HP HP OfficeJet Pro 8022e All-in-One-printer, Kleur, Printer voor Home, Printen, kopiëren, scannen, faxen, HP+; Geschikt voor HP Instant Ink; Automatische documentinvoer; Dubbelzijdig afdrukken - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP HP OfficeJet Pro 8022e All-in-One-printer, Kleur, Printer voor Home, Printen, kopiëren, scannen, faxen, HP+; Geschikt voor HP Instant Ink; Automatische documentinvoer; Dubbelzijdig afdrukken op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Vivianne 23-08-2021
Het is een mooie complete 4 in 1 printer, die wel flink van formaat is. Sommige onderdelen, zoals de papier uitvoer, lijken me wat fragiel. Maar dat is tot nu toe ook het enige minpunt.
Het belangrijkste is natuurlijk de kwaliteit van je printjes, scan en kopietje. Die is uitstekend!
De bediening is eenvoudig. Op het apparaat zelf met een klein touchscreen met een uitgebreid keuzemenu. Op de computer kun je uiteraard rechtstreeks vanuit bv een document printen en heb je vanuit de smart-app een zee aan mogelijkheden, informatie en tips. Je kunt er scannen, printen, faxen en kopieren. Maar ook je inkt-nivo’s zien, inkt bestellen, je “Instant-Ink”* plan aanpassen, je instellingen beheren, meer geavanceerde printopties gebruiken, kant en klare ‘printables’ gebruiken (bv verjaardagskaarten, kleurplaten, kalenders enz), je vind er tips en een help-menu. Alles is (relatief) eenvoudig en duidelijk in gebruik en Nederlandstalig, maar snel is de app niet.
Vanaf je telefoon en tablet schijn je hem ook te kunnen gebruiken, maar dat heb ik nog niet gedaan.
Ik heb nog lang niet alle printfuncties ontdekt, maar ben nu al fan! Vooral het dubbelzijdig printen heb ik al veel gebruikt en vind ik ideaal. Geen gepuzzel meer hoe ik de stapel moet keren, geen helft op z’n kop of niet kloppende pagina’s meer, de printer regelt het helemaal zelf.

*Bij het HP+ pakket hoort naast een printen ook ‘Instant-Ink’. Je kiest een ‘aantal-printjes per maand plan’ en ontvangt automatisch je inkt voor je patronen leeg zijn. Ook hiervoor aanmelden ging heel soepel. Mijn eerste pakketje werd gelijk al gestuurd. Het paste helaas net niet in de brievenbus, dus je moet er wel voor thuis zijn. Het voordeel is dat je nooit perongeluk zonder inkt zit en zeker de juiste patronen hebt. De oude kun je gratis retour zenden voor recycling.
Zelfs in de lopende maand kun je je plan aanpassen, als blijkt dat je toch meer/minder print dan je verwacht had, de pagina’s die je overhoud kun je 3 maanden lang opsparen en als je boven je plan print kun je pagina’s ‘bijkopen’. Afrekenen gebeurt door automatische incasso, je moet dus wel je bank of creditcard gegevens invullen.
Een groot pluspunt is dat elke kleur zijn eigen afzonderlijke patroon heeft. Je verspilt dus geen inkt en behoud het complete kleurenspectrum.
De printkwaliteit, het gebruikersgemak en duurzame gebruik van inkt & cartridges maken het voor mij een geschikte printer, voor zowel prive gebruik als voor mijn bedrijf (spirituele praktijk)

**Ik mocht deze printer een paar weken testen voor een onafhankelijk consumenten testpanel, met de nadrukkelijke opdracht mijn bevindingen eerlijk te delen.

Pluspunten

• mooie prints, kopies en scans
  • gebruiksgemak
  • individuele inkt-cartridge
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• papier uitvoer voelt fragiel
  • app is niet heel snel
  • geen kleine printer

p*****@o********** 13-08-2021
Na dat ik hem had geïnstalleerd ( wat opzich best makkelijk ging) alles geprobeerd af te drukken. Hij is super snel duidelijk en erg stil. 1 ding was even een puzzel nl enveloppen printen. Dubbelzijdig afdrukken gaat super snel . De afdruk kwaliteit is top. Heb verschillende foto's afgedrukt maar vind ze net zo mooi bijna mooier dan van de winkel. Helaas kun je die niet via een andere la toevoegen dus eerst papier eruit dan enveloppen erin en daarna weer papier erin. Dat vind ik het enige minpunt. Printen via de app wekt top. Zet geregeld wat in de wachtlijst en zodra ik thuis kom liggen ze klaar. Echt een top produkt.

