HP OfficeJet 5742

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP OfficeJet 5742 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Printer?? Echt waar?? 21-08-2021

Printer??? Echt waar??

Geschreven voor: HP OfficeJet 5742

ik herken mijn probleem in de revieuw van Bert. Mijn fout, te lang vertrouwen gehad in HP en te lang gewacht met retour zenden. Het apparaat staat inmiddels zo'n 5 maanden in huis en er is geen print draadloos uit te krijgen. Volgende printer 200% zeker geen HP.

Bert 01-07-2017

Deze printer krijg ik niet geinstalleerd. Retour Winkel dus

Geschreven voor: HP OfficeJet 5742

Wanneer je een avond bezig bent om de installatie voor elkaar te krijgen. En hij blijft maar melden dat de printer niet is aan te sluiten, dat dit model niet wordt ondersteunt. Dan houdt het gewoon op.

Pluspunten

• Als het niet werkt kan je deze niet vinden

Minpunten

• debiele instalatie

Dik 01-06-2017

Mooie printer

Geschreven voor: HP OfficeJet 5742

Na lang zoeken heb ik gekozen voor de HP OJ5742, de criteria waren aansluiting binnen het wifinetwerk en ik moest er mee kunnen printen, scannen en copieren.
Mijn oude HP LaserJet van 10 jaar oud doet het nog wel maar is niet overal te gebruiken en print alleen in zwart-wit. Met de goede ervaring van het verleden en de lovende reviews voor deze HP was de keuze niet zo moeilijk.
De printer ontdaan van alle plakkers en verpakkingsmateriaal en aangesloten, cartidges en papier erin en vanaf de ipad het circus gestart. Wat een makkie, je volgt gewoon alle aanwijzingen en de printer installeert zichzelf als het ware, je moet alleen af en toe op doorgaan drukken. Een account aangemaakt bij HP en klaar is kees.
Nog even de printer gestart vanaf de laptop en ook daar volgt een eenmalig automatisch installatie protocol. Alles werkt en vanaf alle plekken in huis te bereiken.
Ik beveel dit product bij iedereen aan, ik ben een thuisgebruiker die af en toe wat printjes maakt of een copietje en dit moet dan wel probleemloos gebeuren.
Ik geef de aio printer geen 10 maar deze hoge score heeft ie zeker verdient.

Pluspunten

• Duidelijk display
  • 2 cartridges (kleur en zwart-wit)
  • Aantrekkelijke prijs
  • Makkelijke installatie
  • Veel mogelijkheden en goede afdrukkwaliteit

Francis 23-04-2017

Aanvulling op mijn vorige review

Geschreven voor: HP OfficeJet 5742

Aanvulling op mijn vorige review van 3 januari: na wat zoeken ben ik er achter gekomen hoe je die melodietjes bij verschillende functies kunt uitzetten: dat probeerde ik aanvankelijk via de software op de computer. Daar is het echter niet te vinden. Je moet dat doen via het schermpje op de printer zelf. Als je de geluidjes daar uit zet heb je een melodie-vrije printer.
De printer beviel mij zo goed dat ik ook voor op mijn werk er een heb aangeschaft.
Wat ik eerder schreef over de krappe opvangbak: het is geen opvangbak maar een automatisch uitschuivend plaatje. Het is voldoende om aardig wat pagina's in op te vangen.
Als die in de weg zit schuif je hem nar binnen, als je gaat printen schuift hij automatisch weer naar buiten. Handig, want bij mijn vorige printer vergat ik nog wel eens de opvangbak uit te schuiven met als resultaat alle pagina's verspreid op de grond.
Nog steeds: een prima printer dus. Eigenlijk tot op heden de beste die ik heb gehad sinds mijn eerste HP deskjet 500c in 1992.

Pluspunten

• Geen gescheiden cartridges
  • Printer blijft printen als de kleuren op zijn
  • Geen inktverlies door" onderhoud".

