Epson EcoTank ET-2650 - Reviews

Printtechnologie
inkjet-technologie
Wifi
Wifi

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 38 reviews die zijn achtergelaten voor de Epson EcoTank ET-2650 op Kieskeurig.nl.

7,1

Hetty 23-12-2017

Lawaaierig, slechte afdrukkwaliteit, zonde van je geld.

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Na jaren bedrijfsmatig met een kleine HP van 89 euro te hebben gewerkt, was het tijd voor een nieuwe printer.
Wat ben ik teleurgesteld in deze dure Epson printer.
A. Hij is lastig te installeren, instructies handig door het grote vel met 4 talen door elkaar.
B. Werkt niet op mijn Ziggo wifi, alleen op een oudere, veel tragere wifi.
C. Ratelt, is langzamer dan mijn oude printer, maakt een hoge pieptoon tijdens printen.
D. De afdrukkwaliteit is veel slechter dan mijn oude printer.
E. Kan niet dubbelzijdig printen vanuit de programmatuur, dit is alleen handmatig te doen
E. Enige voordeel zijn de losse tankjes, maar het is nog te bezien hoe lang die mee zullen gaan.
F. Heel klein displayschermpje, heb je bijna vergrootglas voor nodig.
Kortom, spijt dat ik deze printer heb aangeschaft voor 300 euro, weggegooid geld.

Pluspunten

• losse tankjes met inkt

Minpunten

• Slechte afdrukkwaliteit
  • Maakt veel lawaai en irritante pieptoon
  • Kan niet dubbelzijdig printen
  • Zeer lastige installatie
  • Veel te duur

Clan 11-02-2019

Ik wil toch even reageren, ik heb dezlfde printer maar op een enkel dingetje herken ik genoemde zaken niet.

A. Installatie heb ik zonder instructie gedaan, ik heb wel even het instructiefilmpje gezien. De meeste tijd zit in het ‘vullen’.

B. Ik heb ook een Ziggo modem, en dat werkte probleemloos; ik mag aannemen dat het probleem niet in de printer zit maar ergens anders.

C. Ik herken dit niet, natuurlijk maakt het printen geluid maar om dit storend te noemen? Wellicht, vanwege de wifi verbinding, is plaatsing op een andere plaats van de printer een mogelijkheid.

D. Afdrukkwaliteit is, net zoals meerdere zaken, af te stellen. Ik was in het begin (met de standaardinstelling) ook wat teleurgesteld maar heb even de tijd genomen om naar de printerinstellingen te kijken en ben sindsdien tevreden met de prints.

E. Dubbelzijdig gaat inderdaad niet, alleen handmatig. Maar als u zich van tevoren verdiept had in het product wat u aan wilde schaffen had u dit kunnen weten.

F. Ook dat had u van tevoren kunnen weten, een kwestie van zich van tevoren informeren vóór aanschaf van het product. Maar zelfs ik, met mijn slechte ogen, kan er probleemloos mee werken.

Maar ik weet, als men ergens weerzin in heeft, zijn weinig positieve zaken te ontdekken.

Het enige wat ik over de printer op te merken heb (ik heb deze ook nog maar kort, is dat naar mijn gevoel dat het niveau van de tank van het zwarte inkt sneller daalt dan verwacht. Maar goed, wat kost zo’n nieuwe fles in verhouding met de cartridges van andere printers. Een ander nadeeltje vind ik dat, in tegenstelling tot mijn vorige (wifi) printer, ik even naar de printer moet lopen om hem te activeren als ik op afstand wil printen.

P.s. Voor alle duidelijkheid, ik ben particulier gebruiker en op geen enkele wijze verbonden met het merk Epson (dit is mijn eerste printer van hun, voorheen altijd een ander merk gehad) noch dat ik er verkooptechnisch iets te maken mee heb. Ik vond echter dat ik moest reageren omdat genoemde zaken bij mij niet herkenbaar ben en ik een tevreden gebruiker ben.

Clan 11-02-2019

O ja, nog even dit indien er problemen zijn met de wifi verbinding te vinden. Indien er een pc in de buurt is, verbind de printer eens met de pc via een usb kabel, de printer wordt door de wifi in no time gevonden.

