Canon PIXMA TS8050 - Reviews

Wifi

5,8

leo de rijke 03-12-2017

prijs kwaliteit ok.

ik heb deze printer gekocht omdat ik toch nog eenmaal een canon van de nieuwe generatie wil proberen. installeren ging zonder problemen. foto kwaliteit is goed. kopie maken ging redelijk snel.de printer is wat luidruchtig , heb ik geen problemen mee.en natuurlijk de losse inktpatronen voor mij heel belangrijk. betreft de duurzaamheid kan ik nog niets over zeggen . ik heb de printer nu een maand en voor dit moment ben ik tevreden.

Pluspunten

• compact
  • losse inkt patronen
  • kwaliteit afdrukken ok
  • scan kwaliteit is goed
  • bedieningsscherm duidelijk en eenvoudig

Minpunten

• de handleiding is wat eenvoudig [ goed lezen]

Richard 14-06-2018

Canon PIXMA TS8050 enkele maanden in gebruik, kuren beginnen

De Canon PIXMA TS8050 is nu enkele maanden in gebruik, voor ongeveer 1 - 25 pagina's per week. Hij doet het op zich prima, misschien een beetje onhandig dat je de uitvoerlade iedere keer moet uittrekken en weer induwen voor het uitzetten maar dat brengt het compacte ontwerp met zich mee. Vervelend is wel dat de printer momenteel steeds een "interne printfout" meld, waarna de printer uit en weer aangezet moet worden en de printopdracht weer opnieuw moet worden ingegeven. Lastig is ook de communicatie met verschillende laptops, zij zien de printer steeds als "off-line" en regelmatig moeten printopdrachten vaker worden ingegeven.

Pluspunten

• Compact ontwerp
  • Printkwaliteit

Minpunten

• Communicatie met PC
  • In- en uittrekken uitvoerlade
  • Nu al "interne printfout"

M. Martin 14-05-2018

Dramatisch

Altijd HP gebruikt maar omdat die steeds groter worden, deze Canon geprobeerd. Installatie kost al meer dan een uur tegenover HP 5 minuten.
Eenmaal werkend blijkt printen veel kabaal op te leveren, scannen duurt uren en vreet inktcartridges. Extra probleem: als 1 cartridge leeg is dan kan er niet meer geprint worden ook niet als je uitsluitend met zwart wil printen.
Inmiddels maar een Epson aangeschaft, die binnen 10 minuten operationeel was.
Kortom, deze vertrekt naar de kliko en een regelrechte afrader. Nog nooit zo'n slecht apparaat gekocht met zulke slechte software.

Pluspunten

Minpunten

• slechte tot onmogelijke installatie
  • kabaal bij printen
  • scannen duurt uren
  • vreet inkt
  • print niet meer als 1 cartridge leeg is

Richard 25-01-2018

Prima printer - scanner, uitgebreide software

Net in bezit, dus over "de lange duur" kan ik nog niets zeggen maar de ervaring tot nu is top! Prima printer, mooie kwaliteit afdrukken en uitstekende verbinding met computer (bedraad), 3 laptops (draadloos) en 2 smartphones (draadloos). Is geleverd met uitgebreide software. De uitneembare papierlade lijkt iets fragiel maar functioneert goed. Omdat de printer relatief klein is, steken de papierlade en de opvanglade uit tijdens gebruik, voor mij geen probleem (staat toch in een kast) maar bij andere opstelling wellicht iets lastig. De eerste fotoprints zien er prachtig uit!

Pluspunten

• Relatief klein
  • Touch screen
  • Snelle levering door BCC
  • Uitgebreide software
  • Probleemloze draadloze verbinding