Canon PIXMA MP550

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PIXMA MP550 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Kees Versteegh 29-01-2019
  • Product gekregen

B200

Geschreven voor: Canon PIXMA MP550

Kreeg de printer na overlijden familielid. Heb het een tijdje gebruikt maar sinds kort is het hommeles! Foutmelding B200, blijkt een veel voorkomend euvel bij canon te zijn (zie internet). Alles geprobeerd, halve dag aan gespendeerd en uiteindelijk zero resultaat. Lees dat ook Kassa en Consumentenbond zich hier druk over hebben gemaakt. Een waardeloos product kortom.

natascha 29-11-2016

canon mp550

Geschreven voor: Canon PIXMA MP550

Gebruikt kapitalen aan inkt , start te langzaam op het is of hij moet opwarmen de inkt in de patronen verdwijnt of je nu print of niet . met nieuwe patronen heb ik ongeveer 10 keer geprint patronen leeg . print al niet meer als 1 patroon leeg is . met andere woorden koop een andere printer dan deze

Minpunten

• duurt te lang voor hij print
  • gebruikt te veel inkt
  • of je print of niet inkt is op

PieternelG 15-12-2014
Geschreven voor: Canon PIXMA MP550

Ik heb dit apparaat gekocht vanwege de goede scanmogelijkheden. In de praktijk blijken die toch een heel stuk minder dan verwacht. Het apparaat zuipt inkt. Ook als je alleen zwart print zijn je kleurencartridges in no time leeg.Dat kan niet voorkomen worden. Het apparaat heeft vaak storingen die alleen op te lossen zijn door een (dure) vakman. Als er eenmaal een storing is, doet het apparaat ook helemaal niets meer. Je kunt zelfs je cartridges er niet uit halen. Voor mij nooit meer een Canon!

Wil Kwaliteit 11-03-2014
Geschreven voor: Canon PIXMA MP550

Ik was aanvankelijk heel tevreden over het aankoopbedrag, over de vormgeving en de afdrukkwaliteit. Maar dan merk je dat hij uiterst traag werkt, uiterst op je zenuwen werkt met klikgeluiden en traagheid. Verbruikt enorm veel inkt. En dan komt het volgende probleem weer: Kan niet scannen: Drivers geupdate, hem geactiveerd in apparaatbeheer, andere USB kabel, maar nee, weer zo'n hardnekkig probleem die niet op te lossen is..........Advies: Koop gewoon geen scanner, printer maar doe dat bij een printshop. Hiervoor een HP gehad en ook al irritant langzaam met klikgeluiden, snel stuk. Ze kunnen gewoon geen kwaliteit maken.

Steven 15-01-2014
Geschreven voor: Canon PIXMA MP550

Op zich een printer die alles heeft van een goed merk denk je en voor een redelijke prijs. Maar ik heb toch wel wat problemen:
- de printer neemt veel inkt, wat zelfs met klooncartridges duur is
- Opstarten duurt lang, soms enkele minuten voordat de eerste print gemaakt kan worden
- Sinds kort krijgen we strepen op de prints
- Ik krijg de printcartridges niet meer op een normale manier vervangen: de printkop blijft niet meer in het midden stil staan. Ik kan geen oplossing vinden en gebruik nu het volgende paardenmiddel: ik geef een printopdracht en trek dan de stekker eruit. De kop blijft dan stil staan en ik kan de cartridges verwisselen.

Duurzaamheid is dus slecht, wat ik van Canon als marktleider niet had verwacht. De volgende printer wordt geen Canon

Lindaw 31-08-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MP550

Ik heb deze printer nu meer dan een jaar en veel mee geprint.het inkt verbruik vind ik een normaal niveau.
ik print vaak kleur en dan gaat het best snel maar mooie heldere afdrukken. scanner werkt ook goed. uitgebreide mogelijkheden bij het scannen. verder nooit geen storingen of problemen gehad. dik tevreden.

