Epson EcoTank ET-2550 - Reviews

1,4 inch

Gvvjr 25-11-2016 Product paar dagen in bezit

Super printer

Super printer
Werkt met tankjes wat een stuk goedkoper koper is
Printen zien er keurig uit ook foto's zijn goed
Een nadeel op hoge kwaliteit printen duurt lang
Een foto a4 zo'n 6a7 minuten daar integendeel kost zo'n print ook niet veel

Pluspunten

• Goedkopere inkt
  • Print mooi

Minpunten

• Bij foto op a4 6a7 minuten print tijd

Zanthr 28-09-2016 Product paar weken in bezit

Goedkoop printen met dure printer

Doordat deze EcoTank printer met inkt-tanks werkt, is het bijvullen goedkoper dan dure cartridges kopen. De aanschafprijs ligt echter wel weer hoger. Toch verdient het apparaat zichzelf wel terug.
De printer is eenvoudig draadloos aan te sluiten met het enigszins onduidelijk ingerichte LCD scherm. Nadat hij aan de Wifi verbinding is gekoppeld kun je ook via de browser de installatie verdiepen. Dat werkt allemaal prima: Google Cloudprinter, Airprint voor apple, maar helaas geen app voor Windows Mobile.
De scanner werkt overigens ook prima maar er is iets dat mij enorm irriteert: Je kunt niet draadloos scannen. Kortom, je moet een laptop of pc via de niet bijgeleverde USB kabel aan de printer hangen om te kunnen scannen. Waarom kan dat niet mooi met een Cloud oplossing die dat meteen doormailt (al dan niet via Epson server/print-account) of diensten als OneDrive?
Kleurenprints zijn ok, printsnelheid is ook ok, dus het is verder een prima apparaat!

Pluspunten

• Google Cloudprint
  • Goedkope inkt

Minpunten

• Scanner werkt niet draadloos
  • LCD scherm niet intuïtief

Ronald 24-09-2016 Product paar maanden in bezit

Top printer die scherpe foto's maakt

Het is een top apparaat, ik heb hem nu ongeveer 2 weken in huis.
Hij print goed, maakt mooie scherpe foto's.
Het is toch geweldig dat er rond de 5000 pagina's geprint kunnen worden.
De printer heeft ook nog wifi om via de app te kunnen printen😉
Ideaal om snel de foto's vanaf je mobiel te printen.
Aanrader!!!

Pluspunten

• Inkt hoeveelheid
  • WiFi
  • Scherpe foto's

Riez 21-09-2016 Product paar weken in bezit

Goede snelle printer

Sinds kort deze Epson Ecotank aangeschaft. Eenmaal uit de verpakking is hij gemakkelijk te installeren. De gebruiksaanwijzing is duidelijk en alles wordt goed uitgelegd. Het vullen van de tanks is vrij simpel. En zonder al te veel kunst en vliegwerk zijn de tanks snel gevuld. Het printen met deze printer gaat snel en geruisloos. Mijn zoons hebben veel werkstukken om uit te printen. En deze printer kan dat met gemak aan. Ik merk aan het niveau van de tanks dat hij erg zuinig omgaat met de inkt. De kwaliteit van de prints zijn perfect en foto’s worden keurig uitgeprint. De mogelijkheid om vanaf je mobiele telefoon te printen vind ik echt een pluspunt en is erg handig. Vooral omdat ik mijn telefoon meer gebruik dan mijn laptop. Al met al een prima printer en ik zal hem zeker willen aanbevelen mocht je nog twijfelen

Pluspunten

• mobiel printen
  • Snel
  • Geruisloos
  • Goede kwaliteit

Minpunten

• Display (kan stuk)

Agnes 18-09-2016 Product paar weken in bezit

mooie printer

Sinds 2 weken in gebruik en tot nu toe vind ik 'm geweldig! installatie is eenvoudig door goede uitleg via pc en/of display printer. Ik heb inmiddels zowel documenten en foto's afgedrukt en deze zijn van goed kwaliteit. Het scannen was wel even puzzelen, maar toch gelukt. Wat ik het prettigst vind dat je overal waar je bent kunt afdrukken, je bent niet meer afhankelijk van de locatie om te kunnen printen. Super!

