Rowenta AU5020 Turbo Cool+ AU5020 mobiele airconditioner - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta AU5020 Turbo Cool+ AU5020 mobiele airconditioner op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

FrLW68 21-06-2023

De Rowenta is een erg mooie kleine mobiele airco, die niet veel groter is, qua volume, dan onze torenventilator.
We hebben hem tijdelijk in onze woonkamer geplaats (80m3) en die koelde snel 3 graden af. De meegeleverde 1m25 stugge slang is veel te kort, dus de planten van de vensterbank en de airco op een tafeltje voor het raam geplaatst. Ik wil een slang van 2m50 want de airco gaat straks naar de werkkamer en dan moet de slang uit het kleine dakraampje. Helaas geen bevredigend antwoord ontvangen van Rowenta of een langere slang los te bestellen is en of ik de onderdelen kan overzetten, als ik de slang bij een onderdelenwinkel ga kopen. Maar zo te zien moet dit lukken (nu nog een slang vinden). Het meegeleverde 'raamdoek' gaan we niet gebruiken.
Als de airco koelt en de ventilatorstand is laag, dan hoor je het gebrom van de compressor. Dan hadden we maar een split airco moeten kopen. En een ventilator maakt ook veel lawaai. Ik had het wel zachter verwacht.

Op de afstandsbediening zitten geen indicatieledjes en temperatuurindicatie. Gemiste kans voor zo'n dure airco.
Laat de warmte maar komen.

Patsuchi 27-06-2021

Koelt goed op de slaapkamer

Het verplaatsen vanuit de verzenddoos was wat lastig door het gewicht, maar het is ons gelukt. Voor wat een gewicht de doos was, valt de grootte van de airco zelf eigenlijk nog best mee! Hij is kleiner dan ik had verwacht. Installatie verder was makkelijk, besloten om uiteindelijk toch niet het raam af te plakken ivm de hoogte hiervan als deze op een kier staat, maar zonder dat deze afgeplakt is werkt hij ook gewoon goed! Wel hadden we graag dat de slang wat langer was geweest, nu zijn onze keuzes in ramen namelijk erg beperkt. Het verplaatsen van de airco zonder doos werkt makkelijk. De wielen werken lekker, ook op tapij, en de hendels aan de zijkant zorgen ervoor dat de airco makkelijk te corrigeren is. Geruisloos is de airco niet, maar erg luid is hij ook weer niet. Ik slaap er zelf makkelijk doorheen, maar mijn partner stoort het af en toe een beetje als we hem op de slaapkamer hebben staan. Voor gewoon gebruik overdag is het geluid niet storend.
Waar we wel een beetje tegenaan lopen is dat, als we hem in de woonkamer zetten, hij een stuk minder goed koelt. Dat is natuurlijk een groter oppervlakte, maar hij zou tot 83m2 moeten kunnen koelen, en onze woonkamer is zeker de helft daarvan. Hij koelt gelukkig wel, maar zeker niet tot de gewenste temperatuur in grotere ruimtes.
We zijn in ieder geval wel blij met de airco, maar laten hem wel vooral op de slaapkamer staan.

Carolina25 22-06-2021

De test begon goed, het apparaat was compact, verrijdbaar en makkelijk in elkaar te zetten. Totdat het warm weer werd en we hem wilden gaan aansluiten. We kregen het niet voor elkaar om de slag uit een kantelraam te krijgen ook niet met de bijgeleverde hoes. De hoes bleef warme lucht de kamer inlekken waardoor het apparaat wel koelde, maar zodra hij uit was, liep de temperatuur weer snel op. Omdat het apparaat vrij veel lawaai maakte kon ik hem niet aanlaten tijdens het slapen. Mocht je dit wel kunnen dan is dit een prima apparaat!

Pluspunten

• koelt snel
  • makkelijk verrijdbaar
  • handige afstandsbediening

Minpunten

• maakt lawaai
  • moeilijk aan te sluiten
  • minder flexibel als gedacht

Chantal 18-06-2021

Mooi apparaat dat goed werkt.

Super apparaat. Deze doet echt wat hij moet doen en ziet er ook nog eens mooi uit. Compact. Hij weegt behoorlijk wat dus verplaatsen naar een andere verdieping is even tillen, maar op dezelfde verdieping verplaats je hem makkelijk door de wieltjes die eronder zitten.
In zeer korte tijd zakt de temperatuur. Je hoeft niet voor het apparaat te zitten om de koele licht te voelen. Deze wordt fijn door de kamer verspreid. Heel fijn ook dat er een afstandsbediening bijgeleverd wordt, nog meer luxe. De wordt wel zonder batterijen geleverd. Voor dit bedrag hadden die er wel bij mogen zitten. Installeren is heel simpel. Stekker in het stopcontact, slang door het raam, aanzetten en hij doet het. De raamzak hebben wij nog niet geprobeerd. Al met al een aanrader. Onze woonkamer is met deze hitte heerlijk koel!

Pluspunten

• Goede koeling
  • Verrijdbaar
  • Afstandsbediening

Minpunten

• Geen batterijen meegeleverd

JosAikema 18-06-2021

Een airco die goed koelt

Deze airco is ondertussen flink getest hier in huis tijdens de warme dagen en dat is goed bevallen. Hij geeft een lekkere koele lucht en kan een ruimte flink kouder maken.
Ik heb hem gebruikt in een woonkamer van 60m2 maar ook in verschillende slaapkamers. En dat werkt prima.
Vooralsnog vooral de stand verkoeling gebruikt maar hij heeft ook andere modussen zoals alleen ventilator of ontvochtigen.
Aantal zaken waar ik niet zo tevreden over ben:
- geen batterijen meegeleverd voor de afstandbediening
- uiteinde van de luchtslang komt gemakkelijk los van de slang zelf en is dan erg lastig weer te bevestiging
- apparaat is best zwaar voor een mobiele airco. Wieltjes zijn fijn maar de trap optillen niet zo

Pluspunten

• Goed koude luchtstroom
  • Fijne afstandbediening

Minpunten

• Geen batterijen bijgeleverd
  • Geluid best aanwezig

marije78 18-06-2021

Doet wat hij moet doen.

