Princess 352900 Smart Airconditioner 9000 - Reviews

• Test panel 8.3 apr 2021

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Princess 352900 Smart Airconditioner 9000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

j*********@h********** 15-08-2021

Super airco

Wij zijn zeer tevreden over de Princess 352900 wit.
Makkelijk te gebruiken koel uitstekend erg makkelijk met de app te bedienen
Min punt lawaai niveau
Maar al met al zijn wij erg tevreden
Raad hem zeker aan

Pluspunten

• Snel koel
  • Makkelijk met de app van uit je stoel te bedienen

Minpunten

• Veel lawaai

Menno 16-05-2021

Mooie en praktische airco

Ik heb de Princess Smart Air Conditioner een paar weken mogen testen. Het is een mooie, praktische airconditioner die niet misstaat in de (slaap)kamer en ook niet teveel ruimte in beslag neemt. Hij is (relatief) licht en eenvoudig te verplaatsen op wielen
De airco is te bedienen op het apparaat zelf, met een afstandsbediening en met een app.
De bediening is erg eenvoudig, vanzelfsprekend eigenlijk. Mooi is dat er een slaapstand op staat zodat het geluid wat minder hard is en dat de led verlichting is uit te schakelen zodat het slapen wat makkelijker is.

Hij kent 3 functies: Koelen (airco), ontvochtigen en een fan. Daarin weer 3 verschillende snelheden en instelbare temperatuur. Er zit een draaiklep op zodat er meerdere kanten op gekoeld kan worden. In principe alles wat je zou wensen.

Het koelen gaat uitstekend en snel. Erg prettig voor als het warm en/of benauwd. Wel maakt hij zeker in het begin een stevig geluid. Dat is deels op te lossen door hem zachter of in de slaap stand te zetten of door stapsgewijs te koelen (niet teveel temperatuur verschil) maar toch nog wel stevig geluid. Denk wel dat al dit soort airco’s dat hebben

De raamdichtingskit, tja: het is niet anders. Ik had zelf liever iets gezien wat van vast materiaal is en vast te klikken. Dat is lastig denk ik want ieder raam is anders en ook hier geldt dit ook voor andere airco’s. Er zijn overigens alternatieve kit’s los te koop.

Pluspunten

• Eenvoudig te bedienen
  • Slaapstand
  • Niet te groot, ziet er goed uit

Minpunten

• Geluid
  • Raamdichting

wilma 10-05-2021

Fijne gebruiksvriendelijke airco

De afgelopen weken heb ik deze airco mogen testen. Het is een zeer gebruiksvriendelijke airco, werkt zeer prettig en makkelijk met de touchscreen. Ik vond het een groot voordeel dat je het ook met de Climate app kon bedienen, deze was snel en makkelijk te instaleren. Het is ook erg fijn dat je de temperatuur aan de voorkant kan zien. De airco heeft een mooie strakke uitstraling en makkelijk verrijdbaar door de wielen, hij is wel zwaar als je het naar boven moet tillen. Ik denk dat je dat bij iedere airco zult ondervinden. De raamafdichting is handig in gebruik als je de airco in één ruimte gebruikt, als je de airco in meerdere ruimtes wilt gebruiken zou het fijn zijn als je een set er los kan bijkopen

De airco koelt goed en snel, met de ventilator stand is hij erg stil maar de koelstand maakt wel veel lawaai. Niet prettig om bij te slapen. Handiger is het om de koelstand van tevoren aan te zetten en daarna de ventilator als je erbij wilt slapen. Het is ook fijn dat je melding krijgt als het waterreservoir geleegd moet worden. Het filterschoonmaken is ook eenvoudig.

Kortom ik vind het een fijne airco en zeer prettig in gebruik.

Pluspunten

• koelt goed
  • makkelijke bediening
  • mooi design
  • bedienbaar via app

Minpunten

• geluid
  • geen kleurmogelijkheden in raamdichtingskit

trmaurik@gmail.com 08-05-2021

DEZE AIRCO IS EEN TOPPER VAN PRINCESS .

