Epson EcoTank ET-4500

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Epson EcoTank ET-4500 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Frits 03-11-2017

Gemakkelijke printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4500

Inmiddels heb ik series printers versleten. Het moet bij mij altijd een inktjet printer zijn. Na alle merken was ik het meest tevreden met Epson. Nu ik de ET-4500 sinds kort in gebruik heb, ben ik overtuigd dat dit verreweg de beste aanbieding op inktjet printer gebied is. Geen gedoe meer met inktpatronen, goedkoop per document, kwaliteit prints is prima en flexibel door op afstand te kunnen printen. Ook de kopielader en sorteerder zijn erg handig, zodat de originelen en kopiën in dezelfde volgorde liggen. Een klein nadeel is dat de papierlader bovenop zit (stof ) en maximaal 100 vel papier kan bevatten. De printer is weliswaar een stuk duurder in aanschaf dan de meeste printers, maar dat haal je er als je veel print heel snel uit.

Pluspunten

• Inkt tanks
  • Dokumentkosten
  • Gemakkelijke bediening
  • Sortering uitvoer
  • Printen op afstand

Minpunten

• Aanschafprijs
  • Papierlader

Chantal 21-03-2017

Fijne scanner

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4500

Installatie gaat makkelijk en snel. Fijn om via WiFi vanaf diverse apparaten te kunnen printen. Helaas kun je niet allerlei printopdrachten achter elkaar geven want dan krijg je een foutmelding op de printer. De snelheid waarmee de printopdrachten verwerkt worden ben ik ook niet weg van. Ook de kwaliteit heb ik beter ervaren. Het is net of er een transparante laag over ligt. Met name als je foto's of afbeeldingen print. Jammer want dan vindt ik de prijs erg hoog ten opzichte van de kwaliteit. Het scannen of kopiëren is wel heel fijn.

Pluspunten

• Ecotank

Capullo 13-03-2017

Superapparaat

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4500

Het is een mooi allround apparaat, printen scannen, automatisch doucument invoer, WiFi printen etc hij doet het allemaal.
Was eerst een beetje sceptisch ivm hogere aanschaf prijs vergeleken met eerdere printers die ik ooit heb aangeschaft.
Nou de reden dat deze printer misschien iets duurder is is vanwege het bijna onbeperkt printen, het lijkt of de inkt niet opgaat-)
Ook is het zo dat het geen dure cardriges hoeft te gebruiken maar goedkope hervulbare inkt die na het vullen je bijna onbeperkt kan printen .
Via WiFi aangesloten en het was werkelijk plug and play, heb inmiddels meerdere mensen deze printer geadviseerd omdat je gewoon waar voor je geld krijgt.
Snap daarom waarom sommige printers zo goedkoop zijn, inkt bijna op en daarna hele dure cadrtiges moeten kopen.
Nou, ik ben daar gelukkig vanaf, nooit meer een andere printer voor mij.!!

Pluspunten

• Wifi
  • Goedkope inkt
  • Makkelijk installatie

Minpunten

• Aanschaf prijs (verdient zich makkelijk terug)
  • Groot apparaat

Henk 13-03-2017

Goede printer met topsysteem voor inkt

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4500

Makkelijke printer die qua installatie wel iets tijd vergt maar alles daarna kan bijna niet makkelijker. Ook het inktsysteem werkt kinderlijk eenvoudig en de Epson ET-4500 is een alleskunner. Er is maar één minpunt en dat is dat hij niet dubbelzijdig kan printen. Maar dat is wel overkomelijk. Al met al een alleskunner.

Pluspunten

• perfect inktsysteem

Minpunten

• geen dubbelzijdig printen

Eddie123 12-03-2017

Zeer tevreden

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4500

Ik maak nu een paar week gebruik van de Epson Ecotank 4500 en ik moet zeggen ik ben heel erg tevreden. Het product is wat aan de dure kant, maar als je veel print verdien je dit uiteindelijk wel weer terug. Ik heb geen problemen ondervonden met het installeren van de printer, dit ging mij zeer goed af. De beschrijving was erg duidelijk en ook goed uit te voeren. Wat ik echt een voordeel vind is dat je vanaf je telefoon kan printen, is het zo dat je nog eventjes snel moet printen, dan kan dit mooi via de bluetooth. Wel lees ik dat veel mensen de printer vervelend vinden omdat die veel geluid maakt, hier stoor ik mijzelf niet zo aan en zie het ook niet als een irritatie. Verder ben ik heel erg tevreden en zou de printen ook zeker aanraden aan derden, die veel gebruik maken van een thuisprinter.

