HP ENVY 5530

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP ENVY 5530 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

jedenkthetwelmaarjedoethetniet 04-08-2016

Gebruiksvriendelijk en veelzijdig

Geschreven voor: HP ENVY 5530

Wegens defecte oude printer een nieuwe uitgezocht.
Mocht niet teveel kosten (rond €50/€60), en het liefst een HP. Kwam eerst uit op de Envy 4520 die bij MM en Wehkamp aangeboden werden voor €59. Bij Wehkamp kwam een banner voorbij met suggesties, waaronder de Envy 5530. Deze kostte normaal €89, en was nu afgeprijst naar €65. Voor dit verschil het overwegen waard.
Als voordeel zag ik dat deze een SD-card slot had, en verder een mooi kleuren touchscreen had, waar de 4520 dit niet heeft.
Na bestelling, volgende dag al in huis.
Installatie ging vlekkeloos onder Windows 7 64 bit. Na 15 minuten klaar.
Het draadloos printen gaat ook goed, via laptop en via de HP print plugin (Playstore) op de smartphone ook zonder problemen printen.
Goed in het ontwerp vind ik dat de cartridges te vervangen zijn van bovenaf. Niet meer aan de voorkant in een klein gat pieriken, maar gewoon de klep bovenop openen en je kunt overal goed bij.
Verder las tussen de andere reviews dat je de klep van de papierlade niet kunt sluiten als er nog papier aanwezig was; hier heb ik dus geen last van (?). Kan hem gewoon sluiten, dus geen stof vangen.
Wat betreft inktverbruik kan ik daar zelf nog niets over zeggen. Er zijn diverse instellingen (onder windows en onder de meegeleverde software) waar je voor het afdrukken inktbesparende opties hebt. Het type inktcartridge is de HP 301, welke een €0,20 duurder is dan die van de Envy 4520 (HP 302), maar weer een slag goedkoper dan de HP 300 voor mijn oude printer (ca. €2,50) als ik bestel bij één van de bekendere print suppliers op internet.

Al met al denk ik een prima aankoop, ik heb tot zover veel plezier van het apparaat!

Rob 17-03-2016

Installatie en in gebruik.

Geschreven voor: HP ENVY 5530

Na aankoop installatie begonnen, alles ging goed inscannen eerste print prima allemaal.

Mooi design vriendelijk in gebruik en handzaam.
Proef print kleuren zien er goed uit.

Installatie op laptop liep vast. Windows 7 zou zo geïnstalleerd zijn.
Er kwamen steeds foutmeldingen: uitzetten en opnieuw aanzetten stond op het display. Dit meerdere malen gedaan, niets hielp lang wachten stekker eruit.

Kwam niet meer verder met printen lukte niet meer.
Winkel geweest product wordt teruggestuurd er zat een probleem in d software.

Teleurgesteld over uitleg handleiding moet je maar vinden op internet,voor mij geen HP 5530 meer

Ger60 02-02-2016
Geschreven voor: HP ENVY 5530

Een prima printer voor deze prijs. Ik had hem in een half uur gebruiksklaar. Wifi zoeken was een eitje. Later de tablet smartphone en laptop verbonden. Het is in één woord geweldig. Afdrukken vanuit je luie stoel.Het dubbelzijdig afdrukken is ook ideaal, dit scheelt veel papier verbruik. Zuinig in inktverbruik. Minpunten heb ik nog niet kunnen ontdekken. Ik raad deze printer aan !

Daniquesjans 26-08-2015
Geschreven voor: HP ENVY 5530

Net de HP Envy 5530 All in one printer geïnstalleerd en ik vind het wel even de moeite waard om alvast over de installatie en het eerste gebruik te reviewen. Met mijn Macbook heb ik bij mijn vorige printer veel problemen gehad. Het installeren ging dramatisch en hij herkende mijn laptop vaak niet.