Ido 18-09-2016 Product paar weken in bezit

fantastische printer!

Sinds 2 weken deze printer in huis en wat is deze epson toch geweldig! Samen met de epson iprint app en het wifi netwerk is printen echt een feest! Ik had hiervoor een hp photosmart en daar had ik altijd problemen mee! Die zijn nu verleden tijd,. Kwaliteit vh printen en de snelheid en de stilte van het apparaat zijn gewoon super!! Door de grote inktflessen kun je echt eindeloos printen! Ik heb nu ongeveer 40 pagina's geprint zowel zakelijk als prive en de flessen zijn nog nagenoeg vol! Als je een foto wilt uitprinten en je drukt m af op fotopapier kun je m zo inlijsten,. Zo mooi is de kwaliteit! Aanrader!!!!

Pluspunten

• kwaliteit
  • plug & play

Minpunten

• nog geen

Endel 18-09-2016 Product paar weken in bezit

Prima printer

Zeer tevreden met de printer. Hiervoor een Canon printer gehad, deze was aan vervanging toe. Na wat onderzoek uitgekomen op de Epson. Zeer tevreden over de printkwaliteit, het gebruik via de WiFi (direct foto printen vanaf de telefoon).

Ik heb het idee dat door de inkt reservoirs, kwaliteit van het printen beter is en er daardoor niet onnodig meer inkt gebruikt wordt.

Gebruiksvriendelijk LCD scherm, makkelijk en overzichtelijk

Donald 17-09-2016 Product paar weken in bezit

Goede printen met plus en minpunten

Het is een printer met plus en minpunten. Het fantastische aan deze Eco-tank is het aantal printjes dat hij kan maken zonder de inkt bij te vullen. Dit bespaart in kosten en gedoe, en tevens is het duurzamer. Deze printer is vooral geschikt voor het printen van documenten met veel tekst, de afbeeldingen die ik print zijn een beetje vaal.

Het installeren van de printer is goed omgeschreven. Ook werkt het printer via het wifi en via de telefoon zeer gemakkelijk. Overigens moest ik wel eerst de klantenservice bellen voordat ik de printer op het wifi kon aansluiten. Hier moest iets voor gebeuren dat in mijn geval niet in de omschrijving stond.

Het meest opvallend en grootste nadeel vind ik dat hij niet automatisch dubbelzijdig kan printen. Bij een printer die focust op zuinigheid en duurzaamheid zie ik dat als een vanzelfsprekendheid. Verder een mooi apparaat.

Pluspunten

• Zuinig
  • Printen via wifi

Minpunten

• Niet dubbelzijdig printen

Barb123 16-09-2016 Product paar weken in bezit

Praktische all-in-one

Een zeer praktische printer, maakt snelle en mooie afdrukken van tekst en simpele plaatjes, in combinatie met de scanner ideaal voor thuisgebruik of een klein kantoor.
Draadloos printen over WiFi gaat simpel vanaf de computer en heel erg makkelijk vanaf telefoon of tablet met de speciale Epson app.
Foto's gaan minder snel en worden wel mooi op speciaal fotopapier, dit is echter duidelijk niet het hoofddoel van de printer.
Het vernieuwende van de printer is de manier waarop inkt wordt verkocht. Je koopt voor een wat hoger basisbedrag een printer, maar daar staat tegenover dat je heel lang kan printen met de bijgeleverde inkt, waarna ook de aanschaf van de nieuwe inkt niet te duur uitvalt, zeker als je dit omrekenen naar prijs per geprinte pagina.
Ook door deze lage kosten per pagina is de printer een hele goede optie voor een klein kantoor. Voor een printer die er prat op gaat milieu- en kostenvriendelijk te zijn is het opvallend dat dubbelzijdig printen geen optie is.
Al met al is deze Ecotank ET-2550 dus een aanrader voor iedereen die een printer zoekt om regelmatig te printen zonder de hoofdprijs te betalen