Kentie77 28-08-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MP550

Deze printer mag niet mooier aangeduid worden vanwege veel voorkomende niet op te lossen storingen!!!
Hij ziet er misschien mooi uit of is zelfs makkelijk in gebruik, maar is aan de andere kant waardeloos. Bij wie hij het wel goed blijft doen heeft de hoofdprijs in de schiettent!!! Je bent dan een van de weinigen!!

Na een jaar en drie maanden storingsmelding 6C10!!! Geen garantie meer internet geraadpleegd. Blijkt dat in de printer een ruimte is om overtollig inkt te dumpen! Geen garantie dus printer opengeschroefd!!
Inderdaad naast het loopwerk van de printerkop zit een filter waar de inkt in opgevangen wordt onderop dit bakje zitten slangetjes die de inkt naar beneden vervoeren. Daar zit vilt die de overtollige inkt opneemt. Dit is ongeveer een centimeter dik en de hele bodem ligt er op sommige plaatsen in meerdere lagen volledig mee bedekt. Als het vilt zijn werk niet goed doet kan het zijn dat de printer de storingsmelding 6C10 al naar 10 printjes weer geeft en niets meer doet. Waardeloos dus!!!

Theo65432 01-07-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MP550

Prima apparaat. Ik gebruik hem vooral voor het maken van scans. Helaas is de duurzaamheid van de printer duidelijk onvoldoende. Hij verbruikt veel inkt. Ik print maar zeer af en toe (ca 10 z/w pagina's per jaar) maar nu is de printer al kapot. Reiniging en diepte reiniging uitgevoerd, maar er kwam alleen maar steeds minder op papier te staan. Nu komen er alleen blanco pagina's uit. Ook de onmogelijkheid om iets te z/w te printen als er één lege kleurencartrigde tussen zit vind ik een groot nadeel. Vooral ook omdat die kleurencartrigdes leeg raakten terwijl ik alleen z/w afdrukopdrachten gaf.

GK1 15-02-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MP550

Hierbij mijn ervaring na één jaar:
Deze Canon 550 heb ik gekocht vanwege de goede reviews, de compactheid, het uiterlijk en omdat het papier er altijd horizontaal in kan blijven zitten.
In vergelijking met mijn HP desktop van 10 jaar oud (die het nog steeds doet) zijn de printen vergelijkbaar. Echter de Canon moet eerst zeker een halve minuut rammelen, voordat er een printje van enkele regels uitkomt. Verder "zuipt" deze canon inkt. Na een jaar al meer dan 100 euro kwijt aan inkt!
Er wordt in vergelijking met de HP niet meer mee geprint, en daar doe ik 2 jaar met dezelfde patroon. Nee, er wordt niet overdreven geprint. En als er één inktpatroon van de 5(!)leeg is, komt er niets meer uit de printer.
kortom een afrader. Voor mij de eerste en laatste canon printer

MarKl1983 03-02-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MP550

Jammer maar deze printer heeft niet de kwaliteit die we ervan verwacht hadden. We gebruiken hem af en toe, nu geeft hij code c000 en schijnt het over en uit te zijn. En inderdaad, repareren is duurder als een nieuwe dus helaas er zit niet anders op dan een andere aan te schaffen maar deze wordt dat in elk geval niet meer!

anne588 30-01-2011
Geschreven voor: Canon PIXMA MP550

Want een rampenaankoop. Na 1 maand was die al kapot, deed helemaal niks meer. Goede service van canon gehad, want reparatie was niet mogelijk heb daarom een nieuwe meegekregen. Maarrrrr na paar keer gebruik heb ik nu iedere keer een printerfout 6c10. Erg jammer want het is een mooi apparaat, maar ja, als een printer niet eens kan printen..toch maar weer terug naar de dealer voor een vervangen apparaat.