Het installeren van deze HP Envy 5530 was zo gepiept (in 10 minuten wel te verstaan, zonder CD en zonder gebruik van een netwerkkabel). Ik sta er versteld van hoe snel hij te installeren is. Je doet hem voor de eerste keer aan en alles wijst eigenlijk vanzelf (en anders is er een instructie geleverd op een A4'tje). Op een gegeven moment kun je kiezen tussen CD installatie en draadloze netwerkverbinding. Ik heb de tweede optie gedaan en de CD niet gebruikt. Ik vond in het lijstje wat ik kreeg mijn draadloze netwerk en voerde het wachtwoord in. Vanaf dat moment had ik een WiFi-verbinding. Ik opende mijn laptop en de printer liet zich al gelijk zien in het schermpje: 'dichtstbijzijnde printer(s)'. Een minuut later rolde het eerste printje er uit.

Tot nu toe ben ik enthousiast, ik ben benieuwd of ik dat over een tijd ook nog ben!

Eventueel minpuntje:
Je moet soms wat vaker en harder drukken op het touchscreen, maar als je dat eenmaal doorhebt is dat geen probleem.

Pluspunten:
Compatibel met mijn Macbook
Snelle installatie (zonder CD en netwerkkabel, met alleen WiFi)
Dubbelzijdig printen

Gekocht bij Wehkamp

NardesWCP 27-05-2015
Geschreven voor: HP ENVY 5530

Ik heb deze printer nu bijna 4 maanden in gebruik. Hij print zeer nauwkeurig en met het juiste papier hele mooie foto's (ook dubbelzijdig!). Na het uitpakken heb ik de bijgeleverde software geinstalleerd zodat ik ook tekstherkenning kon gebruiken bij het scannen van mijn documenten. Dit heb ik direct via het draadloze netwerk kunnen doen, dus zonder kabel naar de computer. Het touchscreen is duidelijk en overzichtelijk. Ik ben niet zo handig dus moest even kijken hoe ik vanaf mijn mobiel foto's kon printen, maar dat werkte verrassend goed. Nu heb ik de foto's van mijn kleinkinderen direct vanaf de telefoon geprint. Ik heb de computer daarbij niet meer nodig. Verder is de printer een stuk kleiner dan de vorige, hij past beter op het bureau. Apps nog niet uitgeprobeerd. Al met al zeer tevreden

joycevanhal 14-05-2015
Geschreven voor: HP ENVY 5530

Ik ben nu een paar weken aan de slag met de HP Envy 5530 en kan geen minpunten vinden!

Installatie van de printer is super makkelijk, geen drivers te downloaden om de computer de printer te laten herkennen en binnen 10 minuten geïnstalleerd!

Voor mijn klanten moet ik regelmatig productfoto's en brochures van de nieuwe lingerie collecties printen, dus zeer belangrijk voor mijn bedrijf dat die foto's en brochures van hoge kwaliteit zijn, wat de HP Envy 5530 tot mijn opperste tevredenheid geeft!

hrjnmmm 12-05-2015
Geschreven voor: HP ENVY 5530

De HP Envy 5530 heeft een fraai en compact design. Handig is het klepje van de papierlade. Installeren is heel makkelijk met de bijgeleverde cd of via het internet. Het touchscreen op de printer is prettig en ook gemakkelijk. Kopiëren en scannen werkt simpel en snel. Het scannen werkt helaas wel alleen voor enkelvoudige documenten. Al met al een zeer prettige printer voor kantoor en privé doeleinden.

Mr_Quick 10-05-2015

Review HP ENVY 5530
Het eerste printje met mijn nieuwe printer rolde er al binnen 30 minuten uit.
Mijn zoon van 10 heeft de printer uit de doos gehaald en ontdaan van de blauwe stickers.
Aangesloten aan de stroom en daarna de instructies gevolgd op de display.
De meegeleverde cartridges erin gedaan.
Printer installeert zichzelf en gaat kalibreren, print een testpagina, en scant de testpagina.
Hierna is hij al klaar voor gebruik. Allemaal zeer eenvoudig en gebruiksvriendelijk.
Ik heb de printer daarna geïnstalleerd op mijn laptop.
Via de url uit de handleiding heb ik de printer met de bijbehorende tools geïnstalleerd.
Tijdens deze installatie werd de printer automatisch toegevoegd aan mijn privénetwerk.

