HP HP Smart Tank Plus 555 draadloze All-in-One, Kleur, Printer voor Home, Printen, scannen, kopiëren, draadloos, Scans naar pdf - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP HP Smart Tank Plus 555 draadloze All-in-One, Kleur, Printer voor Home, Printen, scannen, kopiëren, draadloos, Scans naar pdf op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

Peter 10-01-2024

Ik heb heel wat printers van HP gehad o.a. de hp deskjet 7610 en vrijwel nooit problemen mee gehad. Nu dus die Hp smart Tank Plus 555. En jaaah ik kan niet anders zeggen dat het inderdaad een smart is om dit ding in huis te hebben!! Het is de meest idiote printer die ik ooit heb gekocht. Ik wijs alleen op de Wifi die bij dit gekke ding niet handmatig op te printer te verbinden is! Bovendien is de kwaliteit en de stevigheid van dit ding werkelijk bagger! Talloze keren verschijnt de melding dat er is iets aan de hand met de printer. Bovenal is hij zo sloom als een schildpad en ik denk zelfs dat dit een belediging is voor de snelheid van een echte schildpad. De service van HP is net zo waardeloos! Dit gekke ding is dan ook echt zonde van je geld!! Het allerergste is nog wel dat deze printer vrijwel niet te verzenden en te verplaatsen is omdat er anders inkt gaat lekken.
De volgende printer is dus een degelijke printer en zeker geen HP meer!

Pluspunten

• geen
  • geen enkele

Minpunten

• slecht
  • zeer zeer slecht

s****@v******* 04-05-2021
Voortdurend in storing. waardeloos apparaat
voortdurend in storing. waardeloos apparaat

Minpunten

• storing
  • storing

carolina D'Andrea 12-03-2021
Matig is dat we hem bijna al 50 keer geïnstalleerd hebben. elke keer bij opstarten alleen weer gaat printen.
Dus ook altijd storing geeft bij scannen en printen. Ook bij twee kanten printen doet hij het ook niet.

Jammer de verkoper had een mooi praatje. ik luister er nooit meer naar us

Robin 06-12-2019
Het installeren is heel erg simpel. Dit heb ik bij onze andere printer anders ervaren, dus een eerste pluspunt. Ik heb alle soorten verbindingen wel getest. Wel is de verbinding vrij kort wat betekent dat je wel vlakbij het apparaat moet staan, wil je bijvoorbeeld vanaf een telefoon printen. Als ik naar de inkttanks kijk, kan ik behoorlijk lang hiermee door gaan. De print kwaliteit is uitstekend. Maar de afdruktijd is wel lang. Je kunt niet even snel een paar a4tjes afdrukken. Daarentegen is de kwaliteit wel heel goed. Foto’s heb ik nog niet gedaan, maar wil ik wel gaan doen. Tot nu toe: veelbelovend.

Pluspunten

• Print mooi
  • Mooie kleuren

Minpunten

• Langzaam

Flick 26-11-2019

Ik heb de printer nu een paar weken in huis. Na het ophalen heb ik hem gelijk geïnstalleerd. Dit was total niet ingewikkeld. Als je alle stappen doorloopt is het zo gepiept. Het vullen van de cartridges is super simpel en dan te bedenken dat ze zo lang mee gaan. Ik heb daarna ook gelijk de app gedownload, zodat ik direct vanaf mijn telefoon kan printen. Ik heb er a kheel wat mee geprint. Verschillende foto's op A4 formaat en verder veel documenten gewoon in zwarte inkt. Allemaal stuk voor stuk top kwaliteit. Haarscherp beeld voor de foto's en de zwart-wit printjes ook zonder wazige letters. Dit was bij mijn oude printer wel anders. Al met al ben ik dus heel tevreden. Ik heb 2 kanttekeningen bij deze printer. De eerste is dat de printer er vrij lang over doet om een opdracht te "laden" en te beginnen met printen. De 2de is dat als je een foto op A4 formaat print, de printer echt lang bezig is. Dit duurt ongeveer 3 minuten. Dan is de kwaliteit wel echt heel mooi. Even snel een document printen voor de kinderen, voordat ze naar school rennen is er alleen niet bij. Al met al vind ik het een erg goede printer voor de prijs die je ervoor betaalt.

