De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tristar AC-5670 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Kathleen 19-07-2021

Twijfelachtig

Geschreven voor: Tristar AC-5670

De eerste indruk van dit apparaat was echt heel positief. Hij ziet er mooi uit, handig ook die wieltjes voor het verplaatsen en de app tof!

Bij het uitpakken vond ik het paneel voor het raam al wat apart en was het lastig om te zien hoe ik deze gemonteerd zou moeten krijgen. Na het lezen van de handleiding bleek dat dit enkel geschikt is voor een schuifraam. Tja die hebben we in Nederland niet zoveel dus de Airco functie heb ik helaas niet kunnen testen.

Verder is de installatie echt makkelijk, de buis voor de airco heb je er zo aan zitten en met een passend paneel zou dit zo gepiept zijn. Koppeling met de app was ook heel snel geregeld. Je kan zelf opdrachten aanmaken voor Siri maar bij mij gaf dit steeds de melding "Sorry er is iets fout gegaan" als ik Siri dan een opdracht geef. Wat hiervoor de reden is dat is me onduidelijk.

De temperatuur was niet ontzettend hoog tijdens de testperiode dus geen extreme temperaturen meegemaakt. Maar de ventilator en de ontvochtiger wel getest. Wat me opvalt is dat het apparaat ontzettend veel lawaai maakt, zeker als ik dat vergelijk met mijn simpele ventilator op een pootje. De lucht is wel fris, maar erbij werken is eigenlijk niet echt optimaal. Zowel bij het ontvochtigen als ventileren komt er frisse wind uit het apparaat, maar ik mis een beetje de bewegende wind zoals bij mijn simpele ventilator. Of het ontvochtigen echt helpt durf ik niet te zeggen.

Het afvoergat zit een rubberen dopje op wat ik er niet vanaf krijg. Geen idee dus of en hoeveel vocht er is opgevangen.

Het luchtfilter wat schoongemaakt dient te worden vind ik erg fragiel en ik ben benieuwd hoe lang daar de levensduur van is.

Pluspunten

• Krachtig
  • Handige wieltjes

Minpunten

• Paneel is enkel voor schuiframen
  • Maakt veel lawaai

Paul 15-07-2021

Ideaal voor een kleine woonkamer

Geschreven voor: Tristar AC-5670

Het aansluiten van de airco was heel gemakkelijk, het is plug en play zo te zeggen.
De afvoerslang is gemakkelijk te koppelen aan de airco en er zit zelfs een kit bij waarmee je hem tussen een raam kan zetten zodat de warme lucht naar buiten wordt afgevoerd.
Helaas kon ik deze niet gebruiken omdat wij enkel klapraampjes hebben en de slang hier niet bij kon komen omdat deze niet lang genoeg is.
Dus helaas hebben we hem niet aan kunnen laten staan terwijl we niet thuis waren.

Wij hebben hem getest in onze woonkamer, 35m2, maar hij kreeg de temperatuur niet goed naar beneden. De airco aangezet toen het binnen 26 graden was, en na een uur was de temperatuur nog geen graad gezakt.
Op de slaapkamer, deze is een stuk kleiner, werkt het wel beter. Daar was het vrij snel aangenaam.
Maar als je naar bed gaat moet de airco weer uit omdat deze teveel lawaai maakt om te kunnen slapen. De temperatuur loopt dan ook snel op waardoor het koelen ervoor eigenlijk weinig nut heeft.

Het instellen van de app van Tristar is heel gemakkelijk, je hoeft alleen een account aan te maken en de rest is zo makkelijk dat het voor zichzelf spreekt.

Het is een mooie en redelijk compacte airco die gemakkelijk in een klein hoekje past. Hij wordt geleverd met alles wat je nodig hebt. Alleen helaas was de slang te kort om door een bovenraampje naar buiten te leiden.