Minpunten

• Instellingen zouden wat duidelijker mogen zijn
  • Nederlandse gebruiksaanwijzing ontbreekt

Francis 03-01-2017

Zuinig engelukkig met inktcartridges mèt printkoppen

Geschreven voor: HP OfficeJet 5742

Groot voordeel van deze printer is dat hij gebruik maakt van maar één (gecombineerde) kleurencartridge. Die heeft nl de printkop van alle kleuren in de cartridge zelf zitten, zoals de oudere printers allemaal hadden totdat iemand op het onzalige idee kwam losse kleurencardridges in printers te installeren.
Groot voordeel daar weer van is dat hij niet telkens weer aan “onderhoud” hoeft te doen door grote hoeveelheden inkt door de in een printer geïnstalleerde printkoppen te spuiten zoals dat bij mijn vorige printer wel het geval was. Kost je vreselijk veel inkt.
Ook ergerlijk is dat dat "onderhoud" van die andere printers op onverwachte momenten ineens start en dat je dan een paar minuten niets meer kunt printen; Je moet dan wachten tot dat zinloze geratel, dat heen en weer geschuif en die inktverspilling voorbij is. Bij deze printer gebeurt dat allemaal niet. What you see is what you get.
Daarbij hebben die losse kleurencartridges nauwelijks voordeel boven de gecombineerde. Bij die losse kleuren is binnen twee weken de ene na de andere toch leeg.
Maar het grootste voordeel is toch dat hij blijft printen als de cartridges bijna op zijn. Die andere printers weigeren verder te printen als er ook maar één kleurencartridge (bijna) leeg is, ook als je alleen maar zwart wilt printen of als de kleurenweergave niet zo belangrijk is. Als je dan geen reserve inktcartridge voorradig hebt ben je de sigaar. Je kunt dan niet verder.
De afdrukkwaliteit is prima. Ik heb geen foto's geprobeerd af te drukken, Vind ik een beetje onzin als je ze van veel betere kwaliteit èn voor veel minder geld professioneel kan laten afdrukken.
Een goede printer voor een redelijke prijs met weinig inktgebruik.

Pluspunten

• Geen gescheiden kleurencartridges
  • Printer blijft printen als een cartridge leeg is
  • Geen "onderhoudsbeurten"

Minpunten

• Muziekje bij opstarten niet uit te zetten
  • Wat krappe opvangbak

Willem. 19-12-2016

Duidelijk display

Geschreven voor: HP OfficeJet 5742

Geweldige printer, eenvoudig te instaleren, ook voor iemand die het niet zo in de vingers heeft vwb de techniek. Volg de aanwijzingen op het scherm en het kan niet mislukken. Doet wat hij moet doen (scannen, kopieeren, faxen en printen vanaf tablet, telefoon en laptop) en ziet er ook nog mooi uit met een duidelijk display.

albert 15-09-2016

grote all-in-one printer

Geschreven voor: HP OfficeJet 5742

Geweldige printer,alles zit erop en aan.Zeer veel functies.Gemakkelijk te bedienen.
Installeren eenvoudig via meegeleverde CD of via de pc.Mooi hp fotoprogramma om foto,s te bewerken op de cd.Printer heeft twee papierlades,en veel instellingen.
Alle kabels en stekkers zijn meegeleverd,zelf nog de inktcartridgesVoor printen,
faxen,scannen,copieren.en web.In een woord geweldig.

Pluspunten

• kan alles
  • goed koop
  • betrouwbaar
  • veel aansluitingen
  • mooie vormgeving

Minpunten

• geen

anorbart 13-07-2016

Veelzijdig

Geschreven voor: HP OfficeJet 5742

Bijzonder snelle installatie, ondersteund door animaties.
Zeer goede netwerkverbinding.
Bulkinvoer voor kopiëren/sdannen.
Tweezijdig printen.

johnboy100 08-07-2016

Hp Printer

Geschreven voor: HP OfficeJet 5742

Deze printer is een aanrader voor als je op zoek bent voor een printer. Een gemak voor te instaleren en goede print kwaliteit. Hp OJ5742.

Herman74 15-06-2016

Zeer veel waar voor uw geld

Sinds een paar dagen in trotse bezit deze HP officejet 5742,
Het installeren ging zeer eenvoudig en kan bijna niet mis gaan. Gewoon het installatiemenu volgen op het display en klaar is Kees, ook de printer op het netwerk aansluiten is een fluitje van een cent. Kan nu overal in huis printen via laptop, iPad en iPhone. Wat erg tot de verbeelding spreekt is de schitterend printkwaliteit zowel kleur als zwart/wit. Ook is de printer mooi stil. Wat ik ook erg handig vindt is dat het uitschuiflaadje automatisch naar voren komt als je gaat printen zodat het papier niet op de grond valt. De HP beschikt over een helder en mooi uitgebreid menu en is simpel te bedienen via de display.
Kortom heel veel mogelijkheden voor relatief weinig geld.
Een echte aanrader.