Epson EcoTank ET-2550

8,0 (1)

Epson Expression Premium XP-640

Epson Expression Premium XP-640
3,0 (1)

Beoordeling op basis van 31 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Linda Haken 28-01-2016 Product maand in bezit

7,6
Heb deze printer nu 6 weken en vind hem zelf niet helemaal gebruiksvriendelijk. Wat betreft kopieëren is ie wel gebruiksvriendelijk en snel, echter de afdrukken zijn vaag en niet scherp. Ik heb er inmiddels foto's mee afgedrukt maar de foto's komen er qua kleur niet mooi uit te zien. Kleurloos en vaag. Dat is jammer.
Ik moet er ook mee scannen en dat is een drama. Even snel een PDF maken lukt niet goed, heb eerst allerlei software op de computer moeten installeren om verbinding met de printer te kunnen maken. Na eerste scan gaf de printer een communicatiefout, die na 5 minuten weer opgelost was. Ben nu inmiddels een half uur bezig met 2 PDF bestanden en dat moet niet nodig zijn anno 2016.
Wel ben ik opgelucht niet steeds de inkttanks te moeten bijvullen. Een echte pluspunt van deze printer, maar ik had verwacht een printer te kopen met een hogere afdrukkwaliteit en meer gebruiksvriendelijkheid voor wat betreft scannen.

Kbmaat 02-02-2016

Heb precies hetzelfde probleem met het scannen. Heb dit ding nu 1 maand, elke keer zet ik me er weer toe om dan toch maar eens te gaan scannen, maar is me tot dusverre nog niet gelukt. Communicatiefout, kan computer niet vinden, al 100 x de wifi opnieuw ingesteld en handleiding zegt uberhaupt niets over scannen!

Linda Haken 03-02-2016

Heb de Epson Event Manager geinstalleerd op de computer. Toen kon de printer hem wel vinden maar kreeg dus wel een communicatiefout na de eerste scan.

Pieter 14-03-2017

Ik heb dezelfde negatieve ervaringen met deze printer. Iets snel even printen is er niet bij, laat staan scannen.
Het lijkt wel of dit ding een eigen wil heeft. Als ik iets wil printen dan geef ik de opdracht en een poos laten begint 'ie ineens te printen, of niet. Jammer, want ik vind deze manier van inktvoorziening een stuk beter dan de geldklopperij met cartridges. Als laatste optie ga ik nu maar een kabel kopen, omdat ik denk dat de wifi-verbinding heel gevoelig ligt bij dit apparaat.

fmj43 01-06-2016 Product paar weken in bezit

Zeer tevreden met Epson EcoTank ET-2550

1.Ik behoor tot de doelgroep van de ET-2550. Veel printen [vaak duplex] vanaf mijn PC en weinig [maar onmisbaar] kopiëren en scannen> Een ADF is voor mij ongewenst [t.b.v. gemakkelijk boek-kopiëren] en foto's printen besteed ik uit. De ET-2550 heb ik met een USB-kabel op de PC [met Windows 10] aangesloten en vervangt mijn defecte [absorptiekussen vol] Canon MG5450.
2.Papier invoerlade, verticaal aan achterzijde, is minder chic maar functioneel de beste uitvoering, namelijk: + Direct toegankelijk [snel en gemakkelijk vullen, bijvullen en herplaatsen van de kopieen voor de tweede bedrukking bij duplexen] + Zicht op de papiervoorraad [géén verrassing "papier op"}. + Betrouwbare papier invoer en doorvoer [verticaal en geen bocht]. + Eenvoudige en goedkope constructie. Bij mij staat deze AIO dicht tegen een muur en daarom heb ik geen last van de nadelen [hoogte en esthetisch]
3. Handmatig duplex blijkt géén belangrijk nadeel, daar dit snel en gemakkelijk gaat. Na de eerste bedrukking komt op de PC de instructie en na her-inleg kan het printen hervat worden. Bij meerdere pagina's duplexen blijkt dit sneller te gaan dan bij mijn oude Canon door geen tijdverlies voor drogen na de eerste bedrukking.
4. De levensduur is voor mij DE grote vraag, door de lichte constructie en onbekende capaciteit van het inkt-absorptiekussen]. Mijn twee voorgaande Canon's haalden 3,2 resp. 3,5 jaar bij 1 reparatie in de garantieperiode van 2 jaar. De plus en min punten zijn:
+ Probleemloze installatie
+ Tevreden over de prestaties
+ Lage prijs per kopie
+ Geen gedoe met cartridges
+ Uitvoering "no nonsense"
+ Niet duur €259, voor apparaat en grote inktvoorraad
- Lichte bouw, levensduur ???
- Capaciteit "waste ink collector" ???
- Garantie slechts 1 jaar !!!

