Brother DCP-115C

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 42 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Brother DCP-115C op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

cocoallo 12-09-2009
Geschreven voor: Brother DCP-115C

Deze printer heb ik voor een habbekrats gekocht bij een kringloopwinkel met het idee dat het een miskoop zou zijn.Niets is echter minder waar,eerst heb ik de inkttanks nagekeken en gelijk bijgevuld, dat was een fluitje van een cent 'k heb nog nooit zo gemakkelijk een cartridge kunnen vullen zonder geklieder.Daarna heb ik een foto gescand en uitgeprint en er kwam zowaar een prachtige afdruk uitrollen.Omdat ik al een printer op mijn computer had staan (een Canon Pixma IP4000, en deze nog naar tevredenheid werkte is de Brother naar zolder gegaan en heeft daar een tijd stilgestaan.
Inmiddels heb ik de Brother aangesloten op mijn computer ('t ja, de Canon kreeg kuren)en tot mijn verbazing kon ik er gelijk mee printen, zonder toestanden, geen reinigingsactie's of wat dan ook uit hoeven voeren.
Verder is hij naar mijn idee erg zuinig, nu lees ik hier van veel mensen heel andere verhalen maar ik heb wel aan de instellingen gesleuteld. Daar moet je altijd op letten bij een printer.Hij staat bij mij voor gewone printjes op snel normaal en de printkop staat op heen en weer (knop instellingen).Bij geavanceerd staat hij op kleur en foto.Verder wacht ik niet tot er een melding komt dat de inkt op is maar kijk af en toe hoever de cartridges leeg zijn en vul ze bij.
Ben tot nu toe erg tevreden met m'n koopje en hoop dat ie nog lang mee gaat. Het enige nadeel aan de printer is dat hij niet dubbelzijdig print, en dan bedoel ik niet automatisch maar handmatig, het is mij nog niet gelukt om eerst oneven en daarna even pagina's te printen maar dat kan aan mij liggen.
Als er mensen zijn met tips op dit punt dan zijn die van harte welkom.

Patricia85 17-08-2009
Geschreven voor: Brother DCP-115C

Ook bij mij geeft het display het volgende weer: troubelshooting en hoofdstuk routine en onderhoud zie hoofdstuk gebruikersgids raadplegen. Ik heb vervolgens internet afgespeurd (na het inkijken van de handleiding) en die geeft aan dat als de printerkop rechts zit, je zelf vrij weinig kan doen behalve het geheel terug sturen naar de klantenservice. Maar ja, ik heb geen garantie meer.

Verder zuipt deze printer onwijs veel inkt. En vaak zijn de cartridges half leeg en dan geeft ie al aan dat er nieuwe in moeten. En doe je dat niet, dan print ie ook niet meer! Belachelijk!

bonnielebon 17-04-2009
Geschreven voor: Brother DCP-115C

Heb ook een dcp115c ,ook bij mij blijkt het inktabsorber vol te zitten. Dus heb ik probeert de printer uit elkaar te halen en te kijken of ik het zelf kan vervangen. Dat was een ramp. je zou er versteld van zijn hoeveel inkt in de sponsen ( sponsen moet je zeggen) gaat zitten.
De eerste spons kwam ik tegen onder de patronen, op zij er naast. Rechts achter in de hoek zit een grote spons van ca 3x4x10 cm die spons gaat verder in dat dunne gedeelte boven langs de achterkant. Al die sponsen heb ik er uit kunnen halen en zo goed al kan schoon gemaakt.
Nu zit er nog een , jammer kan ik er niet bij, ben bang dat er dan toch iets afbreekt.
Heel erg jammer dat die printer, toch een keer vol raakt met inkt en je het zelfs niet kunt vervangen. Als je weet dat je de printer toch niet meer gaat gebruiken dan kun je het wel proberen, zorg er voor dat je alles afdekt met plastic en rubberhandschoenen niet vergeten.

