Epson EcoTank ET-2650

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 48 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Epson EcoTank ET-2650 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

b************@t******* 25-07-2022

Betrouwbaar werkpaard voor Thuis, - weinig problemen

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Ik schrijf nu as een review, nadat ik deze EPSON ET-2650 zeker vier jaar heb gebruikt. De behuizing is OK, alleen de papier invoer en uitvoer is vrij kwestbaar met kinderen in huis, maar als je er zorgvuldig mee omgaat gaat het allemaal lang mee. Over a die jaren gebruik kan ik alleen maar zeggen... ik zou hem zo weer kopen! Was er ooit verstopping van een kanaaltje dan was de reinigings-tool ALTIJD in staat om het weer goed te krijgen. Als je iedere twee weken minstens een document met foto print heb je zelden eenverstopping. Wat een verademing dat concept met inkt tanks. In feite heeft het inkttank principe de inktjet printer terug leven ingeblazen, want ik denk dat de meeste consumenten die peperdure 2ml cartridges nooit meer zouden kopen .
Pluspunten:
+Heel Goedkoop in gebruik
+Met Turbo Print Software (te bestellen bij Duits bedrijf werkte hij zelfs PRIMA op LINUX, en de extra mogelijkheden van deze software waren dubbelzijdig printen ,NOG zuiniger printen.., wat voor veel zaken geen enkel bezwaar is.
+Papier invoer leverde maar weinig problemen op al die tijd

Minpunten:
-erg klein LCD schermpje (heel jammer) (in de nieuwe Epson printers is dat nog net zo helaas)
-Kan niet automatisch dubbelzijdig printen. (De Turbo Print software maakt dit euvel grotendeels ongedaan, maar toch kun je bij 100 pagina's dubbelzijdig printen aardig in de problemen komen als er een keer een blaadje niet goed ging. Daarna klopt heel je pagina nummering niet meer! Ik heb hem alleen via USB gebruikt altijd.

Pluspunten

• heel zuinig in gebruik
  • betrouwbaarheid
  • betrouwbare papierdoorvoer

Minpunten

• kan niet automatisch dubbelzijdig printen
  • heel klein LCD schermpje! niet handig

Foto-Print-Slecht 13-02-2021

EPSON ET-2650 print slecht.

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Gekozen voor dit product omdat er geen dure cartridges meer nodig zijn. Helaas is de printer van een slechte kwaliteit. Bij het printen van de foto's komt er een druklijn/deuklijn in de foto van een van de wieltjes. Dat is bij alle printers hetzelfde. Heb printer 2 keer teruggebracht en een andere gekregen. Ook die heeft hetzelfde euvel. Daar moet ik dan maar mee leven.
Maar nu na ruim 2 jaar gebruik kan ik geen behoorlijke kleurenfoto meer printen want de kleuren vervagen en lopen door elkaar. Foto's opgestuurd naar Epson service met de vraag "hoe dit te verhelpen". U raadt het al: "geen enkele reactie van meneer Epson".
Dit was dus mijn laatste Epson printer en ik zal ook iedereen afraden ooit een Epson EcoTank printer te kopen.

Pluspunten

• goedkoop in inktgebruik

Minpunten

• slechte print (deuk streep over de foto)
  • slechte kleurenfotoprint (kleuren verlopen)

Eltje 28-06-2020

Korte levensduur

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Printer valt tegen achteraf. Na 1 1/2 jaar zitten de spuitkanaaltjes verstopt, reinigen helpt niet. Printer was traag en niet randloos. De printer heeft 3 weken stilgestaan.

Pluspunten

• Goedkope inkt

Minpunten

• Minischermpje
  • Korte levensduur

Hertekamp 16-10-2020

Ik kom toch even terug op mijn beoordeling.
Via het menu kon ik de spuitkanaaltjes spoelen en dat werkte.
Achteraf best een goede printer. Alleen zwart 1 maal bijgevuld, de rest heeft nog genoeg.
Netwerkprinten werkte niet meer. De oorzaak bleek de VPN te zijn.
Nu gewoon via USB en alles OK.
Minischermpje blijft maar de levensduur is in orde.

Mathijs 01-04-2020

Absolute ramp! Had ik dit maar nooit gekocht!