Pluspunten

• Snel
  • Duidelijk
  • Makkelijk in gebruik
  • Via app te bedienen
  • Meerder personen tegelijk printen

Minpunten

• Geen aparte lade voor enveloppen

l***********@h********** 10-08-2021
De printer was goed veilig verpakt. Een maal uitgepakt was de handleiding overzichtelijk en duidelijk. Ik heb hem zelf helemaal geïnstalleerd, zonder moeite. Ook het feit dat je je geen zorgen meer hoeft te maken over de inkt vind ik een verademing. Ik heb hem al veelvuldig gebruikt. Het printen gaat overigens ook erg snel. Ik heb ook de mogelijkheid geprobeerd van het dubbel printen. Dat ging prima en is super snel. Alhoewel ik dat niet snel zou gebruiken. Ook de wifi is heel fijn, want ik heb mijn laptop beneden en mijn printer boven, maar de wifi verbinding doet zijn werk goed. Ook fijn dat de cartridges gerecycled kunnen worden dmv het bijgeleverde zakje. Ik ben erg blij met de printer.

Pluspunten

• cartridges worden automatisch thuisgestuurd
  • snel
  • mooie kleurenafdrukken

Minpunten

• maakt veel geluid

TomAb 07-08-2021
Ik heb deze printer 3 weken geleden gekocht en ben vrij tevreden. De installatie en het downloaden van de programma's waren duidelijk ook de instructies. Het is een printer met weinig bedrading dus je hoeft niet echt te sukkelen met extra draden en ruimte. Printer ziet er modern en goed uit. Verbinding met mijn Iphone gaat heel snel, hierdoor kan ik scannen, printen en kopieren dmv van één druk op een knop. De kwaliteit van het printen is ook heel duidelijk. Scherm ziet er goed uit, maar eerlijk gezegd vind ik dit maar iets extra, ik kan alles via mijn Iphone. Goed te combineren met de service van HP Instant. Inkt wordt namelijk thuis voor je bezorgd als de kleur op is. Heel handig dus. Je kan ook dubbelzijdig afdrukken, enkel hier gaat het traag, het zou beter zijn geweest als het wat sneller kon.

Pluspunten

• Applicatie
  • weinig draden

hondenkat 05-08-2021
De printers makkelijk te installeren. We hebben 2 pc’s staan en printen ook vanaf de telefoon. Dit verloopt allemaal uitermate vlot en soepel. Tweezijdig printen ook geen probleem. De kwaliteit van de prints is prima tot zeer goed. Bij het afdrukken van foto’s kreeg ik helaas strepen door mijn beeld. Fotopapier besteld ommetje kijken of een ander papier beter resultaat geeft./ Het draadloos aansturen is een pre. Vanaf kantoor en vanuit de woning printen zonder problemen en goed bereik. Ik vind deze printer en de HP inkt service een uitkomst. Nooit meer problemen als er onverwacht facturen moeten worden geprint. Zeer tevreden

Mary 17-07-2021
Ik heb de Office Jet Pro nu enkele weken in huis en ben er erg blij mee! De printer staat allereerst mooi in mijn thuiskantoor. Maar uiteraard gaat het voornamelijk om het afdrukken. Het touchscreen kleurenscherm is mooi, helder en werkt heel intuitief. Ik ben zo ontzettend blij met de afdrukkwaliteit van mijn prints in kleur. Ik heb voor een feestje bieretiketten geprint in grote kleurvlakken en waar dit voorheen heel streperig werd, was het heel mooi egaal. Printen via mijn mobiel was een fluitje van een cent. Ook de eerste levering HP Instant Ink had ik heel snel in huis. Ideaal om hier geen omkijken naar te hebben. Kortom: een top printer die doet wat het beloofd.