Pluspunten

• Komt echt koude lucht uit
  • Relatief klein en dus makkelijk te plaatsen
  • Compleet geleverd
  • Makkelijk te bedienen app

Minpunten

• Koelt een kamer van 35m2 niet goed
  • Te korte slang voor afvoer warme lucht

Odette 11-07-2021

Een compacte airco voor kleine ruimtes

Geschreven voor: Tristar AC-5670

Ik heb de Tristar AC-5670 een aantal weken mogen testen. Daar was ik erg blij mee, want mijn appartement kan erg warm worden in de zomer. Ik moet erbij zeggen dat het tijdens de testperiode niet heel warm is geweest buiten, waardoor mijn woning op zijn warmst 25 graden was. Ik heb de airco getest in mijn woonkamer die 33 m2 groot is. Deze airco zou een koelvermogen tot 60m2 moeten hebben, dus mijn woonkamer leek me een geschikte plek voor de airco.

De airco is goed verpakt - niet te veel poespas en alle onderdelen spraken voor zich. Hierdoor was het eigenlijk haast niet nodig om de handleiding erbij te pakken. De airco is redelijk klein van formaat, waardoor deze niet te veel ruimte in beslag neemt, pluspunt! Ook het koppelen van de airco met de app ging bij mij heel voorspoedig. Door middel van de app kun je de airco makkelijk op afstand bedienen en kun je zelfs een timer instellen die ook goed werkt.

Helaas werkte de koppeling met mijn Google Home niet. Ik heb dit meerdere keren geprobeerd, maar het apparaat werd niet herkend. Ik heb vervolgens geprobeerd de airco te bedienen via Siri, maar ook dit wilde niet lukken. Jammer dat dit niet werkte, maar geen dealbreaker voor mij.

Wat wel een dealbreaker voor mij was, is dat ik niet heb gemerkt dat mijn woning echt werd verkoeld door de airco. Ik heb de airco een aantal uren laten draaien op de momenten dat mijn woonkamer 25 graden was, maar na die uren was mijn woning hooguit afgekoeld tot 23 graden. Daarbij was het mijn vraag of dat dan door de airco kwam, of doordat het buiten afkoelde. Ondanks het feit dat de woning niet perse afkoelde, heb ik het bezit van de airco wel als heel prettig ervaren omdat er duidelijk koude lucht uit kwam, waardoor het heel aangenaam was om in de buurt van de airco te zitten op warme momenten.

Ik heb de airco op verschillende websites opgezocht en zag daar staan dat de airco, bij lage warmtelast, ruimtes tot 25m2 kan afkoelen. Wellicht is mijn woonkamer dus iets te groot geweest voor dit apparaat, maar houd er dus rekening mee dat als je een ruimte van 60m2 wil afkoelen, dit misschien niet de airco is voor jou. Het werkte voor mij voornamelijk prettig als een verkoelende ventilator, maar voor een airco zoek ik toch iets meer kracht.

Pluspunten

• Mooi, compact design
  • Koel ventilator effect

Minpunten

• Werkt alleen in erg kleine ruimtes (+/- 20m2)
  • Spraakbesturing werkte niet

Patrick 02-07-2021

Na een moeizame start werkt deze airco super

Geschreven voor: Tristar AC-5670

Het heeft even geduurd voor alles met elkaar verbonden was, maar uiteindelijk is het gelukt.
En is het een zeer fijne airco, die wij voornamelijk in de slaapkamer gebruiken tijdens de warme dagen.

Hij is wel aanwezig met geluid, maar voor ons was dit niet storend.
Dus qua geluid was hij vrij stil op zijn laagste stand, en konden we hier prima doorheen slapen.

Het formaat was verrassend klein voor deze krachtpatser, dus hij neemt weinig ruimte in beslag in de kamer.
Uiteraard zit je nog wel met de flexibele afvoerslang, maar daar ontkom je niet aan met een mobiele airco.
Maar de airco zelf is dus zeer klein en niet een zogezegd lompe kast.

Extra bijgeleverd naast de afvoerslang is een afdekpaneel voor het raam waar de slang op aangesloten kan worden.
Echter na wat zoekwerk kwam ik erachter dat dit een Amerikaans schuifpaneel systeem is, dus daar konden we niet veel mee.
In plaats daarvan hebben we zelf een plank op maat gemaakt, geverfd, en dan daarin een gat voor de afvoerslang.