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

De printer werkt vanaf de eerste dag niet goed. Steeds meldingen dat de papiergeleiders goed gezet moeten worden, print halve bladzijden, maakt papier vies met inkt.
Als je een volledig blad wilt printen op fotopapier dan krult het papier iets op waardoor de kop geraakt wordt. Daar zit inkt op en dus vlekken op het papier. Pure designfout.....
Ik probeer tekeningen af te drukken. De helft wordt op een blad papier geprint..... en de andere helft op een volgend vel papier. Dus twee half volle vellen.
Het is me tot nu nog nooit gelukt 5 printopdrachten probleemloos uit te voeren. Altijd problemen.
Steeds springt de Epson probleemoplosser bij. Die ziet fouten, herstelt ze, en het volgende probleem is weer op komst.....

Minpunten

• Mechanisch een ramp!
  • Niet in staat probleemloos afdrukken te maken.

sambrink 09-02-2020

ik kan er niks mee

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Ook deze print weer met strepen als je een aantal weken niet geprint hebt.
Zie hem maar eens online te krijgen en te houden zodat het gevraagde document geprint wordt. mij lukt het niet. Een grote frustratie deze printer.
Als iemand mij in lekentaal kan uitleggen hoe dit op te lossen hoor ik het graag.

Zappy 02-12-2019

Kunstmatig beperkte levensduur

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Printer is zolang hij werk okay.
Echter op een bepaald moment vind de printer dat je nu toch wel genoeg geprint hebt en houd op met printen met de melding dat de inktkussentjes aan het einde van de levensduur zijn. Die zijn, volgens Epson, niet door de gebruiker te vervangen en als ik er naar kijk is dat ook helemaal niet nodig.
Ik ben geneigd een kunstmatig beperkte levensduur als frauduleus te bestempelen en dit is hoe Epson zich daar onder uit probeerd te wurmen:

Pluspunten

• redelijke kwaliteid

Minpunten

• Kunstmatig beperkte levensduur

Martin 29-10-2019

Epson Eco Tank ET 2650

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Alhoewel ik jarenlang met HP en Canon heb geprint, nu toch maar weer een Epson. Een geweldige keus!! Ik heb de printer nu iets meer dan een jaar en ik heb er alleen maar lovende woorden voor,. Je kunt van het ding op aan, hij doet wat hij moet doen, erg snel met een prima bruikbare afdruk. Natuurlijk kan er beter en scherper geprint worden, maar dat is vaak niet nodig. Hij kan het wel, maar dan duurt het langer. En dan.......het grootste voordeel: de printer is uitermate zuinig met de inkt, die erg goedkoop is en per kleur in inktreservoirs kan worden bijgevuld. Niets dan lof voor deze printer!

Pluspunten

• goedkope inkt
  • prima prestatie bij fotoafdruk
  • werkt altijd

Minpunten

• geen

T.ELZENGA 11-09-2019

SCANNEN

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

ET - 2650: printer kunnen inruilen, omdat de scannerfunctie ruim onvoldoende is. Wazige teksten en beelden! Bij te stellen?

Pluspunten

• goede print-afdrukken

Minpunten

• zeer matige scanns (wazig/onleesbaar)

Huub 29-08-2019

Wat wil je weten

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

De afdrukken zijn erg slecht
Heb hem gekocht voor de grote inhoud van de inkt
Spijt dat ik hem ooit gekocht heb

Minpunten

• Zou hem nu nooit meer kopen
  • Foto’s erg slechte afdrukken
  • Drukt slecht af

Sieneke 14-08-2019

Goede printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Ik gebruik hem nu al enkele maanden en ben zeer tevreden. Makkellijk in gebruik en groot voordeel vind ik is dat de inkt in flsjes zit. Hierdoor hoef je niet zo snel de inkt te vernieuwen

Pluspunten

• Drukt snel af

Minpunten

• De prijs

Theo 16-05-2019

Compacte wifi kleur printer/scanner

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Een compact, makkelijk te bedienen milieu vriendelijke scanner/printer tegen een heel schappelijke prijs en met een goede handleiding. Prachtige printen van documenten en foto's.

Pluspunten

• compact
  • Goede prijs kwaliteit verhouding

Bennaars 06-05-2019

snel en mooi printen, inkt voor lang genoeg te gebruiken

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

goedkoop inkt, kan heel veel printen voor een "setje"inkt, flessen makkelijk voor opnieuw vullen ,makkelijk bediening panel,

Sieneke 26-04-2019

Printer all in one

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Heb deze vandaag gekocht en ben gelijk aan de slag gegaan. Hij bevalt me prima.
Ik vond hem niet goedkoop, maar er zijn wel pluspunten. Je vult hem met flesjes inkt, ipv cartridges. En hij drukt mooie foto's af.