stevedem 25-10-2015 Product paar dagen in bezit

Onze vorige printer was een canon all in one met cardridges, best kostbaar en relatief snel leeg aangezien wij vaak foto's afdrukken.

De ecotank is daar veel geschikter voor.
Ok, het vullen vereist enige precisie anders word het een knoeiboel, maar eenmaal gevuld kan je er flink veel mee printen.
een vulling kast 8.50, en gaat ongeveer 4000 afdrukken mee word er gezegd.
Het is een kwestie van het dopje van het tankje af, flesje openmaken en legen in de tank.

De printer zelf doet wat die moet doen,
zeer mooie afdrukken van foto's, in een acceptabele tijd, zeer snel met gewone tekst.
Gewoon via wifi vanaf je laptop, of druk dmv de app documenten rectstreeks af vanaf je telefoon of tablet.
Er kan ook een sd kaart in, en adrukken via het display.

Snap niet dat een fabrikant niet eerder op het idee van die tankjes met inkt is gekomen.

Jan Ham 02-11-2015

Zijn de foto's geprint op foto papier in de beste kwaliteit ?

J.Stam 20-02-2017 Product paar weken in bezit

Inkreserve, afdrukken,wifi

Gekocht bij BCC met laagste prijsgarantie 199,- euro installatie liep soepel alleen bij instellen van wifi smartphone problemen met overlay gewoon smartphone even helemaal uitzetten toen was het probleem verholpen.
laptop windows 10 geen problemen
afdrukken foto s A4 in begin heel donker na 4 afdrukken waren de A4 afdrukken normaal
Scannen ging uitstekend en kopie maken ook,verder heel tevreden tot nu toe!
En hoelang het allemaal meegaat zal de toekomst uitwijzen.
gr Jan Stam

Pluspunten

• wifi
  • inktreserve
  • makkelijk instellen
  • goede afdrukken foto

Minpunten

• het niet zelf verwisselen van apsorptie kussen

Gvvjr 25-11-2016 Product paar dagen in bezit

Super printer

Super printer
Werkt met tankjes wat een stuk goedkoper koper is
Printen zien er keurig uit ook foto's zijn goed
Een nadeel op hoge kwaliteit printen duurt lang
Een foto a4 zo'n 6a7 minuten daar integendeel kost zo'n print ook niet veel

Pluspunten

• Goedkopere inkt
  • Print mooi

Minpunten

• Bij foto op a4 6a7 minuten print tijd

Ronald 24-09-2016 Product paar maanden in bezit

Top printer die scherpe foto's maakt

Het is een top apparaat, ik heb hem nu ongeveer 2 weken in huis.
Hij print goed, maakt mooie scherpe foto's.
Het is toch geweldig dat er rond de 5000 pagina's geprint kunnen worden.
De printer heeft ook nog wifi om via de app te kunnen printen😉
Ideaal om snel de foto's vanaf je mobiel te printen.
Aanrader!!!

Pluspunten

• Inkt hoeveelheid
  • WiFi
  • Scherpe foto's

Ido 18-09-2016 Product paar weken in bezit

fantastische printer!

Sinds 2 weken deze printer in huis en wat is deze epson toch geweldig! Samen met de epson iprint app en het wifi netwerk is printen echt een feest! Ik had hiervoor een hp photosmart en daar had ik altijd problemen mee! Die zijn nu verleden tijd,. Kwaliteit vh printen en de snelheid en de stilte van het apparaat zijn gewoon super!! Door de grote inktflessen kun je echt eindeloos printen! Ik heb nu ongeveer 40 pagina's geprint zowel zakelijk als prive en de flessen zijn nog nagenoeg vol! Als je een foto wilt uitprinten en je drukt m af op fotopapier kun je m zo inlijsten,. Zo mooi is de kwaliteit! Aanrader!!!!