Clan 11-02-2019

En tot slot, de handleiding: [url=https://www.gebruikershandleiding.com/includes/handleiding.asp?id=711931&c=127786,807333878&t=11-2-2019%2009:59:45]Klikkerdeklik voor de handleiding[/url][url=https://www.gebruikershandleiding.com/includes/handleiding.asp?id=711931&c=127786,807333878&t=11-2-2019%2009:59:45]Klikkerdeklik voor de handleiding[/url]

Clan 11-02-2019

Dat ging dus niet helemaal goed, dan maar zo (Nederlandstalig):

r.o. 28-10-2017

geen cartridges meer!

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

de reden om deze printer te kopen is dat er geen inktcartridges meer in hoeven en dat je ruim 4000 prints kunt maken voordat er een nieuwe inktflesje in hoeft

Pascal 28-04-2017

uitstekende alle in one printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Ik heb deze printer nu 2 weken in bezit. Het installeren ging vrij makkelijk ik hou niet van kabels dus heb ik hem op mijn draadloos netwerk aangesloten.
Er zit een Cd met software bij, daar ben ik mee begonnen je start deze makkelijk op en je krijgt een volledige uitleg hoe je de printer in gebruik moet nemen stap voor stap begeleid de software je naar een goed werkende printer.
van uit de doos halen, inkt vullen, netwerkverbinding maken of USB aansluiting totdat je er mee kunt gaan printen.
Wat ik persoonlijk het mooiste aan deze printer vind is dat je geen losse kleur-cartridges heb, maar lekker makkelijk elke kleur apart uit de fles kan bijvullen en er zit al zoveel inkt bij dat je er volgens mij wel plusminus 2 jaar mee kunt doen.
en als je toch moet bijvullen is een flesje inkt van 70ml per kleur goedkoper dan lossen cartridges waar normaal maar tussen de 10 a 20ml inkt in zit.
Wat mij ook opvalt is dat deze printer op gewoon papier verbluffende fotokwaliteit kan printen.
kleine min putjes Ja die zijn er ook :
Zo moet je als je dubbelzijdig wilt printen het papier zelf omdraaien, je krijgt wel een melding op je pc scherm te zien hoe je het papier moet omdraaien. nog een min puntje is dat je foto's niet rand-loos kan afdrukken.

de prijs is aan de hoge kant, maar daar krijg je wel een kwaliteit printer
Zover ik hem nu kan beoordelen is het een geweldige printer voor dagelijks gebruik.

Pluspunten

• makkelijke insallatie
  • uitstekende fotokwaliteit op gewoon papier
  • goedkoop met inkt
  • makkelijk kopieer functie op de prrinter zelf
  • scannen naar pc of naar usb

Minpunten

• geen rand-loos printen
  • bij dubbelzijdig printen papier zelf omdraaien
  • papierinvoer van boven af

Hans 28-03-2019

Geen dure inkt meer en gemakkelijk vullen

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Ik heb nu een gebruiksaanwijziging van 26 pagina's geprint geen kleur ging vrij snel de kwaliteit wat minder ingesteld en nog steeds mooi. Ook een paar foto's geprint zeer mooie kwaliteit.
Het installeren van wifi ging ook zonder problemen alleen het kleine schermpje is wel wat klein om wachtwoord van je router in te tikken maar ligt ook een beetje aan mijn ogen. Al met al zeer tevreden en kan vrij lang metn de inkt vooruit.

TyElf 28-12-2018

Fijn apparaat voor dagelijks gebruik

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

De Epson EcoTank 2650 All In One is een hele fijne printer in gebruik. Ik kan draadloos via de WiFi alles printen wat ik wil, van envelop tot foto alles is in te stellen.
Voordat ik de printer goed ingesteld had was ik wel eventjes bezig maar nu werkt alles naar behoren.
Via de app kan ik precies aangeven wat ik wil printen, hoe ik het op papier wil hebben, en welk papiersoort. De foto's worden erg mooi, hier heb ik wel verschillende instellingen voor moeten proberen want hij stelde de foto's eerst automatisch bij en dat werd niet mooi bij foto's die gemaakt zijn met een telefoon. Heel fijn is dat de printer erg duurzaam is, één flesje inkt past in één reservoir en gaat erg lang mee. Hij heeft wel een aantal nadelen, het vullen van de reservoirs gaat niet zonder vieze vingers en als je meerdere pagina's print dan komt de achterste pagina bovenop te liggen.