Lieze 12-11-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MP550

Een printer, scanner, copier met veel mogelijkheden. De prints en scans zijn van goede kwaliteit. Helaas gebruikt de Canon PIXMA ook kleureninkt als je z/w afdrukt, ook als je voor 'afdrukken in grijstinten' kiest. De inkt is dus snel op. En als 1 cartridge leeg is, doet ie het niet meer. Maar een nog groter nadeel is dat de printer niet erg duurzaam is. Na 13 maanden kapot. En de service van Canon is heel slecht. Ik heb er rond de 200 printjes mee afgedrukt en daarna kon ie weg. Want maken is duurder dan een nieuwe. En zo worden printjes dan toch nog duur.

peg2010 04-10-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MP550

Nooit meer een Canon printer voor mij. Na een paar maanden was het stuk en reparatie viel niet onder garantie, want het betrof de printerkop.

Kwaliteit is inderdaad veel beter dan mijn oude HP printer, maar inkt gaat supersnel op en als ik geen gebruikt papier er in kan doen (om iets te printen op de achterkant van gebruikt papier), dan heb ik er echt helemaal niks aan. Papier zat vast en kreeg het er niet helemaal uit. Bij het eruit trekken van het papier is printerkop beschadigd, zegt de reparatiedienst. Bij mijn HP printer helemaal geen problemen hiermee. Gelukkig had ik het nog niet weggedaan, dus weer mijn oude printer in gebruik genomen. Maar als deze stuk is, dan zeker geen Canon printer voor mij.

erik onrust 08-09-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MP550

Ik had een MP540. Helaas heb ik een tijd lang geen kleurenprint gemaakt met alle kleuren. Dat had als gevolg dat de printerkop verstopt was. Een nieuwe printerkop kost via internet €76, maar een nieuwe printer ook !!
Wel erg zonde om de MP540 weg te gooien. Was een jaar oud.
Ik denk dat de MP550 net zo goed is als de MP540, maar wel elke maand een kleurenprintje maken !

Wilbury 11-07-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MP550

Na zes jaar gaf mijn HP psc 2175 het op. Canon MP550 gekocht. Nou de techniek heeft niet stilgestaan. Wat een gemak bij het installeren, via het printerschermpje wordt je stap voor stap eenvoudig geholpen. In zo'n 15 minuten is de zaak geregeld. Prachtige print en foto resultaten. Met het Canon fotoprogramma eenvoudig afdrukken samen te stellen. Werkt snel en stil. Ben zeer tevreden. Vind de vorm en kleur mooier dan de veelal zwarte printers, maar ja dat is een kwestie van smaak. Al met al vind ik deze printer een geweldige aanrader.

Marc Couvreur 06-07-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MP550

Ik ben nu enige tijd in het bezit van deze printer en ben erg tevreden. Ik heb hem gemakkelijk en zonder problemen kunnen installeren. Foto's worden erg mooi geprint en de cardridge gaan redelijk lang mee. Ook heb ik voor deze printer gekozen voor zijn mooie design. Een voor mij klein minpuntje is dat ik de printer in een kast heb staan en foto's worden geprint met papier uit de achterste lade, maar dit heb ik meegenomen bij mijn keuze voor deze printer.

els1968 30-05-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MP550

nav de positieve reviews hier, deze printer aangeschaft, ben er blij mee
installeren ging supersnel, makkelijk, print goed, scant goed

hopelijk verbruikt die de inkt niet te snel, dan ben ik dik tevreden

nilsvk 29-05-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MP550

Vanuit de doos zonder gebruiksaanwijzing te lezen makkelijk geïnstalleerd. Inmiddels draait de printer feilloos in mijn Apple netwerk door deze aan te sluiten op de Airport Extreme router. Daardoor is deze printer ook draadloos toegankelijk.
Mooie afdrukken, goede scans. Losse cartridges maken dat deze stukken voordeliger werkt dan mijn oude HP Officejet die dure combinatiecatridges had.
In de lade kan niet heel veel papier.