Pluspunten

• Afdrukkwaliteit
  • Inkt thuisbezorgen

Marielle 15-07-2021
Wat een fijne printer! De installatie verliep vlot. Aanvankelijk kon de printer het netwerk niet vinden, maar na een keer opnieuw opstarten was het probleem opgelost en kon er geprint worden. Zwart/wit of in kleur, beiden zijn strak, helder en van een mooie kwaliteit. Ook foto's op A4-formaat zijn erg mooi. Als je bij deze laatste de instelling 'kleur-fijn' gebruikt, zie je ook geen strepen. Een prachtige kwaliteit! Scannen, kopiëren, printen, het werkt allemaal erg prettig. Het touchscreen op de printer is mooi compact, helder en duidelijk ingericht, en daardoor gebruiksvriendelijk. Ook via de HP smart app heb je ten alle tijden inzicht in je verbruik, inktstatus en kun je leuke producten printen, zoals kleurplaten, kaarten, werkbladen, posters. Een hele leuke aanvulling. De draadloze communicatie met de printer is goed en werkt erg prettig, zowel vanaf laptop als iPhone en iPad. Met het instant Ink programma zit je nooit zonder inkt. Het werkt erg goed.
Conclusie: een erg prettige printer met handige functies en mooie kwaliteit. Super! De enige minpuntjes die ik heb ontdekt:
- printer is best groot
- dubbelzijdig kopiëren is niet mogelijk
- uitschuifplankje om het papier op te vangen wat uit de printer komt, is wat gammel

Pluspunten

• mooie printkwaliteit
  • draadloos
  • HP smart app is leuke aanvulling
  • gebruiksvriendelijk

Minpunten

• vrij groot apparaat
  • dubbelzijdig kopiëren niet mogelijk
  • uitschuifplankje is wat gammel

Giel 09-07-2021
Prima printer, meteen ook inkt gekregen voordat de eerste opwaren. Gebeurde in het verleden wel eens dat ik wilde printen en er geen inkt meer was, bij mijn vorige printer.
Hij is lekker snel. Ook printen via mobiel erg handig

Pluspunten

• Mooi voorgeving
  • pinkt wordt bezorgt

Lisette 07-07-2021
Ik mocht dit product testen via The Insiders en ben blij verrast! Het is erg handig dat je een inkt abonnement hebt en dat deze stuk goedkoper is dan veel andere opties. Kwaliteit van de printer is ook erg goed en makkelijk te gebruiken.

Pluspunten

• Handig inkt abonnement
  • Eenvoudig in te stellen

Minpunten

• Wat groot

monika.majkut2331@gmail.com 06-07-2021
I have had the printer for about two months. very easy to install. prints quickly in great quality. has quite a few options. Plus an excellent home delivery service. cool! I recommend

Pluspunten

• prints quickly
  • option to print away from home

i**********@g******** 05-07-2021
Ik heb deze fijne printer mogen testen. De eerste indruk van de printer was super, wat een mooi apparaat. Installatie ging soepeltjes, het wijst zich zelf in het proces en met de app is het een eitje. Het bescherm dopje van de inkt afhalen was wel lastig, deze zaten goed vast, was bang dat er inkt door de kamer zou vliegen door de kracht die ik moest gebruiken ze open te krijgen.
De app werkt goed, alle documenten van mijn iPad laat ik gemakkelijk uit printen. Ook de laptops van de kids vinden de printer direct. Het scannen van documenten gaat makkelijk via de app. De eerste pagina’s zijn al geprint en die zien er perfect uit. Ook handig is het dubbelzijdig printen. Klein minpuntje is dat het geprinte papier door de kamer vliegt omdat de opvang bak/stukje niet automatisch opent. Met het ph instant ink plan zit je ook nooit zonder inkt. De eerste inkt is al geleverd, geen paniek meer dus dat we ineens zonder komen te zitten. Er is keuze uit verschillende abonnementen. Goed van HP is dat je hun lege cartridge gratis retour kan sturen en dat zo gerecycled worden. Fijn voor ons milieu !

Pluspunten

• App
  • Kwaliteit
  • Snelheid

Minpunten

• Papier word niet opgevangen
  • Dopjes inkt erg vast

p*******@h********** 05-07-2021
Mijn eerste indruk is wel goed, maar zeker niet perfect. De installatie verloopt vrij vlot. Echt ideaal om niet met kabels in de weer te zijn, maar dat je de printer neer kunt zetten waar je maar wilt, de wifi doet het werk! Bij het openen van de verpakking van de inkt, trok ik wel de bovenste stikker van een cartridge los. De pull sticker zat zo goed vast dat de bovenste sticker eraf ging hetgeen niet de bedoeling was. Er wordt nu ook een luchtgaatje (?) aan de bovenkant zichtbaar. Geen idee of dit kwaad kan en evt. inkt eerder doet uitdrogen..