Pluspunten

• kwaliteit
  • plug & play

Minpunten

• nog geen

Donald 17-09-2016 Product paar weken in bezit

Goede printen met plus en minpunten

Het is een printer met plus en minpunten. Het fantastische aan deze Eco-tank is het aantal printjes dat hij kan maken zonder de inkt bij te vullen. Dit bespaart in kosten en gedoe, en tevens is het duurzamer. Deze printer is vooral geschikt voor het printen van documenten met veel tekst, de afbeeldingen die ik print zijn een beetje vaal.

Het installeren van de printer is goed omgeschreven. Ook werkt het printer via het wifi en via de telefoon zeer gemakkelijk. Overigens moest ik wel eerst de klantenservice bellen voordat ik de printer op het wifi kon aansluiten. Hier moest iets voor gebeuren dat in mijn geval niet in de omschrijving stond.

Het meest opvallend en grootste nadeel vind ik dat hij niet automatisch dubbelzijdig kan printen. Bij een printer die focust op zuinigheid en duurzaamheid zie ik dat als een vanzelfsprekendheid. Verder een mooi apparaat.

Pluspunten

• Zuinig
  • Printen via wifi

Minpunten

• Niet dubbelzijdig printen

Barb123 16-09-2016 Product paar weken in bezit

Praktische all-in-one

Een zeer praktische printer, maakt snelle en mooie afdrukken van tekst en simpele plaatjes, in combinatie met de scanner ideaal voor thuisgebruik of een klein kantoor.
Draadloos printen over WiFi gaat simpel vanaf de computer en heel erg makkelijk vanaf telefoon of tablet met de speciale Epson app.
Foto's gaan minder snel en worden wel mooi op speciaal fotopapier, dit is echter duidelijk niet het hoofddoel van de printer.
Het vernieuwende van de printer is de manier waarop inkt wordt verkocht. Je koopt voor een wat hoger basisbedrag een printer, maar daar staat tegenover dat je heel lang kan printen met de bijgeleverde inkt, waarna ook de aanschaf van de nieuwe inkt niet te duur uitvalt, zeker als je dit omrekenen naar prijs per geprinte pagina.
Ook door deze lage kosten per pagina is de printer een hele goede optie voor een klein kantoor. Voor een printer die er prat op gaat milieu- en kostenvriendelijk te zijn is het opvallend dat dubbelzijdig printen geen optie is.
Al met al is deze Ecotank ET-2550 dus een aanrader voor iedereen die een printer zoekt om regelmatig te printen zonder de hoofdprijs te betalen

Pluspunten

• Kostprijs per pagina
  • Kwaliteit printen
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Eerste installatie
  • Geen dubbelzijdig printen

jook65 16-06-2016 Product paar dagen in bezit

Printer en AirPrint is heel fijn

9,4
Printer vandaag bezorgd gekregen. Installatie was uiterst makkelijk. Houd wel een paar doekjes bij de hand om de inkt te vullen. En houd rekening met zeker 45 minuten installatie: inkt uitvullen en netwerk aansluiting.

Hij werkt perfect. Drukt snel en makkelijk af. De printer maakt redelijk veel geluid bij de toevoer, het printen zelf is heel stil. Dit geluid is echt wel een nadeel, mocht je bijv de printer gebruiken waar ook klantencontact plaatsvind.

Vooral AirPrint vanaf Iphone is perfect! Hij heeft wel even tijd nodig om de opdracht te ontvangen, zo'n 7 sec. Maar de opdracht komt goed door.

Wat betreft zuinigheid inkt, kan ik nog niets over zeggen, dit heeft wel een jaartje tijd nodig gok ik ;). Dit is overigens voor mij wel de belangrijkste reden om deze Epson Ecotank aan te schaffen.

Deze ecotank heb je in verschillende versies. Ik heb gekozen voor de ET-2550 omdat deze airprint heeft. De ET-2500 heeft GEEN airprint. De serienummers ET-4500 en ET-4550 zijn flink duurder en handig voor kantoorwerk. In mijn geval (webshop) heb ik voor de goedkopere versie 2550 gekozen.