Pluspunten

• Draadloos
  • Mooie foto's
  • Duurzaam
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Vieze vingers bij vullen
  • Print pagina's verkeerd om uit

Jaap 03-07-2017

Het uitpakken van deze printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Het uitpakken van de printer met alle plakkertjes was een heel werk, maar goed uiteindelijk gelukt.
De uitleg van deze printer op het Epson - gebruiksaanwijzing viel mij erg tegen. Het is handiger om exemplaren per taal te maken i.p.v. deze waar 4 talen op staan. O0nduidelijk en een heel groot en moeilijk hanteerbaar papier.
Er is geen onderscheid tussen de verschillende talen. Nederlands is de vierde, maar andere talen staan op 1, 2 of 3e regel.
Er zijn ook stukken waar je 2 regels per taal hebt, waardoor het helemaal onoverzichtelijk wordt.
Doordat ik wat ouder ben, mis ik een boekje, dat je naast de computer kan leggen, waar de verschillende onderdelen beschreven staan. Als ik met de printer werk om iets te doen, moet ik steeds de handleiding oproepen, en eerst zoeken, terwijl als het boekje binnen handbereik is, het makkelijk te vinden is.

Pluspunten

• inkttankjes

Minpunten

• geen nederlandse papieren handleiding

Clan 15-01-2019

Nederlandse handleiding is gewoon te downloaden.

petrisouv 30-04-2017

Veelzijdige printer, handig voor thuis

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

De Epson printer nu een tijdje in huis. Na de installatie te hebben doorlopen even moeite om de tweede laptop aan te sluiten. De wifi op de printer opnieuw ingesteld en de laptop was verbonden. Daarna met deze twee apparaten aan het printen geslagen. Het printen van schoolverslagen loopt soepel en de kwaliteit is mooi en hoog. De printer zelf is gemakkelijk in bediening. Het display is simpel en eenvoudig, maar daardoor vlot te bedienen. Bij het maken van een kopie is de keuze gemakkelijk en scant hij het origineel snel en print deze printer uit in goede kwaliteit. Een nadeel aan de printer is de bovenlader voor het papier. Echter kan je hierdoor wel gemakkelijk vullen, maar het neemt wat meer ruimte in beslag. Een goed printertje die met schoolgaande kinderen en het printen van prive-documenten een goede aanwinst is in huis. Een meevaller is de aanschaf prijs van de inkt. Voor 40 euro is je hele printer weer gevuld. Je ziet van buiten af goed het inktlevel en bijvullen gaat gemakkelijk. Een top printertje.

Pluspunten

• Inktniveaus zijn zichtbaar
  • Print makkelijk vanaf alle apparaten
  • Snel en eenvoudig
  • Goede kwaliteit

Minpunten

• Bovenlader voor papier

peter vos 25-04-2017

goede printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

ik was toe aan een nieuwe printer,toen ik hoorde van deze epson cartridge free printing was ik gemotiveerd om hem te halen,
Toen ik hem had opgehaald heb ik hem geïnstalleerd ,de inktreservoirs gevuld ,mijn wifi geïnstalleerd, nadat ik hem had uitgelijnd heb ik geprint zowel met de desktop als met mijn mobiel,
En idd hij print duidelijk, ook dubbelzijdig na hem nu een week te hebben gebruikt vind ik hem toch wel een goede printer.
alleen vind ik het gebruikersscherm (te) klein is lastig bij het installeren ,en ik moest mijn (wifi) wachtwoord veranderen want mijn originele was te lang voor de printer.

Pluspunten

• mooi ontwerp
  • geluidsstil (printen)

Minpunten

• (te) klein gebruiksscherm
  • wifi wachtwoord moet kort

Michael 30-09-2017

Dank voor de review, hoeveel karakters kan het wachtwoord voor wifi max zijn?