Of hij straks weer doet hoor je dan nog wel.
Gr bonnie

susan1 20-07-2008
Geschreven voor: Brother DCP-115C

Wawnneer ik de inkt vervang krijg ik steeds de melding geen patroon, ook al zet ik de inkt er opnieuw in.
Gevolg is dat ik nu niets meer kan printen, omdat alle kleuren het moeten doen.
Kan iemand mij helpen?

ceesbeest 20-04-2008
Geschreven voor: Brother DCP-115C

Handig klein ding, maar slechte software: 220v moet eruit anders start pc niet op. Zet je dan de spannning er weer op dan begint hij te reinigen met als gevolg dat na een jaar is dan de inkt opslag vol is. Wordt weliswaar keurig opgelost door brother (als je een geregistereerde gebruiker bent), maar ik wil gewoon printen zonder gezeur! Nu weer problemen met cartidges die niet worden herkend (jaja, imitatie, maar hij heeft er wel een jaar op gedraaid).
Mijn advies: geef wat meer geld uit aan eentje die wel print als er 1 cartridge leeg is.

hans26 27-03-2008
Geschreven voor: Brother DCP-115C

een uitstekende printer/scanner. Zeker voor deze prijs. Hij scant erg scherp. de inktpatronen zijn goedkoop en gemakkelijk zelf bij te vullen

Michiel j 26-01-2008
Geschreven voor: Brother DCP-115C

Een prima AllinOne printer voor het geld.
ik heb hem nu zo,n jaar, En nu pas zijn alle kleuren op.
Maar ik print dan ook heel erg weing.
En met imitatie inkt Gartridges kan je hem goedkoop nu vullen.
Heeft er iemand ervaring met het navullen van de cartridge ? Want ze zijn doorzichtig dus dan zie je precies wat je doet.
Enige kleine nadeel is dat hij regelmatig de inktkoppen reinigt.
Meerdere keren per week.
Ik snap wel dat hij dat niet voor niets doet.
Maar iets minder had wel gemogen.
Heeft iemand misschien hier een oplossing voor ?

Marc Schouten 07-01-2008
Geschreven voor: Brother DCP-115C

Ik heb deze printer na ruim een jaar en tig keer inkt vervangen in de container gegooid. Wat een rotding. Elke keer reinigen, en printen ho maar, want na twee keer printen was de inkt alweer aan vervanging toe.

emjee 29-12-2007
Geschreven voor: Brother DCP-115C

Prima printer voor deze prijs. Heb nu een maand of acht in bezit en ben erg tevreden. Inkt bijvullen is erg makkelijk, en ik heb het pas één keer hoeven doen voor de zwarte cartridge.
printkwaliteit is goed. Foto's moet je er niet mee willen printen, maar dat moet je sowieso niet thuis willen. Dat moet je immers láten doen. Dat is veel goedkoper en zal er altijd beter uitzien dan als je het thuis doet.
Scannen en kopiëren gaat zelfs heel goed met deze all in one.
Ik heb hem destijds aangeschaft omdat ik goede verhalen hoorde over de goedkope inkt en de service van brother.
Ook mooi is dat deze printer zichzelf schoonmaakt. Belangrijk is dan wel dat je de stekker in het stopcontact laat - echt doen jongens. Want als je dat niet doet en lange tijd niet print, dan raakt-ie, net als alle andere printers trouwens, verstopt.

Zoek je een goedkope all-in-one en heb je niet al te hoge eisen, dan moet je deze hebben.

Menno5 29-12-2007
Geschreven voor: Brother DCP-115C

Op zich prima all-in-one printer voor het geld. HET grote nadeel: ook al print je heel weinig, dan nog raken de inkt cartridges heel snel leeg!? De cartridges opzich kosten niet veel maar het is wel een opvallend (en irritant) iets bij deze printer.

Yv 30-11-2007
Geschreven voor: Brother DCP-115C

Ik heb enorm spijt van de aankoop van deze printer!! Om de haverklap is de inkt op (zoveel print ik niet) en een storing is maar zo nog niet opgelost. Nu blijft hij aangeven dat reinigen onmogelijk is. De instructies uit het boekje opgevolgd maar ik krijg de melding er niet uit en kan dus ALWEER niet printen. Eigenlijk is er altijd wat als je even snel een printje wilt maken met dit apparaat!! Heb de neiging het ding uit het raam te gooien!

Rob231 27-10-2007
Geschreven voor: Brother DCP-115C

Heb deze printer nu ruim een jaar in mijn bezit en bevalt veel beter dan mijn voorgaande veel duurdere HP en Canon printers. Heel betrouwbaar, geen rare storingen, zuinig met inkt en goedkope cartridges (ook niet originele). Hele mooie prints en super handige kopieer mogelijkheid.