Via de playstore heb ik de HP e-print en HP All-in-one geïnstalleerd op mijn mobiel en tablet.
Vanaf mijn telefoon of tablet kan ik nu erg gemakkelijk foto’s en of documenten afdrukken.
Met de HP All-in-one app kun je iets meer.
Deze kan je inzicht geven van de inhoud van de cartridges en kun je scanopdrachten geven.

Pluspunten:
Snel en gebruiksvriendelijk te installeren.
Printen en scannen erg eenvoudig (via touchscreen of app)
Compact printer
Overzichtelijke display (touchscreen)
Voor elk device te gebruiken (Android, Windows of Apple)

Minpunt:
Lade moet open blijven als je het a4 papier erin laat zitten

TLindt 08-05-2015
Geschreven voor: HP ENVY 5530

Tot nu toe erg tevreden over de printer. Hij werkt snel, de kwaliteit is goed en niet geheel onbelangrijk hij past precies op mijn bureautje.

Het enige minpuntje wat ik tot nu toe kan verzinnen is dat de touchscreen niet heel gevoelig is. Je moet redelijk hard drukken, maar daar ben ik nu eigenlijk al aan gewend.

ridertje 03-05-2015
Geschreven voor: HP ENVY 5530

Deze HP 5530 printer als cadeau gekregen.

De doos waar de printer inzit ziet er al prachtig uit. Alles wat je nodig heb zit erin, een handleiding, 2 verschillende stekkers, installatie cd, setje fotopapier, 2 inkt cartridges en natuurlijk de compacte printer.

Zelf heb ik geen cd/dvd speler meer in mijn computer, maar geen nood, want je kan de drivers gemakkelijk downloaden via de HP site

Installatie
Eerst de printer uit de doos halen en alle plakbandjes eraf halen, klep openen en ook de gezekerde plakbandjes eruit halen, de 2 meegeleverde tankjes in de met kleur aangegeven openingen doen, dit is even aanvoelen dat ze goed erin zitten en het klepje sluiten. Als alles gedaan is dan de printer pas aansluiten en de power knop aandrukken,. De printer gaat nu wat testjes doen en vraagt om papier. De papierlade rustig naar je toe trekken, dan de schuifjes opzij doen en het papier erin leggen, de schuifjes rustig weer aanschuiven en de lade terug schuiven in de printer. Nu gaat de printer zich zelf kalibreren en print een test pagina uit, die je daarna moet scannen, de printer doet alles zelf en is dan klaar voor gebruik.

Wifi
Nu het draadloze netwerk aansluiten. Als je router thuis gewoon op dhcp (automatisch toewijzen IP adres) staat, dit is bij de meeste mensen zo, klik je op draadloos verbinden en geef je Wi-Fi wachtwoord in en hij maakt verbinding.
Ik zelf heb allemaal toegewezen IP adressen (elke PC, Laptop of Smartphone heeft een vast IP adres) dan ga je naar geavanceerde instellingen en geeft via het Touch screen op de printer de juiste adressen in en klaar.

Afdrukken, scannen, Kopiëren
Afdrukken via Wi-Fi gaat lekker snel en geeft een prima resultaat op gewoon papier. Voor foto’s heb je wel echt foto papier nodig! Het scannen en kopiëren geeft ook hele mooie resultaten.
Met bijgeleverd foto papier een foto afgedrukt, en dit geeft ook en verbluffend resultaat! De bijgeleverde software HP Photo Creations is erg geschikt om snel het juiste formaat te selecteren en je kan hier ook prima je foto’s mee bewerken. Je kan wenskaarten, foto albums en nog veel meer maken.
Scannen gaat lekker snel en kan je direct op je computer opslaan.
Kopiëren is gewoon simpel en goed.

APPS
De HP printer App is, via de App store voor iphone en ipad te krijgen, en voor Android in de Playstore.
Deze app werkt erg simpel en zo kan je van elk mobiel apparaat printen.

Positieve punten:

Snel en makkelijk te installeren.
Prima software
Uitstekende prints.
Mobiel printen.
Mooi design.

Verbeter punten:
De lade invoer klep kan niet dicht als er nog A4 papier inzit.
Inkt goedkoper maken.

