Epson EcoTank ET-2500

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Epson EcoTank ET-2500 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

Hans Storck 15-09-2017

Eindelijk verlost van dure inktcartridges

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2500

Ben zeer tevreden over onze Ecotank printer - ET2500. Eindeloos veel afdrukken al gemaakt. Printer nu ongeveer 1 jaar in gebruik met de hele familie. Draadloos via wifi connectie overal in huis bereikkbaar. Nooit meer gelazer met lege cartridges. Vorige week naar het niveau van de inkt gekeken en ik kan zeker nog een klein jaar vooruit. Het is de aanschafprijs meer dan waard. We gebruiken de printer voor zakelijke brieven en documenten maar ook veel voor schoolwerkstukken en af en toe printen we een foto uit met de gewone inkt op speciaal fotopapier. De foto's komen er scherp uit. Wij worden hier blij van en de frustratie van alsmaar lege cartridges is voorgoed voorbij. De volgende aankoop wordt weer een Epson met ecotank echter dan wel een waarbij ik de scanner can vullen met eenload papier zodat ik dit niet voor elke pagina afzonderlijk hoef te doen. Ook kopieen maken gaat niet met een feeder maar een voor een. Dus kijk even wat je behoefte is op dit gebied. wellicht is er een ecotank versie die wel een invoerbak heeft voor een stapel documenten om te scannen danwel te kopieren.
Nadeeltje; als tijdens printen papier op raakt, dan moet je weer een nieuwe opdracht geven om de rest uit te printen. Na een paar keer weet je dit en zorg je er wel voor dat er voldoende printer papier aanwezig is :-)

Pluspunten

• Langdurige (±2 jaar) inkt voorraad
  • Perfecte wifi ondersteuning
  • geen lege cartridges meer

Minpunten

• geen scan invoer voor meer dan 1 document
  • geen kopie invoer voor meer dan 1 document
  • minpunten weg als er een model is die het aankan
  • Als papier op is tijdens printen: opnieuw

A.Nieuwkoop 15-12-2016

Veel printen voor een mooie prijs

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2500

Voor een aardig bedrag kan je veel printen, dat is wat Epson beloofd met de ecotank printer. Dit kan ik helaas nog niet beoordelen aangezien ik de printer nog niet zo lang heb, maar verder bevalt de printer prima.
De bouwkwaliteit is niet heel hoog, eigenlijk is het gewoon een huis tuin en keuken printer. Hij mist ook een aantal opties zoals automatisch dubbelzijdig printen, wat bij andere printers in deze prijsklasse wel aanwezig is.
De belangrijkste reden voor de aanschaf is het goedkoop printen. In een gezien met vier opgroeiende kinderen hoef ik nu niet meer bij elk printje te controleren of het de moeite is, wat erg fijn is.
De printkwaliteit is (ruim) voldoende voor waar ik de printer voor nodig heb en als ik een keer dubbelzijdig wil printen dan kan dit altijd handmatig.
Al met al zeer tevreden tot nu toe.

Pluspunten

• goedkoop printen
  • makkelijke installatie

Minpunten

• installatie duurt redelijk lang
  • geen automatisch dubbelzijdig printen
  • Papierinvoer aan de bovenkant

Jan 06-09-2016

Waardeloze printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2500

Zeer slecht product van epson. Na +/- 6 maanden geen fatsoenlijke afdruk kunnen maken door waarschijnlijk verdroogde inkt in de print kop. Ook niet na 10 reinigings beurten geen goede afdrukken meer. Dus totaal gefrustreerd na een half jaar een nieuwe HP Envy 5640 gekocht. NOOIT MEER EEN EPSON!!!!!!!!

Pluspunten

Minpunten

• Slecht werken
  • Lastig installeren.

pa0nhc2 24-05-2016

Langdurig zuinig. Goedkope mooie afdrukken ook op kopieer papier.

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-2500

Eindelijk een printer zonder die dure en hinder veroorzakende inktpatronen, en na zeer lang gebruik makkelijk en goedkoop met originele Epson navul flesjes bij te vullen. Opvallend is (met de meegeleverde Epson instellingen) de relatief zeer goede kwaliteit van afdrukken op gewoon Xerox kopieer papier. Dat is onder andere aan de speciale Epson pigment inkt te danken. De in hars ingepakte pigment deeltjes worden niet door het kopieer papier opgezogen, maar liggen er min of meer (voelbaar) boven op en vloeien dus niet onscherp uit. Waardoor op kopieer papier duidelijk scherpere en verzadigder afdrukken. Dat papier neemt wel het vocht op en moet dus even drogen, maar de afdruk is meteen aardig veegvast. Het door mij voor foto's gebruikte 123inkt ultra glossy fotopapier zuigt de inkt wel meteen op. En geeft zeer goede, vele jaren kleurecht blijvende afdrukken. Die vertonen direct na afdrukken wel een lichte magenta zweem, maar na een half uur drogen de definitief fraaie kleuren. Na maanden gebruik geen enkele storing, werkt altijd moeiteloos, alleen soms wat traag en wat luidruchtig. Parkeert de printkop en schakelt automatisch uit, waardoor minder kans op uitdrogen van de printkop. Helaas geen CD afdruk mogelijkheid. De bediening op het paneel kan duidelijker, een display met tekst zou veel gebruik vriendelijker zijn. Hinderlijk: Als het papier op is, moet op de PC de afdruk opnieuw worden gestart. Kortom: een goed alternatief als u thuis veel print.