Pedro de la Rivera 22-10-2007
Geschreven voor: Brother DCP-115C

klopt allemaat. persoonlijk vind ik de meegeleverde drivers nogal wat beperkt, maar dat is op te lossen met b.v. prachtig progje als fineprint. Deze printer vorige week aangeschaft, want had beter eerst op deze consumentensite kunnen kijken. heb dus 100 euries te veel betaatd ofwel pakket inkt bestaande uit 16x zwart + 8x geel + 8x magenta en 8x cyaan. De printer is het echt waard, maar brother moet toezien op diegenen die de printer aan de consument verkoopt. Vraag me af wat je rechten zijn als je 3 1/2 x de gangbare prijs hebt betaald?

mrs corrie 10-10-2007
Geschreven voor: Brother DCP-115C

gisteren geinstalleerd, en ging prima. Als u Vista gebruikt geeft Brother (als u de software installeerd ) aan dat de gevonden drivers niet aanwezig zijn. Nou dan kun je via de link die wordt aangegeven tijdens de software- installatie deze downloaden. En wonder boven wonder hij deed het gewoon!!!!

Omdat veel mensen last hebben met vista dat de printer niet gevonden wordt en dus kun je de printer niet gebruiken.

Nou Brother prima gedaan en dat voor die prijs.

Dus tijdens de installatie de link op de software installeren.

Daarna naar de mappen gaan en de set-up uitvoeren en klaar is kees.

Ready voor gebruik.

Erik 1968 10-08-2007
Geschreven voor: Brother DCP-115C

Ik heb deze Brother DCP-115C nu een jaar in bezit. Het is voor mij een perfecte printer, kwaliteit prijs verhouding is echt goed. De printer slurpt inkt, maar dat doen ze denk ik allemaal. Ik vul ze zelf bij, wat heel gemakkelijk gaat met de inktcardridges die er in zitten. Absolute aanrader!

Ulrike 22-03-2007
Geschreven voor: Brother DCP-115C

Heb gisteren deze printer gekocht.

M'n HP psc 2355 (die ik perfect vond) hield ermee op, en ik kan geen dag zonder printer, en bovendien vermoed ik dat laten repareren (net buiten de garantie uiteraard) meer zou kosten dan een nieuwe printer.

Omdat HP inkt zo duur is vroeg ik de expert welke printer dan goedkoop is in printen en hij raadde deze aan. Ook ivm los verkrijgbare kleuren inkt; Maar vooral: goedkope inkt! Dat scheelt.

Helaas ben ik tot nu toe nog niet onverdeeld tevreden. Het apparaat heeft al een keer of vier papierstoring gehad. Ook komen er verschillende vlekkerige uitdraaien tevoorschijn, dat kan ik niet gebruiken. Ik vind hem bovendien ook trager dan de HP en als ik op zuinig afdrukken instel is het haast niet meer te lezen.

Dusss... wat voor mij de oplossing is weet ik nog niet. Wennen aan deze iets slomere, iets slechtere, maar wel veel goedkopere printer?

Of toch maar weer HP- zonder troubles, maar met belachelijk dure inkt??

jack jvg 09-02-2007

hoi review readers,
luister en lees dit apparaat is werkelijk geweldig omdat het komt met 3 verschillende cartridges cyaan magenta en geel dus je kunt altijd zien welk je moet vervangen zwart zit er natuurlijk ook bij.

het installeeren ging wel wat moeizaam omdat het apparaat zich zelf eerst moet intialiseren dat stond niet goed omschreven in de gebruikershandleiding, kwa duurzaam heid weet ik het niet maar ik ga er voorzichtig mee om en ben over de scan kwaliteit meer dan tevreden, en kopieeren kan zonder de pc aan te doen dus ook nog makelijk voor belangrijke documenten te kopieren in 5 sec 1 kopie

de inkt is erg goedkoop.

voldoende info ik wel

gr jack

Ger de Vries 07-02-2007
Geschreven voor: Brother DCP-115C

Na twee Canon printers, die het net na de garantieperiode het begaven, nu dan een Brother DCP-115C. Wat een fantastische printer en copyer. Een aanrader!
Mooie afdrukken, zowel in kleur als zwart wit. En wat een gebruiksgemak! In een woord prima!

