printwerk uitstekend

Minpunten

• Slechte kwaliteit Fotoprints op Epson papier
  • Epson glossy papier erg duur

petervl57 01-04-2018

Prima printer met lage inktkosten

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Het installeren van deze printer is eenvoudig en verloopt probleemloos. Ook de connectie met Wifi verliep soepel. Inktjetprinters van Epson leveren prima printkwaliteit en deze printer is daar geen uitzondering op. Mijn grote bezwaar tegen dit soort printers was de hoge torenhoge kosten van de inkt. Die kosten worden met deze ecotank oplossing aanzienlijk teruggebracht. Goede zet van Epson. Kritiek in andere reviews dat de printer relatief duur zou zijn, deel ik niet. Als je de kosten gaat berekenen over de hele levensduur van deze printer (aanschaf + te verwachten inktkosten), dan is deze printer een koopje.

Het printen zelf gaat vrij snel. De kritiek op geluid herken ik niet. Deze printer is stiller dan mijn vorige Epson en dat was al ook absoluut geen lawaai-bak. De kwaliteit van de prints is goed. Kortom: tevreden over dit product.

Pluspunten

• functioneel ontwerp
  • gemakkelijke installatie
  • goede priints
  • lage inktkosten
  • laag energieverbruik

happy buyer 29-01-2018

Goede, solide, snelle printer, goede printkwaliteit

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Snel en makkelijk aangesloten, print redelijk geruisloos, snel en met een mooie kwaliteit. Eco-systeem is top en goedkoop.

Pluspunten

• Als benoemd

Minpunten

• Print niet dubbelzijdig

Amuse 21-01-2018

Strak en functioneel !

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Eenvoudig en snel te installeren printer, Ideaal voor (studerende) kinderen. Dus veel printen met lage kosten. Geen gedoe meer met dure cartridges. Beoordeling : Ruim 9 !

• Gebruiksvriendelijkheid
  • Makkelijk te koppelen
  • Goede prints

Minpunten

• Geen papierlade, vertikale papierinvoer
  • Redelijk duur voor een inktjet