Hendrik S 09-02-2018

Gebruik gewoon de WPS knop van de modem, werkt prima ook met een lang wachtwoord

Anton van Beusekom 23-04-2017

Snel en voordelig printen

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Hoe vaak heb ik het wel niet gehad dat op de momenten dat ik echt een afdruk van iets nodig had de cartridge uitgedroogd of leeg was. Echt super frustrerend en neigingen om dat hele apparaat uit het raam te kiepen. Ik ben echt blij dat Epson nu met dit systeem op de markt is gekomen. Ik kan nu voor 8 euro 4500 zwart-wit afdrukken maken. Met mijn vorige HP printer koste een cartrige 15 euro voor 190 pagina’s …

De installatie verliep goed. Ik heb de manual niet gebruikt maar de link naar een online manual met duidelijke stappen. Ik heb hem volledig draadloos geïnstalleerd en kan nu ook makkelijk met de Epson app foto’s printen vanaf mijn mobiele telefoon. Het was ook makkelijk om hem als Google cloudprinter te installeren dus ik kan nu zelfs als ik niet thuis ben een printopdracht geven. Ik weet niet of ik dit ooit ga gebruiken maar het is wel geinig.

Voor de rest is dit een printer die alles kan. Scannen, printen en kopiëren in goede kwaliteit. Ik vind het allergrootste voordeel de ecotanks en ik ben blij dat ik van die dure cartridges af ben.

Pluspunten

• Geen dure cartridges meer
  • Snelheid

Theo 16-05-2019

Compacte wifi kleur printer/scanner

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Een compact, makkelijk te bedienen milieu vriendelijke scanner/printer tegen een heel schappelijke prijs en met een goede handleiding. Prachtige printen van documenten en foto's.

Pluspunten

• compact
  • Goede prijs kwaliteit verhouding

Bennaars 06-05-2019

snel en mooi printen, inkt voor lang genoeg te gebruiken

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

goedkoop inkt, kan heel veel printen voor een "setje"inkt, flessen makkelijk voor opnieuw vullen ,makkelijk bediening panel,

Sieneke 26-04-2019

Printer all in one

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Heb deze vandaag gekocht en ben gelijk aan de slag gegaan. Hij bevalt me prima.
Ik vond hem niet goedkoop, maar er zijn wel pluspunten. Je vult hem met flesjes inkt, ipv cartridges. En hij drukt mooie foto's af.

Pluspunten

• Drukt snel af
  • Mooie foto's

Minpunten

• De prijs

Daniëlle 06-04-2019

Slechte afdruk foto's

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Installeren verliep vlot behalve de Wi-Fi. Moet wel vrij dicht bij de router staan... Gebruiksaanwijzing was zeer duidelijk ivm met andere printers die ik al installeerde. De inktflesjes zijn wel groot pluspunt maar wel goed opletten voor je handen !!!
Tekst afdrukken gaat vrij traag maar is ok van kwaliteit. Foto's zijn afschuwelijk van kwaliteit!!

Pluspunten

• Inktflesjes
  • Installatie

Minpunten

• Aansluiting op WiFi
  • Ondermaatse afdruk van foto's

Danny henskens 14-03-2019

Makkelijk in gebruik zuinig en droogt niet uit

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Makkelijk in gebruik zuinig en droogt niet uit.
Heb deze nog maar net dus de langere duur moet nog bewezen worden, qua aanbeveling voor deze gekozen

Pluspunten

• Zuinig
  • Droogt niet uit

Minpunten

• Kleine display, maar is persoonlijk
  • Je betaald iets meer voor wat betere qualiteit

Paul O 19-02-2019

Kostenbesparend en milieuvriendelijk

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Reageert wat traag op de kommando's, maar is wel lekker stil. Het ontbreken van peperdure cartridges is goed voor het milieu en portemonnee.