Pluspunten

• Drukt snel af
  • Mooie foto's

Minpunten

• De prijs

Hans 28-03-2019

Geen dure inkt meer en gemakkelijk vullen

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Ik heb nu een gebruiksaanwijziging van 26 pagina's geprint geen kleur ging vrij snel de kwaliteit wat minder ingesteld en nog steeds mooi. Ook een paar foto's geprint zeer mooie kwaliteit.
Het installeren van wifi ging ook zonder problemen alleen het kleine schermpje is wel wat klein om wachtwoord van je router in te tikken maar ligt ook een beetje aan mijn ogen. Al met al zeer tevreden en kan vrij lang metn de inkt vooruit.

Danny henskens 14-03-2019

Makkelijk in gebruik zuinig en droogt niet uit

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Makkelijk in gebruik zuinig en droogt niet uit.
Heb deze nog maar net dus de langere duur moet nog bewezen worden, qua aanbeveling voor deze gekozen

Pluspunten

• Zuinig
  • Droogt niet uit

Minpunten

• Kleine display, maar is persoonlijk
  • Je betaald iets meer voor wat betere qualiteit

Paul O 19-02-2019

Kostenbesparend en milieuvriendelijk

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Reageert wat traag op de kommando's, maar is wel lekker stil. Het ontbreken van peperdure cartridges is goed voor het milieu en portemonnee.

Hertekamp 28-01-2019

Efficiente printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

HET grote voordeel natuurlijk de losse tankjes. Die hoeven het eerte jaar niet vervangen te worden door mij. Installatie werkt vanaf de pc probleemloos. (wel even goed lezen wat er vermeld wordt).
Snelheid is niet al te hoog maar voldoende.
Begint vrijwel meteen te printen na opdracht. De Canon pixma moest eerst nog een aantal onnodige handelingen verrichten.
Geen spijt van mijn aankoop.

Pluspunten

• Losse tankjes
  • Redelijke prijs

Minpunten

• Piepklein schermpje

TyElf 28-12-2018

Fijn apparaat voor dagelijks gebruik

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

De Epson EcoTank 2650 All In One is een hele fijne printer in gebruik. Ik kan draadloos via de WiFi alles printen wat ik wil, van envelop tot foto alles is in te stellen.
Voordat ik de printer goed ingesteld had was ik wel eventjes bezig maar nu werkt alles naar behoren.
Via de app kan ik precies aangeven wat ik wil printen, hoe ik het op papier wil hebben, en welk papiersoort. De foto's worden erg mooi, hier heb ik wel verschillende instellingen voor moeten proberen want hij stelde de foto's eerst automatisch bij en dat werd niet mooi bij foto's die gemaakt zijn met een telefoon. Heel fijn is dat de printer erg duurzaam is, één flesje inkt past in één reservoir en gaat erg lang mee. Hij heeft wel een aantal nadelen, het vullen van de reservoirs gaat niet zonder vieze vingers en als je meerdere pagina's print dan komt de achterste pagina bovenop te liggen.

Pluspunten

• Draadloos
  • Mooie foto's
  • Duurzaam
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Vieze vingers bij vullen
  • Print pagina's verkeerd om uit

Victor1958 16-12-2018

Test Epson

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Deze printer voldoet helaas niet aan mijn verwachtingen.

Te beginnen met het vullen van de inkttank.
Ik wist de handen niet schoon te houden, ondanks dat ik dit probeerde. De installatie via de CD verliep niet echt goed en raad ik aan om via de site van Epson te installeren. Dit vanwege updates en verloopt de installatie en het vinden van een netwerk een stuk beter.

De printer voelt kwalitatief goedkoop aan en duurt het ca. 20 sec. voordat een pagina is uitgeprint. Bij veel afdrukken van meerdere opdrachten loopt de printer vaak vast en krijg ik foutmeldingen. Als je niet te veel opdrachten geeft voor printen dan gaat het goed.

Pluspunten

• Geen pluspunten
  • Ik beveel dit product niet aan

Minpunten

• Langzaam
  • Installatie
  • Prijs kwaliteit
  • Foutmeldingen

Clan 10-01-2019

Vreemd, ik heb deze printer kortelings aangeschaft en bij mij was het de inktreservoirs vullen (een beetje opletten en dan kan het zonder knoeien), printer op het lichtnet aansluiten (ik heb wel een usb kabel tussen printer en pc aangesloten) en de printer werd direct gevonden.

Even de printer zich laten instellen (automatisch ongv. 20 minuten) en de printer werkte. Wifi instelling was een fluitje van een cent.
Ik kreeg nog wel een melding dat de printer geupdated kan worden en een kopje koffie later wetkte alles perfect.