Na de installatie heb ik de printer de volgende dag opnieuw opgestart toen ik een printje wilden maken. Helaas kreeg ik toen een foutmelding dat de installatie niet volledig uitgevoerd was.. Echter in HP smart was de printer gewoon zichtbaar en online, tevens was ik ingelogd in m'n account en had me ook aangemeld voor instant ink, dus voor zover ik wist had ik alles gedaan wat nodig was. In de help omgeving kon ik niet direct vinden wat ik moest doen. Het ging over netwerk connectiviteit, maar m'n printer was wel gewoon online. Dus het was even zoeken, helaas gaf het programma "HP smart" geen duidelijke foutmelding of hulp hoe de foutmelding weg te krijgen. Dus m.b.v. het internet gezocht en na een tijdje ging de foutmelding op m'n printer weg en kon ik een afdruk maken. Nu weet ik niet of dat komt door iets wat ik gedaan had of dat de printer een tijd nodig had om de 1e keer na installatie de connectie met m'n account te verifiëren.. De afdrukken die ik eerder verzocht had te maken schoten er vlot uit.. Helaas bleef de printer na 2 afdrukken wel herrie maken alsof hij nog wat wilde afdrukken, maar er gebeurde niets, behalve herrie maken. Dat duurde zo'n 2 minuten waarna ik de printer verzocht heb te stoppen met wat hij aan het doen was (geen idee wat..)

Helaas is de vervolgperiode ook niet vlekkeloos verlopen. Bij mij was op de computer standaard als printer "HP smart" geïnstalleerd. Echter wanneer ik wilde afdrukken, kreeg ik steeds een melding dat mijn printer offline was. Dat terwijl wanneer ik de HP smart app opende, mijn printer gewoon met een groen vinkje op gereed stond. Inmiddels heb ik kunnen achterhalen waar het mis gegaan is; wanneer ik als printer de HP OfficeJet Pro kies, gaat het wel goed. Een groot pluspunt is HP Instant Ink. Ideaal dat er zo vroeg van tevoren al nieuwe inkt toegestuurd wordt! Dus mixed feelings, het kan echt beter, maar is niet slecht.

Karin 05-07-2021
Mooi design van het apparaat dat ook makkelijk te installeren is door het volgen van de aanwijzingen. Het printen en kopiëren gaat makkelijk maar met het scannen is wat lastiger wanneer je dit in combinatie met een MacBook wil doen.Scannen vanaf de printer lukt dan niet. Wellicht met een Windows apparaat wel? scannen via de app HP smart lukt weer wel. Het scherm op de printer is duidelijk en makkelijk te bedienen. De prints zijn snel klaar en de kleuren zijn ook de kleuren die ze moeten hebben. Het dubbelzijdig printen gaat prima en ziet er goed uit. De functie om de prints te versturen met beveiliging zodat deze pas geprint worden wanneer je in de buurt van de printer bent, is fijn voor vertrouwelijks prints.

Pluspunten

• makkelijk te installeren
  • mooie kleuren
  • HP smart app

Minpunten

• scannen vanaf printer naar MacBook lukt niet

Mandys 05-07-2021
Wat een verademing om te printen, met de App die je moet gebruiken is het een fluitje van een cent om te printen te scannen.

Dubbelzijdig printen gaat snel, en het de kwaliteit is uitermate goed. Scannen via de telefoon is super waardoor een laptop of pc overbodig is. Zeker nu iedereen een telefoon heeft is dit een aanrader. Cartridges krijg je binnen aantal dagen binnen om nooit te weinig inkt te hebben. Handig ook is dat je de oude kan recyclen, je krijgt netjes een zakje erbij waarbij je de oude weer in kan doen.

Al met al super tevreden met deze printer, heb al menig gescand voor mijn bedrijfje en ben er blij mee.

Pluspunten

• Dubbelzijdig
  • Scannen en printen

CindyS 02-07-2021
De eerste indruk was WOW best een indrukwekkende machine en oh wat heerlijk een aparte papier lade + boven invoerbak. Het installeren van de printer ging niet geheel zonder slag of stoot want ik had wat moeite met het vinden van de Printercode maar toen mijn zoon even mee gekeken had was deze snel gevonden. Hij print perfect dubbelzijdig, echt super! Dit was namelijk echt een van de belangrijkste punten voor mij waar een printer aan moest gaan voldoen. Ook het scannen / kopiëren werkt geweldig. Na een voor mij wat moeizamere installatie ben ik toch echt heel erg tevreden en is mijn eerste indruk van deze printen een dikke 8 -9 waarde

Pluspunten

• Dubbelzijdig printen
  • Fotompapier invoer en aparte papierlade
  • Vrij stil

HBL 01-07-2021
Zojuist de HP OfficeJet Pro printer uitgepakt en geïnstalleerd. Helemaal gelukt in mijn eentje! Ik ben namelijk niet van de gebruiksaanwijzingen lezen maar van het inpluggen en doen. Beter is altijd even lezen wat uiteindelijk ook sneller gaat.