Ik mocht de Princess Airconditoner 9000 testen. Dit heb ik gedaan in onze serre en de slaapkamer.
Allereerst is het uitpakken van de airco heel gemakkelijk om uit de doos te krijgen. Hierna de aansluiting in de serre gedaan...Wauw deze Princess Airco is dus echt Smart, want ik als grote onbenul in slimme apparatuur kon de Airco zo op de WIFI aansluiten en Climate app, echt leuk om zo de temperatuur in te stellen . Binnen een kwartier was mijn serre 6 graden minder in temperatuur op de hoogste stand van de airco. HEERLIJK KOEL. De gebruiksaanwijzing is zeer makkelijk te volgen. De afstandsbediening werkt erg prettig en het touchscreen bovenop het apparaat reageert gelijk op tippen met de vingers. Alle standen zowel de ventilator als de airco zijn zeer koel. Persoonlijk heb ik in de slaapkamer de airco 1 uur in hoge stand gezet en daarna in de slaapstand. Ik heb heerlijk geslapen zonder ongemak van het geluid wat voor mij heel stil was in verhouding met ons vorige airconditioner. Geen zweetaanval, heerlijk koel geslapen. Het design vind ik mooi, de raam afdichtings kit is het enige wat ik niet handig vond, deze paste wel in het slaapkamerraam. Heb een schuimrubber met opening voor de slang gebruikt en deze met de klittenbandsluiting bevestigd tussen 2 ramen voor de serre en dit ging goed. Alles bij elkaar vind ik dit een top airconditioner. Het design is erg mooi en ik hou ervan dat de temperatuur op de voorkant van de airco display staat, binnen een half uur stond hij op 18 graden Celsius ipv de 27 graden Celsius die ervoor was aangegeven op de thermometer in de serre.

Pluspunten

• Makkelijke gebruiksaanwijzing
  • Veelzijdig en op afstand te bedienen.
  • Watertank vol indicatie
  • Geluid valt erg mee en zelfs stil op slaapstand.
  • Koelt als de beste en handig mooi display.

Minpunten

• Het raamafdichtingskit minder strak in het raam.

n************@g******** 04-05-2021

Lekker verfrissende Airco

Super gebruiksvriendelijke mobiele airco met handige touchscreen maar ook een afstandsbediening.
Apparaat wordt geleverd met een raamdichtingskit, deze is wat minder handig in gebruik en zeker als je hem wilt verplaatsen is dit niet fijn.
Maar koelen doet ie top en ook de fan is lekker voor de hele warme dagen!

Pluspunten

• Koelt goed
  • Handig

Minpunten

• Zwaar apparaat

Kim Salden 04-05-2021

Gebruiksvriendelijk

Mijn eerste indruk van deze Princess Smart Airconditioner 9000 is zeer goed.
Ik vind de airo er qua design mooi uit zien. Vooral het zwarte 'touch' bedieningspaneel geeft een moderne luxe uitstraling.

De airco was makkelijk aan te sluiten, al had ik wel wat moeite met de raamdichtingskit. Het is dan ook jammer, stel dat je de airco voor meerdere ruimtes wilt gebruiken er maar voor een raam een raamdichtingskit bij zit. Misschien is het een idee dat je deze nog los erbij kunt aanschaffen?
Je kunt de airco zowel met het touchscreen bedieningspaneel bedienen, als met de bijgeleverde afstandsbediening, als met de climate-app. De app is makkelijk te installeren en te gebruiken. Handig is dat je in de planning kunt programmeren op welke dagen en tijdstippen je de airco, ventilator of ontvochtiger aan wilt hebben en op welke temperatuur/stand.

De filter is makkelijk schoon te maken. Het overtollige water is gemakkelijk af te voeren door de dop los te draaien en er een bakje onder te plaatsen.

Last but not least; hij koelt goed! Heeft ook een fan mode en een ontvochtigingsfunctie.
Als ik dan minpunten moet benoemen dan is dat de airco vrij zwaar is. Ik heb de airco boven op mijn kamer gezet. Het was wel zwaar om naar boven te tillen, maar welke airco is dat niet.
En het geluid. Voor een slaapkamer vind ik het zelf te luid.