Door de wieltjes is het apparaat ook fijn te verplaatsen na gebruik.
Tijdens de warme dagen moet die bij het raam staan voor de afvoerslang, maar als we hem niet gebruiken kan die makkelijk worden verplaatst.
Wel jammer dat er geen handvatten of gleuven aanwezig zijn om hem gemakkelijk over drempels te kunnen tillen, dit is dus iets lastiger.

Het design is ook gewoon netjes afgewerkt, en heeft een duidelijk en overzichtelijk bedieningspaneel aan de bovenzijde.
Wat wel als storend kan worden ervaren is dat het schermpje bovenop bij ons aan bleef staan.
Dit ging soms automatisch uit na een tijdje, maar vaak bleef deze aan staan.

Dan de externe bediening, dit verliep niet geheel vlekkeloos.
De afstandsbediening werkt gewoon goed, vrij simpel.
Vooral de timer functie instellen op afstand is prettig als je in bed ligt.

Maar uiteindelijk kies je deze airco om de smart integratie, en daar ging vrij veel mis.
Het koppelen van de airco met de Homewizard Climate App lukte maar niet, na 14x opnieuw alle stappen te hebben doorgenomen volgens de handleiding was er een verbinding.
Maar toen kwam de volgende stap, de airco koppelen met Google Assistent.
Ook dit wilde gewoon niet werken, tot ik uiteindelijk zelf iets probeerde via de Google Home app, en handmatig de koppeling maakte.
Nu kunnen we eindelijk gewoon voor het slapen alvast vragen aan Google of die de airco wil inschakelen.

Dan komen we bij het toch wel belangrijkste gedeelte, de verkoeling.
Daarover kan ik vrij kort zijn, binnen een kwartier was onze slaapkamer van 30 graden naar 25/24 graden gezakt.
De airco geeft een heerlijke verkoelende lucht, wat de nachtrust zeker ten goede komt.
Tijdens het slapen laten we hem vaak nog even 2 uur op de timer doorwerken, maar de kamer blijft tot in de ochtend gewoon gekoeld.
Let wel op dat de afvoerslang dus ging naar buiten gaat, en er geen warme lucht terug naar binnen ontsnapt.
Naast het verkoelen van de kamer zit er ook een ontvochtiger op, dit is ook een prettige toevoeging, vooral voor mijn vrouw met astma is dit zeer aangenaam.

Het is voor deze prijs zeker een airco die ik mensen zou aanraden, maar als je de mogelijkheid hebt om een split unit op te hangen, heeft dit wel meer voordelen.
Vooral qua stroomverbruik en geluid is dit een betere keuze.
In ons geval was dit helaas niet mogelijk.

Pluspunten

• verkoeling
  • klein en compact
  • redelijk weinig geluid
  • wieltjes

Minpunten

• Installatie app lastig
  • Geen handvatten

m***********@h********** 02-07-2021

Kwaliteits airco

Geschreven voor: Tristar AC-5670

Ik heb deze airco twee weken lang mogen testen. De airco was handig in elkaar te zetten met behulp van de gebruiksaanwijzing. De buis die aangesloten is aan de airco, welke je buiten het raam plaatst, was een beetje lastig aan te sluiten. Deze moest namelijk een beetje draaiend worden aangesloten en dit lukte niet meteen de eerste keer.

De airco is zeer gebruiksvriendelijk. De knoppen geven duidelijk aan wat ze inhouden.
De app is ook makkelijk in gebruik. Voordat ik thuis kwam, kon ik de airco al via de app aanzetten zodat het lekker koel was als ik aankwam.

Nadat ik de airco had aangezet op de meest lage temperatuur, was de kamer binnen een paar minuten koud. Dat is erg fijn!

Het enige minpuntje is dat de airco qua geluid best aanwezig is. Hierdoor zal ik deze niet gebruiken voor bijvoorbeeld tijdens het slapen. Maar de airco was erg handig om de slaapkamer alvast te koelen voordat ik ging slapen.