dieter199 05-01-2007

nu bijna 1 jaar(zie eerdere review 02/06) en héél wat afgeprint
is een goeie printer elke maand gebruik ik 1 tot 2 cartridges afh van kleur heb
de laatste 3 maand zelf cartridges gevuld blijvend goede resultaten en simpel
te vullen , geen gepruts en snel ik heb me nu nog ene aangeschaft ter
vervanging hp die veel te duur print

hharteman 04-01-2007
Geschreven voor: Brother DCP-115C

Prima multifunctionele printer voor huis tuin en keukengebruik.
Deze printer is waar voor je geld.
Volgens de computershop 500 prints per zw/w catridge en 300 kleur.
Heb geen reden hieraan te twijfelen.
Tip: Niet zwaarder fotopapier dan 190 gram/m2 gebruiken zoals brother
voorschrijft dan komen er in de beste kwaliteit redelijke foto's uit.
Op de website van Brother staat ook vermeld welke enveloppen je niet moet
gebruiken, en dat zijn er nogal wat.
Heb hem nu een paar weken in gebruik dus duurzaamheid kan ik niets over zeggen.
Zeer tevreden over deze printer.

Sjoerd Agterhof 22-11-2006

Ik heb de Brother DCP 115c nu een half jaar en ben zeer tevreden. Het
gebruiksgemak is zeer groot, voor zowel scannen, printen als kopieren. Maar
belangrijker is nog dat ik erg lang met een cartridge doe. Als je deze printer
koopt word je ook niet genept doordat er half gevulde cartridges bij zitten
(zoals bij HP), maar krijg je er vier complete cartridges bij. Voor deze prijs
echt een topprinter!

Pieter smits 05-11-2006
Geschreven voor: Brother DCP-115C

Dit is de eertse keer dat ik een Brother heb aangeschaft en het zal ook met
ZEKERHEID de laatste keer zijn.
Deze printer heeft constant een Paper Jam. Helamaal als je op gekleurd papier
wilt printer. Ik heb deze printer nu 5 maanden in mijn bezit en ik baal als
een stekker dat ik voor deze printer heb gekozen. Momenteel probeer ik weer 1
vel te printen op kleurenpapier. Ik ben al een half uur bezig, en nog steeds
heeft dit ding niet willen printen. Paper Jam! Verder gaat de printer vaak
uitzichzelf erg lang de printerkoppen schoonmaken. Dit is onnodig en kost veel
inkt. Koop een andere printer! Echt!

Lizetta 19-10-2006
Geschreven voor: Brother DCP-115C

Net gisteravond geïnstalleerd. De cd-rom liep steeds vast bij de installatie,
maar met een trucje is alles nu klaar en doet de printer het ook. Heb nog niet
alles uitgeprobeerd, maar printen van muziek is perfect (veel beter dan op onze
canon). Verder vind ik de printkwaliteit veel beter dan verwacht. Natuurlijk
ook handig dat de cartridges los zijn, dit scheelt een hoop geld

Cstruik_nl 21-09-2006
Geschreven voor: Brother DCP-115C

De scanner is goed en snel, maar het papier blijft te vaak vastzitten, de
printer reinigt zich te vaak en langdurig, als de kleureninkt op is kan je ook
geen zwart wit meer drukken.
Qua printer dus best irritant.

Galvin 02-09-2006
Geschreven voor: Brother DCP-115C

Absoluut een aanrader! Hoewel ik jarenlang tevreden en trouwe klant van HP ben
geweest, heb ik de laatste tijd steeds meer het gevoel dat ze cartridges
onnodig duur maken. HP all-in-one's in dezelfde prijsklasse als deze Brother
hebben vaak inktpatronen met een schokkend kleine inhoud, zodat je je helemaal
blauw betaald aan cartridges.

Deze Brother is simpel te installeren en te gebruiken, compact van formaat en
is in gebruik VEEL goedkoper! Hoewel ik had verwacht dat de kwaliteit van de
afdrukken niet perfect zo zijn, is het resultaat op fotopapier werkelijk boven
mijn verwachtingen. Wel voelt de constructie wat plasticerig aan, maar goed, ik
ben niet van plan er mee te gaan gooien dus daar maak ik me geen zorgen over.

Kortom, een betaalbare all-in-one die ik van harte kan aanbevelen!