De instructies zijn duidelijke en eenvoudige stapjes. Ook handig dat er een slotje op de doos voor de stekker van de internetkabel zit, inpluggen hoeft namelijk niet want contacten gaat via de WIFI. Ook al is geduld is niet mijn sterkste kant, vrij snel rollen de prints via HP smart app en de pc uit de printer!

En nu lekker veel experimenteren, de geprinte illustraties zijn top, helemaal blij mee! De kleuren van de foto printen hebben een prima resolutie. Ook dubbel printen gaat super handig, zowel bij documenten als kaarten printen. Blij met de printer.

Niets voor gedaan en opeens ligt er HP instant ink op de deurmat! Direct mijn HP smartapp bestuderen en ja hoor, er is een melding dat de inkt bijna op is! Hoe handig is dat! HP zorgt dat er op tijd nieuwe cartridges op voorraad is. Inclusief een retour envelop om de cartridges duurzaam te recyclen. Zo blijft printen een feestje!

Pluspunten

• Mooie print
  • Automatische Instant Ink

Chantal 01-07-2021
Mijn eerste indruk van deze printer is dat hij heel erg makkelijk te installeren is. Alles wijst zich vanzelf. Ook het aanmelden voor de HP+ inktservice was zo gepiept. * Ik heb gekozen voor het plan van €4,99 per maand deze optie past tot nu toe het beste bij mijn print gedrag. *Het logo van mijn bedrijf is vrij dun en gemêleerd qua kleurstelling. Ik ben dan ook aangenaam verrast hoe scherp de printer dit print. De resolutie is echt top! Ook heb ik een foto van mijn hond geprint op gewoon A4 papier, dit deed ik uit nieuwsgierigheid. Nou de hele familie heeft de afdruk gezien, want ik werd enorm verrast hoe mij de afdruk uit de printer kwam. En dan had ik nog geen eens een afdruk gemaakt op fotopapier. * Voor mijn salon heb ik een aantal hand-outs. Deze heb ik dubbelzijdig afgedrukt. Dit ging zonder problemen en razend snel. * De snelheid van de printer is geweldig. Ik print eigenlijk alles via de app op mijn telefoon. Vaak stuur ik een printopdracht naar de kantoorruimte en als ik er ondertussen naar toe loop is hij al klaar met printen. * Mijn familie leden hebben de app ook geïnstalleerd en zij zijn net zo enthousiast als ik. De app is heel gebruiksvriendelijk en overzichtelijk. * Een hele mooie bijkomstigheid vind ik, dat je de cartridges kunt recyclen. Je kunt de lege cartridges gratis opsturen in de mee geleverde sealbag. Dat HP ook nog eens geld doneert ( per geprinte pagina ) ten gunste van de bosbouw, geeft voor mij aan dat zij zeer betrokken zijn met de mens en de natuur. Dit vind ik zeer zeker een pluspunt. * Al met al kun je wel zeer duidelijk stellen dat ik heel tevreden ben met deze HP printer. Ik raad hem dan ook zeer zeker aan.

Pluspunten

• Installatie gaat bijna vanzelf
  • print zeer snel
  • drukt in zeer goede resolutie af

b**************@g******** 29-06-2021
Snelle printer. De pagina's schieten eruit. Installeren eerste keer was iets onhandig er zat namelijk een witte houder die dient voor de cartridge. Ik was blij dat ik van de printkabels af ben. Alles gaat via bluetooth . Dat scheelt met kabels op je bureau. Automatische inkt bezorging is ook fijn. Ik zat vaak zonder inkt. Nu hoef ik mij daar niet meer druk over te maken. Scannen ging ook prima. Hij zet ze in PDF als je dat wilt, en dat was bij mijn oude printer lastiger.

Pluspunten

• snel prints
  • nooit meer zonder inkt met de service

Minpunten

• bij heet weer inkt vlekken