Al met al is het een goede airco

Pluspunten

• Snel koel
  • Wifi
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Luid

Joyce 02-07-2021

Klein maar krachtig

Geschreven voor: Tristar AC-5670

Klein van stuk toch best groot in zijn kracht,
Op de hete dagen heeft de tristar airco in een paar uur de kamertemperatuur bijna 6 graden naar beneden gebracht, in plaats van zweten in bed sliepen wij lekker onder het dekbed.
De wifi functie maakt het makkelijk om de airco op afstand aan te zetten, zelfs als je niet in de buurt bent van je eigen wifi maar in een andere plaats kan je de airco aanzetten. Als het een periode warmer wordt kan je ook een agenda instellen op de dagen en tijden dat de airco aangaat, tot welke temperatuur hij ‘moet’ koelen tot dat wanneer hij uit gaat. De timer functie is ook erg handig om zo de airco tijdens het inslapen aan te hebben maar niet tot de volgende ochtend maar stroom te laten verbruiken. Persoonlijk vonden wij het aantal decibel voor in de slaapkamer wel wat aan de hoge kant, gelukkig konden wij er wel goed doorheen slapen. Wat wij zelf ook erg jammer vonden is dat er wel een ventilatie modus op zit, maar je dit niet op de ‘swing’ stand kan zetten. Ook de airco blaast maar 1 richting op. Je kan de richting wel handmatig bedienen wat wij dan ook gedaan hebben zodat de koele lucht niet direct tegen je aan komt.
De spraak besturing konden wij niet testen, maar de app is geweldig, makkelijk te bedienen en daardoor was voor ons de afstandsbediening overbodig. Een enkele keer in de nacht om even de airco aan te klikken. De knop is een soort glow in de dark waardoor je je je lamp niet hoeft aan te doen.
Qua design vonden wij de airco compact, een stuk kleiner dan de airco die wij gewend zijn met een waterbak, wat overigens ook een grote meerwaarde is dat deze dat niet heeft want hierdoor geen alarm in de nacht om de bak te legen als je dat een keer vergeten bent.
Wij zijn blij met deze airco en de combinatie met de wifi is voor ons echt een meerwaarde.

Pluspunten: bediening op afstand; goede koeling; compact; inclusief raamstuk voor de afvoer; geen waterbak
Minpunten: geen minimaal geluid; geen bewegbare ventilatie

Pluspunten

• Snel koel
  • Op afstand bedienbaar met wifi

Minpunten

• Geluid zou zachter mogen
  • Geen swing functie

m*************@h********** 01-07-2021

Mobiele airco met goede koelcapaciteit en extra functies

Geschreven voor: Tristar AC-5670

De afgelopen 2 zomers erg getwijfeld of we een mobiele airco zouden aanschaffen voor onze slaapkamer, die vol op het zuiden ligt en waar de temperaturen dan ook flink oplopen. Gelukkig heb ik deze airco de afgelopen 2 weken mogen testen.

De airco kwam goed verpakt aan en heeft handige wieltjes, waardoor je hem makkelijk de de kamer verplaatst. Wel is de airco wat zwaar en lastig op te tillen om bijvoorbeeld naar een andere verdieping te tillen. De airco is compact en heeft een strak uiterlijk. Alles is verder aanwezig in de doos, alleen hebben wij een draai-kiep raam waar de slang niet doorheen past met het meegeleverde plankje. De meegeleverde handleiding is duidelijk en het installeren van de app gaat gemakkelijk.

De mobiele airco heeft 3 standen waarvan wij koelen het meest hebben gebruikt. Het apparaat geeft goed koude lucht af en koelt de kamer redelijk snel af. Het is handig dat je via de app de airco al vast aan kan zetten waardoor de slaapkamer zodra je gaat slapen al koel is. De stand ontvochtigen werkt ook goed als het binnen vochtig wordt. Het scheelde voor het gevoel zeker een aantal graden.
Als de kamer eenmaal is afgekoeld kan je met de ventilator nog de lucht verplaatsen mocht je daar behoefte aan hebben.

