Epson EcoTank ET-2650 - Reviews

Printtechnologie
inkjet-technologie
Wifi
Wifi

Beoordeling op basis van 12 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

7,6

Jaap 03-07-2017

Het uitpakken van deze printer

Het uitpakken van de printer met alle plakkertjes was een heel werk, maar goed uiteindelijk gelukt.
De uitleg van deze printer op het Epson - gebruiksaanwijzing viel mij erg tegen. Het is handiger om exemplaren per taal te maken i.p.v. deze waar 4 talen op staan. O0nduidelijk en een heel groot en moeilijk hanteerbaar papier.
Er is geen onderscheid tussen de verschillende talen. Nederlands is de vierde, maar andere talen staan op 1, 2 of 3e regel.
Er zijn ook stukken waar je 2 regels per taal hebt, waardoor het helemaal onoverzichtelijk wordt.
Doordat ik wat ouder ben, mis ik een boekje, dat je naast de computer kan leggen, waar de verschillende onderdelen beschreven staan. Als ik met de printer werk om iets te doen, moet ik steeds de handleiding oproepen, en eerst zoeken, terwijl als het boekje binnen handbereik is, het makkelijk te vinden is.

Pluspunten

• inkttankjes

Minpunten

• geen nederlandse papieren handleiding

peter vos 25-04-2017

goede printer

ik was toe aan een nieuwe printer,toen ik hoorde van deze epson cartridge free printing was ik gemotiveerd om hem te halen,
Toen ik hem had opgehaald heb ik hem geïnstalleerd ,de inktreservoirs gevuld ,mijn wifi geïnstalleerd, nadat ik hem had uitgelijnd heb ik geprint zowel met de desktop als met mijn mobiel,
En idd hij print duidelijk, ook dubbelzijdig na hem nu een week te hebben gebruikt vind ik hem toch wel een goede printer.
alleen vind ik het gebruikersscherm (te) klein is lastig bij het installeren ,en ik moest mijn (wifi) wachtwoord veranderen want mijn originele was te lang voor de printer.

Pluspunten

• mooi ontwerp
  • geluidsstil (printen)

Minpunten

• (te) klein gebruiksscherm
  • wifi wachtwoord moet kort

Michael 30-09-2017

Dank voor de review, hoeveel karakters kan het wachtwoord voor wifi max zijn?

r.o. 28-10-2017

geen cartridges meer!

de reden om deze printer te kopen is dat er geen inktcartridges meer in hoeven en dat je ruim 4000 prints kunt maken voordat er een nieuwe inktflesje in hoeft

Sabine 01-05-2017

Prima printer

Mooi strak design. Via de epson website is er een duidelijke gebruiksaanwijzing voor de installatie. Dit proces verloopt gemakkelijk, alleen het vullen van de inkt geeft wel risico op morsen (staat ook in de gebruiksaanwijzing beschreven + is niet uit kleding te verwijderen). Het vullen van de inkt gaat op zich gemakkelijk, maar toch bij het weggooien van de verpakkingen zaten mijn handen onder. 2 dagen schrobben was nodig om de inkt er af te krijgen.

Gemakkelijk aan te sluiten op wifi en ook het versturen van een printopdracht via de wifi gaat redelijk gemakkelijk. Op je smartphone even een app van epson installeren en de rest wijst zichzelf.

Printkwaliteit zeker van zwart erg goed, bij verschillende kleuren naast elkaar wordt de afgrenzing wel wat minder scherp. Printkwaliteit van foto’s (op gewoon papier) valt mij tegen, kleuren niet echt helder en er zitten soms witte strepen in de afdruk.

Nadeel vind ik dat wanneer de printer een tijdje niet gebruikt is hij opnieuw het inktniveau gaat controleren of de inkt laat inlopen of iets dergelijks en dit duurt best lang, het is dan dus niet even snel iets printen.

Papier wordt via de bovenkant geladen, persoonlijk vindt ik dit prettig ik heb het idee dat hierdoor minder snel een storing ontstaat.

