Epson Home Expression Home XP-445

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Epson Home Expression Home XP-445 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Chris P. van der Klauw 10-03-2019

Wat eruit komt is goed van kwaliteit, maar hij is zo traag

Ik heb deze all-in-one inmiddels een paar weken. Gebruik hem voornamelijk als scanner(enkele honderden per maand). En af en toe maak ik een print. Na 4 keer een Canon, waarvan elke keer na verloop van tijd de printkoppen niet meer functioneerden, was ik het zat en heb deze Epson gekocht. Heb hem gewoon op een USB kabel aan mijn pc, alhoewel ik glasvezel heb op hoge snelheid. De scans en prints zijn van goede kwaliteit. Het opstarten gaat veel trager dan bij de Canons die ik had. Ook kost het meer tijd voor de print eruit rolt. Ik heb nog geen idee of hij veel inkt gebruikt. De verkoper zei mij om in elk geval elke veertien dagen even een afdruk te maken om de printkoppen vrij te houden, dat is dus eigenlijk ook verspilling van inkt. Ook het scannen van een A4 kost twee maal zoveel tijd als bij mijn vorige Canon. Scannen doe ik via Photoshop met WIA ondersteuning op 300 dpi. Maar als gezegd: wat er uit komt is van goede kwaliteit. Je moet alleen geen haast hebben :-)

Pluspunten

• compact apparaat
  • snelle en eenvoudige installatie
  • goede prijs
  • goede kwaliteit afdrukken en scans

Minpunten

• trage opstart
  • trage print en scan

Jacq 31-01-2019

Waardeloos apparaat

Ik heb het een had jaar geleden gekocht, na drie keer printen is er altijd wel ergens een storing, uren bezig om het weer goed te krijgen. Ik wil gewoon eenvoudig printen vanaf mijn MacBook, ik heb al zeker drie keer d ehelpdesk gebeld, ze helpen wel goed, maar alleen overdag bereikbaar. Ik raad dit niemand aan!!

Kalf 30-10-2018

Apparaat met gebruiksaanwijzing

Ik heb dit apparaat een maand of vier in bezit. Kwaliteit van printen niet slecht als er tenminste wat uitkomt. Met de originele cartridges ging het goed maar die zijn extreem duur. Met niet originele cartridges gaat het apparaat dwarsliggen (nooit met HP gehad). Het lijkt wel of er software is ingebouwd waarmee printen ergerlijk traag wordt. Hij gaat ook vragen stellen en een print duurt soms minuten voordat hij er uit komt. Ook gaat hij soms ineens vanzelf aangeven dat hij cartridges niet meer herkent. Het lijkt er echt op dat dit een manier is het gebruik van minder dure cartridges te voorkomen

Minpunten

• Problemen met niet originele cartridges

bob.bakker 12-09-2018

storingsgevoelig

Bij weinig gebruik storingsgevoelig en dure printerkop moeten vervangen omdat de inkt verdroogd was.

Ricky 29-08-2018

Zeer goede betaalbare printer

Zeer fraaie en compacte printer met voldoende mogelijkheden voor de thuisomgeving. Neemt niet al te veel ruimte in en is, mede door de witte kleur, ook fraai om te zien. Zeer gebruiksvriendelijk.

Pluspunten

• Prijs
  • Compact
  • Mogelijkheden
  • Display

Minpunten

• Nog geen

w.v.d.Schraaf 24-07-2018

Prima aankoop.

Na wikken en wegen (bij andere winkels en BCC) toch gekozen voor BCC wegens mij bekende service. Vooraf vroeg ik mij af of de installatie mij problemen zou opleveren tenslotte ben ik 76 jaar maar achteraf toen het was geinstalleerd werd ik gefeliciteerd via de verpakte CD met instructies en het bleek mee te vallen.Het was een eitje van een cent eigenlijk. Het werkt via WIFI en dat was nieuw voor mij.

Pluspunten

• mooie uitvoering
  • verwisseling cartridges
  • prijs

Minpunten

• het geeft een beetje lawaai bij de start

Marleen 14-07-2018

Traag en veel storingen

Twee maanden geleden gekocht en sindsdien spijt dat ik mijn Canon de deur uit heb gedaan. Tjonge wat een traagheid bij deze Epson XP-445 en tjonge, wat zijn er vaak storingen met onduidelijke redenen. Installeren is inderdaad een eitje, maar werken ho maar. Ik moet regelmatig her-installeren omdat nog iets aan de praat te krijgen. Ik werk met een Macbook, misschien is deze printer nog steeds enkel gericht op WIndows.... Omkasting voelt ook zeer goedkoop aan trouwens, alles is het goedkoopste van het goedkoopste. Jammer!