De airco maakt in de koelstand het meest geluid en kan tijdens het slapen storend zijn. Als je de airco eerder aanzet dan kan hij in de nacht uit en kan je de ventilatorstand gebruiken. Ook zit er een timer op de airco waardoor hij automatisch uitgeschakeld. De ventilator stand is een stuk stiller, wat fijn is. Ik vind het geluidsniveau acceptabel omdat je er een koelere slaapkamer voor terug krijgt.

De app vind ik toegevoegde waarde hebben omdat je hem makkelijk kan bedienen, bijna gemakkelijker dan met de knoppen op de airco. De installatie van de app is gemakkelijk. De app werkt goed.

Voor mij een zeer prettig apparaat om de warmste zomernachten mee door te komen. Prettig dat je het apparaat kan verplaatsen, waardoor je ook andere ruimtes kan koelen. Het apparaat koelt kleinere ruimtes goed af in een redelijk tijdsbesef. Het gebruik van het apparaat is gemakkelijk te besturen via de app, maar ook via het apparaat zelf. Al heeft de bediening via de app mijn voorkeur. Al met al een prettig apparaat

Pluspunten

• compact apparaat
  • bediening via de app
  • 3 verschillende standen
  • koel redelijk snel een kleine ruimte af

Minpunten

• geluidsniveau

Simon 30-06-2021

Het overwegen waard

Geschreven voor: Tristar AC-5670

Ik ben al jaren aan het twijfelen om een mobiele airco aan te schaffen voor mijn slaapkamer van circa 16m2. Dus veel gelezen maar toch iedere keer besloten om het niet te doen. Ik mocht deze airco, wat qua cappaciteit ruim voldoende was, twee weken testen.

Wat mij als eerste opviel is eigenlijk de grote van het apparaat. Het neemt toch wel een nachtkastje in beslag. Daarnaast zit er ook een slang aan de achterzijde die zijn ruimte nodig heeft. Persoonlijk was de omvang voor mij wel een groot nadeel en dat komt mede door de slang. Wat dan wel weer makkelijk is, zijn de wieltjes waarmee je hem makkelijk door de kamers heen rijdt.

Het apparaat werd geleverd met een schuifpaneel die je kunt vastzetten in je raam. Maar mijn schuifhor zat in weg. Ik heb dit dus helaas niet kunnen testen. Ik heb een zak gekocht bij de Action waar je het raam mee afsluit/bedekt en de slang naar buiten gegooid en dat werkte goed..

Maar het allerbelangrijkste was voor mij het koelgedeelte. Ons huis wordt in de zomer heel snel 30 graden dus, prio 1 wat mij betreft. Deze airco heeft drie standen (ontvochtigen/koelen, ventilator en airco). Ik heb alle drie de standen geprobeerd en persoonlijk heb ik de ventilator amper gebruikt. Ik zou toch eerder een kleine ventilator neerzetten. Dan de aircostand, ik heb het getest op verschillende dagen met 22-30 graden en ik vond het koelgedeelte tegenvallen. Ja, natuurlijk merkte je het een paar graden, maar ik vond het niet goed genoeg. Dit kwam mede door de enorme luchtvochtigheid. Het hielp maar niet goed genoeg. Maar de stand ontvochtigen daarentegen.. werkte echt PRIMA. Het scheelde een paar graden met de buitentempratuur maar de gevoelstemperatuur was echt heerlijk. Je merkt dat dit echt een verlichting geeft. Hele grote plus wat mij betreft.

Daarnaast vond ik de app ook erg fijn. Je kon het apparaat op afstand bedienen. Timer, ontvochtigen etc. Ik dacht niet dat ik hier heel veel gebruik van zou maken, maar ik heb de knoppen van het apparaat amper meer aangeraakt na het installeren van de app. Hele prettige ervaring mee gehad. Ennuh, koppelen? Binnen 3 minuten app geïnstalleerd en verbonden.