Hondehok 28-01-2019

Efficiente printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

HET grote voordeel natuurlijk de losse tankjes. Die hoeven het eerte jaar niet vervangen te worden door mij. Installatie werkt vanaf de pc probleemloos. (wel even goed lezen wat er vermeld wordt).
Snelheid is niet al te hoog maar voldoende.
Begint vrijwel meteen te printen na opdracht. De Canon pixma moest eerst nog een aantal onnodige handelingen verrichten.
Geen spijt van mijn aankoop.

Pluspunten

• Losse tankjes
  • Redelijke prijs

Minpunten

• Piepklein schermpje

Victor1958 16-12-2018

Test Epson

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Deze printer voldoet helaas niet aan mijn verwachtingen.

Te beginnen met het vullen van de inkttank.
Ik wist de handen niet schoon te houden, ondanks dat ik dit probeerde. De installatie via de CD verliep niet echt goed en raad ik aan om via de site van Epson te installeren. Dit vanwege updates en verloopt de installatie en het vinden van een netwerk een stuk beter.

De printer voelt kwalitatief goedkoop aan en duurt het ca. 20 sec. voordat een pagina is uitgeprint. Bij veel afdrukken van meerdere opdrachten loopt de printer vaak vast en krijg ik foutmeldingen. Als je niet te veel opdrachten geeft voor printen dan gaat het goed.

Pluspunten

• Geen pluspunten
  • Ik beveel dit product niet aan

Minpunten

• Langzaam
  • Installatie
  • Prijs kwaliteit
  • Foutmeldingen

Clan 10-01-2019

Vreemd, ik heb deze printer kortelings aangeschaft en bij mij was het de inktreservoirs vullen (een beetje opletten en dan kan het zonder knoeien), printer op het lichtnet aansluiten (ik heb wel een usb kabel tussen printer en pc aangesloten) en de printer werd direct gevonden.

Even de printer zich laten instellen (automatisch ongv. 20 minuten) en de printer werkte. Wifi instelling was een fluitje van een cent.
Ik kreeg nog wel een melding dat de printer geupdated kan worden en een kopje koffie later wetkte alles perfect.

Fam.M.van Dodeweerd 15-12-2018

Printer met lage inktkosten

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Printer is makkelijk te installeren, ook de flesjes inkt zijn makkelijk te vullen.
Hoe het verbruik is, dat moet nog blijken, maar de eerste printjes zijn haarscherp!!

Pluspunten

• Voorlopig geen omkijken naar inkt
  • Haarscherpe afdruk
  • Makkelijk te installeren

Victor1958 14-12-2018

Test Epson

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Deze printer voldoet helaas niet aan mijn verwachtingen.

Te beginnen met het vullen van de inkttank.

Pluspunten

• Geen pluspunten
  • Ik beveel dit product niet aan

Minpunten

• Langzaam
  • Installatie
  • Prijs kwaliteit
  • Foutmeldingen

Superhoef 12-12-2018

Goede printer met een innovatief inktsysteem.

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Het is echt een fijne printer waar ik erg blij mee ben. Kopiëren gaat sneller dan ik van zo’n kleine printer gewend ben en printen gaat nog sneller. Als je de printer een tijdje niet gebruikt hebt, dan moet je wel op de knop drukken om hem weer online te krijgen. Als de printer in de buurt staat is dat geen probleem, maar als hij op een andere verdieping staat is dat lastig. Het installeren van het apparaat kostte best wel wat tijd, meer dan ik had bedacht. Als je de inkt uit de flesjes in de printer doet, dan duurt het ongeveer 20 minuten voordat hij geinstalleerd is. Ook het verbinden met het wifi-netwerk duurder langer dan ik had gehoopt. Maar toen dat allemaal klaar was, kon ik met een hele fijne printer goed aan de slag gaan. Met deze manier van inkt bijvullen ben je wel echt goedkoper uit dan met cartridges zoals bij andere printers.
De printkwaliteit vind ik overigens ook erg goed. Foto’s zijn scherp, teksten komen er mooi uit en ik kan hem dan ook aanbevelen.

Pluspunten

• Goedkopere inkt
  • Goede printkwaliteit
  • snel kopiëren
  • goede scanner

Minpunten

• installeren duurt lang
  • na tijdje gaat hij offline