Pluspunten

• Makkelijk te instaleren

Kim1981 12-03-2017

Fijne printer voor thuis

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4500

Ik had hiervoor ook een draadloze Epson printer, maar die had geen display op de printer zelf zitten, dus als je iets moest instellen voor de printer moest dat via de computer en dat vond ik heel onhandig zeker als ik alleen even snel iets van vanaf m'n telefoon wilde printen. Deze printer heeft wel een display waar je bijvoorbeeld papierdikte of papiersoort in kunt stellen. Dit is erg handig vooral als je foto's op fotopapier wilt afdrukken.
Wat ik heel fijn vind van deze printer is dat je geen cartridges meer hoeft te vervangen.
Het enige nadeel is dat hij vrij langzaam is en daardoor denk ik minder geschikt is als printer voor bv op kantoor. Maar verder prima voor thuisgebruik.

Pluspunten

• Display op printer
  • Geen cartridges

Minpunten

• Langzaam
  • Maakt lawaai

Dash1976 11-03-2017

Prima printer, lastige installatie

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4500

Ik heb deze printer inmiddels een aantal weken in huis en wat snelheid en functies betreft is het een hele complete printer. Het kunt faxen, scannen, printen en kopiëren met deze redelijk compacte alles-in-een oplossing.

Een van de voordelen is ook dat je geen complete cartridges niet vervangen, maar alleen inkt hoeft bij te vullen in de daarvoor bestemde inkt compartimenten. Minder plastic onderdelen, dus voor het milieu, zou je dus zeggen. Ik heb nog geen inkt hoeven kopen, dus ik weet niet of het daardoor ook goedkoper is dan een complete cartridge.

Wat zeker ruimte is voor verbetering is de installatie software van de printer en het LCD scherm wat zwart wit is een geen touchscreen.

Installeren is niet super simpel. Sterker nog, als je gebruik maakt van een Wifi versterker, dan kan de printer wel eens de weg kwijt raken en daardoor geen verbinding meer hebben met je computer. Ik heb de printer uiteindelijk via het IP adres moeten benaderen en installeren, maar zelfs dat ging vrij moeizaam. Uiteindelijk heb ik hem via een ethernet kabel verbonden aan de modem omdat ik het gedoe zat was.

De printer is redelijk snel en de kwaliteit is ook prima. Kortom een goeie printer als je hem uiteindelijk aan je netwerk hebt toegevoegd.

Pluspunten

• Alles-in-1
  • Ink tanks

Minpunten

• Lastige installatie software
  • Geen kleuren LCD
  • Geen touchscreen

Walker 10-03-2017

Prima printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4500

Na enige tijd weer een nieuwe printer. Had mijn twijfels, maar dit model heeft boven mij verwachtingen gepresteerd. Super makkelijk inkt bijvullen, kers op de taart het draadloos printen Geweldig!!!!

Pluspunten

• Draadloos printen
  • Makkelijk cardridge bijvullen

Minpunten

• Best groot voor op bureau

actionmanafentoe 30-08-2016

Super printer

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4500

Makkelijk te installeren. Print lekker snel en mooi. Overal vandaan kun je printen met de epson app. Zeer ruime inkt tanks waardoor je heel veel prints kunt afdrukken voordat hij pas weer gevuld hoeft te worden.

Pluspunten

• inkt
  • Epson app

yolanda 15-06-2016

te duur in verhouding met de mogelijkheden.

Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4500

Na jaren canon gebruiken, wilde ik weleens wat anders. Maar dit valt tegen. De printer geeft een goedkoop geluid bij aan/uit zetten. Je kunt de kopie/print niet donkerder of lichter maken. Weinig gebruiksmogelijkheden.