Dan nog het geluid, dit is wel een dingentje om heel eerlijk te zijn. Hij maakt, behalve met de stand ventilator, toch een hoop geluid. Ik ervaarde dit als storend tijdens het slapen, dus uitgezet in de nacht echter daarvoor heerlijk de kamer laten koelen. Dit was heel goed merkbaar met andere ruimtes in het huis, dus hij heeft zijn werk gedaan.

Mijn conclusie? Ik zou overwegen om dit te kopen. Ja, hij maakt een hoop lawaai maar daarentegen: het is een mobiele airco. Dus voor de warme dagen en nachten maakt dit apparaat het toch een stuk aangenamer! Daarnaast krijg je een hoop waar voor je geld.

Pluspunten

• ontvochtigen
  • verrijdbaar
  • app

Minpunten

• lawaai
  • slang (floept er snel uit)

Lisa 30-06-2021

Super Airco met bediening vanaf je telefoon!

Geschreven voor: Tristar AC-5670

Wat een goed apparaat. Als hem s avonds op tijd aan zet, is er voldoende koelvermogen voor een lekker frisse slaapkamer. Met de Homewizard Climate app kun je perfect van je bed de airco aanzetten via mobiel. Daarnaast is het ook handig om je kamer meteen te ontvochtigen. Handig als je geen schimmels wilt!

De airco maakt uiteraard wel wat geluid. Zet hem daarom op tijd aan via de app en zet hem weer uit als je wilt gaan slapen. Super veel gebruiksgemak en het apparaat om je door en hittegolf heen te helpen.

Design is wit en neutraal. Zorg echter wel altijd dat je een ruimte hebt om de afvoerslang naar toe te leiden. Anders komt de warme lucht weer in je kamer terecht!

Pluspunten

• app
  • snel koelen

Minpunten

• geluid

BansieProductions 30-06-2021

Review: Test Tristar AC-5670 Wifi

Geschreven voor: Tristar AC-5670

Enkele weken geleden hebben wij de Tristar AC-5670 Wifi mogen ontvangen om te testen,
Persoonlijk heb ik nog nooit eerder een Airco getest of in bezit gehad dus ik wist niet wat mij te wachten stond, Wel heb ik een Aircooler op waterbasis in bezit en dat vond ik al een fijn product.
Het product was goed ingepakt en goed beschermd tegen stootjes tijdens transport.
In de doos zijn de volgende items aanwezig: Tristar AC-5670, Gebruikershandleiding, Warmteafvoerslang en Raamafdichting Schuifpaneel.

De Tristar AC-5670 wordt gebruiksklaar afgeleverd en kan na het plaatsen en aansluiten direct worden gebruikt doormiddel van de fysieke startknop of doormiddel van de afstandsbediening.
Na het downloaden en installeren van de app kun je kun je Airco verbinding laten maken met je eigen wifi verbinding, hierbij kan er alleen gebruik worden gemaakt van de 2.4 GHz en niet de 5 GHz.
vanaf dat moment kun je gebruik maken van alle functies die de Tristar AC-5670 te bieden heeft zoals op afstand inschakelen en tijden instellen.

Tijdens het installatie proces wordt in de laatste stap gevraagd om de Google Home integratie app te downloaden, Sla deze stap over omdat dit niet werkt.
In plaats daarvan open je Google Home App en klik daar op het + teken om een apparaat toe te voegen.
Zoek dan naar de Homewizard app maak een account aan en log hierop in, je zul zien dat de Airco direct zichtbaar is in Google Assistent en werkt meteen met de commando’s start/stop Airco, let hierbij wel op dat je de naam van de Tristar AC-5670 veranderd naar de naam airco, doe je dit niet dan zal de assistent het apparaat niet kunnen vinden.

De Airco werd helaas niet geleverd met een Europese raamafdichting maar met een Amerikaans schuifpaneel systeem, houd hier dus wel rekening mee bij aanschaf en koop een universele raamafdichting meteen erbij.
Mocht je de universele raamafdichting niet erbij kopen dan zal de koele lucht uit de airco via de opening van het raam naar buiten ontsnappen, wat zonde is van de verbruikte energie.

