HP Officejet 5742 e-AiO - Reviews

Printtechnologie
inkjet
Scanmethode
flatbed scanner

Beoordeling op basis van 6 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

9,4

Francis 03-01-2017 Product half jaar of langer in bezit

Zuinig engelukkig met inktcartridges mèt printkoppen

Groot voordeel van deze printer is dat hij gebruik maakt van maar één (gecombineerde) kleurencartridge. Die heeft nl de printkop van alle kleuren in de cartridge zelf zitten, zoals de oudere printers allemaal hadden totdat iemand op het onzalige idee kwam losse kleurencardridges in printers te installeren.
Groot voordeel daar weer van is dat hij niet telkens weer aan “onderhoud” hoeft te doen door grote hoeveelheden inkt door de in een printer geïnstalleerde printkoppen te spuiten zoals dat bij mijn vorige printer wel het geval was. Kost je vreselijk veel inkt.
Ook ergerlijk is dat dat "onderhoud" van die andere printers op onverwachte momenten ineens start en dat je dan een paar minuten niets meer kunt printen; Je moet dan wachten tot dat zinloze geratel, dat heen en weer geschuif en die inktverspilling voorbij is. Bij deze printer gebeurt dat allemaal niet. What you see is what you get.
Daarbij hebben die losse kleurencartridges nauwelijks voordeel boven de gecombineerde. Bij die losse kleuren is binnen twee weken de ene na de andere toch leeg.
Maar het grootste voordeel is toch dat hij blijft printen als de cartridges bijna op zijn. Die andere printers weigeren verder te printen als er ook maar één kleurencartridge (bijna) leeg is, ook als je alleen maar zwart wilt printen of als de kleurenweergave niet zo belangrijk is. Als je dan geen reserve inktcartridge voorradig hebt ben je de sigaar. Je kunt dan niet verder.
De afdrukkwaliteit is prima. Ik heb geen foto's geprobeerd af te drukken, Vind ik een beetje onzin als je ze van veel betere kwaliteit èn voor veel minder geld professioneel kan laten afdrukken.
Een goede printer voor een redelijke prijs met weinig inktgebruik.

Pluspunten

• Geen gescheiden kleurencartridges
  • Printer blijft printen als een cartridge leeg is
  • Geen "onderhoudsbeurten"

Minpunten

• Muziekje bij opstarten niet uit te zetten
  • Wat krappe opvangbak

Herman74 15-06-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer veel waar voor uw geld

Sinds een paar dagen in trotse bezit deze HP officejet 5742,
Het installeren ging zeer eenvoudig en kan bijna niet mis gaan. Gewoon het installatiemenu volgen op het display en klaar is Kees, ook de printer op het netwerk aansluiten is een fluitje van een cent. Kan nu overal in huis printen via laptop, iPad en iPhone. Wat erg tot de verbeelding spreekt is de schitterend printkwaliteit zowel kleur als zwart/wit. Ook is de printer mooi stil. Wat ik ook erg handig vindt is dat het uitschuiflaadje automatisch naar voren komt als je gaat printen zodat het papier niet op de grond valt. De HP beschikt over een helder en mooi uitgebreid menu en is simpel te bedienen via de display.
Kortom heel veel mogelijkheden voor relatief weinig geld.
Een echte aanrader.

Willem. 19-12-2016 Product paar weken in bezit

Duidelijk display

Geweldige printer, eenvoudig te instaleren, ook voor iemand die het niet zo in de vingers heeft vwb de techniek. Volg de aanwijzingen op het scherm en het kan niet mislukken. Doet wat hij moet doen (scannen, kopieeren, faxen en printen vanaf tablet, telefoon en laptop) en ziet er ook nog mooi uit met een duidelijk display.

albert 15-09-2016 Product paar dagen in bezit

grote all-in-one printer

Geweldige printer,alles zit erop en aan.Zeer veel functies.Gemakkelijk te bedienen.
Installeren eenvoudig via meegeleverde CD of via de pc.Mooi hp fotoprogramma om foto,s te bewerken op de cd.Printer heeft twee papierlades,en veel instellingen.
Alle kabels en stekkers zijn meegeleverd,zelf nog de inktcartridgesVoor printen,
faxen,scannen,copieren.en web.In een woord geweldig.

Pluspunten

• kan alles
  • goed koop
  • betrouwbaar
  • veel aansluitingen
  • mooie vormgeving

Minpunten

anorbart 13-07-2016 Product paar dagen in bezit

Veelzijdig

Bijzonder snelle installatie, ondersteund door animaties.
Zeer goede netwerkverbinding.
Bulkinvoer voor kopiëren/sdannen.
Tweezijdig printen.

johnboy100 08-07-2016 Product paar dagen in bezit

Hp Printer

Deze printer is een aanrader voor als je op zoek bent voor een printer. Een gemak voor te instaleren en goede print kwaliteit. Hp OJ5742.