Pluspunten

• Haarscherme prints
  • makkelijke installatie
  • Cartidges gaan lang mee
  • Makkelijk om de cartidges te vullen

Minpunten

• Trage ontvangst
  • Kleurenprints duren erg lang

Jeffrey 26-11-2019

Installatie was wel even wat werk; alles verwijderen, maar ging dankzij de handleiding uiteindelijk allemaal prima. Het idee van de inktflesjes los is briljant; het vullen gaat heel makkelijk (als je het met beleid doet zonder knoeien) en is zelfs best leuk om te doen :). De app werkt prima, maar wat ik mis is om daar iets van een collage van foto’s te maken. Ook lukt het me niet randloos te printen (kan dat uberhaupt?). De kwaliteit van de fotos vond ik op eerste opzicht niet denderend (niet heel scherp, ook wat strepen), maar toen ik de afdrukkwaliteit in de app veranderde van normaal naar optimaal was het al veel beter. Qua scherpte zou het wat mij betreft nog wel iets beter kunnen. Al met al een prima printer voor de prijs!

Pluspunten

• Inkt makkelijker vullen
  • Inkt lijkt langer mee te gaan

Minpunten

• Afdrukkwaliteit kan beter
  • Duurt lang met opstarten

Michelpa 25-11-2019

Ideale printer voor veel printwerk tegen lage kosten

Het installeren van de printer is werkelijk een fluitje van een cent, of te wel een kind kan de was doen. Dit heb ik bij diverse vorige printers anders meegemaakt, dus een eerste pluspunt. Ik heb alle soorten verbindingen reeds getest. Op dit moment heb ik zo'n 200 printjes gemaakt op printpapier en als ik naar de inkttanks kijk, kan ik behoorlijk lang hiermee door gaan. De print kwaliteit is uitstekend. Volgende week ga ik foto's afdrukken. Dat wordt mijn volgende verslag dus. Nu dus ook getest met foto afdrukken. Helemaal geslaagd, dit is dus de printer waar ik naar op zoek was. Dit is een blijvertje. Nu nog de duurproef afwachten, maar dat kan nog jaren duren met deze inkt hoeveelheden.

Pluspunten

• Geen cartridges wisselen
  • Prima afdrukken ook foto's
  • lage inktkosten
  • super eenvoudig te installeren

Minpunten

• maakt wat herrie bij opstarten

Bramnz 25-11-2019
In het verleden ook naar veel tevredenheid een HP printer gehad, dus een logische stap om bij wederom behoefte aan een nieuwe printer voor HP te kiezen. Deze printer is met de tijd meegegaan. Afdrukken gaat draadloos en ook via de App op je telefoon zijn er mogelijkheden. Een scanner is aanwezig om documenten in kwaliteit mee in te kunnen scannen en de afdrukkwaliteit is naar volle tevredenheid. Maar deze printer heeft naast de belangrijke voordelen helaas ook nadelen. Zo voelt de printer kwetsbaar aan, maakt het behoorlijk geluid bij opstarten en afdrukken (krakend en piepend) en duurt het soms een tijdje (tot 10 minuut) voordat de printer signaal heeft en dus de opdrachten uitvoert. Dat laatste zorgt wel eens voor een frustratie als je even snel nog je e-ticket wilt uitprinten. De kwaliteit is echter uitstekend en dat is natuurlijk ook een belangrijk detail. Invoerlade is beperkt in aantal, dus als je regelmatig print is het wel bijvullen geblazen. Iets wat je over het inktniveau niet kunt zeggen, dat blijft vol op een of andere manier.