Frank 07-05-2018

slechte wifi

Ik heb altijd HP gehad en nu voor het eerste (en het laatst) een Epson. Zie minpunten hieronder. Er trage opstart (duurt enkele minuten) en voor printen via Wifi lukt vaker niet dan wel.

Pluspunten

• per kleur een cartridge

Minpunten

• trage opstart
  • slechte wifi verbinding
  • printen kan niet als één inktcartridge leeg is.

Ernst 21-03-2018

Mooi geheel, gunstige prijs

Het is een mooi ;product wat er aantrekkelijk uitziet, maakt mooie afdrukken gestuurd vanuit de printerbediening, Scannen naar de computer lukte niet, Wifi verbinding laat bij het niet dagelijks gebruik van de printer bij mij het regelmatig afweten, zal nu gaan proberen de printer te bedienen via een usb kabel vanaf de computer.

Paul 26-02-2018

Geen papierlade!

In tegenstelling tot in de specificaties staat heeft deze printer geen papierlade maar een sheet-feeder achterop. Aangezien we een papierlade willen gaat de printer ongetest retour.

Minpunten

• Geen papierlade

Dick 01-02-2018

Duidelijke aanwijzingen op het scherm.

Duidelijke aanwijzingen op het scherm maakt het makkelijk werken , dus geschikt voor bijna iedere leeftijds groep.
Ook uitermate geschikt voor mensen die een printer incidenteel gebruiken,en niet veel geld willen uitgeven.

Pluspunten

• compact ,neemt weinig ruimte in.
  • de prijs.
  • doet wat die moet doen.
  • Veel extra opties .
  • makkelijk in gebruik.

Minpunten

• Vooralsnog geen .

Henk 01-11-2017

Prettige printer

Leuke printer voor de prijs, heeft een eigen mailadres zodat je vanaf de printer documenten
kan mailen

Anoniem 25-10-2017

Prima

Vooralsnog appeltje eitje met installeren, kleurfoto's nog beetje mee leren omgaan, goed product. Zeker tevreden.

Pluspunten

• Installatie
  • Wifi
  • Stil
  • Kwaliteit

Minpunten

• Nog niet gevonden

jansam 18-01-2018

Met welk besturingssyteem werkt uw PC, Windows 7 of 10. Vanwege eerder review gemeld probleem met windows 7

JBS 18-10-2017

Mooie compacte printer met veel mogelijkheden

Ik heb deze printer aangeschaft vanwege de prijs (€ 49,95) en de beoordelingen hierboven en op aanraden van een IT collega. De installatie in combinatie met Windows 10 ging vlekkeloos, het draadloos afdrukken vanaf al onze apparaten, desktop, laptop, iPhone en Android telefoon gaat zonder problemen. Ook het scannen naar Onedrive werkt goed alleen wordt iCloud helaas niet ondersteund. Tevens lukt het niet de printer te installeren onder Windows 7, de driver is daar blijkbaar niet geschikt voor. Met Windows 10 geen enkel probleem.
Al met al een fijne printer met hier en daar onvolledigheden. Voor normaal gebruik een aanrader.

Pluspunten

• Werkt goed met Windows 10
  • Makkelijke en snel te installeren
  • Printen vanaf veel devices

Minpunten

• Niet te installeren onder Windows 7
  • Geen ondersteuning iCloud
  • Geen printerkabel aanwezig

Guus 07-10-2017

Snelle installatie, snel printen, mooi scannen

Mede door meerdere positieve beoordelingen besloten om dit model van dit merk aan te schaffen. Had hiervoor HP, Canon en Brother printers en eerlijk nog nooit aan Epson gedacht.
Het aan de praat krijgen ging wonderbaarlijk snel, instellen op Wi-Fi kinderlijk eenvoudig en de eerste pagina kwam echt snel uit de printer. Ook daarna is deze printer aanzienlijk sneller dan b.v. mijn laatste Canon MG7150. Ook het scannen gaat veel sneller én met veel hogere resolutie.
Ik ben uitermate tevreden met deze (prijstechnisch ook) All-In-One.