Ik heb deze printer besteld via cameratools.nl. Zeker een aanrader. Goedkoop (259,-) en snelle levering. Ook de schrijfstijl van hun mails zijn vriendelijk en casual. Daar houd ik wel van.

Al met al dus een aanrader deze printer!

Michiel 18-05-2016 Product maand in bezit

Valt erg tegen

4,8
Het installeren van de Epson ET-2550 ging vrij gemakkelijk. Ik moest echter wel zelf een kabel bij kopen, want op de plaats waar hij staat is onvoldoende wifi. Een groot pluspunt zijn de grote cartridges.

De printkwaliteit valt mij erg tegen: dof en vaag. Voor echt mooie professionele documentatie vind ik hem eigenlijk niet geschikt.

Scannen is een drama. Voortdurend allerlei communicatiefouten met de computer en dat vind ik anno 2016 écht niet meer kunnen. Omdat ik vaak moet scannen is de kans groot dat ik het ding binnen het jaar afschrijf.

Conclusie: irritant apparaat en daarmee te duur betaald.

Kleintjuh89 23-10-2015 Product paar weken in bezit

9,6
Ik was op zoek naar een printer die ik zowel prive als voor mijn eigen bedrijf (klein zakelijk), belangrijk is de kleur echtheid (wij hebben namelijk een fel geel logo), en de snelheid als ik een printopdracht geef die meerdere pagina’s bevat.
De Epson ET-2550 EcoTank print super snel, of ik nu print via USB kabel die op mijn computer aangesloten zit, of via Wi-Fi vanaf mijn telefoon of tablet.
De grote tanken met inkt zijn makkelijk te vullen, en de inkt gaat super lang mee. Dit is zeker een groot plus punt, dat je niet telkens hoeft na te denken bij een grote print opdracht, ga ik dat wel redden met mijn inkt.
De kwaliteit van de printer is verbluffend het maakt niet uit of je kleur of zwart wit print, alles is haar scherp en heel goed van kleur.

Deze printer is een echte aanrader, ik heb nog geen min punten kunnen ontdekken.

Donnadijkstra 23-10-2015 Product paar weken in bezit

Dat printen zo gemakkelijk kan tegenwoordig is mij nu heel duidelijk geworden. Installeren was voor deze a-technische vrouw een fluitje van een cent. En het printen via de app is geweldig. Simpel en snel.
Maar de grootste reden van mijn enthousiasme is de zuinigheid. Waar je anders rekening moet houden met het verbruik van de hoeveelheid inkt heb je met deze printer geen reden tot een nee verkoop aan je kinderen voor een kleurplaat en foto's.
Wij zijn helemaal tevreden.

Linda Haken 15-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

Niet tevreden over afdrukken, wel over inktgebruik

Heb deze printer nu een dik jaar in gebruik. De afdrukken op A4 waren vanaf het begin al niet zoals het hoort, maar nu zijn ze erg slecht. Veel strepen, niet scherp, inktvlekken op het papier enzovoort. Ik heb de reinigingoptie meerdere malen uitgevoerd maar zonder verbetering. Cijfers zijn soms niet te lezen. Scannen gaat redelijk goed maar PDF bestanden nog steeds niet te doen. Deze printer had ik niet willen hebben als ik dit allemaal vooraf zou weten. Enig voordeel is dat het inkt nog steeds niet op is. Een te dure printer als je kijkt wat ie presteert qua afdrukken. Foto's printen begin ik al helemaal niet aan.

Pluspunten

• Inkt bijvullen zo goed als niet meer nodig

Minpunten

• Afdrukken zien er niet goed uit
  • Scannen verloopt moeizaam, PDF lukt niet

Paul 19-02-2017 Product paar maanden in bezit

slechte afdrukken

Ik heb de printer nu een half jaar en moet voor de tweede keer in reparatie, steeds horizontale lijnen, alle printerkop en uitlijn procedures gevolgd maar zonder resultaat. het product voldoet daardoor niet aan de verwachting en is in principe waardeloos.