Pluspunten

• Afdrukkwaliteit
  • Inktgebruik

Minpunten

• Dubbelzijdig afdrukken gaat manueel
  • Voelt kwetsbaar aan

pienokio 21-11-2019

Voor ‘The Insiders’ heb ik de HP Smarttank 555 plus mogen testen. Normaal gesproken kan je een printer zonder gebruiksaanwijzing installeren maar bij deze printer is het handig om wel eerst de handleiding te lezen. De installatie van de printkoppen en vullen van de inkttanks moeten namelijk in de juiste volgorde gedaan worden. Het vullen van de inkttanks gaat ZONDER knoeien... enige waar je goed op moet letten is om het folie van de flesjes te halen... hier moet je wat kracht voor zetten dan is het toch mogelijk om te morsen... maar zodra de dop er weer op zit en je de tanks kan vullen gaat dit feilloos! Nadat de printer gereed is kan je via een speciale internet pagina de printer aanmelden op het wifi netwerk en op de pc installeren. Ook hier ben ik geen moeilijkheden tegen gekomen en was het snel geïnstalleerd. Kwaliteit van de afdrukken zijn prima... print niet heel snel, maar foto’s en documenten komen er goed uit. Scannen gaat simpel via de software. Kopieën maken kan rechtstreeks op de printer. Voordeel: goede kwaliteit afdrukken; voldoende inkt om lang te kunnen printen; Scans zijn mooi Nadeel: Papierinvoer zit rechtop aan de achterkant, niet veel papier. Geen scherm dus foutmelding is op printer niet duidelijk. Al met al ben ik wel tevreden met deze printer voor thuisgebruik.
unboxing video: https://youtu.be/KyBfKeluAoc

Pluspunten

• groot inkt reservoir
  • goede kwaliteit scans
  • makkelijk te installeren op PC via website HP

Minpunten

• kleine hoeveelheid papier
  • niet dubbelzijdig

Aagje 19-11-2019

De installatie van de smart tank 555 is eenvoudig. Er zit een beknopte handleiding bij die voldoende ondersteuning biedt. Wel even zo slim zijn om de folie onder de dop te verwijderen van de flesjes inkt, maar daarna vul je de tankjes eenvoudig. Handig: je kan aan de buitenzijde zien hoeveel inkt je hebt verbruik. De foto's die je ermee afdrukt zijn van goede kwaliteit. Afhankelijk van het soort papier dat je aangeeft past de printer zich aan. 1 Minpuntje, de printer heeft de neiging om het eerste vel leeg door de machine te trekken. Ik ben zeer tevreden over de resultaten en raad deze printer zeker aan. Fijne prijs kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Voordelig in gebruik
  • mooi design
  • mooie prints
  • ook goed in foto's

Minpunten

• langzaam

Danique1991 17-11-2019
Voor het installeren van deze printer moet je wel even gaan zitten maar het is niet heel moeilijk. De inkt was ook makkelijk te vullen ik was eerst bang voor een knoeiboel maar de flesjes zijn goed ontworpen.
Printer doet wat hij moet doen en de kwaliteit is ook prima. Het grote pluspunt van deze printer is de inkt die lang meegaat. Nadeel is dat de printer voor dat hij begint met het printen wel een beetje veel herrie maakt. Ook ziet de printer er niet heel sterk uit, vooral plastic materiaal waar je wat voorzichtig mee moet zijn met name bij het instellen van de inkt.
Wanneer je niet heel veel print en altijd zeker wilt zijn van genoeg inkt is deze printer zeker een aanrader! Ik denk dat deze printer niet geschikt is wanneer je elke dag een grote hoeveelheid moet printen, de snelheid valt een beetje tegen.

Pluspunten

• Inkt gaat lang mee
  • Makkelijk installeren
  • Bluetooth verbinding

Minpunten

• Materiaal
  • Snelheid

belinda 12-11-2019
Dat je zolang geen inkt hoeft te vervangen is prettig. Ik kan alleen nergens vinden hoe lang de printerkoppen meegaan, dat is nog iets om mee te nemen in een overweging om deze printer aan te schaffen.
Het vullen, installeren etc is allemaal eenvoudig. Hij print snel en netjes, zoals je kunt verwachten voor ene printer van deze prijsklasse. Ik vind echter wel dat hij goedkoop oogt Slappe dunne afdekplaat, gammel uitschuif-bare papieropvanger, 1 plek om papier in te voeren.Vooral de laatste 2 maakt printen op afstand ene stuk lastiger. Daarbij kan deze printer niet automatisch dubbelzijdig kopiëren, en wanneer je een aantal documenten achter elkaar wilt kopiëren/scannen moet je ze 1 voor 1 invoeren. Voor mij weegt lang inkt dan niet op tegen alle voorgenoemde voordelen/functies.