Fam.M.van Dodeweerd 15-12-2018

Printer met lage inktkosten

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Printer is makkelijk te installeren, ook de flesjes inkt zijn makkelijk te vullen.
Hoe het verbruik is, dat moet nog blijken, maar de eerste printjes zijn haarscherp!!

Pluspunten

• Voorlopig geen omkijken naar inkt
  • Haarscherpe afdruk
  • Makkelijk te installeren

Victor1958 14-12-2018

Test Epson

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Deze printer voldoet helaas niet aan mijn verwachtingen.

Te beginnen met het vullen van de inkttank.

Pluspunten

• Geen pluspunten
  • Ik beveel dit product niet aan

Minpunten

• Langzaam
  • Installatie
  • Prijs kwaliteit
  • Foutmeldingen

Superhoef 12-12-2018

Goede printer met een innovatief inktsysteem.

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Het is echt een fijne printer waar ik erg blij mee ben. Kopiëren gaat sneller dan ik van zo’n kleine printer gewend ben en printen gaat nog sneller. Als je de printer een tijdje niet gebruikt hebt, dan moet je wel op de knop drukken om hem weer online te krijgen. Als de printer in de buurt staat is dat geen probleem, maar als hij op een andere verdieping staat is dat lastig. Het installeren van het apparaat kostte best wel wat tijd, meer dan ik had bedacht. Als je de inkt uit de flesjes in de printer doet, dan duurt het ongeveer 20 minuten voordat hij geinstalleerd is. Ook het verbinden met het wifi-netwerk duurder langer dan ik had gehoopt. Maar toen dat allemaal klaar was, kon ik met een hele fijne printer goed aan de slag gaan. Met deze manier van inkt bijvullen ben je wel echt goedkoper uit dan met cartridges zoals bij andere printers.
De printkwaliteit vind ik overigens ook erg goed. Foto’s zijn scherp, teksten komen er mooi uit en ik kan hem dan ook aanbevelen.

Pluspunten

• Goedkopere inkt
  • Goede printkwaliteit
  • snel kopiëren
  • goede scanner

Minpunten

• installeren duurt lang
  • na tijdje gaat hij offline

therenzz 10-12-2018

Prima printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Een prima printer om in huis te hebben. Het instellen van de printer ging erg makkelijk. Ik heb dit gedaan via de bijgevoegde cd. Je moet alleen wel zorgen voor een sterk wifi signaal als de printer ver weg staat. Bij ons staat het op zolder. Dus even problemen daarmee, maar nu doet hij het prima. Makkelijk vanaf de computer, laptop of telefoon printer. Ook in combinatie met de Epson app.

De kwaliteit van de printen zijn prima. Wat vooral een groot voordeel aan deze printer is, dat je geen cartridges meer hebt. De printer heeft tanks, waar je de inkt via flesjes vult. Ideaal.
Het enige nadeel vind ik dat hij niet automatisch dubbelzijdig print. Je moet handmatig de vellen papier omdraaien.
Maar een prima printer voor het thuisgebruik.

Pluspunten

• geen cartridges meer
  • kwaliteit printen

Minpunten

• niet automatisch dubbelzijdig printen

LauDVJ 04-12-2018

makkelijk te bedienen printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Sinds een paar weken heb ik nu de epson ET-2650 in huis. De prijs/kwaliteitverhouding is goed. Ook vind ik het zelf erg fijn dat deze printer geen cartridges heeft en hierdoor is het gedoe met de inkt bijvullen een stuk makkelijker geworden. Je kan heel gemakkelijk de inkt zelf bijvullen door middel van flesjes die je leegt in de printer. In de printer zelf zijn reservoirs ingebouwd. Hier staat heel duidelijk bij beschreven welke kleur in welk reservoir hoort.
Wat ook een heel groot pluspunt is, is dat de printer op veel verschillende manieren bedient kan worden. Bijvoorbeeld via de telefoon. Als eenmaal de printer geïnstalleerd is, wat ongeveer 25 minuutjes duurt dan kan je met een app op je telefoon gelijk aan de slag. Het is ook heel goed mogelijk om de printer via de laptop, tablet of printer zelf te bedienen. Hij is multifunctioneel want de printer kan ook nog kopiëren en scannen. Al met al dus een goede aankoop.

Pluspunten

• makkelijk te bedienen
  • veel bedieningsmogelijkheden

Minpunten

• af en toe wat langzaam

Gouw 29-11-2018

Ze blijven mailen

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2650

Prima printer. Maar na afmelding van hun mailing, ontvang ik nu iedere dag een mail. Dat is niet zo netjes. Misschien dat ze mijn afmelding eens uit kunnen printen!

Minpunten

• maillijst