Voor mij is dit een prima allround printer, voor een mooie prijs!

Ger 29-12-2015

Hoe en waarom werkt het touchscreen scherm niet op de printer, hij geeft alleen maar originele cartridge gebruikt en doorgaan, maar waar ik ook op druk er gebeurd niets.
Printen doet hij wel!

Veilinghof 08-04-2015
Geschreven voor: HP ENVY 5530

Printer HP 5530 e all in one ziet er degelijk uit. De installatie is zeer eenvoudig ook het gaan op internet.
Het scannen heb ij nog niet uitgeprobeerd maar lijkt mij met de windows app zeer eenvoudig. Kortom een aanbeveling

StormRJ 29-01-2015
Geschreven voor: HP ENVY 5530

De type 5534 net paar dagen in huis en volgens mij is het een wereld machine, zeer makkelijke installatie, goede kwaliteit/ prijs verhouding, voelt robust en stevig aan en is erg stil. Scan kan direct vanaf machine verstuurd worden, alle draadloze telefoons, computer en tablets in huis zijn er op aangesloten en het werkt perfect. Gekocht bij Mediamarkt en goede uitleg gekregen.
Heel goede aankoop !

Racing Paultje 06-03-2015

Allereerst gefeliciteerd met je aankoop, maar echter een vraagje. Je koos voor een 5534 bij de Mediamarkt, dit model is duurder dan de 5530 maar wat is nou het verschil tussen deze twee, kortom wat gaf de doorslag om de 5534 te kopen?

annems 23-11-2014
Geschreven voor: HP ENVY 5530

De printer heeft een mooi en compact design. Het klepje van de papierlade is handig open te maken en uit te schuiven voor het papier. De printer is makkelijk te installeren met de bijgeleverde cd en het instructieboekje in verschillende talen. Het installeren staat er compact in en je moet alleen maar de stappen volgen. Door het touchscreen op de printer is het handig te bedienen. Het touchscreen reageert goed en je kunt hier ook de optie kopiëren op selecteren. Het dubbelzijdig kopiëren werkt heel goed. De cartridges zijn gemakkelijk te vervangen. Ik zelf ben niet technisch, maar dit apparaat is heel fijn in gebruik en snap ik zelfs! Het is een feest om dingen te printen, omdat het er met een mooie en goede kwaliteit uitkomt.

YehK 22-11-2014

Pro's:
- Installatie is vrij eenvoudig, zelfs voor niet al te technische personen;
- via WiFi op afstand te bedienen via HP Eprint;
- overall gebruiksgemak;
- modern en 'clean' design met touchscreen;
- afdrukkwaliteit is prima (moet het alleen ook nog een keer testen op fotopapier);
- dubbelzijdig printen;
- scannen en kopieren gaat ook vrij soepel;
- prima prijs-kwaliteit verhouding

Con's:
- Printercartridges zijn vrij duur;

klijbroek 19-11-2014

Installeren:
Ging prima. Makkelijk te volgen stappen. Snel gedaan.
Touchscreen werkte goed, manier van drukken was even wennen.

Printen via email.
Snel geregeld. Het leek wel of hij het verkleinde maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn.

Via wifi printen:
Dit gaat prima.

Printen zelf:
Kwaliteit was prima.
Stelde alleen zelf de marges bij waardoor de paginanummering wegviel en handmatig bij gesteld moesten worden in het document.
Selecteerde ik een andere printer dan bleven de marges wel goed en kwam de paginanummer weer terug.