Pluspunten

• heel lang inkt

Minpunten

• niet automatisch dubbelzijdig afdrukken
  • 1 plek voor papierinvoer
  • oogt wat goedkoop
  • opvang la voor afdrukken
  • oogt goedkoop

Anouk1985 10-11-2019
De installatie is met de handleiding goed te volgen. De kleuren kunnen makkelijk gevuld worden door middel van de bijgeleverde flesjes. De apps die je voor het printen nodig hebt zijn makkelijk te installeren, alleen jammer dat je overal een account voor nodig hebt. Ik ben tevreden met de printkwaliteit en de snelheid van het printen, maar ook tijdens het printen en scannen maakt de printer veel kabaal. De printer doet wat hij moet doen, maar blinkt hierin niet uit met andere printers.

Ik zou deze printer zelf niet aanschaffen, voor dit geld zijn er betere en compactere printers.

Pluspunten

• printen kan vanaf je telefoon
  • bijvullen van kleuren
  • kleurkwaliteit

Minpunten

• printopdracht duurt lang
  • account nodig de apps
  • maakt veel kabaal

Ramon 09-11-2019

eenvoudig te instaleren en goed kwaliteit prints

Het is een fijne printer zeker met de inkt tanks die erin zitten. de printer heeft een goed wifi bereik en is makkelijk te bedienen

Pluspunten

• inkt tank , wifi , makkelijk bedienbaar

Minpunten

• bovenlader papier

tasz 08-11-2019
Na het openen van het pakket werd, netjes volgens de handleiding, de printer aangesloten en voorzien van inkt. Dat was wel even wennen, waar je normaal gesproken een cartridge plaatst en klaar!, moest je nu 4 inkt flesjes gebruiken om de inkt te vullen. Dit leverde overigens wel vieze handen op..het ging wel erg makkelijk.

De telefoon erbij, app downloaden, installeren en contact maken verliep heel soepel en zonder problemen. Een test print van HP en daarna zelf een print gemaakt.
Ik was verbaasd hoe ontzettend makkelijk het allemaal ging.

Scannen:
Het scannen van foto's of bijlagen gaat heel makkelijk, goed scherp beeld en een snelle reactie tijd. Heel prettig. Jammer is dat je niet kunt scannen via de papierbak invoer, en dat je dit per stuk moet scannen via de plaat.

Kopiëren:
Makkelijk, snel en duidelijk. Geen opmerkingen!

Printen:
Printen in kleur of in "zwart/wit", het werkt allebei even goed. Het printen gaat niet heel snel en de pagina's zijn bij full colour wel wat nattig. De kwaliteit van de print is uitstekend op normaal 80grams print papier.

Conclusie:
Ik ben erg tevreden over deze printer, heel makkelijk in gebruik en ook goed te gebruiken door mensen die weinig verstand hebben van printers/computers. De handleiding is heel duidelijk.
De kwaliteit van de prints, het gemak van het scannen en kopiëren zijn mij goed bevallen.

Minpunt:
Enige minpunt die ik wel wil vermelden is dat de printer in het begin heel lang bleef piepen (had iets met de wifi te maken), dit was erg storend.

Pluspunten

• losse inkt flesjes
  • wifi

johan73 01-11-2019

Een nieuw systeem, waarbij je geen ellende hebt met cartridges, maar een (simpele) keuze voor kleine inkttankjes, die je dan zelf kunt (her)vullen. Doordat veel tegenwoordig digitaal verloopt, is de keuze om via een app op je telefoon te printen een super uitkomst. Het gemak en de snelheid maken deze printer wat mij betreft tot een geweldig systeem.

Pluspunten

• Gemak
  • Functies

Minpunten

• Prijs