Ik heb ervoor gekozen om de Airco in onze slaapkamer op de zolder te plaatsen, omdat hier de tempraturen kunnen oplopen tot wel 40 graden Celsius op een zeer warme zomerdag.
De airco heeft een BTU van 7000, Het koelvermogen van een airco wordt uitgedrukte in het aantal BTU. Een hoger BTU betekent dat de airco een grotere ruimte kan koelen.
Volgens de specificaties kan de Tristar AC-5670 een ruimte koelen tot 60m2, In onze situatie op zolder waar de tempraturen zomers erg warm zijn is het koelvermogen in de praktijk ongeveer 30/35 m2.
Het energieverbruik van deze airco is in de praktijk bij opstarten tussen de 1200 en 1400 Watt en zal na een tijdje wanneer de kamer aanzienlijk koeler is zakken naar +-700 Watt.
Het apparaat is verassend klein en compact, en met een gewicht van 18 kilo is het geen zwaar monster dat onmogelijk de trap op te tillen is. Het enige wat ik een beetje onhandig vond was dat er geen handvat/gleuf aanwezig was aan de zijkant van de airco.

In dit type Airco wordt er gebruik gemaakt van koelmiddel R290 en dit heeft de volgende voordelen.
Het koelmiddel R290 is een middel wat geen schadelijke stoffen bevat en wat ook reukloos is.
Eveneens is R290 niet explosief, niet brandbaar en ook niet giftig.

De airco werkt bijzonder goed, het koelt de kamer lekker af en geeft een zacht briesje waardoor je heerlijk in slaap valt, ook kun je een timer instellen waardoor de airco vanzelf uitgaat, dit scheelt weer dat je in de nacht niet wakker hoeft te worden om de airco uit te schakelen of dat het te koud wordt in de nacht.
Zoals eerder genoemd en ik in het bezit van een aircooler op waterbasis wat de afgelopen jaren prima zijn dienst heeft bewezen, maar na het gebruiken van deze airco ben ik niet meer van plan om de aircooler te gaan gebruiken. De airco werk aanzienlijk beter en ook qua geluidsniveau vind ik het apparaat persoonlijk niet hinderlijk, maar ben je een lichte slaper of iemand die niet kan slapen van omgevingsgeluiden dan zul je het geluid dat de Tristar AC-5670 produceert wel als hinderlijk kunnen ervaren.

Pluspunten

• Koelvermogen
  • Formaat
  • Google Home Compatible

Minpunten

• Geen handvaten
  • Geen raamafdichting voor Europa meegeleverd

marleen18dec@msn.com 29-06-2021

Mooie compacte airco, op afstand bestuurbaar!

Geschreven voor: Tristar AC-5670

De Tristar AC-5670 is een mooie en compacte airco, die een ruimte goed kan verkoelen. De HomeWizard Climate app is binnen enkele minuten gedownload en is zeer gebruiksvriendelijk. Ideaal om vanaf afstand alvast de airco aan te zetten! Verder kun je de airco makkelijk verplaatsen door de beweegbare wielen. Deze airco heeft niet alleen een koelfunctie, maar ook een ontvochtigingsfunctie.
Ik mis alleen wel handgrepen aan de zijkant, om de airco makkelijker op te tillen. De flexibele afvoerslang is handig te monteren aan de airco. Ik heb in mijn appartement voornamelijk draai kiepramen, de afvoerslang past dan niet naar buiten. Dit is echter snel op te lossen door een raamafdichtingset aan toe te voegen.