kootje53 16-05-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MP550

Ik gebruik al tien jaar Epson printers nu deze keer op aanrade van een vriend de Canon MP550 gekocht.
Ben er zeer tevreden ik zou hem zeker aan bevelen.Handigge slede voor het print papier onder in he apparaat,de opvang slede voor het geprinte matriaal gaat van zelf open.ik vind hem geweldig

Hans2412 25-04-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MP550

Gisteren de nieuw bestelde Canon multifunctionle printer binnengekregen, zojuist geinstalleerd. Was een fluitje van een cent. Wat een verademing na slechte ervaringen met een EPSON Stylus DX4000, die verslindt inktpatronen, en gaf met name de laatste tijd (2 jaar na aanschaf)afdrukken van teleurstellende kwaliteit, qua kleur en streperigheid.
Deze CANON vind ik erg gebruiksvriendelijk, en drukt erg snel foto's van goede kwaliteit af, direct van een geheugenkaart. Ideaal!

Steven 12-03-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MP550

Uitstekende printer. Mooi en degelijk ding en voor een prima prijs te krijgen. Canon is marktleider met de inkjet multifunctionals, andere merken kunnen dit prijs-kwaliteitsnivo niet meer bijbenen. Er is veel gedaan aan eenvoudige bediening zowel via de computer als de printer.

Printer heeft twee zwarte cartidges. Met kleur cartridges zwart mengen lijkt bij mij niet te gebeuren. De grote zwarte cartridge gaat gewoon leeg. Het is wel zo dat de kleine zwarte cartridge niet of nauwelijks gebruikt wordt.

gluby 29-01-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MP550

Altijd een HP gehad maar na enkele weken deze in bezit te hebben zou ik niet weer terug willen naar HP.
Al met al een prachtige printer, ik heb ook 1 minpuntje en dat is de kleine papierlade en je moet de lade steeds openen om te zien hoeveel papiet er nog in zit.

MartinQ 28-01-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MP550

Uitstekende printer voor gewoon (thuis)kantoorwerk en 'even een paar fotos'. Installeren en ingebruiknemen duurt even (>30 min. procedure), maar is kinderlijk eenvoudig.

Enig minpuntje vind ik de wat kleine papierlade (80-100 vel), maar verder echt een goed apparaat.

Eerdere opmerkingen over niet zwart/wit kunnen printen (altijd kleur) is niet waar. Dat is bij instellingen in te stellen. Wel moet je alle cartridges erin hebben zitten (en gevuld uiteraard).

Paot 27-01-2010
Geschreven voor: Canon PIXMA MP550

Uitpakken aansluiten enz. kosten ca 45 minuten werk.
Afdrukken zien er zeer goed uit.
Deze multifunctional gekocht omdat mijn IP4200 van Canon niet kon scannen en kopiëren.
Scannen en kopiëren van lichte teksten is slechts matig.
Vanaf de computer documenten e.d. printen kan niet in zwart / wit, maar wel in grijs. Dit kost echter net als bij de IP4200 inkt van de kleurencartridges. Jammer, dit is echt een misser van Canon en kost de consument onnodig geld.

fri67nl 20-12-2009
Geschreven voor: Canon PIXMA MP550

Ik heb deze printer gekocht als opvolging van de eveneens multifunctionele HP Photosmart 3310.
De Canon is iets handzamer; mist overigens wel de Wifi maar die gebruik ik niet en fax (wie gebruikt die nog?).
De Canon is veel stiller, aanmerkelijk sneller, levert scherpere prints af en last but not least de printcartridges zijn echt veel voordeliger.De installatie verliep snel; wel het uitlijnen twee keer moeten doen. Voor de rest nog geen aanmerkingen; duurzaamheid moet nog blijken. De HP heeft het ruim 3 jaar uitgehouden.