Pluspunten

• Kostprijs per pagina
  • Kwaliteit printen
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Eerste installatie
  • Geen dubbelzijdig printen

Anita 16-09-2016 Product paar dagen in bezit

erg tevreden over de printer epson ecotank et-2550

Vorige week kreeg ik de printer binnen,ik zag er tegen aan om te installeren,maar niet gedacht,het was een makkie.De printer werkt uitstekend,erg snel.Op mijn telefoon heb ik hem niet aangesloten,weet eigenlijk niet hoe dat moet.De printer is erg zuinig met de inkt,we printen erg veel,en er mist bijna niks uit.De printkwaliteit is ook prima.De printer maakt wel veel geluid,vooral met het papier door voer.Ik zou zeker deze printer aanraden bij familie en vrienden.Vooral als je veel print en kwaliteit wilt hebben.

Pluspunten

• kwaliteit
  • snelheid
  • weinig inktverbruik

Minpunten

• veel geluid
  • piep na het kopieren

Dannyh070 13-09-2016 Product paar weken in bezit

Een mooie printer die snelle prints maakt

Sinds een week heb ik de epson ecotank ET-2550 in mijn bezit. Hiervoor had ik de epson stylus colour. Wat een verschil zeg qua kwaliteit en de mogelijkheden. De ecotank is makkelijk te installeren op zowel de smartphone als op de computer. Na 30 minuten was alles geinstalleerd.
Ik heb met name foto's geprint op fotopapier via mijn smartphone (epson IPrint app). Dit gaat heel snel via wifi en de kwaliteit van de foto's zijn uitstekend. Qua vormgeving is de printer net zo groot als andere alternatieve printers. Er is ook een mogelijkheid om dingen te scannen. Hiervan heb ik nog geen gebruik van gemaakt. Je bent nu geen problemen meer met cartridges. Het enige nadeel vind ik wel het vullen van de potjes. Ik had hier zeker handschoenen bij nodig.
Ik raad de ecotank zeker aan. Met name als je veel prints moet maken.

Pluspunten

• mooie afdruk kwaliteit
  • snel printen

Minpunten

• bijvullen van de inkt

Ruurd 13-09-2016 Product paar weken in bezit

Fijne gemakkelijke printer

Sinds kort deze Epson in huis, hele verbetering ten opzichte van de eerdere Epson die ik in huis had. In de basis dezelfde mogelijkheden (via Iphone app printen, draadloos via wifi), maar door de grote inktreservoirs loop je niet steeds tegen de grenzen van de cartridges aan. Opzetten van de wifiverbinding gaat makkelijk en snel via het menu in lcd scherm. Tekst printen gaat snel, knoppen zijn makkelijk. Ook kopiëren en scannen wijst zichzelf eigenlijk, de handleiding lezen is eigenlijk overbodig. Alleen het eersteckeer vullen van de inktreservoirs kan een beetje kliederig zijn. Maar verder een hele fijne printer.

Pluspunten

• Snelheid
  • Grote Inktreservoirs
  • Gemakkelijk te bedienen

Minpunten

• Goed opletten met inkt

jook65 16-06-2016 Product paar dagen in bezit

Printer en AirPrint is heel fijn

9,4
Printer vandaag bezorgd gekregen. Installatie was uiterst makkelijk. Houd wel een paar doekjes bij de hand om de inkt te vullen. En houd rekening met zeker 45 minuten installatie: inkt uitvullen en netwerk aansluiting.

Hij werkt perfect. Drukt snel en makkelijk af. De printer maakt redelijk veel geluid bij de toevoer, het printen zelf is heel stil. Dit geluid is echt wel een nadeel, mocht je bijv de printer gebruiken waar ook klantencontact plaatsvind.

Vooral AirPrint vanaf Iphone is perfect! Hij heeft wel even tijd nodig om de opdracht te ontvangen, zo'n 7 sec. Maar de opdracht komt goed door.

Wat betreft zuinigheid inkt, kan ik nog niets over zeggen, dit heeft wel een jaartje tijd nodig gok ik ;). Dit is overigens voor mij wel de belangrijkste reden om deze Epson Ecotank aan te schaffen.