Pluspunten

• Snelheid printen
  • Simpele installatie

Minpunten

• Ontbreken afgesloten papier invoer voorraad

Marjolijn 27-09-2017

Prima printer

Is redelijk klein van formaat waardoor hij in de kast past. De installatie was erg makkelijk. Tot nu toe een paar dingen wireless geprint van mijn laptop en dat ging goed.

Pluspunten

• klein formaat
  • volle cartridges meegeleverd

jansam 18-01-2018

Met welk besturingssyteem werkt uew PC Windows 7 of 10?

John Duivenvoorde 22-08-2017

prima printer eenvoudige bediening

de printer ziet er goed uit, vanuit de doos makkelijk aan te sluiten en het werkt meteen.
Op de display kun je allerlei varianten aanbrengen, voor het behoud van je inktpatronen goed aangeven of je kleur of zwart/wit wilt. Kijk uit met het kopen van b-merk patronen die werken meestal niet. Het eigen merk inktpatronen vind ik erg duur. Verder doet de printer prima z'n werk.

Pluspunten

• duidelijk - snel - redelijk geruisloos
  • ziet er degelijk uit

Minpunten

• de acceptatie van bijna alleen Epson inktpatronen

shirley 28-06-2017

Leuke compacte fijne printer

Ik heb dit produkt gekozen omdat het een voordelige keuze was. Er worden volle catridges bij geleverd en als ze vervangen moeten worden zijn deze ook voordelig vergeleken met andere merken. Na levering stekker er in gedaan, opgestart, aangemeld op de wifi, printer-usb-kabel erin en printen maar. Niks geinstalleerd alles deed het meteen. Kopieren, scannen printen. Kan nu ook vanaf de laptops, telefoons en tablets printen zonder kabels. Gewoon aanmelden bij de printer en printen maar. Super printer, best snel, mooie afdrukken, lekker simpel te bedienen!!

Pluspunten

• goede prijs
  • geen gedoe met aansluiten, werkt binnen 5 minuten
  • compact
  • geen dure cartrigdes
  • printen vanaf apparaten zonder kabels!!

Minpunten

• geen automatische duplex
  • geen A3 invoer mogelijk

Maurice 18-06-2017

Werk zoals het moet

Had andere epson printer maar na vele jaren kapot gegaan. Nu deze gekocht en werkt net als andere prima.

Pluspunten

• LCD display
  • Makkelijk te instaleren
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Kan geen usb maar moet SD kaart in

Martin 27-05-2017

Mooi groot display super geruisloos

Ik vind het een super printer van alle gemakken voorzien en te bedienen met oa.smartfone/tablet en niet al te dure inktpatronen afzondelijk aan te schaffen

Pluspunten

• Stakke scans
  • Mooie vormgeving
  • En degelijk

John 03-05-2017

EPSON XP-445

ten eerste goede verpakking en duidelijke instructie, het apparaat is zonder al te veel kennis snel aan te sluiten. Alles is goed afleesbaar op het display en makkelijk te bedienen.
Hij is nagenoeg geruisloos en print zowel zwart als kleur prima.
Ik gebruik hem zelf voor huishoudelijk gebruik en daarvoor is hij uitstekend geschikt.

Pluspunten

• aansluiting/bediening
  • bijna geruisloos

Minpunten

• zit geen printerkabel bij

KlaasH63 25-02-2017

Compacte printer/scanner

Deze ai1 printer gekozen ter vervanging van mijn oude Epson SX105. Hij is compacter maar presteert beter. Installeren duurde even (uurtje). Moest het netwerk handmatig instellen.
Heb zelf niet het snelste internet (woon in een uithoek) dit betekent dat het scannen traag verloopt als je ook filmpjes op youtube of uitzending gemist bekijkt. Ga toch maar de USB-kabel aansluiten.
Scans zien er goed uit.
Afdrukken zijn prima.
Printen en scannen via laptop gaat prima.
Printen en scannen via tablet gaat prima.
Wel mis ik op de app, het instellen van het scan gedeelte. Je kunt uit een vijftal formaten kiezen maar het scangebied niet met de hand instellen. Dit betekent als je geen standaard formaat hebt, je achteraf hete teveel moet wegsnijden.

Pluspunten

• Formaat
  • scankwaliteit
  • printkwaliteit

Minpunten

• App voor scannen

Maarten 27-02-2018

Klaas, kan jij scannen zonder usb kabel? Lukt mij niet draadloos namelijk...
mvg Maarten.