Epson EcoTank ET-M3170 zwart-witprinter

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Epson EcoTank ET-M3170 zwart-witprinter op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Kim Ngo 30-01-2020

grote snelle mooie printer

Ik heb de printer nu voor een paar weken in bezit en ben er erg over te spreken. Er is niet gelogen over de snelheid van de printer, het verbaasde mij werkelijk. Hij print snel, maar ook mooi. Hierdoor kan ik makkelijk brieven, facturen en pakbonnen naar klanten printen en opsturen. Bij mijn vorige printer zag je de pixels van de slechte kwaliteit. De printer doet goed zijn werk, ook het scannen is in een hand om draai gebeurd. Ook de functie voor dubbelzijdig printen is erg fijn (ook weer duurzaam). De inkt van de printer gaat niet hard en is ook niet duur, wat ik erg fijn vindt (dertien euro). Als ik nadelen moet opnoemen, is het dat de printer wel groot is en deze kan je dus niet zomaar op een bureau leggen en dat de printer niet in kleur kan printen. Maar al met al in het een hele fijne printen om op mijn kantoor thuis te hebben.

jos 28-01-2020

Prima product, aanrader

Ik heb de printer nu een aantal weken intensief in gebruik. Het apparaat doet zonder haperen wat het doen moet. Ik heb in al die tijd ook nog geen storingen gehad. Het enige minpuntje dat ik kan bedenken is dat het apparaat (alleen) tijdens het printen nogal lawaaierig is. Maar voor de rest: mooi, goedkoop, duurzaam, zuinig en het belangrijkste een prima afdrukresultaat. Aanrader dus!

Pluspunten

• Prima afdrukken
  • Goede prijs/kwaliteit
  • Mooi en degelijk

Minpunten

• Is tijdens het printen best luidruchtig

jd_thuis 21-01-2020

Top printer met stevige aanschafprijs en lage kosten.

Laatst deze printer mogen testen.
Om te beginnen met de installatie. Deze ging erg goed en snel. Het papier laden was niet lastig en de inkt bijvullen gaat erg makkelijk zeker in vergelijking met cartridges, kwestie van de fles rechtop in de vulopening te zetten en even wachten.
Het dubbelzijdig printen gaat makkelijk en werkt lekker snel.
Aangezien wij meerdere apparaten hebben ben ik erg blij met de WiFi opties: wifi direct en wifi. De installatie Cd-rom heb ik niet hoeven te gebruiken, verbinden met de printer en je wordt helemaal begeleid met de installatie. Ik print vaak grote bestanden en dat ging zonder problemen, de inkt raakt ook niet snel op.
De printer heeft een goed formaat en alle nodige functie zijn goed te bereiken.
Deze printer is zeer geschikt voor bijvoorbeeld kleine bedrijven die alleen zwart-wit printen.
Dit is een betrouwbare printer en ik zal ieder die twijfelt over de aankoop aanraden om deze aan te schaffen.
De aanschafprijs ligt best hoog maar door het gebruik van inktflessen zijn de verbruikskosten erg laag voor deze printer.
Kortom een aanrader voor kleine bedrijven en/of gezinnen waar veel geprint wordt.

Pluspunten

• Connectiviteit
  • snelheid
  • verbruikskosten
  • kwaliteit
  • functies

Minpunten

• handmatig dubbelzijdig scannen
  • aanschafprijs

Hbsa 14-01-2020

Epson ecotank

De afgelopen weken hebben we de Epson printer mogen testen. Hij is makkelijk aan te sluiten en te configureren. Met de bijgeleverde handleiding kun je de stappen uitvoeren voor het vullen van het inkt reservoir, het koppelen van de netwerk instellingen via kabel of WiFi en het koppelen van de Epson cloud print service, waarmee je van ieder toestel via een zelfgekozen of uniek e-mail adres de print opdracht kunt opsturen. Wanneer de printer aanstaat zal deze de print opdrachten uit de cloud ontvangen en afdrukken. De print kwaliteit is ook prima, de printer kan wel alleen zwart/wit, dit is wel iets om rekening mee te houden. Tijdens de installatie heb je de mogelijkheid de printer te kalibreren en het contrast te bepalen.
Erg fijn is de tank met inkt, deze raakt niet snel op en je kunt dus veel printen.
De kopiër functie werkt ook prima en gemakkelijk. Inscannen gaat ook goed, al gebruik ik dat zelf minder omdat je ook makkelijk een foto van iets kunt maken en het opslaan. Tot nu toe zeer tevreden met het product.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Vanaf elke plek kan geprint worden
  • Goed printkwaliteit

Minpunten

• Alleen zwart/wit

Katinka 09-01-2020

fantastische printer, met heel veel functies

Installeren heel makkelijk, uitgebreide handleiding, zeer snel, mooi prints, veel functies.
Geweldig

Pluspunten

• zeer snel
  • hele mooie prints
  • mooie foto's
  • uitgebreide handleiding

roy19841 04-01-2020

Prima printer

Sinds enkele weken de eigenaar van de Epson EcoTank ET-M3170 en tot op heden met grote tevredenheid. De printer is hoofdzakelijk bedoeld voor zakelijk gebruik, maar ook privé, waar ik hem voornamelijk voor gebruik, is het een prima printer. Een prima printer, maar wel met een zakelijk prijskaartje. Voor een printer die enkel zwart/wit kan printen is deze aardig aan de prijs. Hiervoor krijg je wel een apparaat terug dat kinderlijk eenvoudig te installeren is en zowel bekabeld, via WiFi en via AirPrint binnen no-time gebruiksklaar is.
Niet alleen de softwarematige installatie is eenvoudig, maar ook het vullen van de inkt was zo gebeurd. Deze printer is geen laser, maar inktjet printer. In tegenstelling tot andere inktjetprinters werkt deze niet met dure inktpatronen, maar met een fysiek inktreservoir in de printer dat vanuit een fles gevuld kan worden waarvan er twee bij de printer geleverd worden. Ook het vullen van dit reservoir was kinderlijk eenvoudig en is minstens zo makkelijk als het inschenken van een glas limonade. Over de rest van de accessoires een klein minpuntje dat niet alleen voor deze printer geldt, maar bijna bij alle printers. De USB-kabel welke nodig is om de printer op de computer aan te sluiten ontbreekt!

Dan de printkwaliteit. Daarover kan ik kort zijn. Deze is perfect. Waar bij veel inktjetprinters het papier verzadigd wordt door inkt met bobbels in het papier ontstaan, zijn de afdrukken bij deze printer super strak en het papier blijft zijn originele vorm behouden.

Klein praktisch minpuntje aan het ontwerp is dat je de afdrukken aan de achtkant uit de printer moet halen. Dit is ook mogelijk aan de voorzijde, maar dan loop je het risico dat de pagina's alsnog kreuken bij het verwijderen uit de printer.

Kortom. Een goede printer, maar dat mag je wel verwachten voor een printer in die prijsklasse.

Pluspunten

• Installatie
  • AirPrint
  • EcoTank

Minpunten

• Prijs
  • Papieruitname

dbs 24-12-2019

Mooi klein compacte printer

Mooi compacte printer, voor mensen met die alleen zwart wit willen printen. Zoals bedrijven die alleen facturen uitprinten. Het installeren is heel makkelijk, staat duidelijk omschreven hoe het moet. Het inkt bijvullen is ook makkelijk, staat duidelijk bij hoe vol de printer nog is. De display is duidelijk en makkelijk te gebruiken door touch. De printer print duidelijk en print 2 pagina's op 1 a4, ook ideaal, kost minder papier.

Pluspunten

• kleine printer
  • makkelijk installeren