Pluspunten

• Makkelijk printen via wifi

Minpunten

• Inkt vullen met risico op inktvlekken
  • Matige printkwaliteit foto's

ervahowi 01-05-2017

Mooie printer om te zien

Ik vind het een mooie printer om te zien maar je moet wel verstand hebben van it om er mee aan de slag te kunnen. Heel onduidelijk was het om inkt te vullen en draadloos printen met de laptop is me nog steeds niet gelukt. Kopieren en printen via de mobiele telefoon gaat perfect. Maar voor de laptop moet ik toch hulp i schakelen.

petrisouv 30-04-2017

Veelzijdige printer, handig voor thuis

De Epson printer nu een tijdje in huis. Na de installatie te hebben doorlopen even moeite om de tweede laptop aan te sluiten. De wifi op de printer opnieuw ingesteld en de laptop was verbonden. Daarna met deze twee apparaten aan het printen geslagen. Het printen van schoolverslagen loopt soepel en de kwaliteit is mooi en hoog. De printer zelf is gemakkelijk in bediening. Het display is simpel en eenvoudig, maar daardoor vlot te bedienen. Bij het maken van een kopie is de keuze gemakkelijk en scant hij het origineel snel en print deze printer uit in goede kwaliteit. Een nadeel aan de printer is de bovenlader voor het papier. Echter kan je hierdoor wel gemakkelijk vullen, maar het neemt wat meer ruimte in beslag. Een goed printertje die met schoolgaande kinderen en het printen van prive-documenten een goede aanwinst is in huis. Een meevaller is de aanschaf prijs van de inkt. Voor 40 euro is je hele printer weer gevuld. Je ziet van buiten af goed het inktlevel en bijvullen gaat gemakkelijk. Een top printertje.

Pluspunten

• Inktniveaus zijn zichtbaar
  • Print makkelijk vanaf alle apparaten
  • Snel en eenvoudig
  • Goede kwaliteit

Minpunten

• Bovenlader voor papier

Maria 29-04-2017

Goedkope inkt en print snel

Het is een mooi uitziende printer die wel wat aan de prijzige kant is maar daar tegenover is de inkt wel goedkoop hij print snel de opdrachten uit maar als ik bvpatroon wil uitprinten dan moet ik hem eerst copieren naar word en kan dan pas het patroon uitprinten anders print hij alleen de reclame op de sites waar ik mijn patronen weghaal hij print wel duidelijk alles uit de fotos zijn zowel op fotopapier als gewoon papier duidelijk en mooi het inscannen gaat vrijgemakkelik want alles is goed af te lezen op de displsu op de printer als je wat over hebt voor een printer is deze best te doen de printer mag dan aan de prijzige kant zijn maar de inkt voor deze printer kan je goedkoop verkrijgen

Pluspunten

• Snel
  • Duidelijk
  • Inkt is goedkoop
  • Zelf vullen

Minpunten

• Aanschaf printer duur
  • Moet patronen copieren naar word

Pascal 28-04-2017

uitstekende alle in one printer

Ik heb deze printer nu 2 weken in bezit. Het installeren ging vrij makkelijk ik hou niet van kabels dus heb ik hem op mijn draadloos netwerk aangesloten.
Er zit een Cd met software bij, daar ben ik mee begonnen je start deze makkelijk op en je krijgt een volledige uitleg hoe je de printer in gebruik moet nemen stap voor stap begeleid de software je naar een goed werkende printer.
van uit de doos halen, inkt vullen, netwerkverbinding maken of USB aansluiting totdat je er mee kunt gaan printen.
Wat ik persoonlijk het mooiste aan deze printer vind is dat je geen losse kleur-cartridges heb, maar lekker makkelijk elke kleur apart uit de fles kan bijvullen en er zit al zoveel inkt bij dat je er volgens mij wel plusminus 2 jaar mee kunt doen.
en als je toch moet bijvullen is een flesje inkt van 70ml per kleur goedkoper dan lossen cartridges waar normaal maar tussen de 10 a 20ml inkt in zit.
Wat mij ook opvalt is dat deze printer op gewoon papier verbluffende fotokwaliteit kan printen.
kleine min putjes Ja die zijn er ook :
Zo moet je als je dubbelzijdig wilt printen het papier zelf omdraaien, je krijgt wel een melding op je pc scherm te zien hoe je het papier moet omdraaien. nog een min puntje is dat je foto's niet rand-loos kan afdrukken.

de prijs is aan de hoge kant, maar daar krijg je wel een kwaliteit printer
Zover ik hem nu kan beoordelen is het een geweldige printer voor dagelijks gebruik.