Pluspunten

• Afstand bestuurbaar
  • Compacte airco

Minpunten

• Geen handvaten
  • Extra accessoire nodig bij draai kiepraam

h**********@g******** 29-06-2021

Koele airco

Geschreven voor: Tristar AC-5670

Heb de airco nu een week of 2 in gebruik en al met al valt het mee. Hij is capabel genoeg om een slaapkamer te koelen, al verwacht niet dat het binnen 10 min koel is als het een echte warme dag is. Voor een grote kamer zoals een woonkamer is het helaas niet krachtig genoeg.
Qua geluidsniveau valt het voor een mobiele airco mee. Heb luidere gehoord maar toch iets om rekening mee te houden als je voorstander bent van airco aan tijden slapen.
Het apparaat is van een redelijk klein formaat zodat het zelfs op een kleinere kamer prima te plaatsen valt. Ook het gebruik van wifi en de bijbehorende app is heerlijk. Vooral als men onderweg naar huis is en de airco op tijd aan wil zetten zodat het bij thuiskomst lekker koel is. Enig puntje is het raam inzet stuk. Dit is echt bedoeld voor een schuifraam en is niet te gebruiken voor een kantelraam. Al met al is het is een fijne airco voor een mooi prijsje.

Pluspunten

• Compact
  • Koelt goed

Minpunten

• Niet voor grote ruimtes
  • Geluid kan wat hard zijn.

Thijs 28-06-2021

Tristar AC-5670 wifi airco

Geschreven voor: Tristar AC-5670

Compacte Tristar Arico die makkelijk te bedienen is via je smartphone.

De airco word geleverd met een slang en de toebehoren om te zorgen dat de slang de "warme" lucht kan afvoeren. Er wordt gebruik gemaakt van een 2-tal platen, wat ideaal is voor schuiframen en/of een deur.
Ik heb zelf kiepramen waardoor de slang moeilijker te plaatsen was.

De airco is qua geluid niet erg stil, maar maakt ook zeker niet teveel geluid.

Je kunt de airco bedienen via de afstandsbediening wat erg makkelijk werkt. Daarnaast kun je de airco ook via de smarthome app bedienen. Deze was even lastig te vinden. omdat de naam van de app "Climate". Dit staat ook nergens duidelijk vermeld.

De App werkt prima. En is erg overzichtelijk. Het koppelen met de airco is even goed opletten wat je moet doen. Maar uiteindelijk is het prima in te regelen.

Wat zeker niet onbelangrijk is bij een airco, hoe koelt deze?
Het beste kun je de airco aanzetten als de ruimte nog wat koeler is. Als de warmte al binnen is, dan geeft de airco verkoeling, alleen de ruimte ansicht zal niet veel in temperatuur dalen. Zorg wel dat de afvoer slang goed de warme lucht die de airco produceert kan afvoeren.

Pluspunten

• App

b***********@h********** 28-06-2021

Goede alleskunner

Geschreven voor: Tristar AC-5670

Het design van de air cooler is strak en basic. De grootte van het apparaat beviel mij wel. Een stuk kleiner en compacter dan vele andere airco's. Bij het uitpakken wees de installatie van de verschillende componenten zich vanzelf. Er werd zelfs een handige schuif bij geleverd, waardoor het ongedierte (lees: muggen) geweerd kunnen worden.
Ook het gebruik en de bediening wijzen zichzelf. Het is een simpel systeem en functioneert goed. Hij koelt erg goed, wat zeer prettig is op die warme dagen. Al helemaal bij die hitte die soms moeilijk uit het huis te verdrijven is. Wat een leuke extra feature is, is de app die je kan gebruiken om de aircooler te bedienen.
Naast de functie van airco kan die ook nog fungeren als ventilator en ontvochtiger.
Vooral de ventilator functie vond ik soms erg prettig, aangezien deze net wat minder geluid produceerde dan de airco functie. Deze functie produceerde helaas dus meer geluid dan ik aanvankelijk had verwacht en gehoopt. Dat is dan ook het enige nadeel dat ik heb kunnen ontdekken bij dit apparaat.
Het koelvermogen van de airco functie, maar ook de ventilator, is meer dan uitstekend!

Al met al een erg goed apparaat, veelzijdig en makkelijk in de omgang.

Pluspunten

• Zowel airco, ventilator als ontvochtiger
  • Makkelijk in omgang / bediening
  • Bediening met app
  • Koelvermogen

Minpunten

• Airco functie produceert meer geluid dan verwacht