Deze ecotank heb je in verschillende versies. Ik heb gekozen voor de ET-2550 omdat deze airprint heeft. De ET-2500 heeft GEEN airprint. De serienummers ET-4500 en ET-4550 zijn flink duurder en handig voor kantoorwerk. In mijn geval (webshop) heb ik voor de goedkopere versie 2550 gekozen.

Ik heb deze printer besteld via cameratools.nl. Zeker een aanrader. Goedkoop (259,-) en snelle levering. Ook de schrijfstijl van hun mails zijn vriendelijk en casual. Daar houd ik wel van.

Al met al dus een aanrader deze printer!

Van der Jacht 16-06-2016 Product paar dagen in bezit

No-nonsense printer

De keuze is op deze printer gevallen omdat wij wel erg veel geld hebben gespendeerd aan de vervanging van nieuwe cartridges op onze oude MP640 en de printerkop aan vernieuwing toe was.

Het vullen van de Ecotank is heel eenvoudig met de bijgeleverde flesjes en je kunt nu ook zien hoeveel inkt er echt in gaat door de plastic reservoirs!
Na de makkelijke installatie, met 20 minuten voor het laten inwerken van de inkt, meteen wat foto's geprint en de kwaliteit is prima te noemen. Het blijft natuurlijk een printer, dus om topkwaliteit foto's te printen moet je toch even naar een fotospeciaalzaak.

Het digitale display is klein, maar desondanks duidelijk leesbaar.
Behalve bij de papierdoorvoer is de printer vrij geruisloos.
Er zit twee jaar garantie op en na een prijsaanpassing bij BCC (laagste prijsgarantie) overstag gegaan voor 279,- inclusief inkt voor ongeveer 4000 prints.

fmj43 01-06-2016 Product paar weken in bezit

Zeer tevreden met Epson EcoTank ET-2550

1.Ik behoor tot de doelgroep van de ET-2550. Veel printen [vaak duplex] vanaf mijn PC en weinig [maar onmisbaar] kopiëren en scannen> Een ADF is voor mij ongewenst [t.b.v. gemakkelijk boek-kopiëren] en foto's printen besteed ik uit. De ET-2550 heb ik met een USB-kabel op de PC [met Windows 10] aangesloten en vervangt mijn defecte [absorptiekussen vol] Canon MG5450.
2.Papier invoerlade, verticaal aan achterzijde, is minder chic maar functioneel de beste uitvoering, namelijk: + Direct toegankelijk [snel en gemakkelijk vullen, bijvullen en herplaatsen van de kopieen voor de tweede bedrukking bij duplexen] + Zicht op de papiervoorraad [géén verrassing "papier op"}. + Betrouwbare papier invoer en doorvoer [verticaal en geen bocht]. + Eenvoudige en goedkope constructie. Bij mij staat deze AIO dicht tegen een muur en daarom heb ik geen last van de nadelen [hoogte en esthetisch]
3. Handmatig duplex blijkt géén belangrijk nadeel, daar dit snel en gemakkelijk gaat. Na de eerste bedrukking komt op de PC de instructie en na her-inleg kan het printen hervat worden. Bij meerdere pagina's duplexen blijkt dit sneller te gaan dan bij mijn oude Canon door geen tijdverlies voor drogen na de eerste bedrukking.
4. De levensduur is voor mij DE grote vraag, door de lichte constructie en onbekende capaciteit van het inkt-absorptiekussen]. Mijn twee voorgaande Canon's haalden 3,2 resp. 3,5 jaar bij 1 reparatie in de garantieperiode van 2 jaar. De plus en min punten zijn:
+ Probleemloze installatie
+ Tevreden over de prestaties
+ Lage prijs per kopie
+ Geen gedoe met cartridges
+ Uitvoering "no nonsense"
+ Niet duur €259, voor apparaat en grote inktvoorraad
- Lichte bouw, levensduur ???
- Capaciteit "waste ink collector" ???
- Garantie slechts 1 jaar !!!