Dubbelzijdig printen deed hij prima en helemaal zelfstandig, erg handig.

annajose 16-11-2014
Geschreven voor: HP ENVY 5530

een makkelijke printer om aan te sluiten, geen kabels die in de weg liggen en vanaf verschillende plekken een opdracht te versturen.
ook de printer is makkelijk te gebruiken, kopiëren en printen met een goed resultaat.

thebol 15-11-2014
Geschreven voor: HP ENVY 5530

De printer is duidelijk bedoeld als netwerk printer, ik heb hem daarom maar direct via de WiFi aangesloten, je kan dan m.b.v. HP eprint de printer aansturen, het is zelfs mogelijk om m.b.v. een app van HP op je telefoon onderweg een foto thuis uit te laten printen, heel apart.
Hij heeft een kleuren Touch screen die gemakkelijk te bedienen is, verder is er nog een SD card slot waar vanaf je direct kunt printen.
Ik moet nog proberen om hem op de ouderwetse manier aan te sluiten met de USB kabel maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad, WiFi werkt trouwens prima.
Het installeren van de printer gaat heel gemakkelijk en wordt online ondersteund met help functies. Je kunt ook het HP programma Photo Creations downloaden wat extra mogelijkheden geeft om je foto’s af te drukken, b.v collages, kaarten, foto albums e.d., erg handig
Hij heeft 2 cartridges 1 zwart en een gecombineerde 3 kleuren cartridge
Je kunt er mee scannen, kopiëren en printen. Wat redelijk uniek is voor deze prijs is de mogelijkheid om dubbelzijdig te printen, scheelt toch veel papier
De Printresolutie is 1200 x 4800 dpi en de Scanresolutie is 1200 x 2400 dpi, de mogelijke papier formaten zijn A4, A5, A6 en B5
De kwaliteit is voor zo’n kleine printer prima, de tekst is scherp en ook de kleurenprints zijn verbazingwekkend goed.
Deze printer is voor bescheiden thuis gebruik heel geschikt, je kunt er dubbelzijdig en rand loos mee printen maar als je meer dan 200 pagina’s per maand wilt printen kun je eigenlijk beter een printer kiezen die wat robuuster is.

Kortom
Een verbazingwekkend multifunctionele netwerk printer die kwalitatief goede afdrukken maakt en gemakkelijk te gebruiken is.
Nadelen van deze printer
Niet zo snel en jammer genoeg dure inkt cartridges

Hans Leef-Tocht 13-11-2014
Geschreven voor: HP ENVY 5530

Als ZP’er gebruik ik nu zo’n 4 weken deze printer en ben meer dan happy. Nadat ik het papier er goed ingestopt kreeg, werkt de printer voortvarend. De kwaliteit van het printwerk is uitstekend, zowel kleurechtheid als z/w. Daarbij vind ik de automatische dubbelzijdige output helemaal gaaf.
Het draadloos printen via de laptop en tablet werkt simpel en soepel.
Al met al een prima apparaat met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.
Het enige minpuntje is dat A3 printen niet kan, voor een enkele keer. Gelukkig heb ik hier weinig last van, want voor de rest voldoet het aan mijn wensen.

hanbro 12-11-2014
Geschreven voor: HP ENVY 5530

Compacte vormgeving geleverd in handige verpakking. Het installeren is duidelijk aangegeven met instructieblad en de bijgeleverde CD toont stap voor stap de installatie. Neemt weinig extra ruimte in en 2-zijdig printen is functioneel. Het bedieningsscherm (touchscreen ) is goed te volgen. Heb geen smartphone dus die functie heb ik niet getest. Wel scannen en foto's afdrukken werkt zonder ingewikkelde programma's . De printer laat zich op de werkplek plaatsen zonder dat deze overmatig veel ruimte vraagt. Met name de eenvoudige papierinvoer is hierbij handig.

Robert.1972 11-11-2014
Geschreven voor: HP ENVY 5530

De installatie gaat makkelijk met de bijgeleverde CD (zelfs voor een niet al te technisch persoon als ik).
De printer in het draadloze netwerk opgenomen en printen maar vanaf meerdere lokaties in huis.
De printer heeft een handig touchscreen wat duidelijk en overzichtig is.
Ook erg handig is het om vanaf je smartfoon/tablet te kunnen printen.
De afdrukkwaliteit en snelheid is goed.( pakje fotopapier bijgeleverd).
Kopieren en scannen gaat ook erg makkelijk.
Voor een printer van deze prijsklasse is dit een goede aankoop voor mij geweest.
Ik heb tot op heden nog niets negatiefs aan deze printer kunnen ontdekken.
Over de duurzaamheid kan ik niets zeggen, heb de printer pas een paar weken in bezit.