Oki MC332dn

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Oki MC332dn op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Humpfie 13-04-2015
Geschreven voor: Oki MC332dn

Wow wat een ding. Alles zit er op en er aan en alles kan er ook mee.

De papierlade is zo handig en hij kan zelfs dubbelzijdig printen.

En dat voor een concurrerende prijs. Afdrukken zijn vele malen beter dan mijn vorige HP laserprinter.

De menu's van het apparaat zijn erg uitgebreid. Maar gebruik dat niet echt.

Een aanrader!

Sweek92 12-02-2014
Geschreven voor: Oki MC332dn

Ik zocht naar vervanging voor mijn inktjet 3-in-1, omdat daar de inkt alleen maar op ging aan het schoonmaken van ingedroogde spuitmondjes. Voor een weinigprinter is volgens mij laser de betere keus, omdat die geen last heeft van indrogen en reinigingsverlies. Het hoefde niet perse een kleurenmachine te zijn, maar wel een met een dubbelzijdige autosheetfeeder voor zowel printen als scannen. Dan is de keuze klein. Eind 2013 stond deze machine bij twee aanbieders voor slechts €180 dus snel besteld bij Otto's. standaard zit er een tonerset bij voor 750 pagina's. Nieuwe kloontoners zijn redelijk voordelig na te bestellen via Ebay (€25 voor zwart 2250 pagina's). Pakket is even schrikken. Machine is groot en loeizwaar (30kg). Maar bouwkwaliteit voelt super. In gebruik is-ie luidruchtig, maar snel paraat en ik zet m daarna meteen weer uit. De mogelijkheden zijn eindeloos. Echt een alleskunner. Maar wie consumentenproducten van bijvoorbeeld Canon is gewend, moet wel even wennen aan de menu's en het gebruiksgemak. Die lijken toch meer op het lijf van nerdy systeembeheerders dan mensen geschreven. Al op de installatie-cd moeten allerlei keuzes worden gemaakt. En ook op de site is het zoeken naar de nieuwste drivers en software niet erg klantvriendelijk. De helpdesk van Oki is dat overigens wel en dat is dan weer een verademing. Product registreren is 3 jaar gratis garantie erbij. Print output met de instelling concept en gemiddelde tonerbespaarstand zijn voor tekst meer dan genoeg, ook voor een nette brief. Plaatjes zijn beter af met 'normaal' of 'fijn'. Foto's hebben een meer dan acceptabele kwaliteit, maar voor mij is dat geen meerwaarde. Voor gebruiksvriendelijk scannen vanaf de computer wel even de laatste firmware en actkey-software vd site downloaden, anders moet je voor elke scanopdracht eerst 4x drukken op de machine zelf. Topkwaliteit voor een superprijs, maar het gebruiksgemak kan beter.