Pluspunten

• makkelijke insallatie
  • uitstekende fotokwaliteit op gewoon papier
  • goedkoop met inkt
  • makkelijk kopieer functie op de prrinter zelf
  • scannen naar pc of naar usb

Minpunten

• geen rand-loos printen
  • bij dubbelzijdig printen papier zelf omdraaien
  • papierinvoer van boven af

Martine 101 23-04-2017

Kwalitatief goede printer

Kwalitatief goede printer. Hebben hem nu 1 week en tot nu toe erg positief. Aansluiten verliep soepel en het printen via WiFi is voor ons erg ideaal. Ik ben verrast hoe mooi de kleuren bij een foto worden geprint.

Pluspunten

• WiFi functie
  • Goede print kwaliteit

Natasha 23-04-2017

Mooie epson

Ik vind het een mooie compacte printer. Het vullen van de tanks gaat makkelijk en zonder te knoeien. Door de vakjes kan je goed het niveau van de inkt zien.
Printen gaat snel en het zijn goede leesbare prints.

Anton van Beusekom 23-04-2017

Snel en voordelig printen

Hoe vaak heb ik het wel niet gehad dat op de momenten dat ik echt een afdruk van iets nodig had de cartridge uitgedroogd of leeg was. Echt super frustrerend en neigingen om dat hele apparaat uit het raam te kiepen. Ik ben echt blij dat Epson nu met dit systeem op de markt is gekomen. Ik kan nu voor 8 euro 4500 zwart-wit afdrukken maken. Met mijn vorige HP printer koste een cartrige 15 euro voor 190 pagina’s …

De installatie verliep goed. Ik heb de manual niet gebruikt maar de link naar een online manual met duidelijke stappen. Ik heb hem volledig draadloos geïnstalleerd en kan nu ook makkelijk met de Epson app foto’s printen vanaf mijn mobiele telefoon. Het was ook makkelijk om hem als Google cloudprinter te installeren dus ik kan nu zelfs als ik niet thuis ben een printopdracht geven. Ik weet niet of ik dit ooit ga gebruiken maar het is wel geinig.

Voor de rest is dit een printer die alles kan. Scannen, printen en kopiëren in goede kwaliteit. Ik vind het allergrootste voordeel de ecotanks en ik ben blij dat ik van die dure cartridges af ben.

Pluspunten

• Geen dure cartridges meer
  • Snelheid

bellybellyb 22-04-2017

Prima printer

Ik was het beu, het eindeloos wisselen van inktcassettes, en de vele foutmeldingen bij het plaatsen van merkloze. Bij deze Epson hoeft dat gelukkig niet meer.
Installeren is makkelijk, hoewel het bijna onvermijdelijk is om bij het vullen van de inkt, niets op je handen te krijgen. Een plastic handschoen aandoen, of er eentje bij de flesje leveren, is geen overbodige luxe. Ook raar: een flesje inkt past net niet helemaal in het reservoir. Ik kan dus nu vier flesjes bewaren met een bodempje inkt er nog in....
Papier invoer zit los achterop, wat de ruimte die de printer nodig heeft, onnodig groot maakt.
Maar, het printen is makkelijk. De kwaliteit is vergelijkbaar, of misschien zelf iets beter dan die van mijn vorige all-in-one van HP. Ik heb de printer pas een week in bezit en heb tot nu toe vooral zwartwit geprint. Ik ben benieuwd naar kleur en foto's. Maar ik kan me niet anders voorstellen dan dat dat ook prima resultaat geeft.

Pluspunten

• geen cartridges meer wisselen
  • goede prints

Minpunten

• knoeien bij inktvullen
  • papierinvoer steekt uit