Rolf 01-11-2015
Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4500

Na vele verschillende printers geprobeerd te hebben, is dit de beste voor mijn webshop. Groot voordeel is dat je draadloos kunt printen en de fax functie is ideaal.

johanvanoort 31-10-2015
Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4500

deze printer is makkelijk in het gebruik en zuinig in de inktkosten. het is mooie compacte printer die veelzijdig is in het gebruik en makkelijk is om mee te printen. ik kom thuis en stuur met mijn smartphone de gegevens naar de printer en kan in de avond meteen aan de slag met de geprinte pagina's. het is dan ook wel makkelijk dat ik vanuit elke plek in huis kan printen. het is dan ook echt een aanrader deze printer.

arjanmeun 30-10-2015
Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4500

Ik heb de Epson Ecotank 4500 nu 2 weekjes en ik ben dik tevreden. Hiervoor had ik de Ecotank 450, ook een topper maar met deze nieuwe uitvoering gaat het allemaal even wat sneller en strakker.
De installatie ging gladjes, wel heb ik hierbij een tip, vul de tank op een vlakke ondergrond en hou een doekje bij de hand want het vullen kan wel voor wat vuile handen zorgen
Een mooie feature vind ik het printen via e-mail. Je bent ergens, bedenkt dat je nog wat moet printen, even een e-mailtje naar de printer en als je thuiskomt ligt het klaar.
Qua printkosten kan het domweg niet goedkoper, onbeperkt printen is werkelijkheid geworden. Met 4 flesjes, te bestellen voor zo’n 40 euro kun je ruim 10.000 prints maken. Dat is belachelijk goedkoop en hiermee heb je wat mij betreft het einde van de zoektocht naar de ideale printer bereikt
Ik zou deze printer zeker aanbevelen!

Ellis van Schaik 28-10-2015
Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4500

Wat het eerst opvalt is het gemak waarmee je de printer installeert. Van aansluiten tot vullen van de inkt. Hij kan alles, printen, faxen, scannen. Ik moest even wennen aan de papier invoer, vorige had een papier lade, maar dit werkt ook goed. Als thuiswerkend zzp ér met kinderen gaan er nogal wat printjes door in een week. Doordat hij draadloos is geen gerommel meer met kabels, maar het fijnst: geen cartridges meer wisselen! Kortom een goede investering

thels 26-10-2015
Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4500

Had een oudere printer in het netwerk. Hiermee was het niet of moeilijk om te printen vanaf de mobiele apparaten. Met deze een fluitje van een cent download de app en het lukt. Of we nu door de afzonderlijke inktvoorraad goedkoper uit zijn is nog de vraag doordat ik hem pas een paar dagen in bezit heb. Laten we hopen print en kopieer nogal veel dus had met de oude printer regelmatig nieuwe cartridges nodig!

Colwick 25-10-2015
Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4500

De Epson Epson-stylus sx125 was mijn printer voor jaren… simpel snel makkelijk. Maar ik moet wel zeggen dat de Epson ET 4500 in een klasse apart is. Je hoef niet snel zorgen maken over ink. Je kan overal in huis printen je hoef niet bij de printer zelf te zijn. Gewoon via je netwerk printen en later ophalen. Het is zo makkelijk dat je zelf je kinderen kunt laten printen vanaf hun telefoon , tablet. Met de Epson event manager kan je zien wie wat waar en wanneer print. Zo hou je makkelijk alles bij. Deze printer ga ik zeker aanraden bij kennissen #Epson

roosbvk 24-10-2015
Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4500

Print snel en goed, instellen duurt even maar heldere uitleg. Zeer fijn dat printen vanaf smartphone of tablet mogelijk is! Nadeel is dat hij bij verlies van connectie soms gekke dingen doet (zelfde paar pagina's meerdere keren printen) en bij printen vanaf smartphone kun je weinig instellen (zoals zwart wit of meerdere pagina's per vel).
Printer oogt ook wat groot/lomp, stuk breder dan mijn Canon pixma.
Deze printer is wel een stuk sneller, en print een stuk scherper!

Marcelballon 23-10-2015
Geschreven voor: Epson EcoTank ET-4500

Goede Printer die makkelijk in gebruik is. Maakt goede duidelijke afdrukken. Dubbelzijdig afdrukken is mogelijk met manuele invoer. Ook bij veelvuldig printen blijven de kleuren mooi en helder.