Pluspunten

• mooi design
  • gebruiksvriendelijk

Minpunten

• luid
  • zwaar

Sharon 03-05-2021

Gebruiksvriendelijke airco

De airco is erg makkelijk in gebruik. De knopjes werken op touch, en zijn makkelijk te herkennen omdat er symbolen bij staan. Ik heb als eerst de airco gekoppeld met ons WiFi netwerk, dit is makkelijk te doen. Daarna kun je met je telefoon en climate app de airco aansturen. Zowel met de telefoon als met de afstandbediening werkt dit prima. Ook werkt spraakbesturing heel goed. Zoveel keuzes om hem te bedienen!

Het ontvochten van de kamer werkt goed! Ik kan de luchtvochtigheid meten en het is te zien dat dit is afgenomen. De ventilator werkt ook prima, niks op aan te merken. De eerste keer dat ik de airco had aangezet schrok ik van het lawaai, ik had niet verwacht dat het zoveel herrie zou maken. Ik heb de slang buiten het raam gehangen, deze is best wel lomp maar wel stevig. Er zit ook een afdicht kit bij voor je raam, erg handig. Het nadeel is wel dat als je de airco verplaatst, en je wilt de airco stand gebruiken, je dan alleen de slang buiten het raam kan hangen zonder afdichting. De airco functioneert wel heel erg goed. Het wordt goed koel in de kamer!

Ik vind de airco er best mooi uitzien, het is een strak design. De wieltjes onder de airco zorgen ervoor dat je hem makkelijk kan verplaatsen. Ik raad de airco niet aan als je hem aan wilt hebben tijdens het slapen. Dan moet je ervoor de airco aanzetten zodat je kamer koel wordt, of je moet goed kunnen slapen met geluid op de achtergrond.

Wel een aanrader als je houd van slimme apparaten en de herrie jou niks uit maakt.

Pluspunten

• Smart bediening
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Lawaai airco
  • Raamdichtingskit voor 1 raam

Katagiri 02-05-2021

krachtige airco

Wij hebben de airco mogen testen vanuit Kieskeurig. in eerste instantie ziet de airco er mooi uit. hij is wel zwaar om naar boven te tillen maar door de handgrepen is dit te doen. Voor een airco is deze vrij stil. De standen op deze airco zijn, koelen, ventileren en ontvochtigen. ook is deze airco makkelijk te bedienen met de app, zo kan je vanuit je werk de airco aanzetten en kom je in een koel huis aan.

Pluspunten

• bediening app
  • uitstraling
  • krachtig
  • diverse standen
  • incl. afsluiting raam

Minpunten

• warmte uitblazen heeft lawaai
  • 1 aflsuiting erbij, meer was fijner
  • zwaar
  • afsluiting niet voor een dakraam

Paul van Schooten 01-05-2021

goede airco

De afgelopen weken heb ik deze airco getest. Het is een zeer gebruiksvriendelijke airco met een mooi design, wit met een zwarte bovenkant waardoor het aparaat niet storend aanwezig is in de ruimte waar hij staat. Boven op de airco zit een touchscreen paneel welke zeer makkelijk te bedienen is. Door de wieltjes is het op dezelfde verdieping makkelijk te verplaatsen. Het gewicht en de handgrepen zijn dusdanig dat het niet makkelijk is om het van de ene naar de andere verdieping te verplaatsen.

Het koelvermogen is goed. De ruimte waarin hij stond werd aardig snel koel, nadeel is wel dat het een redelijke hoeveelheid geluid produceert waardoor het niet fijn is om er bij in slaap te vallen.
Het raamafdichtingsdoek werkt goed, is echter niet geschikt voor grotere (dak)ramen, ook kan deze slechts bij 1 raam gebruikt worden wat verplaatsen niet echt praktisch maakt.
Er zit ook de mogelijkheid bij om een app te installeren waarmee verschillende programma's ingesteld kunnen worden. Daarnaast kan de airco ook met spraak bestuurd worden. Dit zijn leuke toevoegingen waarbij vooral het instellen van de programma's een nuttige is.