Wat een prachtige mobiele airco. Mooi formaat, wel wat zwaar. Maar door de wieltjes prima te verplaatsen. Doet wat hij moet doen. De ruimte koeler maken. Niks meer en niks minder. Gebruikersgemak is prima. Zonder gebruiksaanwijzing snap je ook hoe het werkt. Enig nadeel, de slang pas bij mij niet door de kiep stand als ik de ramen zo heb staan. Dan moet ik dus het raam helemaal openzetten wat er voor zorgt dat er veel warme lucht binnenkomt. Door het gordijn te sluiten los je dit probleem wel redelijk op. Klein nadeel: er zijn geen batterijen bij geleverd, voor zon bedrag mag je dat wel verwachten.

Pluspunten

• formaat
  • gemak

Minpunten

• gewicht
  • slang

MichelDlwd 17-06-2021

top koeling

Mooie slanke airconditioning, laag in stroomverbruik en krachtig koelend. Echt heel blij mee.

Pluspunten

• laag stroom verbruik
  • design

l vd brink 16-06-2021

Mooi apparaat!

Mooi apparaat. Mooi design, ook al vind ik dat normaal niet belangrijk. Kleiner dan ik dacht. Slaapkamer op zolder wordt goed koel. Ook met raam open ondanks de hitte. Gordijn ervoor en hij doet het heel goed. Lekker koel. Er zit ook raamafdichtingskit bij. Die moet ik nog testen omdat ik nog niet zeker weet waar de airco vaker komt te staan, die nog niet geprobeerd.
Handig met afstandsbediening omdat airco precies onder bureau pas en ik dan net niet bij de knoppen kan. Slang had nog iets langer gemogen. Geluid lijkt oke. Niet te hard en niet te zacht. Ontvochtiger getest maar kon ik niet goed beoordelen. Apparaat is wat zwaar maar met wieltjes op dezelfde verdieping prima te verplaatsen. Ik zie mezelf niet zo snel het apparaat een verdieping lager tillen.
Waterbakje legen is wat lastiger.

• Goede koeling

Minpunten

• zwaar (voor geval je van verdieping wilt wisselen)
  • waterbakje legen lastig

b****************@g******** 16-06-2021

Had deze jaren eerder willen hebben, krachtpatser

Hij staat al een tijdje in huis: Deze mooie design airconditioner. Het was even puzzelen met waar het beste te plaatsen, maar uiteindelijk vindingrijk een perfecte plaats kunnen vinden, want de slang moet uiteraard wel uit het raam.,

Het installeren daarna een eitje, slang aansluiten, stekker erin en los! Er wordt ook een raamasfsluiting bij geleverd in de vorm van een één of andere doek met klittenband en rits. Ik kon uit de vorm niet goed opmaken wat de bedoeling ervan was, ik heb het op een andere manier opgelost.

Via de toetsen bovenop snel en gemakkelijk in te stellen op temperatuur of blaaskracht. Met de hoge buitentemperatuur van nu een verademing. Ik was gewend dat de binnentemperatuur meestal gelijk was aan de buitentemperatuur doordat ik een doorzonwoning heb waar altijd de zon op schijnt. Vandaag is het 29 graden buiten en binnen is het heerlijk koel met 22.5. Ik had hem nog kouder staan, maar dat was net even teveel, de airco had er in ieder geval geen moeite mee, een ware krachtpatser dus!

Ook de luchtvochtigheid in huis daalde snel, dus heerlijk aangenaam zo

Wat ik wel jammer vond is dat er bij de afstandsbediening geen batterijen waren geleverd. Helaas had ik ze ook niet in huis, dus die nam ik pas later in gebruik. Op zo'n duur apparaat zouden 2 gratis AA batterijen welkom zijn. Inmiddels uiteraard in gebruik, deze werkt zelfs verbluffend goed vanuit een hoek waar ik de airconditioner niet kan zien. Je hoeft dus niet goed te richten of op dezelfde hoogte te zijn.

Kortom een krachtpatser en de beste aankoop ever. Laat de hete zomers maar komen, ik ben er klaar voor :-)

Pluspunten

• koelt snel en stabiel
  • mooi design
  • wendbaar
  • simpel in gebruik

Minpunten

• ik miste batterijen

Mariannevanoort 11-06-2021

Super fijne airco!

Perfecte airco, koelt heerlijk!
Compact en Makkelijk te bedienen met afstandsbediening.
Geeft echt heerlijke koude wind!
En vergeleken bij mijn oude airco is deze erg stil in geluid. Natuurlijk moet de slang afvoer naar buiten. Maar er zit een raam afdicht-set bij, zodat de warme lucht niet terug naar binnen kan. Het water reservoir is te legen, door onder een schroefdopje los te draaien. In het begin even wennen, hoe het zonder knoeien kon. Maar omdat er handige soepele wieltjes onder de airco zitten kan je m makkelijk verplaatsen. Dus nu rijd ik m naar buiten en laat m daar even leeg lopen.

Pluspunten

• Compact
  • Vrij stil in geluid
  • Makkelijk verplaatsbaar
  • Koelt goed

Minpunten

• De afvoer zit erg laag
  • Slang naar buiten had langer mogen zijn.