Michiel 18-05-2016 Product maand in bezit

Valt erg tegen

4,8
Het installeren van de Epson ET-2550 ging vrij gemakkelijk. Ik moest echter wel zelf een kabel bij kopen, want op de plaats waar hij staat is onvoldoende wifi. Een groot pluspunt zijn de grote cartridges.

De printkwaliteit valt mij erg tegen: dof en vaag. Voor echt mooie professionele documentatie vind ik hem eigenlijk niet geschikt.

Scannen is een drama. Voortdurend allerlei communicatiefouten met de computer en dat vind ik anno 2016 écht niet meer kunnen. Omdat ik vaak moet scannen is de kans groot dat ik het ding binnen het jaar afschrijf.

Conclusie: irritant apparaat en daarmee te duur betaald.

Linda Haken 28-01-2016 Product maand in bezit

7,6
Heb deze printer nu 6 weken en vind hem zelf niet helemaal gebruiksvriendelijk. Wat betreft kopieëren is ie wel gebruiksvriendelijk en snel, echter de afdrukken zijn vaag en niet scherp. Ik heb er inmiddels foto's mee afgedrukt maar de foto's komen er qua kleur niet mooi uit te zien. Kleurloos en vaag. Dat is jammer.
Ik moet er ook mee scannen en dat is een drama. Even snel een PDF maken lukt niet goed, heb eerst allerlei software op de computer moeten installeren om verbinding met de printer te kunnen maken. Na eerste scan gaf de printer een communicatiefout, die na 5 minuten weer opgelost was. Ben nu inmiddels een half uur bezig met 2 PDF bestanden en dat moet niet nodig zijn anno 2016.
Wel ben ik opgelucht niet steeds de inkttanks te moeten bijvullen. Een echte pluspunt van deze printer, maar ik had verwacht een printer te kopen met een hogere afdrukkwaliteit en meer gebruiksvriendelijkheid voor wat betreft scannen.

Jeroen de Leeuw 17-01-2016 Product paar dagen in bezit

5,8
De afdrukkwaliteit valt tegen, gezien de aanschafprijs & afdrukresolutie 5760 x 1440 had ik foto kwaliteit verwacht. De is afdruk is gewoon zeer licht en niet mooi scherp. Kwa instellingen was dit ook niet aan te passen. Verder word er geen USB kabel bijgeleverd dus de enige optie is Wifi. Als dit niet werkt heb je geen printer tenzij je zelf nog een kabel aanschaft. (gebeld met epson en klacht ingediend)

Margarita 26-10-2015 Product paar weken in bezit

Ik had het helemaal gehad met mijn vorige printer. Elke keer problemen met de cartridges. Dus toen ik de Epson Ecotank tegen kwam, wist ik dat dit de oplossing zou zijn. Het installeren ging heel erg makkelijk. Bij deze printer zit aan de zijkant een kleine 'tank' waar de verschillende vakjes gevuld moet worden met de bijgeleverde flesjes inkt. De inkt gaat ongeveer 2 jaar mee. Super fijn dus! Ik heb inmiddels ontzettend veel geprint om te zien of dat de inkt inderdaad niet snel opgaat. Op mijn laptop en via de app op mijn smartphone kan ik precies zien wat het verbruik is en wanneer de inkt bijgevuld moet worden. Echt super handig! Ook kan ik via mijn telefoon printen. Het enige nadeel is dat dit wel wat langzamer gaat dan via mijn laptop. Misschien dat dit met een software-update verholpen kan worden? Maar voor de rest ben ik echt blij met de keuze voor deze printer.

R. Oosterveld 26-10-2015 Product paar dagen in bezit

9,4
Deze printer nu een week in bezit en de installatie was erg makkelijk. Direct via Wifi en met de handige app overal waar je bent kun je printen. Kwaliteit van de print is goed, heb nu alleen nog op "gewoon" a4 papier geprint en geen foto's maar zeer tevreden. Erg makkelijk dat je de inkt reservoirs zelf kunt vullen en het niveau in de tankjes ziet..