Fred Commandeur 11-12-2016 Product paar dagen in bezit

Fantastisch apparaat ! :)

Net een dag in bezit en bevalt uitstekend en de handleiding is goed en duidelijk.
Het vullen van de inkt reservoirs was geen enkel probleem.
Weg met de cartridges van vroeger...
Ik heb er al mee geprint en ook draadloos gescand en heeft ook al een eigen E-mail adres, waar ik naar toe kan mailen via de App van Epson.
Kortom een veelzijdige alleskunner en ben er super blij mee.
Van harte aanbevolen!

Pluspunten

• Goedkoop met inkt
  • Laag geluidsniveau
  • Makkelijke bediening via de pc en smartphone

Zanthr 28-09-2016 Product paar weken in bezit

Goedkoop printen met dure printer

Doordat deze EcoTank printer met inkt-tanks werkt, is het bijvullen goedkoper dan dure cartridges kopen. De aanschafprijs ligt echter wel weer hoger. Toch verdient het apparaat zichzelf wel terug.
De printer is eenvoudig draadloos aan te sluiten met het enigszins onduidelijk ingerichte LCD scherm. Nadat hij aan de Wifi verbinding is gekoppeld kun je ook via de browser de installatie verdiepen. Dat werkt allemaal prima: Google Cloudprinter, Airprint voor apple, maar helaas geen app voor Windows Mobile.
De scanner werkt overigens ook prima maar er is iets dat mij enorm irriteert: Je kunt niet draadloos scannen. Kortom, je moet een laptop of pc via de niet bijgeleverde USB kabel aan de printer hangen om te kunnen scannen. Waarom kan dat niet mooi met een Cloud oplossing die dat meteen doormailt (al dan niet via Epson server/print-account) of diensten als OneDrive?
Kleurenprints zijn ok, printsnelheid is ook ok, dus het is verder een prima apparaat!

Pluspunten

• Google Cloudprint
  • Goedkope inkt

Minpunten

• Scanner werkt niet draadloos
  • LCD scherm niet intuïtief

wim.swart 18-10-2016

Scanner werkt wel degelijk draadloos, ik denk dat er bij het installeren wat mis is gegaan

Riez 21-09-2016 Product paar weken in bezit

Goede snelle printer

Sinds kort deze Epson Ecotank aangeschaft. Eenmaal uit de verpakking is hij gemakkelijk te installeren. De gebruiksaanwijzing is duidelijk en alles wordt goed uitgelegd. Het vullen van de tanks is vrij simpel. En zonder al te veel kunst en vliegwerk zijn de tanks snel gevuld. Het printen met deze printer gaat snel en geruisloos. Mijn zoons hebben veel werkstukken om uit te printen. En deze printer kan dat met gemak aan. Ik merk aan het niveau van de tanks dat hij erg zuinig omgaat met de inkt. De kwaliteit van de prints zijn perfect en foto’s worden keurig uitgeprint. De mogelijkheid om vanaf je mobiele telefoon te printen vind ik echt een pluspunt en is erg handig. Vooral omdat ik mijn telefoon meer gebruik dan mijn laptop. Al met al een prima printer en ik zal hem zeker willen aanbevelen mocht je nog twijfelen

Pluspunten

• mobiel printen
  • Snel
  • Geruisloos
  • Goede kwaliteit

Minpunten

• Display (kan stuk)

Agnes 18-09-2016 Product paar weken in bezit

mooie printer

Sinds 2 weken in gebruik en tot nu toe vind ik 'm geweldig! installatie is eenvoudig door goede uitleg via pc en/of display printer. Ik heb inmiddels zowel documenten en foto's afgedrukt en deze zijn van goed kwaliteit. Het scannen was wel even puzzelen, maar toch gelukt. Wat ik het prettigst vind dat je overal waar je bent kunt afdrukken, je bent niet meer afhankelijk van de locatie om te kunnen printen. Super!

Endel 18-09-2016 Product paar weken in bezit

Prima printer

Zeer tevreden met de printer. Hiervoor een Canon printer gehad, deze was aan vervanging toe. Na wat onderzoek uitgekomen op de Epson. Zeer tevreden over de printkwaliteit, het gebruik via de WiFi (direct foto printen vanaf de telefoon).

Ik heb het idee dat door de inkt reservoirs, kwaliteit van het printen beter is en er daardoor niet onnodig meer inkt gebruikt wordt.

Gebruiksvriendelijk LCD scherm, makkelijk en overzichtelijk