Pluspunten

• koelt goed
  • makkelijke bediening

Minpunten

• geluid

Dennis19802021 29-04-2021

goede mooie airco

Ik heb de Princess airco nu een paar weken. Ik ben er best wel tevreden over het resultaat. De Princess doet het prima. De kamer is een stuk koeler nadat het apparaat even aanstaat. Daarnaast is een groot voordeel dat je de airco met wifi werkt waardoor je het op afstand te bedienen is. Een vast programma instellen of aanzetten kan ook met de app op je telefoon. Dan gaat de airco werken volgens voorgeprogrammeerde instellingen en tijden! De afstandsbediening werkt goed maar wel wat aan de kleine kant zo ook de touch knoppen boven op het apparaat (deze zijn aanraakgevoelig dus niet fysieke) maar werken goed. Het display bovenop ziet er erg fraai uit. De rest is een beetje saai wit maar niet storend. Handig is verder dat er wieltjes onder zitten en dus makkelijk te verplaatsen. Het aansluiten is wel iets moeilijker maar krijg je snel feeling voor. De slang koppelen aan het systeem is zo gedaan, maar een doorvoer maken in een draai/kiep raam is echt een uitdaging. De bij geleverde raamdoorvoerkit is voor 1 ruimte wel een oplossing maar als je het verplaatst heb je er eigenlijk nog meer nodig. Het geluid van de ventilator is goed maar als je echt wilt koelen en die in werking gaat is wel hard. 65db is veel. Zeker in een slaapkamer! Je zou dan van tevoren moeten koelen en als je gaat slapen de airco uit zetten. Koelen doet ie goed! Voor slaapkamer kan het wel wat stiller dus blijft hij maar in de woonkamer!

Pluspunten

• koelt goed
  • mooi design
  • wifi

Minpunten

• geluid
  • afvoer

Paul2271 29-04-2021

Verkoeling tijdens het werken

Voor Kieskeurig deze mobiele airco getest.
In mijn werkkamer (voormalige garage) wordt het snel warm, een (mobiele) airco stond al een tijdje op mijn wensenlijst. Deze mobiele versie getest. Vanwege afwezigheid van een raam wat open kan de (dikke) afvoerslang door het kattenluik naar buiten gelegd, werkt voor test prima maar een gat in de muur is in ons geval wel nodig aangezien de achterdeur nu niet makkelijk meer open kan (en de poezen niet meer naar binnen kunnen).

De unit kan je ook als ventilator gebruiken, ik heb het idee dat daar buitenlucht voor gebruikt wordt, er kwam een koele luchtstroom uit. In Aircostand gaat de unit koelen tot de ingestelde temperatuur bereikt wordt, het koelen in aircostand maakt wel heel veel herrie, op een werkkamer is dat niet heel fijn werken maar warmte ook niet.. beste van 2 kwaden dus maar gekozen en de airco aan laten staan. Ruimte van 5x3,5x2,5 was in korte tijd aangenaam koel. Hiervoor wel even met de instellingen gespeeld (de lucht kan in een vaste stand uitgeblazen worden maar door de ruimte worden verspreidt door een bewegend klepje).
De app is snel aan te melden, het apparaat wordt daardoor op eigen wifi aangemeld en is daardoor via de app in het hele huis te bedienen. Ook komt de airco beschikbaar in Home Assistant systeem zodat ook met stem "Hey Google, zet airco op 21 graden" te bedienen is. Dit maakt de airco extra leuk in gebruik.

Pluspunten

• koelvermogen
  • luchtverversing met buitenlucht
  • bediening
  • huisautomatisering integratie mogelijk

Minpunten

• doorsnede afvoerbuis
  • geluidsniveau airco

Tim Aarsen 27-04-2021

Goed apparaat maar minder geschikt voor de nacht

De titel is de strekking in een notendop. Ik mocht dit apparaat testen van Kieskeurig. Een week lang heb ik op meerdere momenten en in verschillende ruimten getest. Dit zijn mijn bevindingen:

- unboxing. Product is goed verpakt al blijft het jammer dat er toch weer behoorlijk veel piepschuim wordt gebruikt. Dat hoeft niet meer en maakt dat de klant met een hoop verpakkingsmateriaal blijft zitten Het apparaat is behoorlijk zwaar dus fijn dat de onderkant van de doos als ware los komt van de rest. Je tilt de doos dus als ware op en de unit staat dan gewoon op de grond. Plastic er af halen en dan is het klaar.
Afstandsbediening en handleiding zijn apart verpakt. Die eerste is redelijk klein. Voorzien van een display en op zich prima.
Ik heb de app geïnstalleerd (wel even gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken) en na het verbinden met de WiFi redelijk eenvoudig de airco kunnen koppelen. Dit is wel erg handig. Je kan dus vanuit elke plek de airco aan en uitzetten. Eenheden dit het meest gebruikt en waarom zal ik zo toelichten.
De airco ziet er goed uit. Mooi is niet de juiste term maar Princess heeft zijn best gedaan om het mooi te maken. Vooral het bedieningspaneel ziet er goed uit. Die is antracietkleurig en steekt mooi af tegen de witte behuizing. De knoppen zijn van het type “aanraak gevoelig”. Je hebt dus geen fysieke knoppen wat mooi staat. Verlichting kan via de afstandsbediening ook uitgeschakeld worden.

Installatie
Tja, dat blijft wel een uitdaging bij dit soort airco’s….waar laat je die afvoerdlang? 160 mm doorsnede is ook niet echt “onopvallend” dus netjes wegwerken wordt een uitdaging. Ik heb het provisorisch door onze draai/kiep ramen gemoffeld met de bijgeleverde raam band met ritsen. Dat werkt maar fraai is het allemaal niet. Mooiste is een gat door de muur maar dat leek ons voor een test wat te ver gaan. Dit is dus wel iets om goed over na te denken!

Werking:
Na het installeren wijst de bediening op het apparaat of de app voor zichzelf. Alles werkt eenvoudig. In de app kan je het aan en uitzetten ook volgens een programma (planning) laten in en uitschakelen. Dat is handig als je het in een kantoor gebruikt en wil dat het al koel is voor je daar naar binnen gaat.
Wat opvalt is dat de inverter veel lawaai maakt. Bij ons exemplaar trilde de behuizing bovendien ergens tegen het binnenwerk. Ik heb het met een stukje schuimrubber opgelost maar fijn is dat niet. Nu is het trillen over maar het blijft best veel 65 decibel. Dit hoort natuurlijk bij dit type apparaat maar maakt wel dat het wat ons betreft minder (lees: niet) geschikt is om in de slaapkamer S’nachts te gebruiken tenzij je oordoppen in doet. Koelen doet deze Princess overigens prima. In mijn werkboek (serre met allemaal ramen) kreeg de airco alles prima gekoeld alleen tijdens een zoom sessie moest het wel even op de ventilatie stand vanwege het geluid.

Al met al redelijk tevreden op het geluid (vooral die trilling) na. Koelen doet de airco goed. Prima voor op kantoor of in de woonkamer.

Pluspunten

• Koelt goed
  • Handige app
  • WiFi
  • Ziet er goed uit.

Minpunten

• Installatie
  • Geluid; dus niet geschikt om mee te slapen.

Ingrid 27-04-2021

Makkelijk in gebruik

Simpel te bedienen, met je smartphone kun je hem op afstand aanzetten, zo kom je thuis in een koel huis. Koelt goed, maar je kunt hem ook gebruiken voor ontvochtigen en verwarmen.
Geen last van het geluid.

Pluspunten

• Vanaf je smartphone kun je hem aanzetten
  • Makkelijk bedienbaar
  • Ook voor ontvochtiging en verwarming

Minpunten

• Met grote buis door je raam

Corrie 27-04-2021

een fijne handige airco

de airco is fijn in gebruik met de afstandsbediening en wat ook makkelijk is de led knop ,s nachts geen verlichting lekker donker
hij koelt zeer goed , de app om de airco te bedienen is ook erg makkelijk . De raamafdichting is makkelijk aan te brengen
Het is een mooi apparaat heeft mooie rondingen

Pluspunten

• koelt super
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• geluidsniveau iets te hoog